Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja] Nakajima B5N2 "Kate" z Kartonowej Kolekcji
#76
Jedna uwaga, teraz mi się to rzuciło w oczy. Ostatni pierścień pewnie był za duży i musiałeś odciąć "kawałek" cyfry "8". Czy nie kusiło Cię, mając TAKI warsztat przeciąć ten pierścień na dwie części gdziekolwiek indziej i zachować tę "18"-kę ?
Odpowiedz
#77
Można suchymi pastelami zatuszować i dosztukować z kalkomanii  Smile
Odpowiedz
#78
Malinka to śmigiełko, a z tą trzynastką to już trza żyć Big Grin ....Przy następnym modelu będzie mniej moczył i miętolił kartonik. PDT_Armataz_01_18
Odpowiedz
#79
(14-11-2016, 02:17)Piterkowiec napisał(a): P.s Ile lat trzeba poświęcić aby dojść do zbliżonego poziomu?

Piterkowiec nie udzielę Ci jednoznacznej odpowiedzi bo po prostu jej nie znam. Wydaje mi się, że jest to nie tyle kwestią czasu a specyficznego podejścia. Niestety w przeszłości sklejałem z doskoku robiąc naprawdę długie przerwy. Gigantyczny skok jakościowy nastąpił po uświadomieniu sobie, że tak naprawdę modelarstwo ogranicza się do trzech podstawowych czynności - wycinania, formowania i sklejania. Metodą prób i błędów szukałem odpowiednich metod żeby opanować każdy z tych aspektów (przy różnych konfiguracjach, kształtach itd.) w zadowalającym mnie stopniu, tak żeby nic już nie mogło mnie zaskoczyć. Parę modeli przez to napsułem.. Sad

(14-11-2016, 06:45)Kilminster napisał(a): Jedna uwaga, teraz mi się to rzuciło w oczy. Ostatni pierścień pewnie był za duży i musiałeś odciąć "kawałek" cyfry "8". Czy nie kusiło Cię, mając TAKI warsztat przeciąć ten pierścień na dwie części gdziekolwiek indziej i zachować tę "18"-kę ?

Kilminster, wątek tej nieszczęsnej trzynastki był poruszany wcześniej. Niestety było za późno na cięcie i takie kombinacje. Po części trochę się bałem, żeby nie napsuć jeszcze bardziej.


(14-11-2016, 09:36)Seba77 napisał(a): Można suchymi pastelami zatuszować i dosztukować z kalkomanii  Smile

Seba akurat do suchych pasteli nie mam zaufania i nie wiem skąd mógłbym wytrzasnąć kalkomanię, o której mówisz.


(14-11-2016, 09:49)zbin napisał(a): Malinka to śmigiełko, a z tą trzynastką to już trza żyć Big Grin ....Przy następnym modelu będzie mniej moczył i miętolił kartonik. PDT_Armataz_01_18

Nie tyle co trza - można. A mię się już nie chce Big Grin . No powiedz jak tu nie miętolić takich krągłości Big Grin ?

Przekonaliście mnie Smile . Postanowiłem dać jednak szansę metodzie, z której chciałem skorzystać wcześniej. Część wyszlifowałem jeszcze bardziej i wyciąłem. Podczas retuszu zaczął się horror (po wycięciu część miała czarne linie obrysowe dlatego żeby nie odznaczały się na tle białych krawędzi postanowiłem je zamalować) - zapaćkałem część farbą. Później podczas przyklejania złapało nie tam gdzie trzeba. Część musiałem lekko oderwać i naciągnąć żeby ułożyć na włąściwym miejscu. Później paćkanie farbą tak żeby chociaż trochę zamaskować ślady walki.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_37_36621589.jpeg]

A oprócz osiemnastki powstał jeszcze karabin maszynowy PDT_Armataz_01_12. Moja modelarska ortodoksja kazała mi zwinąć lufy z kartonu. Kusiło mnie wykorzystanie igieł ale chciałem sprawdzić czy uda mi się wykonać te elementy z papieru Smile  

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_38_36632162.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_38_3665470.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_38_3664463.jpeg]

Do następnego! PDT_Armataz_01_36
Odpowiedz
#80
Coś pieknego :-)
Odpowiedz
#81
Technick jesteś Kartonowym Magikiem  Wink
A z wykonaniem nowej "18" możesz zawstydzić Photoshopa  Big Grin
Odpowiedz
#82
[Obrazek: k,ODQwNjkzOTQsNTExOTQwOTQ=,f,009_aO_orig.gif]
Odpowiedz
#83
[Obrazek: Rado1s11c1_-_048.gif]

Nie żałuj lakieru na osłonkę. Lakierek idealnie zniweluje ósemeczkę.
Odpowiedz
#84
Się klei! Big Grin

Fajna robota. Już niedługo galeria Smile

Odpowiedz
#85
Tak, zmień sobie nicka z Technick na Magick. Super robota  PDT_Armataz_01_34 !
Odpowiedz
#86
Super, że się podoba PDT_Armataz_01_36!

Dzień dobry w kolejnym odcinku PDT_Armataz_01_12 . Dziś parę refleksji warsztatowych zupełnie nie związanych z kartonem. Moja kartonowa ortodoksja powoli jest wypierana przez zwyczajne lenistwo. Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem wykorzystania żywicy do odlania kół. Ma to związek z moim przyszłym projektem i uznałem, że będzie to doskonała okazja żeby przetestować możliwości silikonu i żywicy. Po przeszukaniu internetu postanowiłem kupić silikon formierski MM922 i żywicę RenCast FC52. Za inspirację i doskonały instruktaż posłużyły mi rady Bigtanka w TYM temacie. Niestety pierwsze kroki mają to do siebie, że są niekoniecznie udane i właśnie tak było w moim przypadku. Na samym początku postanowiłem zrobić dwuczęściową formę bez otworu wlewowego - i łączyć połówki po zżelowaniu żywicy. Pierwszym błędem, który popełniłem było wazelinowanie wzornika podczas każdorazowego zalewania go silikonem. Każde włókno od pociągnięcia pędzlem jest widoczne na odlewie. Części ładnie odklejają się bez natłuszczania, które powinno być stosowane tylko i wyłącznie na silikonie podczas zalewania go drugą warstwą. Po paru odlewach jestem w końcu bogatszy o to doświadczenie Dodgy . Kolejna forma była już jednoczęściowa - odlana na kawałku doklejonej plasteliny służącej jako otwór wlewowy. Byłem dość zaskoczony elastycznością formy - myślałem, że część będzie wyciągać się dość ciężko - fakt, że przy takich podcięciach nie było to bardzo łatwe ale części można wyjąć nie obawiając się o uszkodzenie formy. Na plus też brak brzydkiego szwu na obwodzie. Niestety przy tworzeniu tej formy wzornik również był smarowany wazeliną..

Samo odlewanie niestety nie obyło się bez przebojów. Składniki żywicy odmierzałem na wadze jubilerskiej zgodnie z zaleceniem producenta w proporcji 100:100. Ochoczo zabrałem się za odlewanie a pierwszy zonk pojawił się po wyjęciu elementów z form. Czas rozformowania wynosił 1,5 godziny. Części wyjęte po zdecydowanie dłuższym czasie były lepkie, "spocone" i miękkie w dotyku. Parę kolejnych prób utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie chodziło o niewłaściwe rozmieszanie składników a o proporcje. Zdecydowałem się użyć 15% więcej utwardzacza i dopiero to sprawiło, że odlewy zaczęły zachowywać się we właściwy sposób. Ale dalej pojawia się kwestia tej nieszczęśnie chropowatej powierzchni będącej wynikiem cienkiej warstwy wazeliny. Trzecia już finalna jednoczęściowa forma została zalana bez smarowania wzornika i dopiero teraz odlew wygląda całkiem przyzwoicie Smile . Czas na zdjęcia:

Pierwsza forma dwuczęściowa i zmasakrowany przezemnie odlew - był miękki a chciałem też sprawdzić jak tworzywo zachowuje się w kontakcie z ostrzem noża. Jak widać forma też piękna nie jest - powstał duży bąbel powietrza podczas zalewania silikonem.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_39_3669973.jpeg]

Druga forma jednoczęściowa i średniej jakości odlewy ze smugami pędzla, których niestety nie widać na zdjęciach. Miejscami odlewy są też trochę "spocone".

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_39_366697.jpeg]

Trzecia forma jednoczęściowa i odlew, który w końcu mnie satysfakcjonuje Smile

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_39_36672408.jpeg]

A teraz parę słów O WYNALAZKU, na który natknąłem się zupełnie przypadkowo. Żywica Oyumaru, po podgrzaniu w gorącej wodzie staje się bardzo miękka i z łatwością można odciskać na niej przeróżne kształty i przedmioty. Po zastygnięciu jest naprawdę zwarta choć elastyczna (jest trochę twardsza od silikonu). I najważniejsze - po ponownym podgrzaniu na nowo możemy robić kolejne formy PDT_Armataz_01_11 ! Po zapoznaniu się z jej właściwościami postanowiłem przekonać się co można z tym wyczynić (ze świadomością, że może być to fantastyczna alternatywa drogiego silikonu). Gdzieś wyczytałem, że nie nie ma sensu stosowania żywic bo temperatura, którą wytwarzają deformuje formę. Dlatego pierwsze testy przeprowadziłem na Poxilinie. Połówki zrobiłem niestety w niewłaściwy sposób bo powinny przebiegać w połowie wzornika przez co warstwa jednej połówki była wypychana przez drugą. Ogólnie za dużo poxiliny, efekt taki sobie bo koła wyszły za grube. Sam efekt i sposób pracy z Poxiliną zupełnie mi nie podeszły dlatego odłożyłem Oyumaru do szuflady. Coś jednak mnie tknęło żeby zrobić formę na nowo i tym razem zalać ją żywicą żeby sprawdzić czy rzeczywiście temperatura wytwarzana przez żywicę działa tak niekorzystnie. Zrobiłem formę dwuczęściową (z jednoczęściowej raczej nie udałoby mi się wyjąć koła) z kanałem wlewowym, połączyłem połówki, zalałem żywicą... Efekt przerósł moje oczekiwania. Brak deformacji, bardzo ładnie odwzorowany kształt. Do prostych form i nieskomplikowanych kształtów jest idealna.

Pierwsza forma i "odciski" z Poxiliny.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_39_3668695.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_367076.jpeg]

Druga forma zalana żywicą.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_3671862.jpeg]

Może ktoś skorzyta Smile . Do następnego!
Odpowiedz
#87
Lubię jak ktoś z lenistwa robi ~10 kółek zamiast 3 Wink ... żartuję oczywiście - to była świetna okazja by przećwiczyć technologię.

Ale na serio to dzięki za obserwacje - przydadzą się z pewnością w przyszłości.
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#88
Może "puścisz farbę" co to za następny projekt? Coś z kilkoma silnikami albo z mnóstwem kółek? Mam nadzieję, że to lata. O żywicy Oyumaru nie słyszałem, to ciekawy specyfik. Jak długo po podgrzaniu da się to formować?
Odpowiedz
#89
(21-11-2016, 09:09)Papa_Smurf napisał(a): Może "puścisz farbę" co to za następny projekt? Coś z kilkoma silnikami albo z mnóstwem kółek? Mam nadzieję, że to lata. O żywicy Oyumaru nie słyszałem, to ciekawy specyfik. Jak długo po podgrzaniu da się to formować?

Puszczę Cool . Do wielu kółek nie ciągnie mnie wcale. Jakiś czas temu zamarzyłem o jednostce pływającej ale to też nie te klimaty. Jeszcze.. Big Grin

Silnik gwiazdowy. Model wydany w tym roku. Mógłby wziąć udział w WKLM. Relacji jeszcze nie było Angel

A co do Oyumaru. Przez parę minut jest bardzo plastyczna choć z upływem czasu i stopniowym ochładzaniem ta właściwość ulega znacznemu pogorszeniu. Czasu na zrobienie formy jest nadto. Powiedziałbym, że koło półtorej minuty. Później żywica zaczyna zastygać i mimo, że jest plastyczna to zaczyna odkształcać się do zapamiętanego wcześniej kształtu. Dlatego ważne jest w miarę sprawne dociśnięcie żywicy do krawędzi odlewanego elementu możliwie jak najwcześniej. Jeszcze mała uwaga - oczywiście drugą warstwę robimy po ostudzeniu poprzedniej. Wystarczy odczekać parę minut i nakładać "ulepa" na poprzednią warstwę. Bez smarowania wazeliną/innymi specyfikami. Połówki bez problemu oddzielą się od siebie Smile
Odpowiedz
#90
Tępy ze mnie ćwok i pojmać nie mogę co chcesz następne sklejać, a ciekaw jestem Big Grin
Odpowiedz
#91
Stawiam na wznowienie Zero od Hala.
[Obrazek: sww2A_zpsc7931f0f-1.jpg]

,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..." 
Odpowiedz
#92
(21-11-2016, 10:09)Technick napisał(a): ...
Silnik gwiazdowy. Model wydany w tym roku. Mógłby wziąć udział w WKLM. Relacji jeszcze nie było Angel

...

To niech weźmie Big Grin , czasu jeszcze trochę zostało.

Kaśkę przecudnej urody żeś Pan ulepił, wyglądam galerii.
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#93
Mam nadzieję, że nie będę musiał trzymać Was długo w niepewności. Możliwe, że rozwiązanie zagadki będzie już niebawem.. Big Grin 

Dzień dobry! Smile 

Ostatnio mam trochę więcej wolnego czasu co przekłada się na postępy w budowie. Przestój był związany z kombinowaniem jak ugryźć temat owiewki, która mimo prostej formy i rozwijalnych płaszczyzn - dała mi popalić. To były moje pierwsze eksperymenty z tłoczeniem, które samo w sobie czynnością skomplikowaną nie jest - jak się okazało najwięcej zabawy miałem przy tworzeniu kopyta.

Od początku.

Zainspirowany instrukcją Laszlika stwierdziłem, że fajnie byłoby mieć taki przyrząd u siebie. Poszedłem na łatwiznę i zamiast sklejki wykorzystałem... pudełko do butów PDT_Armataz_01_11 . Wzmocniłem je od wewnątrz prostą konstrukcją z kartonu o grubości 2mm. Trzymadełkiem folii był odpowiednio przycięty kawałek kartonu, do którego folię przyklejałem taśmą malarską (służącą również do uszczelnienia pudełka). Konstrukcja banalna ale sprawdziła się całkiem dobrze. Kolejnym krokiem było stworzenie odpowiedniego kopyta. Posłużyłem się do tego elementami z dodatkowej wycinanki zgodnie z opisem Cevy. Karton zaimpregnowany caponem bez szlifowania. Na początku korzystałem (a raczej próbowałem korzystać) z folii do drukarek laserowych. Przy podgrzewaniu robiła się biała a w momencie nakładania na kopyto była już całkiem zimna i sztywna. Dopiero później dowiedziałem się, że folia ta ma zwiększoną odporność na temperaturę. Kolejne próby z folią do bindowania były strzałem w dziesiątkę. Folię podgrzewałem nad palnikiem kuchenki elektrycznej.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_36721753.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_3673512.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_36741246.jpeg]

Pierwszy zonk pojawił się po bliższej inspekcji owiewki. Niby prosta i logiczna sprawa - im lepsze kopyto tym ładniejsza owiewka. Nie sądziłem, że na folii odbije się każde, nawet najmniejsze włókno kartonu. Całość jest chropowata i wygląda po prostu źle. Zabrałem się za szlifowanie kopyta po uprzednim nasączeniu go cyjanoakrylem. I tu kolejna cenna dla mnie lekcja. Zauważyłem, że na kopyto lepiej wykorzystywać gorszy jakościowo karton bez impregnacji caponem. Zbyt dobry (zwarty) karton i dodatkowo zabezpieczony caponem chłonął CA w minimalnym stopniu. Tworzyła się raczej cienka warstwa kleju na powierzchni, która przy szlifowaniu miała tendencję do odpadania i odsłaniania gołego kartonu. Przy kolejnym kopycie zrobionym z kartki z bloku technicznego nie miałem już takich problemów - CA był wchłaniany błyskawicznie i całość zachowywała się jak plastik nawet przy intensywnym szlifowaniu.

Po szlifowaniu kopyta owiewka wyszła już całkiem przyzwoicie, choć i tak nie było idealnie- nie mam niestety zdjęć. I tak by zostało gdyby nie relacja Kilminstera z budowy B-25, w której opisał sposób tłoczenia owiewki. Efekt rewelacyjny i postanowiłem dać szansę tej metodzie tym bardziej, że moje pierwsze kopyto było zrobione bez pomyślunku i jak się później okazało - nie uwzględniłem podwójnej grubości kartonu pomiędzy schodkami. Więc nawet gdyby wyszło gładko to i tak nie pasowałoby do ramek.. Dodgy

Stworzyłem dwa oddzielne kopyta, które po zaglutowaniu, szpachlowaniu i szlifowaniu były podstawą do stworzenia kolejnych trzech kopyt. Metoda chałupnicza ale w miarę dobrze się sprawdziła. Maczałem trzy paski kartonu w wodzie, naciągałem na kopyto i suszyłem suszarką. Po wysuszeniu całość pokrywałem CA i szlifowałem. W ten sposób uzyskałem 5 kopyt niezbędnych do wytłoczenia folii o odpowiednim kształcie (czerwona taśma na zdjęciach służyła do wyznaczenia osi symetrii podczas przyklejania ramek na folię). Nie korzystałem z gorącego oleju - folię dalej podgrzewałem na palniku kuchenki elektrycznej. Możliwe, ze z olejem wyszło by lepiej. Mogłem większą uwagę poświęcić szlifowaniu kopyt ale i tak jestem zadowolony. Mam wrażenie, że ta metoda wybacza więcej błędów i nawet jeśli na kopycie są niedoskonałości to i tak nie będą aż tak widoczne jak w przypadku metody vacu - jeśli np. w kopycie gdzieś jest wgłębienie to folia i tak zostanie naciągnięta/ rozciągnięta zamiast zassana idealnie przylegając do każdej nierówności. Przy kolejnym modelu większą uwagę poświęcę dopieszczeniu kopyta i wtedy porównam obie metody żeby mieć pewność, która daje lepsze efekty.

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_40_3675421.jpeg]

Uff..! Jakoś poszło PDT_Armataz_01_12

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_41_3676864.jpeg]

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_41_3677216.jpeg]

Ramki przyklejałem fantastycznym klejem Microscale poleconym przez RAVENA6. Super wynalazek
niesamowicie ułatwiający życie. Folię dwustronna schowałem w najgłębszy zakamarek szuflady..  PDT_Armataz_01_36

Lotki i klapy - tu mam duże zastrzeżenia co do opracowania. Musiałem mocno docinać i dosztukowywać boczne krawędzie każdej z nich żeby w miarę sensownie je poskładać. Do tego zaślepki wydawały się być z zupełnie innej parafii dlatego posłużyłem się zapasem koloru. Po wstępnych przymiarkach do modelu nie wygląda na to, że i w tej kwestii będą grzecznie współpracować. Z góry może będzie to w miarę wyglądać ale od spodu lepiej będzie na to nie patrzeć Confused

[Obrazek: 997_22_04_18_3_23_41_36782204.jpeg]

Ciężko mi uwierzyć w to, że do wycięcia zostało dosłownie parę elementów. Koniec jest coraz bliższy.. Cool . Do następnego!
Odpowiedz
#94
Technick, precyzja Twojej pracy mnie "zabija", z każdym zdjęciem jest mnie mniej... I napisz coś więcej o tym kleju do ramek - jak szybko wysycha, czy jest czas na drobną korektę, czy da się zdjąć ewentualny nadmiar z folii ? Bo rozumiem, że klejenie jest typowe - smarujesz ramkę, przyklejasz do folii i czekasz aż wyschnie ?
Odpowiedz
#95
Technick, niesamowita precyzja!!! Szapo leży na podłodze...
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#96
Sęk w tym, że w tym przypadku korzysta się z tego kleju zupełnie odwrotnie - najpierw smaruje się ramki, czeka aż klej wyschnie (około 5 minut) i dopiero wtedy przykleja ramki do folii. Klej podczas nakładania ma konsystencję i zapach rzadkiego wikolu. Po wyschnięciu tworzy przezroczystą, lepką błonkę i tak naprawdę nie zasycha zupełnie do końca. Nawet po dłuższym czasie można przesuwać przyklejone ramki o dziesiąte milimetra (bez obawy o wystający klej) w każdą ze stron (używając oczywiście wystarczającej siły bo samo z siebie się nie ruszy). Przy próbie odklejenia takiego elementu bardziej prawdopodobne jest, że karton się rozwarstwi i część stykająca się z folią pozostanie nienaruszona. Dlatego mimo wszystko ważne jest żeby podczas przyklejania wykonywać jak najmniej korekt - przyłapać delikatnie w dwóch miejscach (u mnie były to osie symetrii) i mając pewność, że dobrze leży - zacząć małymi odcinkami dociskać całą resztę. Jeżeli ramka zostanie przyklejona bardzo nierówno to podczas przesuwania zostanie matowy ślad rozciągniętego kleju. Z tego co piszą na buteleczce - można usunąć wyschnięty klej rozcieńczalnikiem do farb. Uważam, że naprawdę warto a sama buteleczka jeśli wykorzystywana tylko do klejenia ramek - powinna starczyć na całe pokolenia modelarzy  Big Grin
Odpowiedz
#97
Jakość klejenia powala na kolana Smile
Odpowiedz
#98
Genialna relacja!
Bezszwowa: ]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#99
Jak dla mnie bomba, PDT_Armataz_01_37
i ten toturial tez Super!
Pozdrawiam
Odpowiedz
Panie Technick, no cóż można powiedzieć na taką robotę I Liga Światowa.
pozdrawiam
Piterkowiec

"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "

Aktualnie w montowni: ORP Jaskółka [MM/2000]
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Relacja] Pancernik IJN Fuso 1/200 - Haliński wieslaw_ 44 15,308 15-05-2018, 03:25
Ostatni post: kubeksus
  [Relacja/Galeria] Allege d'Arles WAK 4/2016 Merkava 19 2,540 25-04-2018, 09:46
Ostatni post: Tommy T.B.
  [Relacja] - Sd.Kfz. 234/2 Puma - Modelik 3/03 Tuco 48 12,501 18-04-2018, 07:03
Ostatni post: Tuco
  [RELACJA] F-14 TOMCAT 1:33 MM 2004 tom59herder 19 8,309 29-01-2018, 05:52
Ostatni post: PiotreS
  [Relacja] BAT-M 1:25 Powrót Zuru 15 2,339 21-01-2018, 09:14
Ostatni post: Zuru
  [WKLM] B5N2 Kate Kartonowa Kolekcja Panda82 51 14,562 16-01-2018, 08:33
Ostatni post: Panda82
  (Relacja) MiG-29A Military Model 1-2/2012 Vincent 174 81,592 11-12-2017, 01:04
Ostatni post: Marzen
  [Relacja] HMS Mercury Shipyard Merkava 13 1,948 22-11-2017, 10:37
Ostatni post: Seahorse
  [RELACJA]USS Alabama BB-60 1943r 1:400 ruto88 49 13,283 23-10-2017, 10:57
Ostatni post: blackbear
  [Relacja testowa] E-10 Nachtjager juliusz 15 3,818 31-08-2017, 09:46
Ostatni post: juliusz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości