Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Konkurs senior: Westland Lysander Mk II - MM 12/97
#1
Witam szanownych forumowiczów w kolejnej mojej relacji. Mam nadzieję, że tym razem dociągnę ją do końca ( tak zresztą jestem nastawiony   :mrgreen:  ).
Na warsztat powędrował tym czasem Mały Modelarz z samolotem wielozadaniowym Westland Lysander. Autorem opracowania w skali 1:33 jest Roman Staszałek.

Model będzie sklejany w standardzie bez fajerwerków w stylu Piterskiego  :mrgreen: . I dlatego będzie łaciaty jak to stary MM ( ew. postaram się odtworzyć niewidoczną literę kodową na kadłubie ).Jako, że już coś skleiłem pokażę parę fotek i napiszę parę słów co na nich widać ( bo chyba coś widać  :mrgreen:   ).
Postanowiłem spróbować sklejania kadłuba nieco zmodyfikowaną metodą zaproponowaną przez P. Sałapę autora m in. Mustanga i Karasia. Metoda ta polega na sklejaniu segmentów kadłuba na jedną wręgę gr. 1 mm. bez pasków łączących. Moja modyfikacja polega na sklejeniu ze sobą sąsiadujących ze sobą wręg i uzyskaniu po odrobieniu ( m in. ukosowanie tam gdzie potrzeba ) 2 mm wręgi która do przyklejenia poszycia całkowicie wystarcza i daje równą powierzchnie styku segmentów.
Na razie powstają segmenty okołokabinowe. Bez większego pasowania narazie udało się skleić tylko segment nr 2 i całe szczęście, że było od czego zacząś pasowanie reszty segmentów.
W przypadku segmentu nr 1 pasowania wymagała wręga ( za duża ) i połączenie z segmentem nr 2 ( niespasowania wręgi W 1 nie będę poprawiał bo nachodzi na nie osłona silnika).
Segment nr 3 pasowanie podbnie jak nr 1 tylko wręga pasowała znacznie lepiej.
Segment nr 4 i 5 wręgi sporo za duże.
Obrzeża kabiny wzmocniłem "listwekami" z tektury co by się nie falowały.
A teraz czas na foto  :mrgreen:
[Obrazek: 0e74909aec64506bm.jpg] [Obrazek: 0e74909aec64506bm.jpg] [Obrazek: 431320b7b1b8529em.jpg] [Obrazek: 133927837e0d6602m.jpg]

Wnętrze kabiny jeszcze nie do końca przyklejone ze względu na ciągłe pasowanie segmentów. Biały pasek na połączeniu segmentów to przesunięcie koloru wycinanki.

Prawie w kupie  :mrgreen: ...
[Obrazek: 6d21d062e0e2aecfm.jpg]

Wspomiany wyżej segment nr 1
[Obrazek: 1f1118cbd46a0dc7m.jpg] [Obrazek: 3ce9c20ff419f3ddm.jpg]

Złączone na sucho
[Obrazek: 8e3d8cf256b1bf38m.jpg] [Obrazek: cea8d2a312968f94m.jpg]

CDN...
Odpowiedz
#2
Fajnie że go kleisz! Przy okazji: było może jakieś inne opracowanie tego samolotu w kartonie?
na macie: projekt X
Odpowiedz
#3
Cytat:było może jakieś inne opracowanie tego samolotu w kartonie?

Lysander był wydany jeszcze przez Super Model, nie widziałem co jest w środku, lecz poziom modeli wydawanych w tym czasie przez SM nie rokuje niczego dobrego.
Odpowiedz
#4
Jako że dysponuję wolnym czasem robota idzie dalej.
Segment nr 4 już na swoim miejscu, oczywiście nie obyło się bez pasowania połączenia segmentów 3 i 4, wręga zamykająca tem segment za duża.
[Obrazek: 87880fc5da613656m.jpg]
wzmocnienia obrzeża kabiny już gotowe
[Obrazek: ff18616540964ddam.jpg]
druga kabina po przyklejeniu gniazd podpory tylnego dźwigara skrzydła i po dodaniu ich tekturowego połączenia.
[Obrazek: 72aab0350e279893m.jpg] [Obrazek: cc5f98031e24babfm.jpg]
doszedł segment nr 1 i 5 ( uwagi z pasowaniem dotyczą także tych segmentów )
[Obrazek: 0dcbc1b4fa1c8224m.jpg] [Obrazek: 41c5ae9fd373ff7bm.jpg]
wnętrze kabiny prawie gotowe
[Obrazek: 0dc1657e4eec4fe5m.jpg] [Obrazek: d66f3a6dd1a5770dm.jpg]
i ostatni segment przymierzony na sucho ( pasował prawie idealnie )
[Obrazek: d02ee6772c1719b5m.jpg]

CDN...
Odpowiedz
#5
Hot news :mrgreen: .
Kadłub już prawie gotowy i powstaje usterzenie.
Oczywiście żadna z siatek stateczników nie była symetryczna ( ale w tym to cały urok :wink: ), krawedzie pocienione, karton mimo pozornej pancerności formuje się nieźle.
Wyszarpania widoczne na wierzchu ostatniego segmentu to poszycie przerobione na sklejki do statecznika, a rurka koło ( wzmocnionego paskiem tektury ) dźwigara to gniazdo goleni kółka ogonowego.
[Obrazek: ed92fa3c6483e95cm.jpg]
statecznik pionowy solo...
[Obrazek: d48b9f6301afc185m.jpg]
...i w towarzystwie statecznika poziomego. Dorobione żeberka stateznika poziomego i pogrubiony na wysokość dźwigar.
[Obrazek: 268d4f6a4675a9c6m.jpg]
lewy statecznik poziomy ( jeszcze nie retuszowany ) na swoim miejscu.
[Obrazek: 9750e67a36548ef7m.jpg]
O dziwo model mnie jakoś jeszcze nie zniechęcił Confusedmile: , ale jeszcze trochę przede mną kombinacji.
Kadłub nawet wyszedł całkiem symetryczny, tylko ostatni segment "uciekł" mi w lewo jakieś 2 mm, ale gonić go nie będę :mrgreen: .

CDN...

ps. Pozdrowienia dla moich KIBICÓW :grin:
Odpowiedz
#6
No niestety to znowu ja :mrgreen: .
Jedziemy dalej z budową.
Przybył prawy statecznik poziomy. Niestety pierwsze widoczne potknięcie ( dla mnie, bo nie jestem w stanie Wam tego przy pomocy mojego telefonu pokazać ) użyłem zbyt wiele BCG ( człowiek całe życie się uczy :roll: ) i końcówka statecznika się nadto zwęziła lekko falując się Cry .
[Obrazek: e337696ba4284e63m.jpg]
powoli robi się osłona silnika...
[Obrazek: f9a62f59b0a24809m.jpg]
...cz. nr 10 czyli fragment oprofilowania silnika okazała się trochę za krótka ( patrz foto. ).Teraz w przypadku połączenia osłony silnika z oprofilowaniem ( będącym w rzeczywistości kolektorem wydechowym ) zastosowałem metodę P. Sałapy tzn. połowa wręgi wystaje na zewątrz segmentu i łączy go z następnym elementem ( w tym przypadku ) osłony silnika. Z powodu braku zapasu koloru musiałem pozyskać trochę " brązowego" i stąd ten prostokątny otwór za napisem 9C ( będzie niewidoczny po przyklejeniu cz. 9C ) na osłonie. Karton na którym wydrukowano model trochę przechwaliłem :neutral: . Zwija się dobrze, ale tłoczyć się nie chce Confusedad: .
Ta "zbieranina" na zdjęciu to prawie wszystkie elementy wyposażenia obu kabin ( nie wyretuszowane ).
[Obrazek: de7591641cddc432m.jpg]
Powoli knuję jak tu pogodzić fakt połączenia osłony kabiny i zamocowania dźwigarów skrzydeł Cool .


CDN...

ps. dla wszystkich poszukujących pod osłoną silnika ważna informacja:
przy odrobinie wyobraźni on ( silnik ) tam jest :mrgreen: .
[Obrazek: 5e63db48d300a880m.jpg]
Odpowiedz
#7
Witam w dzisiejszej odsłonie.
Nareszcie jest okazja do wymiany poglądów :grin: . Piterski, słowo "fajerwerki" posłużyło mi jako skrót myślowy na określenie twoich wysiłków Confusedhock: przy budowie Suma zresztą dla mnie narazie nieosiągalnych.
Zaczynać budowę modelu od ogona, no wiesz co tego się po tobie nie spodziewałem :mrgreen: .
Co do silnika to nawet myślałem wstawić silnik od P 11c :roll: , ale tak mi się dobrze robiło osłonę silnika, że było za późno...

A teraż to na co czekają tłumy oglądających :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: owoc dzisiejszej pracy ( no może owoc to za dużo powiedziane :razz: ale mała śliweczka jest w sam raz :mrgreen: ) osłona silnika.
[Obrazek: 7a354d9297c9d9e5m.jpg] [Obrazek: 0104eb7b883d55d2m.jpg] [Obrazek: 7aaa10373eda54a7m.jpg]
Jak wspomiałem w poprzednim poście karton z MM-a nie był zbyt podatny na tłoczenie i dlatego osłona wyszła jak widać.Na ostatnim zdjęciu widać sztukowanie za krótkiego paska. Zastanawiam się czy ją retuszować, ale chyba na krawędzi wlotu skończy.

CDN...
Odpowiedz
#8
Powiem CI kolego że dawno nie widziałem tak zchrzanionege elementu :lol: .
Powiedz czy linie podziału blach zaznaczasz wygniataniem ??
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#9
Cytat:Powiem CI kolego że dawno nie widziałem tak zchrzanionege elementu :lol: .
Takiem czuł :mrgreen: , a do końca jeszcze trochę zostało i postaram się jeszcze coś zchrzanić :wink: .
Cytat:Powiedz czy linie podziału blach zaznaczasz wygniataniem ??
Do linii podziału blach nawet ręki nie przyłożyłem Cool , to fabryczna małomodelarzowa waloryzacja :mrgreen: .
Odpowiedz
#10
Mała aktualizacja postępów w budowie.
Po dość intensywnym knuciu :mrgreen: i dopasowywaniu osłony kabiny i zamocowania dźwigarów skrzydeł mam gotowy półfabrykat gotowy do montażu jak tylko wyschnie Humbrol.

Na początek fragment osłony kabiny z zamontowanymi na sucho rurkami które posłużą jako gniazda do ustalenia dźwigawów w kadłubie.Te niebieskie paski na ramkach to pozostałości "szyb" powstałe w wyniku przesunięcia druku. Od wewnątrz wklejona na taśmę dwustronną ( podobnie jak ramka zewnętrzna ) ramka wycięta z szarego brystolu.
[Obrazek: f1e545083711fbd0m.jpg]
wsporniki dźwigarów zamocowane w kadłubie wyglądają tak. Widać także dorobioną ( z papieru ) nieczytelną literą kodową.
[Obrazek: 71edc25e25e2c34dm.jpg] [Obrazek: 8e93528c1d53bef9m.jpg]
A tak wygląda to złożone na sucho do kupy :wink:.Widać też że dobrze się wstrzymałem z pochwałami dla autora/wydawnictwa odnośnie spasowania plam kamuflażowych. Kabina pogrzebała te nadzieje.
[Obrazek: 5a09fe9c5f7559d6m.jpg] [Obrazek: b3a5e0df93c089d0m.jpg]
Jestem ciekawy czy po przyklejeniu SG tych rurek przechodzących przez kabinę do konstrukcji wsporczej nie pojawi się na szybach nalot superglutowy.
Odpowiedz
#11
Witam Ja w sprawie tego super gluta co robi wstrętne oszronienia na szybkach , w takich sytuacjach stosuję super-glu w żelu a jak nie mam akurat to taki trochę zwietrzały ,mimo wszystko zawsze robie próbę czy łapie dobrze i nie oszroni.
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#12
Cytat:w takich sytuacjach stosuję super-glu w żelu
Kurcze, czytałem już o tym, ale akurat chwilowo zapomniałem :wink:
Odpowiedz
#13
To się właśnie nazywa klasa. Tak skleić i to w standardzie PDT_Armataz_01_03. Tylko ci Ceva pozazdrościć umiejętności. Mówię to całkiem szczerze i przez pryzmat własnych dokonań.

Mam dwa pytanka:
Jedno jak kształtujesz plastik owiewki że Ci tak idealnie trzyma kształt, podgrzewasz to jakoś?
Drugie pokaż mi tę taśmę dwustronną bo ja kupiłem jakieś dziadostwo, które dało mi tragiczne efekty.
Odpowiedz
#14
Chwalili, chwalili i przechwalili.
Szanowni Panowie trochę za szybko na pochwały, bo te co dzisiaj przeczytałem zbytnio uśpiły moja czujność i ...babol Confusedad: .

Ale na początek odpowiem Piterskiemu.
Taśma jaką stosuję do przyklejania szyb niczym szczególnym się nie wyróżnia poza tym, że kupiłem ją w byle sklepie z wykładzinami. Co do jej zastosowania to nie wiem czy jest lepsza lub gorsza od innych ( bo innych nie użuwałem ). Ta akurat po przyklejeniu do folii trochę "jeździ" z ramką po jej powierzchni i z tego powodu nie spełnia żadnej roli w usztywnieniu owiewki. Folia do bindowania jaką stosuję na szyby nie jest przeze mnie specjalnie trwale formowana ( chociaż po lekkim podgrzaniu nad kuchenką z jednoczesnym formowaniem nawet trzyma kształt ). W wielu przypadkach trochę kształtu nadaje jej ramka oszklenia z taśmą dwustronna ( w przypadku Lysandera owiewka na zdjęciu trzyma kształt dzięki tym dwóm papierowym rurkom ), a ostateczny kształt tworzy się po przyklejeniu do kadłuba i sąsiadujących części.

A teraz wstęp do horroru.
Zacząłem sklejać elementy podwozia głównego, na początek poszły osłony goleni podwozia. Wręgi osłon pasowały po dość długim szlifowaniu ich obwodu. W miejscu późniejszego wklejenia zastrzału skrzydła wklejony kawałek tektury 0.5 mm.
[Obrazek: 3af53fd18a997f8bm.jpg] [Obrazek: 224f13841b4960c5m.jpg]
I gwóźdź programu :mrgreen: Confusedad: owiewki kół.
Trochę zacząłem z nimi kombinować i dopasowywać ( bez cięcia się nie obyło ) do siebie i wyszło, że przedni element owiewki ( ten z reflektorem ) z prawej strony bardziej pasowałby na lewą stronę i odwrotnie lewy na prawą. Żeby nie było na nich plam kamuflażu zamieniłbym je i po kłopocie. Ale że jeden był brązowy a drugi zielony to postanowiłem zamienić stronami dwa pierwsze segmenty owiewki podwozia i nawet udało się je dopasować ( nożyczki czynią cuda :mrgreen: ). Nawet jedną owiewkę prawie skleiłem bo jeszcze muszę wyciąć otwór pod reflektor w przednim segmencie ( i dlatego jest przyłożony na sucho do reszty ). Na poniższych zdjęciach co nieco widać. Nawet widać przyczynę chęci wykonania reflektorów :mrgreen:
[Obrazek: 625c49fd30ca5712m.jpg] [Obrazek: 9f027737fcde8e1cm.jpg] [Obrazek: cb0fbe551136717dm.jpg]
Od tych kombinacji i przez moją nieuwagę zamieniłem ze sobą końcówki owiewek i jedną z nich po dopasowaniu do reszty owiewki przykleiłem :evil: . Zaowocowało to tym że końcówka owiewki jest odchylona na zewnątrz zamiast być prosta.
[Obrazek: ae67ceca4f906d47m.jpg]
Oderwać ją nie bardzo jest możliwe bez demolki owiewki bo BCG bardzo dobrze trzyma, a nawet jak bym ją oderwał to już jest dopasowana do prawej owiewki.

W związku z tym mam do Was gorącą prośbę, jakby ktoś miał niekompetny egzemplarz MM z częściami owiewek podwozia głównego i mógł mi go odstąpić. Jakby to się nie udało to prosiłbym o skan arkusza z tymi częściami przygotowany do wydruku bez skalowania i tp ( jestem cienki z komputrów jak mało kto :???: ).

Jak w razie z moich próśb nic nie wyjdzie będę musiał chyba tak zostawić co nie bardzo mi pasuje, bo o porzuceniu budowy i relacji nawet nie chcę myśleć Cool .
Odpowiedz
#15
Dziękuję za odzew.
Pierwszy zaoferował swoją pomoc w postaci skanu mikołaj68, ale mimo wszystko poczekam na przesyłkę od Kroolo.
Do tego czasu jeszcze raz sprawdzę z wydruków poprawność moich kombinacji z owiewkami.

A że nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem jadę dalej z Lysanderem.
Tym razem padło na śmigło. Łopata śmigła przed i po sklejeniu. U podstawy łopaty wklejona tulejka z papieru z wklejonym kawałkiem szpilki.
[Obrazek: 655995c465adca4fm.jpg] [Obrazek: 1b7cc415600ad909m.jpg]
Łopaty chyba pomaluję w całości bo retyszowanie czarnego jest jak lokata :mrgreen:.
Udało mi też się skleić kołpak i piastę śmigła.
[Obrazek: bd7372ac8338ffe1m.jpg] [Obrazek: 689b7ddada59a9c5m.jpg]

CDN...

ps. BCG jest super Cool
Odpowiedz
#16
To znowu ja :mrgreen: .
Jako że dobrze się dzisiaj w domu siedziało podłubałem trochę przy reszcie wyposażenia kabiny i osłonie.
Z prawdziwą radością przyjąłem fakt udanej operacji pt. SG pod szkłem czyli przyklejenie dźwigarów skrzydeł do konstrukcji wewnątrz kabiny przy użyciu SG i bez 'zaparowania" szyb od środka ( przypadkiem też widać super dokładną :mrgreen: replikę broni pokładowej ).
[Obrazek: 1aeeda1628055b25m.jpg]
Następnie zacząłem przesuwać się do przodu ( niestety wyszła mi trochę za duża szczelina między elementami oszklenia ).
[Obrazek: c1c01d44c27950dam.jpg]
I na koniec wiatrochron, który było mi wygodnie wykonać w ten sposób, że najpierw przykleiłem szybę a następnie ramkę ( co prawda na górze trochę nie wyszła :???: )
[Obrazek: 085562fdeb42eb86m.jpg] [Obrazek: e1ad114741eba14cm.jpg]
Dzisiaj to już naprawdę wszystko :mrgreen: .

CDN...
Odpowiedz
#17
Cytat:Taśma jaką stosuję do przyklejania szyb niczym szczególnym się nie wyróżnia poza tym, że kupiłem ją w byle sklepie z wykładzinami.
Czyli mówimy o białej taśmie, a nie jakiejś jej bezbarwnej wersji. Ja próbowałem użyć tej drugiej właśnie.
Nie miałeś w związku z tym kłopotu z retuszem jej krawędzi?

Cytat:najpierw przykleiłem szybę a następnie ramkę
Czy to również kleiłeś SG?
Odpowiedz
#18
Cytat:Oderwać ją nie bardzo jest możliwe bez demolki owiewki bo BCG bardzo dobrze trzyma,

Pozwolę sobie wtrącić kilka słów - kiedyś rozmawiałem z kimś co używa praktycznie tylko BCG i śmię nie zgodzić się z Toba. Z rozmowy tej wynikało że BCG faktycznie tworzy mocne spojenie ale po posmarowaniu danego spojenia znowu BCG powoduje to że możesz je bez żadnej szkody rołlączyć. Jest to tylko moje spostrzeżenie wynikające z rozmowy na temam klejenia BCG sam mam niewielkie doświadczenie z tym klejem. Więc jeżeli pokusiłbyś się o wypróbowanie tego to chętnie poczytam o efektach jakie uzyskałeś w praktyce.

Pozdrawiam
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#19
Piterski, oczywiście miałem na myśli białą taśmę. Co do kłopotów z retuszem owej taśmy to się nad tym nie zastanawiałem Confusedmile: po porostu ją pomalowałem plakatówką i do momentu przyklejenia owiewki do modelu nie odpadła :mrgreen:. Nawet zaobserwowałem ciekawą sprawę, a mianowicie plakatówka "wyrównuje" takie "pypcie" od kleju z taśmy jakie pozostają po przecięciu nożykiem siatki owiewki i się później ciągną jak się wyjmuje "okienko".
Co do owiewki i SG to owszem wiatrochron przykleiłem SG do reszty elementów owiewki, ale tylko na bokach i tylko w związku z występującą tam wręgą. Jak bym musiał przykleić wiatrochron do owiewki bez wręg to by wyszło mi te klejenie tak jak na szczycie owiewki Lysandera.

Uri Wydaje mi się, że podana przez Ciebie metoda rozłączania elementów sklejonych BCG nie do końca się sprawdzi bo klej ( użyty jako rozpuszczalnik ) nie jest w stanie dotrzeć do całej spoiny ( np. poszycie + sklejka + wręga ), ale może sprawdzić się przy częściach klejonych na styk. To oczywiście tylko teoria Cool , ale spróbuję ją przetestować jak będę miał więcej części w zapasie.
Odpowiedz
#20
A teraz coś z zupełnie innej beczki...
...czyli ciąg dalszy....
...tym razem specjalnie dla Janka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

A teraz do rzeczy. Jako że Lysander to samolot a nie czołg tak więc czas przyprawić mu skrzydła.
Postanowiłem skleić skrzydła podobnie jak segmenty kadłuba na dwie sklejone i obrobione ze sobą żebra. Jakby mało było kombimacji to zacząłem od części zewnętrznej skrzydła. Szkielet skrzydeł ( jeszcze do końca nie zmontowany ) skromny, ale wystarczajacy. Bez intensywnego szlifowania byłyby za duże żebrerka i nie pasowały by do poszycia.
[Obrazek: c83f1f04ca7caaddm.jpg]
przygotowane poszycie skrzydła z doklejonym paskiem zgiętym na pół i nie służącym za sklejkę, a za rodzaj usztywnienia
[Obrazek: a51d82e3777b5836m.jpg]
jeden z uroków modelu kreślonego recznie
[Obrazek: fddca038caac1864m.jpg]
część skrzydła prawie gotowa
[Obrazek: dae9070bac22cb97m.jpg]
i gotowe oba skrzydła. Zadanie dla spostrzegawczych znajdź dwa babole jeden mój drugi wydawcy. Nie wspominam nawet, że wyszły zwichrowane.
[Obrazek: 13c380f18e773e81m.jpg]
jeden z dźwigarów trzeba było skrócić gdyż nie możliwe było trafić drutem w otwór w żeberku na środku skrzydła :mrgreen:
[Obrazek: ce2cc87e9a9295ffm.jpg]
i przymiarka na sucho ( proszę nie patrzyć ( zdjęcie celowo nie ostre ) na porządek panujący na moim warsztacie, chaos jest twórczy :mrgreen: ) i okazuje się, że to jednak nie taki mały samolocik.
[Obrazek: 44ebb86bcad6f0e0m.jpg]
I na koniec mały bonus :mrgreen: śmigło jednokrotnie pomalowane Humbrolem.
[Obrazek: 21a333e7a106fa68m.jpg]

CDN...
Odpowiedz
#21
Babole na skrzydłach :
Lewe skrzydło zwichrowane i do tego ma złe proporcje kokardy.
Więcej nic złego nie widzę.
Atak wo gule to super robota podziwiam Cię za cierpliwość , ja dawno bym go wywalił z takimi koszmarnymi błędami w opracowaniu.
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#22
Cytat:Lewe skrzydło zwichrowane
No niestety Cry musiałem przykleić do góry nogami któryś z dźwigarów i skrzydło wyszło ze wniosem po środku płata, a co do zwichrowania wynikającego z wycinanki to aż tak bardzo się w oczy nie rzuca.
Cytat:złe proporcje kokardy.
Zauważyłem to dopiero przed zdjęciem. :neutral:

I jak tu zaczynać budowę modelu bez drugiego egzemplarza/kopi zapasowej :???: :?:
Odpowiedz
#23
Czas na dzisiejszą relację z placu boju.

Dzisiejszy dzień stał pod znakiem eksperymentów :mrgreen: . To znaczy dzisiaj zrobiłem parę rzeczy pierwszy raz w swojej "karierze" modelarskiej.
Pierwszą operacją było delikatne zagruntowanie lakierem arkusza z częściami do prób. Następnią było wypróbowanie na takim zagruntowanym kartonie działania BCG. Szczerze mówiąc to podoba mi się kształtowanie takiego kartonu, nie bardzo natomiast jest zachwycony tym kartonem BCG.
Poligonem tych testów była owiewka podwozia głównego sklejona według zamysłu autora wycinanki.
Moje kombinacje z zamianą niektórych elementów między owiewkami z lewej i prawej strony miały jednak sens, co przedstawiają poniższe zdjęcia. O ile z boku owiewka wygląda całkiem normalnie to pozostałe zdjęcia pokazują prawdę o jej wyglądzie.
[Obrazek: 3dd118e66cfc6146m.jpg] [Obrazek: 08ac7f211cda64b4m.jpg] [Obrazek: 7c0714bc0102b1f7m.jpg]
Kolejną z rzeczy jakie pierwszy raz dzisiaj zrobiłem ze skutkiem z jakiego mogę być zadowolony to reflektor do lądowania ( owiewka jeszcze bez retuszu ).
[Obrazek: 7cfe363587903a74m.jpg] [Obrazek: 6e5bae1b30798f21m.jpg]


CDN...
Odpowiedz
#24
Cytat:nie bardzo natomiast jest zachwycony tym kartonem BCG.

Mógłbyś rozwinąć tę myśl.
Bo nie wiem czy chodzi Ci o impregnację BCG czy klejenie polakierowanego kartonu tym klejem.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#25
Obserwuję Twoją relację od początku , nie odzywałem się wcześniej bo widzę że świetnie sobie radzisz z tym modelem PDT_Armataz_01_34
Piszę dopiero teraz bo poruszyłeś temat który bardzo mnie interesuje.Chodzi mi mianowicie o impregnację kartonu i problem sklejalności tego przez BCG.Może napiszesz coś więcej na ten temat,jak sobie z tym poradziłeś,czy musiałeś zmieniać klej czy jednak BCG w końcu to polubił.Pytam bo sam zamierzam w następnym modelu impregnować arkusze.Ja używam wikolu,tak więc jego "sympatia" do tego zabiegu będzie podobna tak jak Twojego kleju :grin:
Kibicuję dalej i czekam na finał :mrgreen:

Pozdrawiam Toni
[Obrazek: wop.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,151 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,048 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,421 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,455 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,031 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,604 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [R/G] RWD 17W (GPM 31/2018) GALERIA stachooo 49 12,976 02-01-2021, 09:52
Ostatni post: Winek
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 19,769 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,694 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,361 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości