Liczba postów: 380
Liczba wątków: 27
Dołączył: 10 2013
24-11-2015, 04:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2015, 04:33 przez xoxsc.)
Fajnie tobie wychodzi, ale opony są zbyt czarne. Pobrudź czymś aby bieżnik był delikatnie wytary, szary od lądowania itd.
Musisz tak zrobić, bo graficznie ten Mustang jest pobrudzony, mocno wyeksploatowany.
Liczba postów: 355
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2013
Wyeksploatowany ? Na okapotowaniu nie ma śladu okopceń, golenie lśnią czystością, śladu oleju, jakby przed chwilą wytoczyli go z myjki na Orlenie. Gdyby opony były mocno zużyte to wtedy byłby dysonans...
Jest w dalszym ciągu fantastycznie.
Liczba postów: 581
Liczba wątków: 17
Dołączył: 03 2010
Brudzić może nie, ale troche sie spiłować czemu nie
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
07-12-2015, 03:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2019, 11:06 przez Raven.)
Witam,
Co do opon to raczej zostaną tak jak są. Podpiłowanie nie wchodzi w rachubę, bo trzeba by je potem po bokach pogrubić, poza tym to raczej trzeba by je "spłaszczyć", tak żeby został bieżnik, a to już za dużo zachodu. Kupiłem "żywicę" żeby zaoszczędzić czas, także nie zamierzam tego komplikować.
Co do brudzenia to nie mam o tym zielonego pojęcia, także dam sobie z tym spokój, bo pewnie bym narobił więcej szkody niż pożytku.
A co do:
(24-11-2015, 04:31)xoxsc link napisał(a): (...)bo graficznie ten Mustang jest pobrudzony, mocno wyeksploatowany. Według mnie ta waloryzacja to trochę jest jakby to powiedzieć. "fabrycznie nowy tylko stał zbyt długo w magazynie i ugryzł go ząb czasu" czyli "trochę rdzy tu i tam plus mały wyciek tu czy tam" :razz:
kilka fotek z postępu prac: kółko ogonowe na miejscu, trochę drobnicy, podwieszenia i 1-sza lufa od KM-u.
No i wgląd na całość.
Tyle na dziś, pozdro
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
04-02-2016, 12:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2019, 11:08 przez Raven.)
Witam w Nowym roku.
Relacja się przeciągnęła,ale już prawie koniec.
Powstało kilka elementów, tj. śmigło, celownik i owiewka.
Fotki poniżej. teraz tylko skleić to w całość dodać kilka drobiazgów i do lakierni
[/url]
[url=http://papermodels.pl/ezgallery.php?action=view&id=9636]
Pozdrawiam,
Paweł,
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2014
Odwrotnie skręciłeś łopaty śmigła. Obawiam się, że będzie to miało duży negatywny wpływ na efekt końcowy. Przemyśl wykonanie ich jeszcze raz od nowa zanim zamontujesz śmigło.
You'll never know...
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2013
Wzrok już nie ten co dawniej , ale chyba są tak skręcone jak na tym zdjęciu .
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2014
05-02-2016, 12:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2016, 12:46 przez Arkadiusz.)
Wydaje mi się, a nawet mam przekonanie graniczące z pewnością , że dr. wyskoczył jak przysłowiowy filip z czegoś tam ,oczwiście łopaty są prawidłowo skręcne.
Ładny model i ładna ostatnia fotka, masz tego więcej?
Pozdrawam
,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..."
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2014
Taaa....
A mnie się wydaje, a nawet mam przeczucie graniczące z pewnością, że nie rozumiecie o czym piszę.
Nie chodziło mi o to, że łopaty są odwrotnie zamontowane, tylko odwrotnie skręcone.
Jak zbierzecie się na odrobinę wysiłku i porównacie sobie zdjęcie wykonanego śmigła i śmigła prawdziwego samolotu ze zdjęcia, do którego link został zaprezentowany, to może dotrze do was w końcu, że kąt natarcia na końcówce łopaty ma być mniejszy niż kąt natarcia u nasady. Autor modelu niestety zrobił odwrotnie.
Ale to pewnie ja się nie znam i wyskakuję jak coś tam z czegoś tam...
You'll never know...
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Spokój Panowie.
Dr. Dent ma racje. Łopaty są zamontowane prawidłowo, jednak są skręcone w złą stronę. Łopaty mocowane były pod kątem natomiast skręcone były w prawo. U mnie są w lewo. Mea culpa. Niestety na razie zostanie tak jak jest, jedyna opcja to zrobić je od nowa a nie mam z czego. :-( Modele sklejam z jednej wycinanki i nie mam części zamiennych. Śmigło w modelach od Hala jest demontowane, także może coś się uda Poprawić.
P.S. Może ktoś ma łopaty na zbyciu?
Pozdro,
A Dr.Dent, Dobre masz oko
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2014
Spoko, ma się to oko... jednak.
Szczególnie do takich niuansów jak skręcenie łopat, czy wznios skrzydeł albo geometria podwozia.
Nie wyskoczyłem jednak jak Filip z czegoś tam, po to żeby Ci dogryźć swoim wynurzeniem, tylko po to, by pomóc uchronić dobry model przed skopanym śmigłem. Uwierz mi, to będzie razić. Kombinuj nowe łopaty za wszelką cenę.
Kibicuję i zerkam.
Pozdro!
You'll never know...
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 01 2014
Model oczywiście jest wykonywany ładnie i czysto. Jednak jak 99% procent modelarzy robisz błąd , tzn. w Twoim modelu klapy podwozia są ,,obwisłe" a powinny być zamknięte. Otwierają się jedynie podczas wypuszczania i podnoszenia podwozia.Aczkolwiek mogę się oczywiście mylić i niech się wypowiedzą odpowiednie autorytety. Mam ten model i wiem iż na rysunkach rzeczone klapy też zwisają lecz projektanci również są nieomylni.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
07-02-2016, 02:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2016, 10:17 przez Raven.)
Rysiek,
I tak i Nie. klapy podwozia podczas np. lądowania, kołowania, itd.. są podniesione. natomiast na postoju mogą być otwarte, np. w celu obsługi naziemnej itp. Takze obie wersje tj. z otwartymi jak i zamkniętymi klapami podwozia są poprawne.
A tu fajny Filmik z pokazów.
https://www.youtube.com/watch?v=VlUqNC_UfLk
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2014
07-02-2016, 05:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2016, 05:41 przez Arkadiusz.)
Dr. Dent śpieszę z autopołajanką, ja też nieprecyzyjnie zrozumiałem i mam przeczucie graniczące z pewnośccią, że sam wyszedłem na filipa.
PS. A tak na marginesie, poszukuję Mustanga wydanego przez Halińskich na kredzie w srebnym malowanou.
Mam komplet śmigieł z wyd. P-51D North American, na kredzie.
,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..."
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 01 2014
Pokazałeś zdjęcia na potwierdzenie mojej uwagi. Na drugim nie tylko klapy podwozia są obwisłe a w modelu jest jadnak inaczej.
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
07-02-2016, 07:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2016, 09:35 przez Raven.)
(07-02-2016, 07:33)Rysiek napisał(a): Na drugim nie tylko klapy podwozia są obwisłe a w modelu jest jadnak inaczej.
Wybacz, ale nie rozumiem o co Ci chodzi.
masz na myśli klapy do lądowania?
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2014
07-02-2016, 11:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2016, 11:40 przez Dr. Dent.)
Ja też nie rozumiem o co Ryśkowi chodzi...
Generalnie sprawa z drzwiami podwozia w P-51 miała się tak, że na postoju z wyłączonym silnikiem (tym samym nie pracującą pompą hydrauliczną) drzwi podwozia opadały do dołu, ponieważ nie miały własnego zamka blokującego je w pozycji zamkniętej.
Po uruchomieniu silnika zamykały się, jak tylko pompa podała ciśnienie na siłowniki.
Tutaj link:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/20...51d_03.htm
Patrzcie trzecie zdjęcie od dołu strony i opis do niego.
Na miejscu Rysia przemyślałbym przed wysłaniem posty typu "Ty i 99% modelarzy popełnia błąd, ale oczywiście ja mogę się mylić"...
Albo jest się pewnym tego co się pisze, albo się nie pisze z pozycji autorytetu, twierdząc, że ktoś popełnia błąd.
A przy okazji, to oba posty użytkownika "Rysiek" są dla mnie niezrozumiałe i bezsensowne.
You'll never know...
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
18-02-2016, 06:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2019, 11:11 przez Raven.)
Witam Po przerwie, To już ostatni post relacji.... wieczorem może galeria.
Na wstępie chciałbym szczerze podziękować koledze Arkadiuszowi za podesłanie mi zastawu łopat do mustanga. Dziękuję Bardzo! masz u mnie
teraz poprawione śmigło. Kołpak został ten sam. Łopaty wymienione i skręcone w prawo ! Tak jak być powinny od początku !
Łopaty wydrukowane były na kredzie także był "Fun" ze sklejaniem, retuszem i lakierowaniem. Zmatowienie tego kredowego połysku nie było proste. straciłem rachubę ile warstw matu na to poszło. Ale efekt moim zdaniem jest fajny. Dobra, tyle gadania, teraz kilka fotek :
Jak się uda to wieczorem Galeria mustanga
Liczba postów: 1,566
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
19-02-2016, 12:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2019, 10:23 przez Raven.)
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Piękny model!!!
BTW sepia wcale mi nie pasuje do Mustanga - jak dla mnie to za nowoczesny na sepię
Liczba postów: 492
Liczba wątków: 20
Dołączył: 11 2008
Dla mnie bomba! Bardzo dobra robota! Czekam na kolejna relacje!
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09 2014
Gratuluję ukończenia. Dobrze, że skusiłeś się na poprawę łopat. Dobra robota.
You'll never know...
Liczba postów: 459
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02 2012
|