Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XP-61E / F-15 Reporter ORLIK
#1
Coś mały ruch w tym dziale forum ostatnio panuje... :neutral:

...więc mam nadzieję i okazję trochę go zwiększyć.

Tematem prezentacji jest ostatnio wydana przez Orlika mutacja słynnej "czarnej wdowy", która tym razem nosi nazwę XP-61E ( prototyp myśliwca eskortowego dalekiego zasięgu ) lub F-15 Reporter ( samolot rozpoznawczy ).
Po raz pierwszy można stwierdzić że okładka dorównuje jakością zawartości :roll: .
[Obrazek: 4bff84b25e62940bm.jpg]
Czyli mówiąc inaczej jest super Cool .

Autorem modelu ( modeli ) jest Rafał Ciesielski ( n.b. autor P-61 wydanej kiedyś przez Answer ). Model zawiera osiem arkuszy offsetu lub kredy i trzy arkusze papierowe w formacie A3.
Ja jestem oczywiście posiadaczem egzemplarza kredowego Cool .
Na początek trochę zdjęć arkuszy, a później trochę tekstu.
[Obrazek: e83f23dcd3eb8519m.jpg] [Obrazek: e26636986646fd24m.jpg]
[Obrazek: 48dc7db0edb2a752m.jpg] [Obrazek: e95f9220bf6f3a2dm.jpg]
[Obrazek: 79e8d3f26f6e6852m.jpg] [Obrazek: 0e9b0fd35c61b8a0m.jpg] [Obrazek: 86feede2a155504fm.jpg] [Obrazek: 90ccba6c98276533m.jpg] [Obrazek: f81cc1d101366f9am.jpg]
[Obrazek: ddbf7610e728da94m.jpg]
Jak wcześniej wspominałem model został opracowany w dwóch wersjach różniących się malowaniem i szczegółami technicznymi odróżniającymi XP-61E od F-15. Poza tym jest możliwość wykonania modelu w dwóch wariantach trudności z oddzielnymi powierzchniami sterowymi i makietami silników lub dla mniej zaawansowanych bez tych elementów.
Model sam w sobie, niezależnie od wersji wykonania ( prostsza / trudniejsza ) nie należy do najłatwiejszych za sprawą układu konstrukcyjnego, gabarytów i rozbudowanego szkieletu.
W przypadku szkieletu autor zrobił tajemnica grubość tektury jaką należy użyć do podklejenia. Sądząc po wymiarach szczelin montażowych jest to 1 mm.
Zakończenie dziobu ( XP - 61E ) można wykonać z listków w dwóch wariantach podziału. Krawędzie listków są pozbawione linii obrysowych. Miłośnicy litrów supergluta sklejając kołpaki, a zwłaszcza zbiorniki paliwa będą w swoim żywiole :mrgreen: . A w przypadku modelu na kredzie mogą bliżej zapoznać się z metalizerami.
Na niektórych elementach widać pozostałości po poprzednim wcieleniu fragmentów tego projektu czyli po P-61.
Szkoda że do modelu nie można będzie dostać owiewki kabiny, bo bez tłoczenia się nie obędzie. Za to wnętrze kabiny będzie bardzo widoczne.
Mnie osobiście nie bardzo podchodzi system oznakowania części na zasadzie numeracji podzespołów. Wolę normalna numerację, ale to kwestia gustu.

Na pewno po sklejaniu będzie to bardzo efektowny model, zwłaszcza w wersji rozpoznawczej ( bardziej kolorowy ) chociaż trzeba będzie przerabiać gwiazdy na skrzydłach ( w zestawie).
W wydaniu kredowym sklejanie tego modelu to z pewnością będzie hardkor, ale efekt końcowy powinien powalić realizmem.

Ps. Jak coś mi się jeszcze przypomni to nie omieszkam dodać.
Odpowiedz
#2
Wojtek ,czy możesz napisać dokładniej o co chodzi z tym przerabianiem gwiazd na skrzydłach ?
Odpowiedz
#3
Piotrek, chyba chodzi o to, ze do tego barwniejszego malowania wymagane sa gwiazdy w pozniejszym wariancie, z czerwonym paskiem, ktore widac na zdjeciu jednego z arkuszy jako osobne elementy, zapewnie do naklejenia na te nadrukowane na skrzydlach i kadlubach...
Odpowiedz
#4
Gwiazdy to oczywiście skrót myślowy określający znaki przynależności państwowej.
Na arkuszu który jest drugim zdjęciu są wydrukowane gwiazdy które trzeba wstawić na miejsce wydrukowanych obecnie na skrzydłach. Elementy belek kadłubowych są już z odpowiednimi gwiazdami. Moim zdaniem najłatwiej będzie zamienić na właściwe prostokąty z boku gwiazd lub ( jak ktoś potrafi ) domalować czerwone paski.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Airco DH.6 (Orlik 5/2009) cotlet 1 4,047 30-05-2012, 07:00
Ostatni post: Maćko
  Messerschmtt Bf - 109 G Orlik ceva 0 6,947 04-12-2009, 12:41
Ostatni post: ceva
  PBJ-1H Orlik ceva 0 4,007 03-05-2009, 01:22
Ostatni post: ceva
  B-25 J Mitchell ORLIK ceva 0 6,981 26-08-2008, 03:37
Ostatni post: ceva
  Northrop XP-56 "Black Bullet" ORLIK MikeS 0 4,733 16-05-2007, 04:29
Ostatni post: MikeS
  Zis-5 Orlik 9/04 1:25 Solbus 0 4,844 09-03-2007, 06:49
Ostatni post: Solbus

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości