Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
18-08-2010, 11:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2013, 07:10 przez MISIEK.)
Witam!
Prace nad BT-5 przerwałem do czasu ukończenia nowego modelu. Powód? Obiecałem sobie, że w tym roku pojadę na konkurs do Rzeszowa, a nie bardzo mam z czym. Postanowiłem, więc rozpocząć kolejną wycinankę. Trochę jestem zły, bo mam już 3 niedokończone projekty. Mam nadzieję, że z Wildcatem pójdzie szybko i zdążę go skończyć do połowy września.
W innych relacjach i galeriach tego modelu czytałem, że papier jest słabej jakości. Przed sklejeniem (po raz pierwszy) pokryłem arkuszem dwoma warstwami błyszczącego lakieru akrylowego w sprayu. Z papierem problemów brak, natomiast genialnie skalpel po tym "jeździ"
Segment 11 i 12 sklejone już razem:
Wręga 12A była trochę za duża. Musiałem ją przycinać i szlifować co dało taki efekt:
Segment z podwoziem:
I golenie:
Segment z wnętrzem kabiny pilota.
Fotel pilota wg. instrukcji jest wklejany w późniejszej fazie.
Model nie jest idealny, ale może w klasie "Debiut Uczniowski" ostatniego miejsca nie zajmie. :-)
Do jutra chcę skończyć cały kadłub. Czy zdążę się zobaczy.
Pozdrawiam!
PS Przepraszam za jakość zdjęć, ale karta pamięci jeszcze do mnie nie wróciła, a pamięci wewnętrznej mam tylko 50mb i musiałem focić przy mniejszej rozdzielczości.
Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
19-08-2010, 11:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2013, 07:12 przez MISIEK.)
Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 23
Dołączył: 04 2009
Cześć
Mam wrażenie, że się spieszysz z tym modelem. Oglądając zdjęcia segmentów oraz innych elementów w moim odczuciu wygląda to tak jak byś robił to "jako-tako" czyli żeby się w miarę dobrze trzymało. Na zbliżeniach połączeń segmentów widać, że niektóre wręgi są źle dopasowane do poszycia. Wydaje mi się, że powinieneś więcej czasu spędzać nad poszczególnymi elementami. Chyba lepiej jest mieć jeden porządnie sklejony model niż 3 takie sobie... :mrgreen:
Pozdrawiam
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 23
Dołączył: 04 2009
Jeszcze taka mała rada odnoście retuszu: dobieraj kolor tak aby był trochę jaśniejszy od tego w wycinance.
(18-08-2010, 11:47)Kofi link napisał(a):(...)Przed sklejeniem (po raz pierwszy) pokryłem arkuszem dwoma warstwami błyszczącego lakieru akrylowego w sprayu. Z papierem problemów brak, natomiast genialnie skalpel po tym "jeździ"(...)
Być może dałeś zbyt grubą warstwę lakieru? Do tego trzeba dojść samemu, po kilku wycinankach będziesz wiedział ile dać lakieru aby wszystko było ok
Pozdrawiam
Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
05-09-2010, 04:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2013, 07:15 przez MISIEK.)
Dawno nic nie pokazywałem. Szkoły początek, prócz tego montowałem namiot bezcieniowy. Zdjęcia robione w nim, niestety z automatu, nie mogłem ogarnąć ustawień manuala, żeby nie robił prześwietlonych zdjęć.
Udało mi się zlepić
1. podwozie
Odwrotnie nakleiłem jeden z goleni, oraz jeden z elementów drucianych jest za wysoko przyklejony, co dało to, że jest jeden na drugim. Po raz pierwszy robiłem bardziej szlifowane koła.
2. owiewkę
Owiewka wyszła najlepiej w mojej frajdolarskiej karierze. Chociaż też trochę porysowana i trochę zaparowana od SG jest.
3. Osłona kabiny i śmigło.
Na razie przyłożone do reszty na sucho.
Zdjęcia całościowe:
Mam teraz dwa pytania.
1. Tylne podwozie, zrobione jest z drutu tzw. wiązki, gdyż nic innego tej grubości nie znalazłem. Zalałem drut SG, żeby był sztywniejszy. Jednak nadal jak koło jest tak zgięte, jak być powinno drut nie wytrzymuje naporu i się ugina.
Jest jakiś sposób by go usztywnić?
2. Gdzie należy przykleić bomby? Nigdzie nie jest to pokazane w instrukcji.
Pozdrawiam
Kofi
Liczba postów: 5,389
Liczba wątków: 124
Dołączył: 12 2009
Kofi!!! Do cholery! Lenistwo jest, co prawda rękojmią zdrowia, ale to dopiero w pewnym wieku! I to ma być tylne, hm,kółko? I Ciebie nie wstyd? Ajajajaj!
Zrozumiałem,iż goleń podwozia tylnego zrobiłeś z drutu wiązałkowego. Ewidentny błąd. Drut wiązałkowy jest za miękki. Spróbuj rozprostować spinacz biurowy i z tego drutu wykonać goleń. Na pewno będzie dobrze.
I osadź na goleni kółko, a nie wielobok nieforemny.
Pozdrawiam i więcej staranności życzę - - ZbiG -
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Liczba postów: 390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 10 2009
Szczerze, to owiewki nie powinieneś traktować SG - to bardzo marny pomysł. Ja się o tym przekonałem na Bf-109.
Najlepiej użyj do tego kleju Poliuretanowego Ansercol z GPM-owskiego sklepa (Ja teraz sklejam tylko nim) jest lepszy niż butapren Zamiennie możesz wykorzystać jakiś inny hermolowaty, ale nigdy SG ;p
Liczba postów: 567
Liczba wątków: 15
Dołączył: 05 2010
Mnie Piterski przekonał do butaprenu i suszarki [bodaj w mojej relacji Raidena jest to, a jak chcesz oryginał, to poszukaj relacji Piterskiego - chyba z Curtissa o ile dobrze pamiętam] Jak dla mnie działa bardzo dobrze, choć do tej pory szkliłem tą metodą jedynie miejsca w segmentach kadłuba. Do kabiny się dopiero przymierzam.
Liczba postów: 5,389
Liczba wątków: 124
Dołączył: 12 2009
09-09-2010, 09:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2010, 09:56 przez ZbiG.)
Zdejm kółka, popraw je, ogonowe zrób lepsze, zrób goleń kółka ogonowego ze spinacza. Postaraj się przy śmigiełku, a reszta niech zostanie tak, jak jest. Za jakiś czas wrócisz do tego modelu, aby porównać go z nowymi, lepiej wykonanymi i zobaczysz, jaki skok jakościowy wykonałeś!
Cierpliwości i wytrwałości życzę, a na pewno dojdziesz do tego, że będziesz zadowolony ze swojej pracy:
- i to będzie właśnie ta RADOCHA!!!
Pozdrawiam - - ZbiG -
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Liczba postów: 1,544
Liczba wątków: 85
Dołączył: 02 2010
Kofi- ulep go do końca, na następnych modelach poćwicz nowe techniki np formowania papieru itp nawet jakby to miało to byc tragiczne w skutkach(model w kosz).Następnie po jakimśtam czasie powróć do tego modelu(wildcat), zrób go jeszcze raz, a ten(obacny) niech leży na półce. Porównując oby dwa za głowę się chycisz jak zobaczysz jakie postępy poczyniłeś.
Pozdrawiam i nie przejmuj się!
Liczba postów: 572
Liczba wątków: 20
Dołączył: 03 2010
Jak będziesz kleić te podwieszane zbiorniki paliwowe to możesz mieć problem. Ja miałem, gdyż elementy ich pokrycia były o wiele za krótkie : Nie wiem, czy to wina źle wyciętych przeze mnie ich wręg (ten model skleiłem niegdyś, i to fatalnie, nie wiedziałem nawet jak dokładnie łączyć ze sobą segmenty). Tak więc pewnie będzie trzeba przeszlifować sporo wręgi zbiorników... No ale, ale jak do tych części dojdziesz to się sam przekonasz.
Liczba postów: 342
Liczba wątków: 25
Dołączył: 04 2009
Dla formalności:
I to by było na tyle.
Podziękowania dla:
Refala
TadeoSa
DaFiXa
Paolo vanKossi-ego
Rolanda
DUUUZYBONK47-a
ZbiG-a (szczególne)
Tap-Chan-a
Redbaron-a
Dombeer-a
ReVan_1991-a
Bullet-a
Do zobaczenia!
|