Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Siatki a grafika
#1
Jestem nowy na tym forum dlatego też chciałem wszystkich serdecznie przywitać  Smile
Do tej pory tylko sklejałem modele, ale z racji mojego zawodu (konstruktor mechanik) zainteresowałem się projektowaniem modeli kartonowych. O ile przez projektowanie siatek i rozwinięcia jestem w stanie się jakoś przegryźć (albo tak mi się tylko wydaje), to na temat nanoszenia grafiki na zaprojektowane siatki nie mam najmniejszego pojęcia. Każdy model, który sklejamy posiada jakieś malowanie, kamuflaż, ślady łączenia blach, nity itp... Jak to wszystko nanieść na siatki? W jakim programie to wykonać? Jak "pomalować" taki zaprojektowany model? Bardzo proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi, może nakierowanie na jakąś "wiedzę" na ten temat, której niestety nie potrafię znaleźć w sieci. Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedz
#2
Jest kilka opcji w zależności czy robisz model komputerowo czy manualnie. Przy opracowaniach manualnych schematy malowania, linie podziału blach i inne drobiazgi (nity,luki czy napisy eksploatacyjne) należy uwzględniać już w fazie projektowania rozwinięć siatek - dane masz na planach, łapiesz osie i .... lecisz z koksem tu może okazać się bardzo pomocny "wzornik" ( aczkolwiek nazwa szumna to zwykły krążek z tektury o średnicy 4 do 12 cm z naniesionymi osiami symetrii) którym możesz przenosić lnie na połączeniach segmentów. Tematem rzeką jest opracowanie komputerowe tu masz takie możliwości jakie daje program, którego używasz np w przypadku Rhino począwszy od rzutowania na płaszczyzny skończywszy na robieniu tekstur co nie jest trudne jak masz już zrobione rozwinięcia. Warunkiem bezstresowej pracy jest w miarę dokładne poznanie możliwości używanego programu. Tak czy inaczej czy do opracowań manualnych czy komputerowych potrzebujesz dokładnych planów modelarskich tego co zamierzasz zrobić a na nich masz praktycznie wszystko czego Ci trzeba do walki z "wykończeniem" modelu.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości