Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ORP Orzeł
#1
W lipcu tego roku na Morze Północne wyrusza “Ekspedycja Orzeł BALEXMETAL”. Wyprawa ma na celu odnalezienie i dokumentację wraku okrętu podwodnego ORP “Orzeł” - najsłynniejszego polskiego okrętu podwodnego, zaginionego wraz z załogą w niewyjaśnionych okolicznościach w 1940 roku.

Więcej informacji pod linkiem

http://www.agencjamorska.pl/projekt-orze...90aca82ffa

Wystarczy życzyć powodzenia w akcji.
Odpowiedz
#2
Gdybym był odpowiednim człowiekiem na odpowiednim miejscu to sam bym tam popłynął. Mam nadzieję, że uda im się tak jak robi to Clive Cussler Confusedmile:
Odpowiedz
#3
Znowu jacyś poszukiwacze się znaleźli. Jak go znajdą to dobrze a jak nie to jeszcze lepiej. Niech wszyscy zostawią orła w wiecznym spokoju.
Odpowiedz
#4
A mi się wydaje że dobrze byłoby się dowiedzieć co i jak, dlaczego ten okręt zaginął.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#5
Zainteresowanych historią Orła polecam przeczytanie artykułu


(źródło: http://www.greendevils.pl/index-x.html  zakładka> historia/ORP Orzeł)
Odpowiedz
#6
Ramm, źle robisz, rozpowszechniając czyjeś niczym nie poparte dywagacje i oskarżenia :???: .
W związku z tym apeluje byś ten tekst usunął, napisał kilka zdań od siebie i dał najwyżej bezpośredni link do tekstu.
Odpowiedz
#7
Jako że kol. Ramm dalej tkwi przy wielce wątpliwym, a nie interesującym, artykule i tezach tam postawionych. Pozwolę sobie w najbliższym czasie przytoczyć kilka fragmentów w ukazujących się ostatnio na ten temat artykułów. Moim zdaniem są znacznie solidniejsze niż te brednie wypisywane przez Pana Korbeckiego.
Odpowiedz
#8
http://www.orzel.balex.eu/index.php/news,9

reportaż autorstwa Krzysztofa Wójcika i Mateusza Kaczyńskiego.
Odpowiedz
#9
Załoga Ekspedycji ORZEL BALEXMETAL zakończyła prace badawcze na Morzu Północnym i kieruje się do portu w Gdyni. Podczas rejsu Ekspedycja ORZEL BALEXMETAL natrafiła na szereg obiektów podwodnych, w tym dwa wraki: parowego statku handlowego, który wpłynął na minę oraz metalowego żaglowca. Miejsce spoczynku ORP Orzeł i jego załogi nadal pozostaje nieznane, natomiast udało się wyeliminować hipotezę o zatonięciu w obszarze pola minowego 16a i 16b, co de facto przybliża nas do odkrycia miejsca spoczynku ORP Orzeł.
Odpowiedz
#10
Zadałem pytanko na konradusie, ale jeśli tam ktoś nie zagląda a może by wiedział, a więc:

Po pierwsze- otwory przelewowe. Jaki był sens umieszczenia ich na linii wodnej? I do czego one konkretnie służyły- odpowietrzniki, czy otwory wlewowe?

I po drugie- obrotowe wyrzutnie torped. Czy były one zabudowane z wszystkich stron, jak to jest lansowane w modelach kartonowych Orła, czy może tylko z boków żeby zachować ciągłość burt? Bo chyba nie było potrzeby osłaniać ich z przodu i z tyłu i jeszcze z góry- zawsze to jakaś oszczędność na wyporności. Pamietam że w filmie "Orzeł" był moment jak ta wyrzutnia była pokazana wychylona na burte, ale nie mam teraz jak obejrzec tgo filmu...
Odpowiedz
#11
Czesc Korsarz krótka piłka z mojej strony
Ad.1
Tymi otworami wlewała się woda żeby okręt mógł się zanurzyć i wylewała żeby się wynurzył, w okolicy dziobu na dnie też są takie otwory one jako pierwsze zasysały wodę przez co dziób sie pierwszy zanurzał.
Ad.2
[Obrazek: torp.jpg]
w filmie od 7:10 http://www.youtube.com/watch?v=d_0VjE-7K...re=related
Odpowiedz
#12
Dzieki za odpowiedź. Tylko włąśnie tego nie rozumiem- nomalnie okręt podwodny ma na dole kadłuba otwory wlewowe a u góry odpowietrzniki. Otwierając jedne i drugie górą uchodzi powietrze a dołem wlewa sie woda, jeszcze "popędzana" ciężarem okrętu. No i oczywiście żeby sie wynurzyć zamyka sie odpowietrznik, dół sie otwiera i pompuje sie powietrze, które dołem wypycha wode.

A tu zupełnie -jak dla mnie- nielogiczne umieszczenie otworów na linii wodnej- ani powietrzenimi porządnie nie ujdzie, ani woda sie nie wleje. Tzn wleje sie, ale chyba dużo wolniej niż gdyby były na spodzie kadłuba. Więc jak to było?
Odpowiedz
#13
(05-04-2010, 04:05)Ramm link napisał(a):...w okolicy dziobu na dnie też są takie otwory one jako pierwsze zasysały wodę przez co dziób sie pierwszy zanurzał.

Odpowiedz
#14
No dobra, ale nadal nie potrawie sobie wyobrazić szasowania reszty balastów... tzn dalej od dziobu. Podczas wtłaczania powietrza wylatywało by ono przezz otwory zamiast wypychać najpierw wode.
A macie może jakieś zdjęcie albo rysunek otworów na dziobie? Bo chyba nie mówicie o tych kółeczkach ułożonych w półksiężyce? Bo to są akurat uszy okretu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości