Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
19-11-2017, 08:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 10:52 przez Piterkowiec.)
Witam serdecznie .
Pewnie znowu dostanę po uszach za dokonany wybór, ale powiem Wam, że jak przeglądałem moją kolekcję i zobaczyłem tą starą, poszarpaną i nadgryzioną "zębem czasu" okładkę samolotu pasażerskiego Ił-62 oraz pożółknięte arkusze, to w duchu sobie pomyślałem, że ten staruszek wystarczająco długo się naczekał .
Na początek okładka :
----------------------------------------------------------
Nie ma co tłumaczyć, papier pożółknięty, łamliwy, posiadający tendencje do kruszenia się.
Dlatego przed przystąpieniem do dalszych czynności wszystkie arkusze pokryłem jedną warstwą tego lakieru od strony zadrukowanej:
W konsekwencji, po polakierowaniu papier znacząco usztywnił się i bardziej się "zbił".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poszczególne elementy segmentowe powycinałem po zewnętrznej krawędzi obrysu, a następnie każdy z nich przymierzyłem do siebie względem linii przylegania wykonując "łódeczkę", co by wymiary zgrać ze sobą.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No to robimy pierwszy segment; poniżej pozycja startowa
Troszkę szlifowania wręg (zdziwiło mnie, że wydawca nie oferuje laserowo wyciętych elementów ), połączenia wykonywałem za pomocą kleju polimerowego UHU i mamy pierwszy sklejony segment:
-------------------------------------------------------------------------
Zanim wykonałem drugi segment, wpierw tymczasowo połączyłem jego boczki za pomocą taśmy klejącej, co aby na sucho sprawdzić przyleganie do segmentu nr 1.
-----------------------------------------------------
Po tymczasowym przyłożeniu, pod światło sprawdziłem przyleganie elementów:
---------------------------
Lekka korekta wymiarów na krawędzi wzdłużnej i wykonujemy pierwsze połączenie:
Jak na razie spasowanie bardzo dobre.
----------------------------------------------------------
Życzę miłego oglądania
P.s. Pewnie zapytacie dlaczego nie wyciąłem okienek.
Powiem tak, jak by było to nowe wydanie, to był tak zrobił. Zaś w tak starym wydaniu i ogólnej złej kondycji papieru, wycinając okienka w dużym stopniu ryzykowałbym złamanie segmentu na linii okien , które w dwóch największych segmentach biegną przez większą część elementu. Odległość pomiędzy okienkami to tylko 2,5 mm,
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2014
Gały mi wyszły z orbit, popełniłem go w minionej epoce w wieku 14 lat. Twój wybór.
Teraz powiem coś niepopularnego za co pewnie oberwę po uszach. Zupełnie nie rozumiem po co pakujesz się w takie historie, po co marnujesz talent i umiejętności. Budując kolejnego staruszka stoisz w miejscu, zupełnie nie trafiają do mnie argumenty o zamiłowaniu do tych starych projektów, czy też chęć doświadczenia dawnych klimatów, dzięki takim wyborom, co byś nie powiedział, nie rozwijasz się ,,modelarsko" , i proszę abyś uzmysłowił sobie że czas mija i mamy go coraz mniej, osobiście nad tym najbardziej ubolewam.
Niemniej jednak życzę powodzenia.
,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..."
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
(19-11-2017, 11:27)Arkadiusz napisał(a): Teraz powiem coś niepopularnego za co pewnie oberwę po uszach. Zupełnie nie rozumiem po co pakujesz się w takie historie, po co marnujesz talent i umiejętności. Budując kolejnego staruszka stoisz w miejscu, zupełnie nie trafiają do mnie argumenty o zamiłowaniu do tych starych projektów, czy też chęć doświadczenia dawnych klimatów, dzięki takim wyborom, co byś nie powiedział, nie rozwijasz się ,,modelarsko" , i proszę abyś uzmysłowił sobie że czas mija i mamy go coraz mniej, osobiście nad tym najbardziej ubolewam.
Arku, po uszach nikogo pstrykać nie będę. Jak także obrażać się nie zamierzam.
Wszak modelarstwo traktuje jako codzienne hobby, w celu odprężenia się do bardzo hałaśliwym dniu/nocy w pracy. Nie jestem wyczynowcem w tej dziedzinie, tak jak Ty czy wielu innych tu wspaniałych modelarzy. Mogę tylko podglądać i starać się naśladować wykorzystywane przez nich sposoby, techniki, materiały itd.
Być może kiedyś osiągnę zadowalający dla mnie poziom opanowania tej sztuki, lecz wiem, że to wymaga sporo czasu i zaangażowania się w tą materię.
Ale wychodzę z dość prostego założenia, nic na siłę, na spokojnie, lecz zawsze do końca.
To, że akurat teraz wybrałem stare wydanie MM o niczym nie przesądza. Wszak dotychczas skleiłem zdecydowanie więcej aktualnie wydawanych modeli, aniżeli tych starych.
Natomiast w całym tym Ił 62 (oprócz tego, że samolot bardzo mi się podoba) jest przynajmniej jedna rzecz/umiejętność którą muszę opanować, a mianowicie kształtowanie bardzo twardego kartonu (użyty lakier bardzo mocno utwardził karton). Która to umiejętność będzie w zasadzie niezbędną do innego projektu
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
O kurcze, leciałem takim. Tylko z końcówką 62M. Sklejaj, sklejaj
Będziesz go później lakierował na połysk? Jakę będą wymiary tego modelu w przybliżeniu?
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Co robi grupa ludzi zamkniętych w metalowej rurze na wysokości 10 000 m,- lecą :-)
Z powodu sentymentu do MM będę tu zagladał :-)
Klei się :
Liczba postów: 340
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06 2014
Proszę nie zrozum mnie źle, ja Cię nie krytykuję, to są twoje wybory, a to co napisałem wynika jedynie z mojego punktu widzenia aczkolwiek, i to nie jest banał, smuci mnie fakt że ktoś o takich predyspozycjach zajmuje się projektami dużo poniżej swoich możliwości.
I to nie słodzenie, co udowodniłeś już nie raz. Ja nie mówię o jakiś niebywałych projektach typu np Hornet, chodzi mi o projekty, nazwijmy to, bardziej adekwatne do naszych czasów czy współczesnej estetyki, tfu jak to brzmi, ale chyba o to chodzi.
Pozdrawiam
,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..."
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
22-11-2017, 01:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 10:54 przez Piterkowiec.)
Dziękuje chłopaki za zainteresowanie.
Gregory - w instrukcji wprawdzie nie ma podanych wymiarów modelu po sklejeniu, natomiast tak na "oko" i po wykonaniu większej części kadłuba, to mogę powiedzieć, że długość modelu będzie oscylowała w granicach 55 cm. Rozpiętość skrzydeł coś koło 50 cm.
Darecki IV- dzięki za zainteresowanie.
Arku - dziękuje Ci za dobre zdanie o moich umiejętnościach. Co do wyboru modelu, zgadzam się z Twoimi argumentami, natomiast jakoś tak jest , że "ludzie" sięgają do tych starych opracowań, ale to temat na inną dyskusję.
W każdym razie, Ił-a nie będę sklejał całą wieczność, a po nim sięgnę po zdecydowanie bardziej ambitny projekt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Budowa większej części kadłuba obejmująca środkową oraz tylną część dobiegła końca.
Jak na razie (aż jestem w szoku) wszystko co siebie pasuje, jakbym sklejał jakieś komputerowe opracowanie.
W segmencie nr 5 z uwagi na zaplanowane wycięcie wnęki na mocowanie statecznika pionowego, zastosowałem dodatkową wręgę wewnętrzną umiejscowioną tuż przed wycięciem, aby wzmocnić sztywność w tym miejscu.
---------------------------
Troszkę kombinowania było z ostatnim elementem o kształcie zwisającego pająka, który należało ukształtować na kształt kopułki bądź stożka, kończącego ogon kadłuba.
Koncepcja wykonania z tego "schodkowej" kopułki jakoś mi się nie widziała.
Postanowiłem więc wykonać wyoblenie, posługując się gumką oraz pałeczkami.
--------------------------------------------------------------------
Do połączeń ramion elementu użyłem kleju CA (połączenie krawędziowe). I to był błąd, gdyż wszedł on w jakąś reakcję z papierem bądź wcześniej użytym lakierem i powstały odbarwienia na linii łączeń.
Sytuację ratowałem wykonując szlifowanie powierzchnie ale i tak coś widać.
W sumie dobrze , że to wyszło akurat na tym elemencie a nie na jakimś bardziej widocznym.
Po przeszlifowaniu i pomalowaniu (retusz), wyszło nie najgorzej.
Na obecną chwilę większa część kadłuba prezentuje się następująco.
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 1,943
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Fajnie idzie
A te narzędzia to do modeliny z Empiku czy coś specjalnego?
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
(23-11-2017, 10:10)Lukee napisał(a): A te narzędzia to do modeliny z Empiku czy coś specjalnego?
Lukee, to są tzw. szpatułki do lukru.
Kupiłem je na allego za kwotę ok. 25 zł.
Tutaj masz aktualną ofertę:
http://allegro.pl/zestaw-szpatulek-do-lu...19118.html
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 1,943
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
(23-11-2017, 10:23)Piterkowiec napisał(a): (23-11-2017, 10:10)Lukee napisał(a): A te narzędzia to do modeliny z Empiku czy coś specjalnego?
Lukee, to są tzw. szpatułki do lukru.
Kupiłem je na allego za kwotę ok. 25 zł.
Tutaj masz aktualną ofertę:
http://allegro.pl/zestaw-szpatulek-do-lu...19118.html
Dzięki :-)
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
24-11-2017, 02:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 10:55 przez Piterkowiec.)
Witam serdecznie w kolejnej odsłonie.
W ostatnich dniach zrobiłem dziobową część kadłuba. I w zasadzie od pierwszego stożkowego (ukośnego) segmentu, zaczęły wychodzić rozbieżności wymiarowe, o postaci "schodka" na łączeniu krawędzi wzdłużnych.
Natomiast ów schodki nie były zbyt duże , coś od 0,5-0,7 mm więc wystarczyło przeszlifowanie papierem ściernym i po sprawie.
-----------------------------------------
Pewne problemy wystąpiły z elementem nr 13 (pechowa trzynastka), gdyż naniesiona na nim niebieska grafika ( wykończenie pasa) była o około 2 mm szersza niż na elemencie go poprzedzającym.
Poza tym cały element był jakość o 4-5 mm dłuższy na obwiedzie od poprzedniego.
Tak to wyglądało na początku:
--------------------------------------------
Aby temu zaradzić wpierw obciąłem zewnętrzną linię obrysową, doprowadzając do zgrania szerokości niebieskiego pasa.
Kiedy już miałem zorientowany niebieski pas, naddatek średnicy zwężałem poprzez ścinanie krawędzi wzdłużnej.
Kilka podejść (ścinek) i otrzymałem w miarę dobraną średnicę segmentu przy zachowanym niebieskim pasie.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Na koniec pozostało wykonanie wykończenia dziobu, składające się z dwóch elementów.
Ten mniejszy postanowiłem w miarę możliwości wyoblić, a nie robić stożku jak w Mig 21.
------------------------
P.s.
Chyba każdy tak kiedyś miał, że jak ledwo co założył klej na element, nagle trzeba było gdzieś szybko wyjść
Chwyciłem to co miałem pod ręką i (...) jest docisk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na koniec części dziobowej wykonałem element szyby :
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mając już komplet wykończyłem ostateczne połączenia poszczególnych segmentów oraz wykonałem końcowe łyżeczkowanie krawędzi.
no i Panowie i Panie kadłub zrobiony:
-------------------------------------------------------------------------------------------
Teraz kolej na silniki, ale to w przyszłym tygodniu
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
30-11-2017, 08:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 10:56 przez Piterkowiec.)
Witam serdecznie,
przez ostatni tydzień wykonywałem chyba najbardziej czasochłonny zespół elementów w tym modelu, a mianowicie silniki i ich mocowanie.
No to co , patrzę na instrukcję i
Wszystko jasne i czytelne .
---------------------
Ale po kolei :
Oto zestaw startowy budowy silnika:
-------------------------
Idąc od środkowego segmentu w kierunku wylotu spalin , proces budowy w uproszczeniu przebiega tak:
I mamy tył zrobiony :
--------------------------------
Teraz czas na przednią część silnika:
Jak widać, tuleją wewnętrzna jest o wiele za szeroka. Więc po oznaczeniu trzeba ją zwęzić.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po wyrównaniu i dopasowaniu otrzymujemy 4 silniki :
-----------------------------------------------------------------------
Kolejnym etapem jest wykonanie łączników wewnętrznych pomiędzy silnikami:
Te wewnętrzne trójkąty trzeba koniecznie wyciąć , gdyż ich niewycięcie uniemożliwi osadzenie silnika.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oczywiście przed przyklejeniem silników trzeba je ze 10 razy pasować, do łącznika , gdyż obrys łączenia ma aż 5 zagięć , więc pasowania-szlifowania jest trochę. Ale da sie
----------------------------------------------------------------------------------
Ostatnim elementem jest łącznik długi stanowiący zasadnicze mocowanie zespołów silników do kadłuba.
--------------------------------------
Wpierw łącznik po dwustronnym dopasowaniu przykleiłem do kadłuba :
A następnie silniki do łącznika.
Trzeba pamiętać o zachowaniu symetrii położenia pomiędzy obydwoma silnikami.
I mamy oto kadłub z silnikami:
Dziękuje za uwagę
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 1,943
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
01-12-2017, 03:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2017, 03:55 przez Lukee.)
Wspaniała praca! Podziwiam wykonanie
Chociaż mogłeś pokusić się o pocienienie krawędzi spływu tych łączników. Wyglądałyby trochę lepiej ale nie jest źle ;-)
Liczba postów: 159
Liczba wątków: 7
Dołączył: 09 2016
Bio: "spiesz się powoli a szybciej będziesz u celu"
Pozdrawiam
---------------------------------
Na warsztacie PBY Catalina (projekt zawieszony), Cromwell
Ukończone: Chi-ri 5
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
Dzięki Panowie za dobrą opinię.
Wiadomo jak to bywa z MM, każdy element/krawędź trzeba dopasowywać do drugiej w celu zgrania wymiarów, aby uniknąć szpar/prześwitów/schodków. Bez tego klejąc i wycinając tylko ot tak po obrysie byłoby znacznie gorzej.
Chociaż i tak ów Ił-62 jest poprawnie spasowany.
Teraz robię statecznik pionowy z płozą poziomą. No i przede mną pierwsze poważniejsze kształtowanie krawędzi natarcia w starym kartonie.
Zobaczymy jak wyjdzie.
Aktualizację planuję na końcówkę przyszłego tygodnia.
Lukee rzeczywiście , zapomniałem o tym przeszlifowaniu krawędzi spływu.
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 65
Liczba wątków: 5
Dołączył: 02 2016
jak widzę wszelkiego rodzaju tak okrągłe elementy to mnie zżera zazdrość. Ja tak nie umiem. Bardzo fajnie to wygląda.
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
07-12-2017, 04:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2018, 10:59 przez Piterkowiec.)
Witam serdecznie w kolejnej odsłonie.
Przez ostatni tydzień wykonywałem stateczniki.
Niby elementy proste, ale z uwagi na stary karton i konieczność zachowania szczególnej ostrożności przy jego formowaniu, paluchy swoje odcierpiały od operowania prętami , a jak wiadomo stary karton bardzo się źle formuje .
No to lecim, wpierw statecznik pionowy:
Typowy jak na tamte czasy szkielet wewnętrzny, który wbrew pozorom dobrze się spisał. Natomiast ja w nim usunąłem te górne zgrubienie, które miało wchodzić do cygara.
-------------------------------------
Po odpowiednim dopasowaniu, szkielet umocowałem w kadłubie :
-------------------------
Następnie wykonałem poszycie statecznika pionowego, który po przyklejeniu do szkieletu/kadłuba uzupełniłem dwoma górnymi wypustkami.
Warto dodać (dla początkujących), że aby ułatwić sobie formowanie krawędzi natarcia, można od wewnątrz leciutko zwilżyć wew. powierzchnię wodą lub lepiej śliną ( mało higieniczne ale skuteczne). Odczekać chwilę aż wodą wchłonie się w karton i wówczas za pomocą drutów delikatnie formować krawędzie.
----------------------------------------------
Elementem wykańczającym przednią część statecznika był taki oto dziubek:
------------------------------------------------
Czas na górne cygaro, oto pozycja startowa:
Paski ( łączniki) poziome zastąpiłem zwykłym papierem z ksero. Gdyż papier w wycinance był zbyt gruby i powodował zbyt dużą krawędź łączenia i jajkowaty owal.
Tych otworów (oznaczone lit. S) w części 35 nie wycinałem. Wiem, że autor zaplanował tam dźwigar centralny, ale jak dla mnie to nie zdaje egzaminu.
Pół dnia roboty i cygaro zrobione
Jego średnica w najszerszym miejscu to ok. 1cm.
-------------------------------------------------------------
Stateczniki poziomie wykonywałem tak samo jak statecznik pionowy oraz rezygnując z centralnego dźwigaru:
-------------------------------------------------------------------------
Łącząc wszystko najpierw przykleiłem sam statecznik pionowy , potem dziubek , cygaro i na końcu stateczniki poziome.
I mamy komplet:
--------------------------------------
Do zobaczenia w następnej odsłonie .
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 285
Liczba wątków: 5
Dołączył: 04 2015
Te stare MM'y mają swój urok. A kiedy są sklejane w taki sposób to ciężko powstrzymać się od uśmiechu pełnego uznania. Naprawdę zgrabna robota - wyciskasz z tego opracowania maksa i w zasadzie mógłbym się przyczepić jedynie do grubych krawędzi spływu i wykończenia krawędzi obudowy silników. Podejrzewam, że obróbka krawędzi spływu na takim kartonie wcale do najłatwiejszych nie należy. Krawędzie obudowy silników możesz potraktować rozwodnionym wikolowatym klejem żeby ujednolicić widoczne uskoki tak żeby całość sprawiała wrażenie jednolitego elementu.
Dobra robota
Liczba postów: 590
Liczba wątków: 56
Dołączył: 03 2007
Chylę czoła - naprawdę świetnie sklejany model.
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
Dzięki chłopaki za zainteresowanie i dobre opinie.
Technicku, z tymi krawędziami spływu, pisał mi także o tym Luckee. Wiem, że nie wygląda to najlepiej, ale wiesz stan papieru to trochę taki próchnowaty jest, stąd nie chcę ryzykować trwałego uszkodzenia elementu , lub pofalowanej krawędzi spływu.
Co co uszczelniania rozwodnionym wikolem to spróbuję .
Teraz mocuję się ze skrzydłami. Niestety szkielet skrzydła jest błędnie zaprojektowany.
W zasadzie oryginalny projekt uniemożliwia dopasowanie wręgi do poszycia skrzydła, a już nie mówiąc o precyzyjnych połączeniach.
A szkoda, do bardzo pozytywnie oceniałem ten projekt.
Na razie myślę jak to zorganizować aby było dobrze.
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Nie polegniesz chyba na szkielecie skrzydła ? :-)
Klei się :
Liczba postów: 490
Liczba wątków: 30
Dołączył: 10 2016
(10-12-2017, 08:50)Darecki IV napisał(a): Nie polegniesz chyba na szkielecie skrzydła ? :-)
Darku, nie poległem i prawie je wykonałem, ale nie z takim efektem jaki
bym oczekiwał.
No cóż, oryginalny szkielet skrzydeł i w ogóle konstrukcja płatu to porażka.
Do tego doszedł błąd w wycinance, gdyż końcowe części płatu (chyba element 45) są oba lewe bądź prawe (zależy jak patrzeć) no i cała grafika się posypała.
Do niedzieli postaram się wrzucić małą aktualizację.
pozdrawiam
Piterkowiec
"Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku "
Aktualnie w montowni:
Ukończone:
Piper L4H [Kartonowa Kolekcja], Fokker D. VII [Kartonowa Kolekcja], Mig-15 Fagot [Hobby Model], Li-2 [Mały Modelarz], Ił-14 [opracowanie Kangaroo], Hindenburg LZ-129 [Sklej Model], Fokker Dr 1 [Modelik], TS/S Stefan Batory [Mały Modelarz], Ił 62 [Mały Modelarz 1979], USS Dallas [Modelik], United States [JSC], King George V [ JSC], Queen Mary [JSC],ORP Jaskółka [MM/2000]
Liczba postów: 2,112
Liczba wątków: 136
Dołączył: 01 2008
Bio: QWKAK-Warszawa.
Ten element specjalnie został tak zaprojektowany aby imperialiści nie mogli skopiować tej legendarnej konstrukcji. Wiadomo przecież,że najpierw był Tu 144 a dopiero potem Concorde
Kościół winien być oddzielony od państwa, nie wolno mu zajmować się kształceniem młodzieży. Naród winien być panem własnego losu i jego prawa powinny być nadrzędne wobec praw Kościoła. Żadna religia nie może im przeczyć, odwołując się do prawa boskiego, przeciwnie, każda religia powinna być posłuszna prawom ustanowionym przez naród.
Tadeusz Kościuszko (1746?1817) generał, bohater Stanów Zjednoczonych
Liczba postów: 191
Liczba wątków: 11
Dołączył: 04 2010
Cześć,
Dzięki za każde wskazówki. Obecnie przerysowuje go na komputerze i każda informacja co do pasowania elementów jest przydatna.
Pozdrawiam,
Kuba
Liczba postów: 481
Liczba wątków: 20
Dołączył: 12 2010
Andrzej Px48, nie wiem jak było z Tu 144 ale wiem na pewno ze najpierw był B-29 a potem beszczelna ruska kopia tego samolotu nazwana Tu 4. :-)
Pozdrawiam :-)
Klei się :
|