Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Focke-Wulf Fw 190 A-4 (mikrorelacja)
#1
Nie mam daru do prowadzenia relacji a i z komputerem jestem na bakier. Coby jednak nie było, że jestem oporny no i zadość uczynić kilku pytającym o relację, niniejszym na takową miniaturową zapraszam. Zwerbowałem syna do wstawienia zdjęć i myślę, że spełnię marzenia, zwłaszcza takiego jednego forumowicza który przy Tomahawku obiecał królestwo za relację Wink Znacie go, zawsze siedzi na rowerze Wink

1.Zacznę od kleju.
Modele kleję butaprenem. Inne kleje są jako pomocnicze. Próbowałem słynny BCG ale on nie dla mnie.

[Obrazek: 45d4339a335bab16m.jpg]


2.Najsam przód skleiłem przód samolotu Big Grin czyli  okapotowanie silnika.

[Obrazek: 246723fca3bb3efem.jpg]  [Obrazek: 2586e82cfb37aacdm.jpg]


3. Potem skleiłem ...

[Obrazek: c060e713eff3931cm.jpg]

4.Następnie skleiłem...
Tu chcę pokazać, że we wręgach nie wycinam wypustów ani otworów na nie. Klejenie na styk jest wystarczające.

[Obrazek: e218c12ddc33f319m.jpg]  [Obrazek: 68538556710717bem.jpg]

5.W dalszej kolejności skleiłem...  Big Grin
W cz.17 nie robię nacięć, da się uformować bez tego.
Zaś zaznaczone nacięcia w cz.18 to jakaś pomyłka.

[Obrazek: d1a04f63d12b3a0cm.jpg]  [Obrazek: 136a6c31d5e592eam.jpg]  [Obrazek: 9273b1990ef5e505m.jpg]


6.Przyszła kolej na skrzydła:
- maleńkie wcięcia jako wgłębienia na paski łączące daruję sobie. Nigdy się nimi nie przejmowałem,

[Obrazek: 60e57ba8a0049250m.jpg]


- jest mała rozbieżność rysunku i rzeczywistości,


- część segmentów zwłaszcza skrzydła zawsze podklejam dodatkowo robiąc tzw. pod poszycie z bloku technicznego. Robię to tak jak na zdjęciu lub inną metodą z mniejszych kawałków aby nie trzeba było wręg przyszlifować,

[Obrazek: 8ed7dcda07371f1cm.jpg]


- w poszyciach 21 L,P odciąłem klapy razem z ogonkami, ogonki potem trafią na swoje miejsce.
  Mnie tak wygodniej.

[Obrazek: f5e84dcbcb671629m.jpg]


- mamy błąd, białe linie na poszyciu (miejsca przyklejenia żeberek) nie zgrywają się z tymi na dźwigarze cz.VIII l, dodatkowo cz.21 p LiP mają zły kształt, powinny być chyba prostokątne a nie "kopnięte kwadraty". I jeszcze jedna uwaga. Rozkład żeberek zaznaczonych na poszyciu jest jak w innych wersjach. jednak białe linie te na cz.VIII l wyglądają na prawidłowe co daj rozkład żeberek jak na rysunku zestawieniowym w  rzucie z dołu i góry a więc inaczej niż np. w wersji A-8. To niedopatrzenie wydawcy sprawiło, że z żeberkami i cz.21p poszedłem na kompromis.

[Obrazek: d693af9e977a8125m.jpg]  [Obrazek: 2004cdccbf9265eam.jpg]


- przyklejając cz.21a L,P do wnęki podwozia myślałem, że coś sknociłem ale jest dobrze bo cz.22 jest niesymetryczna.
- nie wiem czemu zawsze mi części zbywa :mrgreen:
  znaczy się wiem - wywaliłem jako zbędne. Zbyt rozbudowane szkielety niekiedy stają się przeszkodą. Jak widać końcówka skrzydła radzi sobie całkiem nieźle bez dodatkowych drobiazgów.

[Obrazek: 501549e67b7c612bm.jpg]


8.Oszklenie wykonałem metodą pokazaną <a href="http://www.papermodels.pl/index.php?topic=10398.20">TU</a> i do niego dokleiłem kadłub. Ogonek w ramce ten na szczycie oszklenia w wewnętrznej części jest dłuższy od tego na zewnątrz, tu korekta łatwa

[Obrazek: 324dd311a8b723b5m.jpg]


9.Wyciosałem se koła i mam też śmigło. Za oś w śmigle służy szpilka wsadzona w kawałek igły do strzykawki. Igła o średnicy 1,1mm idealnie współgra ze szpilką

[Obrazek: 36c1bcf2c762bb5am.jpg]

10.Wielu zapewne się ucieszy, że do silnika jest w wycinance znaczek BMW

[Obrazek: 40f3535609260ce7m.jpg]

Ojej, jaka relacyjka mi wyszła  :mil11:


Teraz zostało podzespoły zgonić do kupy i myślę, że do galerii już niedaleko.


Zapraszam do GALERII
Odpowiedz
#2
O kurczę, naprawdę fajnie!  :wink:
Jeszcze jeden wpis kończący relację,a potem galeria! :wink:
Naprawdę nieźle to wygląda! :milbravo:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#3
(29-11-2013, 02:25)kajym link napisał(a):Nie mam daru do prowadzenia relacji a i z komputerem jestem na bakier. Coby jednak nie było, że jestem oporny no i zadość uczynić kilku pytającym o relację, niniejszym na takową miniaturową zapraszam.
No w końcu.  PDT_Armataz_01_34
Owiewka miodzio, a folia z czego, jeśli można spytać.? Chyba sam spróbuję.  :oops:
Odpowiedz
#4
Witaj!

Po pierwsze miód na me serce wylałeś ta relacją. Nie dość, że jest pewne że skleisz ten model porządnie, bo solidna z Ciebie firma. To po drugie doglądam ten model od samego początku i zastanawiam się jak będzie wyglądał sklejony w tym malowaniu. Posiadam surówkę, ale niestety kolory są zupełnie inne i wrażenie nie to samo.

Co do błędu o którym piszesz. Wkradł się w druku dwustronnym poszycia wewnętrznego skrzydła. To chyba jest z innej wersji Foki. Miejsce przyklejenia żeberek (cz.21f-21o) jest poprawnie oznaczone na dźwigarze skrzydła (cz.VIIIl) a NIE na wewnętrznym poszyciu (górnej powierzchni wnęki klap do lądowania). Zasugerowałeś się właśnie tym przy przyklejaniu, dlatego ten "kwadrat" (cz. 21p) nie pasował do żeberek. Zwróć uwagę na rysunkach montażowych, że żeberka nie są prostopadłe do dźwigaru, lecz są pod kątem. Widać do doskonale jak porównasz ustawienie części 21f do 21e, lub żebra 21o do lotki. U Ciebie właśnie to żebro jest równoległe do lotki, co świadczy że wszystkie masz pod tym kątem. Dlatego część 21p musiałeś dociąć na kwadrat. Niestety zasugerowałeś się błędnym oznaczeniem na wewnętrznej powierzchni skrzydła, no ale skąd mogłeś wiedzieć.
Bardzo mi przykro, że taki błąd się wkradł w tak ciekawym modelu.

Czekam na kolejną aktualizację z ogromną niecierpliwością.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#5
Witam.
Hurraaa   kajym zapodał relację z budowy  Wink
Panowie siadajmy i oglądajmy . Wink
Ukończone : Bristol F2b "Fighter",  Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Odpowiedz
#6
Bym zapomniał , ciekawe co powie Ten na rowerze i czy obietnice spełni . :Smile
Pozdrawiam Wink
Ukończone : Bristol F2b "Fighter",  Nieuport - 17, MIG-15, Mi-2 MIESZACZ, TATRA 815 AD-20T, TATRA 815 6X6.
W budowie : TATRA 148, SBLim 2A
Odpowiedz
#7
Cieszy mnie że sklejasz ten samolocik, będzie co oglądać PDT_Armataz_01_34. Jak widać nie obeszło się bez kombinowania i drobnego niedopatrzenia wydawcy. Po zgrubnym przejrzeniu wycinanki  wydaje mi się że drobna errata na cienkim papierze dotycząca podklejenia w skrzydłach wnęk klap wystarczy oraz zmiana na prawidłowy kształt części 21p(l i p), chyba że się mylę  :roll:.
Odpowiedz
#8
Relacja miodziooooo!!! Wink
Świetnie klejony , szacuneczek! Wink
W budowie: ..... ..... ....
[b]Zbudowane

Roweromaniak : https://www.youtube.com/watch?v=jKyWii8RxqA[/b]
Odpowiedz
#9
Powitać
Seans relacji króciutki to tyłki od siedzenia nie zabolą Wink.

Raven - spróbuj, spróbuj, jak się uda, satysfakcja duża.  Z czego folia to sam nie wiem.
                    Zbieram opakowania po różnych przedmiotach i wycinam z nich nie tłoczone fragmenty.
                    Teraz przy tłoczeniu pierwsza kabinka mocno mi zmatowiała a druga zrobiła się mleczna,
                    całkiem biała i nie wiem dlaczego. Następne próby były już bez tego zjawiska.

rowin - w zamyśle miałem co innego kleić, ale zdjęcie Twojego modelu z tyłu okładki zrobiło
                    swoje, skutecznie pomieszało mi szyki :lol:

                  Dziękuję za wyjaśnienie. Teraz rozumiem, że przy ukośnie ustawionych żeberkach 
                  "kopnięte kwadraty" mają być kopnięte. Twoje wyjaśnienia bardzo się przydadzą tym
                  co dopiero będą sklejać ten model.

zbin  - chyba errata na cienkim papierze sprawę by załatwiła.
                  Natomiast części 21p po wyjaśnieniach rowina wyglądają na prawidłowe.
Odpowiedz
#10
(30-11-2013, 04:54)kajym link napisał(a):zbin  - chyba errata na cienkim papierze sprawę by załatwiła.
                  Natomiast części 21p po wyjaśnieniach rowina wyglądają na prawidłowe.

Raczej nie wydaje mi się że części 21p są prawidłowe, na renderach w instrukcji widać że są prostokątne. W poprzednich wydaniach fok żeberka w klapach są prostopadłe do dźwigarów i nie wydaje mi się żeby w tej wersji było inaczej, ale rowin pewnie wie lepiej bo sklejał surówkę Wink
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#11
Zbin nie zastanawiałem się wcześniej nad tymi żebrami, bo dopiero dzięki tej relacji zauważyłem ten błąd (w surówce nie było dwustronnego druku). Ale spójrzcie tu:
http://www.militaryspot.com/classifieds/...0_wing.jpg
jak widać żeberka są zakończeniem dużych wręg skrzydła i są ułożone wzdłuż osi samolotu. Wskazują na to również nity na górnej powierzchni skrzydeł w wycinance A-4. Nie mam Sturmbocka, ale w pierwszej A-8 z AH układ nitów wskazuje inne ułożenie żeber (prostopadle do dźwigara). Również wątpię aby zmieniano to w tych wersjach w prawdziwym samolocie, więc zapewne pierwsze nity w modelu były wyznaczane na podstawie błędnych rysunków. W monografii Jarskiego, w przekroju A-8 widać, że te żebra idą podobnie jak to jest teraz w A-4, nawet w wersji D-9 jest ta sama sytuacja patrząc na zrzuty z rysunków technicznych prawdziwego samolotu w książkach (także, zostało to poprawione w ostatniej wersji model, niestety niefortunnie wkradł się chochlik). Część 21p przy odpowiednim wklejeniu żeberek pasuje dobrze, rendery nie są idealnie od góry, więc w tej perspektywie to złudzenie, że te części są kwadratowe.
Kajym czekam z niecierpliwością na dalsze postępy w budowie Smile
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#12
Kajymjesteś Wielki [Obrazek: oklaski.gif] [Obrazek: oklaski.gif] [Obrazek: oklaski.gif] [Obrazek: oklaski.gif] zapewne podjęcie decyzji o poprowadzeniu relacji nawet w formie mikro nie do końca było Twoim zdaniem zasadne, nie mniej forma i sposób jej poprowadzenia super. A co do mojego wpisu w galerii Tomahawka, Kozietulskiemu konia nie podano Ty relacje poprowadziłeś trza więc rozglądać się za królestwem. [Obrazek: 0blush2.gif] Pewnie nie będzie to takie łatwe dlatego proszę o odrobinę cierpliwości. A na zakończenie mam pytanie, co robisz 6-7 września przyszłego roku?, bo jak miałbyś trochę wolnego czasu to serdecznie Cię zapraszam do Jaworzna ( to jest tylko 1,5 godziny jazdy od Nowego Sącza ) na piątą edycję Jaworznickiego Festiwalu modelarskiego. Myślę że czasu do namysłu jest trochę.
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#13
Paweł O - tak, tak, tak; przyjadę a Ty mi wtedy jakieś królestwo włożysz na barki Big Grin. No i co ja będę z nim robił? Wink A tak poważnie to serdecznie dziękuję za zaproszenie na festiwal, ale raczej nic z tego. Już prędzej bym zahaczył o imprezę "Śrubki" w Żywcu, bo mam rodzinę między Żywcem a Bielskiem tylko odwiedziny z imprezą żeby się udało zgrać.

A tu zdjęcie, że przy modelu coś się dzieje.

[Obrazek: 831c5d87bc71a61am.jpg]
Odpowiedz
#14
No to jest już konkret  PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_34 tedy do zobaczyska w Żywcu na żywcu w muzeum browaru. A co do Jaworzna to moja siostra mieszka w NS może tak jadąc do niej zgarnę Ciędo Jaworzna  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#15
Jedyne zastrzeżenia jakie mam to do ilości zdjęć! Dlaczego tak mało!? Pstrykaj z kilku ujęć, bardzo Cie proszę.

Mam pytanie, gdzie można dostać ten butapren co nim kleisz, ten ze zdjęcia?
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#16
Paweł O -  :mrgreen: :mrgreen: :mil11:, wiesz, nie kleję na konkursy tylko dla własnej zabawy,
                  dlatego na imprezy modelarskie jakoś mnie nie ciągnie.

rowin -  ciężko ten klej spotkać. Kupuję go w sklepie chemicznym u mnie, ale i tu
                ostatnio wcisnęli jakieś inne badziewie. Jednak na moją prośbę sprzedawczyni ponownie
                zaopatrzyła się w ten butapren. Na tubce podany jest nr. telefonu (014) 66 318 01 oraz fax
                to może u nich więcej informacji uzyskasz. Był jeszcze OBT lll  inny o kolorze zawartości
                jak ten, ale też zniknął. Teraz wszędzie różne rodzaje ale wszystko zawartość ma koloru
                bursztynowego i bardziej śmierdzącą.
Odpowiedz
#17
Klej jak klej, ale czy Ty z tego kleju zadowolony jesteś? Taki klej można se kupić np. http://wa.krakow.pl/product_info.php?products_id=17151, ale marny to sklep bo za klej zapłacisz grosze, a za kuriera 20zł. :mrgreen:. Powiedz kajym czy fajowy ten BUTAPREN jest.
Odpowiedz
#18
Co do kleju używam tylko tego : Firmy Dorex. U mnie szeroko dostępny.

[Obrazek: e0b412b70fa384aa.jpg]
Wszystkie moje modele skleiłem przy jego pomocy żadne tam chińskie BCG nie toleruję.
W budowie: ..... ..... ....
[b]Zbudowane

Roweromaniak : https://www.youtube.com/watch?v=jKyWii8RxqA[/b]
Odpowiedz
#19
seb  - u mnie taki klej też dostanie.

zbin - czy fajowy to zależy jak dla kogo, ja wolę OBT lll.
Odpowiedz
#20
(03-12-2013, 10:54)kajym link napisał(a):zbin - czy fajowy to zależy jak dla kogo, ja wolę OBT lll.
To właśnie się pytam, chcę wiedzieć, bo na tym Twoim kleju też jest napisane OBT III, a rowin pewnie też chce wiedzieć. Pokazałeś klej i masz tera przerąbane (bo ładnie to Twoje klejenie wygląda), będziesz musiał powiedzieć coś więcej.
Czy klej jest OK?
Odpowiedz
#21
(03-12-2013, 11:08)zbin link napisał(a):[quote author=kajym link=topic=12703.msg146325#msg146325 date=1386104098]
zbin - czy fajowy to zależy jak dla kogo, ja wolę OBT lll.
To właśnie się pytam, chcę wiedzieć, bo na tym Twoim kleju też jest napisane OBT III, a rowin pewnie też chce wiedzieć. Pokazałeś klej i masz tera przerąbane (bo ładnie to Twoje klejenie wygląda), będziesz musiał powiedzieć coś więcej.
Czy klej jest OK?
[/quote]
Przyszła mi na myśl zmilitaryzowana reklama pewnej firmy co to produkuje klej do glazury  :lol:

A swoją drogą to też bym chciał jakiś "butapren" który się nie ciągnie i jest w miarę przeźroczysty
Pozdrawiam
Odpowiedz
#22
Ja mam pytanie z innej beczki czy po jakimś czasie ten butapren nie prześwituje przez karton pozostawiając żółte plamy??
Odpowiedz
#23
A to się porobiło z tym klejem Big Grin. Zbin, powtórzę za Tobą, klej jak klej. Twoje modele pięknie klejone (nie pamiętam czym kleisz), jak też inni koledzy fantastyczne prace pokazują choć butaprenu nie wąchają. Ten klej niczym specjalnie się nie wyróżnia. Też robi nitki ale to nie problem jeśli się uważa. Też ma swój zapach tylko nie tak intensywny jak niektóre bursztynowe. Zaletą dla niektórych może być kolor. Jakieś zaschnięte na krawędziach wycieki są mniej widoczne. Dobrze chwyta w przeciwieństwie do innego butaprenu (nazwy nie wymienię), którego wszędzie pełno a jest nic nie wart no i z butaprenem to ma tylko nazwę wspólną. No i kwestia przyzwyczajenia, ja do takiego przywykłem i choć inne kleje biorę pod uwagę, to ciągle wracam do OBT lll. Konradoo - nie zauważyłem takiego zjawiska o jakie pytasz a kleję klejem tej firmy kilka lat. Zaś OBT lll kleję od 30-tu lat i przez te lata zdał dobrze egzamin.
Odpowiedz
#24
Kajym a znasz klej pt. OBUWNICZY?? Bo z tego co piszesz i po kolorze stwierdzam że to może być coś podobnego. Trzeba wypróbować ten specyfik o którym piszesz Wink
Odpowiedz
#25
W  PRL-u kombinat obuwniczy w Nowym Targu "jechał" na OBT lll.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Focke Wulf Ta 152V-7 (Ta.152С-0) test, wydawnictwa "Картонная Модель" AleksOv 54 27,919 22-03-2018, 02:39
Ostatni post: Lesio73
  WAK Focke-Wulf FW-190F-8 Powrót po wielu latach PiotreS 17 6,754 28-01-2018, 09:01
Ostatni post: PiotreS
  FOCKE-WULF Ta 152 H-1 Картонная Модель (Model Kartonowy) viktorrr 49 21,091 31-03-2016, 02:52
Ostatni post: Gregory
  [R/G] Focke Wulf 190 D-9 GPM Karolisuaf 14 11,662 14-02-2015, 03:03
Ostatni post: Karolisuaf
  [niby-RELACJA] Focke-Wulf Fw 190 D-9 (KA 3/2011) zetpt 50 19,534 23-01-2012, 01:44
Ostatni post: tomaszolemski
  (R) FOCKE WULF Fw 190 D-9 Wyd. Haliński seb545 193 73,458 09-12-2011, 03:33
Ostatni post: Wrajcik
  [Mikrorelacja] Puszki 1:25 Jaroslav 11 4,850 22-11-2011, 02:37
Ostatni post: ReVan_1991
  Focke-Wulf Fw 190 D-9 [GPM] Bullet 24 14,515 21-07-2011, 11:11
Ostatni post: Piter
  Focke-Wulf Fw 190 D-9 [GPM] Bullet 32 15,350 02-06-2011, 12:11
Ostatni post: seb545
  [Mikrorelacja] Skrzynie WP Jaroslav 47 14,022 29-10-2010, 03:54
Ostatni post: Jaroslav

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości