Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klapy w samolotach
#1
Przy pracach nad Ła-7 zatrzymałem się na tylnych lotkach. Spotkałem się z modelami które podczas gdy "stały" na kołach wszystkie klapy i lotki były oklapnięte (hmm stery wychylony do przodu?). Po to właśnie zrobiłem oddzielne powierzchnie stateczników i lotek aby taki efekt uzyskać. I teraz pytanie, od czego to zależy (bo nie w każdym modelu klapy są opuszczone)? O jaki kąt należy je opuścić (pamiętając że samolot z wypuszczonym podwoziem "siedzi na ogonie") Jakby to miało pomóc, wszystkie lotki są w Ła-7 pokryte płótnem

Z gory dzięki za pomoc
w budowie Jagdpanzer IV/70 1:72
wstrzymane Tiger Ausf. H1, T-34T
ukończone CHWAT, Ławoczkin Ła-7, THV Galatea
Odpowiedz
#2
Najlepiej sie kierować zdjęciami jakie miały wychylenia.
1. Z tego co wiem to stery opadają pod własnym ciężarem czyli do oporu ok 25-30 stopni.
2. Klapy to różnie z nimi jest wychylane sa pneumatycznie i zależy jak pilot ostawi to w takiej pozycji zostają. Na wychyleniach bojowych do 5 stopni, do startu to do 10-20 stopni, lądowanie 35-45 stopni + sloty.
Najczęściej samoloty stały z zamkniętymi klapami ewentualnie w pozycji do startu. No chyba ze robiony jest przegląd w tedy mogą być wychylone na pozycje do lądowania.
3. Z lotkami to przeważnie są one w pozycji zero ewentualnie minimalnie wychylane (np prawa w góre 2-3 stopnie lewa w dół 2-4 stopni).

Podane wyżej kąty wychyleń są tylko przybliżeniem jak może to wyglądać. Nie mam informacji jakie lawoczkiny miały wychylenia sterów, lotek i klap.
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości