Liczba postów: 51
Liczba wątków: 2
Dołączył: 09 2015
Zainteresowany modelem przejrzałem całą relację i jestem równocześnie przygnębiony (bo wiem, że nigdy nie osiągnę tego poziomu) i zainspirowany (bo jednak chce do tego poziomu dążyć).
Mam jednak jedną złą wiadomość: ten model nie wygra żadnej nagrody - nikt nie uwierzy, że jest z kartonu.
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Mam jakieś takie przeczucie, że ten model nie jest budowany w celu zgarnięcia iluś tam nagród - więc Twoje "proroctwo" to nie jest zła wiadomość... Jeżeli można pokusić się aby w jednym słowie określić motywy, którymi kieruje się Autor to mam nadzieję, że tym słowem jest PASJA...
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 2
Dołączył: 09 2015
Oczywiście sie zgadzam, nie ma opcji żeby budować model przez pięć lat z taką dbałością o najmniejsze szczegóły bez udziału pasji. Po prostu w tym temacie pojawiło się trochę postów odnośnie nagród, więc postanowiłem dorzucić swoje 3 grosze :mil11:
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Nie samym modelarstwem człowiek żyje, innym moim ulubionym zajęciem w okresie letnio-jesiennym jest zbieranie grzybów. W tym sezonie, w lasach, które odwiedzam, wyjątkowo obrodziły prawdziwki, zebrałem ich już łącznie około 420 sztuk, co jest dla mnie wynikiem rewelacyjnym, bo w poprzednich latach w jednym sezonie udawało mi się zebrać około 20-25 takich szlachetniaków. Zdarzało się, że zbiór jednorazowy nie mieścił się do kosza i kobiałki, dobrze, że miałem awaryjny karton w samochodzie, to można było grzybaski wyładować i iść dalej zbierać.
Do niedzieli jeszcze chodzę po lasach, w poniedziałek obrobię fotki z wnętrza budki i we wtorek postaram się je zamieścić na forum. Będzie co oglądać.
Liczba postów: 1,455
Liczba wątków: 40
Dołączył: 01 2013
Coś pięknego!
Na Pomorzu tegoroczny wysyp prawdziwków jest rzeczywiście rekordowy, aż się gęba cieszy jak się widzi takie zbiory. Noce ciepłe, podłoże w miare nawodnione to i rosną! :milbravo:
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
29-09-2015, 04:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2015, 05:58 przez Precyzyjny.)
Dzisiaj przedstawiam ukończone wnętrze budki maszynisty. Ostatnimi elementami, które dołożyłem, były wskaźnik poziomu wody w kotle oraz dźwignia do sterowania zaworami przedmuchowymi cylindrów. Pisać nie ma co, zdjęcia mówią wszystko. Żeby je porobić, musiałem model ustawiać w nietypowej pozycji. Dużo zdjęć jest podobnych, ale wnętrze budki jest obszerne i nie zawsze wszystko dało się umieścić w kadrze. Nieraz ujęcie po zmianie ustawienia aparatu, pokazywało inne smaczki. Na początek zdjęcia całego osprzętu bez założonej budki, a następnie po jej trwałym przyklejeniu.
Zrobiłem też filmiki z dołożonym dźwiękiem prawdziwego stojącego na stacji parowozu. Każdy filmik innym aparatem, stąd widać różnice w jasności i barwie.
https://youtu.be/zE1mE_LNfvE
https://youtu.be/OY86kXo5lw8
Jestem zadowolony z efektu mojej ponad rocznej pracy nad wyposażeniem wnętrza budki maszynisty, szkoda tylko, że po przyklejeniu budki, najlepsze detale będą widoczne tylko na zdjęciach.
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Witam
Sezon grzybowy już za mną, coś tam zrobiłem przy modelu, ale tym razem szoku nie nie ma. Po takich zdjęciach jak poprzednio, z wnętrza budki, dzisiejsze, to już takie popłuczyny.
Po przyklejeniu budki maszynisty dorobiłem wszelkie rury i rurki, które z niej odchodzą. Niektóre z rurek, kończą się w okolicach komina zakrapiaczem dymnicy. Zrobiłem też poręcze i drabinkę prowadzącą do zbiornika piasecznicy. W wycinance i obecnie w skansenie, drabinka jest po obu stronach kotła, ale jest to niezgodne ze stanem, kiedy parowóz był czynny. Na zdjęciach przedwojennych i powojennych widać, że drabinka znajdowała się tylko z jednej strony. Przybył także drąg nastawnicy, to takie coś długie czerwone wychodzące z budki.
A tak prezentuje się cały model:
I to na razie by było na tyle.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Liczba postów: 1,256
Liczba wątków: 23
Dołączył: 03 2015
Podglądam, oglądam, podziwiam i uwierzyć trudno, że to model a nie prawdziwy parowóz.
Cudo!!!
Kończ Waść i wstydu oszczędź, że człowiek tak nie potarfi.
Pozdrawiam Wszystkich
Winek (WiesławK)
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
jesli nawet sie nie kreca, to i tak robi wrazenie
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Niestety, kółka się nie kręcą, bo mechanik zalał ośki i wiązary superglutem.
Ale nie ma zmartwienia, tak jest podwozie bardziej sztywne i wytrzymałe. Zresztą, gdzie by miał ten parowóz jechać, jeżeli przed nim i za nim będzie tylko 5 cm torów ?
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
Precyzyjny co Ci tu napisać aby słowa były adekwatne do pokazywanych fotek z relacji. Jest tak wszystko prawdziwe, że aż ciężko uwierzyć, że to model. Jednym słowem REWELACJA! Ciesze się, że jeszcze zostało trochę do zrobienia i kilka odsłon przed nami. Dziękuję Ci jeszcze za całokształt relacji. Każdy element opisujesz do czego służy i jaki miał zadanie w parowozie. :milbravo:
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
Przedmówcy powiedzieli chyba już wszystko, cód mjut! Szkoda, że relacja jednak nieubłaganie zbliża się do końca, czy do lokomotywy będą dołączane jakieś wagony czy tylko tender?
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Camillo, wagonów nie planuję robić, w gablocie parowóz z tendrem ledwo się zmieści, model ma 1 m długości. Relacja jeszcze potrwa długo, co najmniej rok lub dwa, niektórzy w tym czasie zrobią kilka(naście) modeli.
Liczba postów: 522
Liczba wątków: 26
Dołączył: 06 2012
(30-10-2015, 11:23)Precyzyjny link napisał(a): Relacja jeszcze potrwa długo, co najmniej rok lub dwa, To akurat mnie (jak i pewnie wielu oglądających) cieszy .
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Znowu...
Nuda...
Ile razy jeszcze będę musiał pić by wyjść z depresji po obejrzeniu Twojej pracy? Napisałeś wcześniej, że dwa lata?? Dla mnie to ten wózek od pary już jest skończony bo nie zauważam nowych elementów, o których piszesz ... No tak zapomniałem, że jeszcze wózek z węglem. A opracowałeś już papierowe bryłki węgla?? Bo chyba nie pójdziesz na łatwiznę i nie rozłożysz pokruszonych prawdziwych?
Ale ale! A po co były te schodki skoro wchodziło się tymi od tendra?
Pozdrawiam i wracam do wcześniejszych zdjęć
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
21-01-2016, 01:50
"Wyngiel" będzie najprawdziwszy i na dodatek pochodzący z czynnego parowozu - zdobycz z wycieczki do parowozowni w Wolsztynie.
A dlaczego są stopnie przy budce i tendrze ? Noc cóż, moja teoria jest taka, że jak załoga parowozu była mocno "zmęczona", to łatwiej było wejść, bo przecież każdy miał po dwie nogi
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Dzisiaj zapowiedziane zdjęcia turbogeneratora, czyli generatora prądu napędzanego turbiną parową oraz znajdujących się w pobliżu gwizdawki i zaworów bezpieczeństwa, żeby kocioł nie rozsadziło ciśnienie pary. Tych zaworów to nawet specjalnie nie widać, bo są schowane w otulinie, ale to chyba są zawory typu Pop-Coale.
Zdjęcia bez szału, było za ciemno, fotki rozjaśniłem komputerowo. Jak jest piękne niebo bez chmurki i totalna jasność, to wbrew pozorom, też nie jest dobrze, bo wtedy są duże kontrasty, czerń wychodzi jak za mgłą, a elementy rzucają cień. Najlepsze warunki to lekkie zachmurzenie, słońce za białymi chmurkami, wtedy jest miękkie, rozproszone światło i nie ma cienia.
W następnym wpisie będzie się działo, będzie szał - zaprezentuję jak wykonałem sprężarkę.
Na wszelki wypadek zarejestrujcie się do stomatologa, bo możecie mieć problem ze szczęką
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
(03-02-2016, 02:42)Precyzyjny napisał(a): ....W następnym wpisie będzie się działo, będzie szał - zaprezentuję jak wykonałem sprężarkę.
Na wszelki wypadek zarejestrujcie się do stomatologa, bo możecie mieć problem ze szczęką I takiego Cię lubię! Wchodząc następnym razem ubiorę kask i zapnę pod szyją :-)
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Samochwała w kącie stała... itd.
Pozwól nam pisać ochy i achy bo całą przyjemność pisania psujesz
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 8
Dołączył: 09 2008
Dzisiaj zapowiedziana sprężarka, która służy w parowozie przede wszystkim do uruchomiania hamulców, ale też np. do wdmuchiwania piasku pod koła, żeby parowóz się nie ślizgał. Pewnie jeszcze do czegoś, ale sam nie wiem do czego.
Dzisiaj duża porcja fotek sprężarki. W sumie zrobiłem ich ponad 160, po wstępnej selekcji przeszło 120 odrzuciłem, zostało jeszcze blisko 40, nie wiedziałem, na które się zdecydować, więc daję wszystkie. Fotki robione przy różnym oświetleniu i w różnych ustawieniach.
Chyba nie będzie narzekać.
Z wykonania sprężarki jestem osobiście bardzo zadowolony, wyszła tak jak chciałem. Zachwycałem się nią kilka godzin, bo w gotowym modelu będzie cała zakryta wiatrownicą i tylko kawałek będzie widać od przodu, no chyba, że coś wymyślę.
Mam nadzieję, że Was też wgniata w fotel
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
O ...!!! Na tym etapie i na tym poziomie modelarstwa nie mam już nic kulturalnego do powiedzenia
|