Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Z serii "Okręty Wojenne" ukazał się numer specjalny w całości poświęcony pancernikom typu Richelieu:
http://www.okretywojenne.pl/ow/katalog/?...285b1e0960
Liczba postów: 1,756
Liczba wątków: 44
Dołączył: 02 2007
I to jest świetna wiadomość!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Bardzo ciekawe opracowanie. Nie wiedziałem, że typ Richelieu to miały być 4 jednostki, z których 3: Clemenceau, będącą modyfikacją Richelieu, zaczęto budować - powstała nawet część kadłuba, zniszczona po zajęciu Francji przez Niemców. A czwarta jednostka - Gascogne, istniejąca tylko jako projekt była modyfikacją bardzo ciekawą: zakładano umieszczenie drugiej wieży 4-działowej art. gł. na rufie.
Ciekawa też jest historia ukońcenia pancernika Jean Bart. Problemem podstawowym była koniecznośc produkcji nowych dział artylerii głównej bo te które posiadał po opuszczeniu Francji zostały zamontowane na Richelieu w czasie remontu generalnego w USA. Udało się te działa pozyskać właśnie z niedokończonego Clemenceau. Działa te Niemcy wywieźli do Norwegii i umieścili w bateriach nadbrzeżnych. Po wojnie Francuzi działa te ściągnęli z powrotem i dzięki temu Jean Bart mógł bardzo szybko odzyskać swoje gówne uzbrojenie. Były też plany jego przebudowy na lotniskowiec: najpierw propozycja Amerykanów w czasie wojny, a następnie opcja powojenna Francuzów. Ostatecznie ukończono go w 1955 r. jako pancernik.