Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
18-03-2013, 03:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2013, 12:09 przez Vincent.)
Po prawie roku zastanawiania się czy jest sens kupić i ....skleić nie wytrzymałem i stało się zamówiłem . Postaram się wykonać ten model najlepiej jak potrafię w standardzie . W trakcie budowy wykorzystam okazję i nadrobię sporo informacji o tym samolocie bo odrzutowce to nie moja bajka... Jednak po obejrzeniu surówki i kilkudziesięciu zdjęć detali modelu nie mogłem się oprzeć . Model imponuje już na etapie budowy szkieletu, któremu mógłby pozazdrościć niejeden okręt z kartonu . Podczas jego sklejania trzeba trochę przemyśleć wklejanie wręg, szczególnie tych wielowarstwowych z zadrukiem ścianek wnęk podwozia głównego i przedniego. Rendery trochę niewyraźnie to pokazują.
Nie skorzystam z wręg laserowych, trochę mam obawy czy by to nie skomplikowało bardziej budowy. Po dwóch długich wieczorach udało mi się wyciąć i skleić górną część szkieletu na płaskiej desce. Ma to według instrukcji wyznaczyć i utrzymać symetrię kadłuba.
Oznaczenie części W3cL, P na głównej wrędze W1 (u mnie) jest zjechane razem i nieczytelne chwilę straciłem na znalezienie o którą część chodzi...
Założyłem sobie od czasu do czasu wrócić do Buffalo jak mnie zmęczy Miss odrzutowców .
Włączam swój licznik pracy przy modelu. Ciekawe ile czasu upłynie do końca?
Dotychczas było to 10h nudnego wycinania i 3h krótkiego klejenia .
Razem 13h.
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 53
Dołączył: 09 2008
Widzę Vincent ,że też spac nie możesz :-) Zobaczymy co wyciśniesz z tej wycinanki.
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Liczba postów: 1,196
Liczba wątków: 33
Dołączył: 09 2011
Będzie na co popatrzeć, zapowiada się piękny model. Powodzenia!
Takie tam - P-47D-11 THUNDERBOLT, Bf 109E-7/ Trop, Mustang III, SB2U Vindicator, Fw 190A-8/R8, Macchi M.C. 200 Saetta, P-47M-RE, Me 262A-1 Schwalbe, Aichi D3A1 (VAL), SB2C-4 HELLDIVER, SBD-3 DAUNTLESS, MS 406 C1 Morane Saulnier
Liczba postów: 757
Liczba wątków: 40
Dołączył: 03 2011
A toś fajną niespodziankę zrobił wybierając ten temat.
Samodzielnie wycinane wręgi dodają smaku całej zabawie i za to już masz brawo.
Nie chcę zapeszyć, ale za sklejanie tego Miga wzięła się solidna firma,
tak więc szczerze życzę Ci "posłusznego" kartonu, jak najwięcej czasu wygospodarowanego na klejenie,
no i owocu w postaci galerii.
W galerii:
Ki-51, MiG-3, Jak-12M, IŁ-4, Jak-12A, P-47M, Fw 190D-9, Ki-61, Pe-2, Turbolet, P51-D "Margaret", P51-D "Ridge", B-17G, Lysander, Ju-88, Fw-190 A4, Tempest, Tomahawk, Orlik, Bryza, Liberator, An-2, Halifax, Lancaster..., Piper.
galeon Revenge.
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 20
Dołączył: 11 2008
Świetnie, że się wziąłeś za ten model, patrząc na poprzednie Twoje wyczyny będzie na czym oko zawiesić. Co do standardu to mam nadzieję, że po drodze zmienisz zdanie i uczkniesz tu i ówdzie jakiś przewód, w dodatku liczę na Twoje finalne zabiegi jak w P-40, poprawiło to tamten model o klasę. W Migu inny rodzaj brudzenia, ale pole do popisu też niezłe. Niecierpliwie czekam na kolejną aktualizację!
Liczba postów: 151
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04 2011
Ooo,świetny temat.Nie może mnie tu zabraknąć, więc zasiadam i z niecierpliwością czekam kolejnych odsłon.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
:milbravo: :milbravo: :milbravo:
Brawo za temat,
W końcu ktoś odważył się go pociąć na naszym forum
Vincent, pokazał Jakość w poprzednich relacjach, także o efekt końcowy jestem spokojny.
Powodzenia.
Liczba postów: 1,665
Liczba wątków: 38
Dołączył: 02 2007
No nie, takiego serialu to i ja nie odpuszczę. Jeden z wymiataczy lotniczych sklejający najlepiej opracowaną 29-kę, tego po prostu nie można przegapić.
Nie mówię, że drugowojenne śmiglaki są aż tak brzydkie jak szmatopłaty, ale nie ma to jak dobra współczesna, odrzutowa rura. A w sąsiednim dziale zapowiedź najpiękniejszego, współczesnego latadełka spod czerwonej gwiazdy, może wreszcie coś się ruszy w tych klimatach.
Gorąco kibicuję Vincentowi i wcale się nie martwię o efekt końcowy, pozdrowionka.
Czołgista!
Liczba postów: 1,912
Liczba wątków: 88
Dołączył: 11 2009
Witam.
Vincent Ty jesteś bardzo odważny człowiek, taki szkielet dziergać własnymi rencami no Panie Vincent
Trzymam kciuki rąk i nóg i podobnie jak Rowin mam nadzieję że podciągniesz w tym standardzie co nie co.
Pozdrawiam.
Paweł O.
Liczba postów: 1,024
Liczba wątków: 30
Dołączył: 06 2010
Ja pierdziele hock:
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
powodzenia! Ja też wreszcie kupiłem i na widok szkieletu szczęka mi opada. Jak tylko zrobię Junkersa to również ruszam z MiG-iem w standardzie. Zresztą, co tu poprawiać...
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 285
Liczba wątków: 69
Dołączył: 03 2009
Liczba postów: 218
Liczba wątków: 8
Dołączył: 02 2007
Musze się szczerze przyznać, że tylko czekałem kto się odważy go pociąć i pokazać ten model na forum Zapowiada się bardzo ciekawie, miło będzie zobaczyć taki klasyk
"zniknęli już idole, bohaterowie zeszłych wojen. Odeszli z pamięci ludzi, ich sławę zabrało morze."
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
19-03-2013, 11:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2013, 12:16 przez Vincent.)
Koledzy Dzięki Za Doping, ale trochę mam obawy . Im bardziej pochłania mnie praca przy tym "czymś" tym bardziej nabieram pokory i respektu. Są w nim miejsca szczególnie trudne gdzie klei się te warstwowe wręgi. Przesunięcie ich względem siebie o dziesiąte milimetra może doprowadzić do różnych nieszczęść w przyszłości. Mam obawy czy dobrze zgrałem wręgę W3k,l,m. Mam nadzieję że jakaś niewielka tolerancja istnieje :grin: .
Trochę dziwnym miejscem jest łączenie wręgi W1l z W1 wygląda jakby było niedopasowane, na renderze również tak pokazuje więc wkleiłem...Wrędze W2g brakuje ząbków zachodzących na W1. Po za tym szkielet klei się całkiem dobrze.
Do klejenia szkieletu używam Cjanopan ME. Jedynie szeroką podłużnicę W4i pomiędzy silnikami wkleiłem na Butapren.
Mam nadzieję że wydawnictwo już planuje, projektuje na podobnym poziomie Su-27... (w większym nakładzie za niższą cenę) :-P.
(18-03-2013, 09:27)rowin link napisał(a): Co do standardu to mam nadzieję, że po drodze zmienisz zdanie i uczkniesz tu i ówdzie jakiś przewód, w dodatku liczę na Twoje finalne zabiegi jak w P-40, poprawiło to tamten model o klasę. W Migu inny rodzaj brudzenia, ale pole do popisu też niezłe. Napisałem trochę nieprecyzyjnie. Coś na pewno zmienię. Przyjmuję że zrobię go w podobnym "standardzie" jak P-40 .
30h.
Liczba postów: 876
Liczba wątków: 79
Dołączył: 11 2009
Chętnie popatrzę jak sobie radzisz z tym modelem, o efekt końcowy też jestem spokojny, po P-40 wiem, czego można się spodziewać.
Ten szkielet wygląda imponująco
Pozdrawiam.
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Również trzymam kciuki, trzeba uważać na te wycięte otwory we wręgach przy wlotach do silników można łatwo je uszkodzić operując modelem, a operowany będzie oj będzie ja bym wstawił z powrotem wycięte kółka we wręgi dla ,,bezpieczeństwa" ale to tylko moja skromna sugestia. Pozdrawiam.
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
19-03-2013, 03:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2013, 04:04 przez Vincent.)
seb545-zwróciłeś uwagę na ważną rzecz, doraźnie radze sobie z tym tak:
Najbardziej delikatne są końcówki szkieletu kadłuba za sterami poziomymi -końce W4jP,L. Zaimpregnowałem je SG ale i tak pewnie nie raz się pokrzywią.
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Noo to mi się podoba. Odpowiednie podejście gwarancją powodzenia.
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 18
Dołączył: 01 2012
Vincent Twardzielu ;D
Trzymam kciuki
Pozdrawiam
Ukończone : Bristol F2b "Fighter", Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
24-03-2013, 01:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2013, 02:25 przez Vincent.)
W czasie budowy trzymam się jak tylko mogę instrukcji kilkakrotnie oglądam te same rysunki i porównuję z częściami. Staram się przyklejać modułami . Teraz kolej na kabinę, która składa się z sporej ilości elementów.Podczas przymierzania wanny kabiny do szkieletu w moim przypadku musiałem powiększyć otwór w szkielecie W1 w który wpuszcza się dno podłogi pod fotelem pilota , niewiele około 0,5 mm na stronę. Również niewielkiej korekty wymagały boki kabiny 1aP,1P i 1aL,1L. Wydaje mi się że należy po prostu te elementy oszlifować po obwodzie lekko likwidując linie obrysu. Zresztą podczas klejenia detali sprawdza się nie wycinanie po linii ale bardziej do wewnątrz na granicy koloru z czarną cienką kreską ;-P. Inaczej robi się ciasno...Wiem, wiem to już dziesiąte milimetra...ale inaczej się nie spasuje tego.
Fajnym zaprojektowanym detalem jest drążek sterujący
Tablica nawet nieźle jak na druk offsetowy oddaje wygląd zegarów.
W kabinie zmieniłem zalecany kolor przewodów na podłodze -aluminium na zielony, tak pokazują zdjęcia wszyskich polskich kabin Miga
Wanna jest trochę skomplikowana przez wpuszczenie wręg w ścianki boczne.
Całość po kilkukrotnym pasowaniu i drobnych korektach przykleiłem do szkieletu. Robiłem to stopniowo klejąc punktowo Cjanopanem, przy okazji starając się utrzymać symetrię przodu.
W trakcie budowy "pożeram" najlepsze co można zdobyć na temat polskich Migów- Aeroplan Numer 5/6 2006 z płytą CD-numer w całości poświęcony MiG-29, z masą zdjęć i doskonałym tekstem. Najciekawsze to historia szkolenia pierwszych pilotów jeszcze w ZSRR. Dokładny przegląd wszystkich Migów używanych w Polsce. Opis konstrukcji z najdrobniejszymi detalami . Bez tego budowa tego modelu byłaby jakby niepełna...
Na temat "115" jest sporo zdjęć z całego przebiegu służby od pażdziernika 1990 kiedy wprowadzono ten samolot do służby, aż do ćwiczeń kadry dowódczej pod kryptonimem "Zlot" w 2006.
Zgadnijcie który MiG zdobi okładkę:-)?
48h
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
24-03-2013, 02:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2013, 09:27 przez seb545.)
A z Militariów nie masz płyty ? Tam był film zaglądali za każde zakamarki owych Migów-29.
Liczba postów: 968
Liczba wątków: 58
Dołączył: 07 2007
Czad! I tyle w temacie!
Pozdrawiam
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04 2012
Przepiękna czysta robota Bravo !!! Zastanawiam się zawsze nad wykonaniem tablicy .Sam robię jak wszyscy.otwory i szybka z tyłu..
A to raczej nie odpowiada orginałowi.Zegary przykręcane są na tablicę, albo za nią i licują albo wystają,ergo szyba zegaru jest na zewnątrz a nie z tyłu..W tym wypadku tablica jest centralnym punktem w kabinie i wygląda nienaturalnie.
Tylko dylemat pozostaje jak to zrobić ?
pozdrawiam
Liczba postów: 1,243
Liczba wątków: 74
Dołączył: 05 2007
Witam, Floyd nie wycinać nic z tablicy przyrządów , zostawić jak jest wydrukowane.To jest moja rada.
Vincent obserwuje i mimo tej tablicy jest nieźle.Powodzenia.
Pozdrawiam
|