Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Dzisiaj odcinek pod tytułem maszyna, dla niektórych temat bliski sercu.
Maszynownia z gazowca około 8000 tyś ton nośności, nie pamiętam już ile miała mocy, ani ile miały mocy agregaty, mam to zapisane i kiedyś przy okazji dodam.
Na początek ta zwane CMK czyli miejsce gdzie mechanicy na statku dostają odcisków na piętach od trzymania na biurku.
Ta srebrna rura z tymi cósikami to wytwornica inert gazu.
Tutaj macie 3 sztuki agregatów prądotwórczych, na tym statku są większe niż silniki główne na tych na których obecnie pływam, ale i zużycie prądu było duże.
Tu po lewej są transformatory, a w głębi widać wspominane agregaty
Zbiorniki na sprężone powietrze, potrzebne między innymi do rozruchu silników.
Silnik główny, a właściwie głowice, do każdego cylindra osobna, z tyłu widać turbosprężarkę, wlot powietrza to, to coś owinięte tym materiałem (znowu zapomniałem jak się nazywa, ale jak są ciekawi to się dowiem)
Głowice z boku
Karter silnika, a raczej pokrywy
Wirówki, służą jak sama nazwa wskazuje do wirowania paliwa, wszystkie silniki na tym statku chodziły na paliwie ciężkim, czyli inaczej mówiąc mazucie.
W głębi na wprost sraczmaszyna, jak sama nazwa wsakzuje to jest to co się domyślacie.
Tutaj mamy silnik pompy pożarowej, większość ludzi, a szczególnie nas z pokładu mylnie nazywa to pompą, pompa znajduje się poniżej.
I na koniec silniki pomp balastowych.
Jak są pytania to zadawać, w miarę możliwości i to co pamiętam będę odpowiadał, a dla mnie jak tam byłem to były rzeczy tak oczywiste, że ie wiem co dokładniej opisywać itd.
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Pogratuluj Mechanikowi maintenansu zwłaszcza w wirówkarni :milbravo:
A ten materiał na wlocie powietrza to po prostu mata filtracyjna...
(15-08-2014, 07:26)Waluś link napisał(a):(...)
Nikt nie skomentował tego zdjęcia, że czegoś za dużo, czegoś nie ma? Pewnie modelarze stoczniowcy wiedzą o co chodzi, a inni nie wiedzą na co patrzeć.
Krótko mówiąc jak się ma azipody to nie potrzeba... Niech samolociarze i czołgowcy zgadują
Liczba postów: 232
Liczba wątków: 15
Dołączył: 07 2008
Ahoj!
Rzeczywiście przy azipodach niepotrzebne. To niech czołgiści i samolociarze zgadują dalej.
Pozdrawiam SZKUTNIK
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Kilka zdjęć
Pierwsze to kapitanat portu w Aberdeen, bardzo ciekawy budynek przypomina mi nadbudówkę statku z mostkiem.
Wyjście z tego portu
Taka klaustrofobiczna wieża, mam wrażenie, że bym źle się czuł pracując na takim czymś.
Podjeżdża hotel do wieży i wiezie robotników do malowania i konserwacji.
I już jest :-P
A tu nasz bliźniak pracuje. Prawda, że dość zgrabny statek?
A tak na zdjęciu wyglądają 5-6metrowej wysokości fale.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 7
Dołączył: 03 2012
Ilości jak TIR-ów na A4.
Co wrzuta, to ciekawsza, ten wątek jest rewelacyjny.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 1,243
Liczba wątków: 74
Dołączył: 05 2007
Czy ten Color Line to nie za blisko wasz kilwater przeciął ?.
Liczba postów: 1,942
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
(19-08-2014, 09:06)Partyzant link napisał(a):Czy ten Color Line to nie za blisko wasz kilwater przeciął ?.
Niestety tak się pływa np w Kanale La Manche albo w innych uczęszczanych przez promy miejscach (tutaj chyba linia Sandefjord—Strömstad pod Oslo... ( Waluś popraw jak się mylę) :
(18-08-2014, 11:47)Waluś link napisał(a):(...)
Jest dzisiaj jeszcze polski akcent na zdjęciach. :mrgreen:
(...)
Chodzi zapewne o piwo...
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,062
Liczba wątków: 19
Dołączył: 02 2009
Dużo odsłon a on się zastanawia czy ktoś to ogląda :-)
Nawet nie wiedzialem że takie brzydale pływają po morzach. Człowiek to tylko żaglowce, jachty, wycieczkowce a tu proszę, prawie traktory morskie :-)
Pozdrawiam i czekam na więcej.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
(19-08-2014, 10:14)dokker link napisał(a):Dużo odsłon a on się zastanawia czy ktoś to ogląda :-)
Nawet nie wiedzialem że takie brzydale pływają po morzach. Człowiek to tylko żaglowce, jachty, wycieczkowce a tu proszę, prawie traktory morskie :-)
Pozdrawiam i czekam na więcej. Dużo odsłon to ja mam na innym forum bo temat równocześnie założony, a ponad 8000 wyświetleń i 350odpowiedzi, ale i tak cieszę się, że się podoba.
(19-08-2014, 09:06)Partyzant link napisał(a):Czy ten Color Line to nie za blisko wasz kilwater przeciął ?. I tak i nie, bo na morzu podobnie zresztą jak na drodze obowiązuje zasada pierwszeństwa prawej strony, więc to nasz statek przeszedł mu za blisko przed dziobem, a nie on nam za rufą
(19-08-2014, 09:43)Lukee link napisał(a):Niestety tak się pływa np w Kanale La Manche albo w innych uczęszczanych przez promy miejscach (tutaj chyba linia Sandefjord—Strömstad pod Oslo... (Waluś popraw jak się mylę) :
Dokładnie tak, więc nie ma czego poprawiać.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Dzisiaj wstawię kilka zdjęć obrazujących wielkość dźwigów pracujących na wieżąch, bo nawet dla mnie z perspektywy statku wyglądają niepozornie, a dopiero odpowiednia persektywa i punkt odniesienia pokazuje ich wielkość.
Tak wygląda jak sobie leży na wieży
A tu widać jaki jest w porównaniu do ludzi
I jeszcze jako ciekawostka, zbliżenie wieży, mam ważenie, że w tych rurociągach to by się sam diabeł pogubił.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Cytat:W jaki sposób Statek Rescue Zone pilnuje aby inni nie zbliżali się do wieży?
No cóż na pewno nie strzela do nikogo :-P
Ogólnie to jeżeli na radarze widzi, że ktoś się zbliża i ma kurs zbyt blisko to go wywołuje na radiu i upomina, że tam jest pole naftowe z aktywnym wydobyciem itd.
W dzisiejszych czasach każdy statek ma obowiązek mieć AIS czyli po Polsku Automatyczna Identyfikacja Statku więc jeżeli wiadomo jaki statek nadpływa to i wiadomo kogo za dupsko ścignąć jak nie słucha, a nawet jak ma nie włączoną to są sposoby na sprawdzenie kto gdzie i kiedy. Więc wszyscy są posłuszni i mijają takie miejsca z daleka.
Teraz 3 zdjęcia z testowania nośności dźwigu.
Leje się do takiego worka wodę o 1/3 więcej niż dopuszczalne obciążenie robocze i musi sobie z tym radzić, jak nie to trzeba remontować.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Jedno takie które niepokojąco mi wyszło, po lewej stronie wieży widać worki do testowania nośności dźwigu. Ciekaw jestem co ich tak wzięło na te testy. Robią po kolei na wszystkich które obsługujemy.
Liczba postów: 112
Liczba wątków: 4
Dołączył: 03 2012
Dzięki, że pokazujesz tak ciekawe fotki. Pozwoliłem sobie na wykorzystanie jednej jako temat do malowania na tablecie (pierwszy raz):
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Wczoraj byłem na wycieczce wokół Gran Kanarnia. Efektem jest około 250 zdjęć mniej lub bardziej udanych, spalone plecy i spore wydatki jak na mnie.
Jedno na początek z gór.
Liczba postów: 350
Liczba wątków: 27
Dołączył: 05 2009
Praca pewnie do lekkich i łatwych nie należy, ale takie "przerywniki" w pracy jak te wycieczki nadrabiają sporo. Poza tym jestem spotterem i jak jestem nad naszym Bałtykiem to zamiast na samoloty poluję z aparacikiem na statki, także dla mnie było na co popatrzeć w temacie BRAWO za pomysł
. . . powolutku się klei . . .
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
I jeszcze jedno zdjęci w myśl zasadzie statki na tory.
Liczba postów: 213
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2012
Napiszę tak, chyba przemieszczę się na jakiegoś bloga bo zaczynam się mocno gubić jakie zdjęcia wstawiłem i gdzie
Zacznę dziś od tego co się dzieje na statku, czyli koszmar bosmana.
ALe niektórzy mają gorzej i latają po masztach.
No i padło kiedyś pytanie co się dzieje z wieżami żeby nie zatonęły i jakaś konserwacja istnieje
Liczba postów: 380
Liczba wątków: 27
Dołączył: 10 2013
Bardzo ładne zdjęcia. Może zatrudnisz mnie?, bez doświadczenia zawodowego?
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 2
Dołączył: 05 2007
Fajne fotki :milbravo:
[/url]
|