Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Samolot szkolno-terningowy PZL M-4 TARPAN 1:33
#1
Dawno mnie tu nie było :mrgreen: , żeby o sobie przypomnieć postanowiłem zrobić nową relację Confusedmile: .

Tematem relacji będzie model polskiego samolotu szkolno-treningowego PZL M-4 Tarpan wydanego kilka lat temu przez wydawnictwo Gomix - Fly Model  w skali 1:33.
Autorami projektu są Ł. Kopiński i A. Żarek. Model został opracowany przy użyciu komputera ( chyba trochę zepsutego co się później okaże  :???: )

Tak jak poprzednie moje modele kadłub Tarpana jest sklejany na jedną ( sklejoną z dwóch ) wręgę bez paska łączącego. Po udanym eksperymencie ( Jak 9 P ) z lakierowaniem arkuszy wycinanki ten również został polakierowany. Nie wiem czy nie przesadziłem z ilością warstw ( tym razem  trzy ) bo coś za bardzo się błyszczy i mam nadzieję, że BCG się z tego powodu nie pogniewa ( chociaz pierwsze sklejenia udały się ).

Elementy składowe kadłuba ( i wręgi ) po wycięciu i ukształtowaniu wyglądały następująco ( przepraszam za jakość zdjęcia, ale nie zauważyłem braku ostrości zdjęcia przed początkiem montażu kadłuba w całość )
[Obrazek: 26bcf241ed83f712m.jpg] [Obrazek: eced5c9a83a3272dm.jpg]
Po przymiarkach zacząłem montaż segmentów od ogona. Przedostatni segment po sklejeniu odłożyłem i zająłem sie segmentami kabinowymi. Jako element łączący szkielet segmentu posłużyło wnętrze kabiny. Trochę zacząłem modyfikować projekt przez pogrubienie tekturą tylnej ścianki kabiny ( która zresztą wygląda jak wręga ) i wzmocnienie brzegów kabiny.
[Obrazek: b33b7173d79c5f16m.jpg]
Po przymiarce do poszycia nawet pasuje Confusedmile: , chociaż musiałem powiększyć na obwodzie ( paskiem kartonu )  wręgę 4 na połączeniu obu kabin.
[Obrazek: 39520025df2e95fcm.jpg]
Po przymierzeniu do siebie sąsiadujących segmentów wyszło takie coś ( popsuty komputer :mrgreen:   )...
[Obrazek: 431355dc8cb17fcbm.jpg]
...czyli nożyczki w rękę i do przodu, ale to już w następnym odcinku.

CDN...
Odpowiedz
#2
Szpara jest spora nie lepiej wykonać wstawkę z zapasu koloru i pastelowac ?
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#3
Cytat:Szpara jest spora nie lepiej wykonać wstawkę z zapasu koloru i pastelowac ?
Jest to niestety niemożliwe Confusedad: z dwóch powodów, nie ma ani grama zapasu koloru, a po drugie do pastelowania jeszcze nie doszedłem w swoim modelarskim rozwoju :grin: .
Tak więc pozostale metoda usunięcia nadmiaru poszycia :neutral: .
Odpowiedz
#4
Ceva, może jakieś krótkie wyjaśnienie dla modelarskiej braci: jak to jest, że tak szybko naginasz z tymi modelami? Nie potrzebujesz jakiejś przerwy między jednym a drugim modelem?
Nie to, że narzekam, bo miło popatrzeć i czegoś się nauczyć, ale... JAK TO SIĘ ROBI?????????? :wink:
Odpowiedz
#5
A ja się bardzo cieszę, że ktoś przejął pałeczkę w relacjonowaniu budowy starych modeli. Widzę nieskromnie, że zasiałem i coś z tego wyrosło. To dobrze bo ja niestety z czasem stoję mocno na bakier i nie jestem wstanie utrzymać rozsądnego tempa aktualizacji moich relacji.
Odpowiedz
#6
Tarpan to wcale nie stary model kolego Piterski
Ceva- kabinke bedziesz tłoczył czy masz gotową i jakich farbek uzywasz do retuszu.
Odpowiedz
#7
Cytat:JAK TO SIĘ ROBI??????????
Po prostu siadam i sklejam :grin: , a tak trochę poważniej to załapałem jakiś dziwny ciąg do sklejania ( pierwszy raz mi się to zdarzyło ) który potęgowany jest o dziwo natłokiem innych ważniejszych prac ( w domu do wymiany dwie ościeżnice, w garażu rozgrzebane trzy WSK-i i jedna OSA, do przejrzenia zawieszenie w moim Polonezie , a mnie tak się nie chce nic z tych rzeczy dłubnąć ... :mrgreen: )
Cytat:A ja się bardzo cieszę, że ktoś przejął pałeczkę w relacjonowaniu budowy starych modeli. Widzę nieskromnie, że zasiałem i coś z tego wyrosło.
staram się ... :grin:
Cytat:Tarpan to wcale nie stary model kolego Piterski
ale też i nie młody ( rok wydania 2001 ), a zapewne Piterski miał na myśli całokształt moich ostatnich dokonań.
Cytat:kabinke bedziesz tłoczył czy masz gotową i jakich farbek uzywasz do retuszu
Taki genialny to jeszcze nie jestem :mrgreen: i kabinkę zamówiłem w Gomixie ( mam nadzieję, że szybko się uwiną ), a farbek to jeszcze nie użyłem ale będę używał temper oraz srebrnego i czarnego Humbrola.
Odpowiedz
#8
Z racji niewielkich postępów w budowie pokażę stosunkowo niewiele :razz: .
Tempo na razie nieduże z racji występowania w projekcie modelu drobnych ale czasochłonnych niedociągnięć ( błędów? ) :???: .
Na początek to co mi się dzisiaj udało, czyli połączenie segmentów nr 13 i 14 ( jeszcze nie retuszowane ) wymagające dopasowania gdyż nie bardzo do siebie pasowały ( patrz zdjęcie w pierwszym poście ).
[Obrazek: fb81c84824b48c5em.jpg] [Obrazek: 822c63a996ecafb2m.jpg]
Projekt zakłada wykonanie i połączenie ze sobą najpierw segmentu drugiego kabiny i ogonowego ( jak na zdjęciach wyżej ) oraz silnikowego i pierwszego kabinowego ( za duża wręga ) a następnie połączenie ich w jedną całość. Na przeszkodzie w montażu pierwszego kabinowego i silnikowego stoi umieszczenie w nich wnęki podwozia przedniego i obciążnika ( żeby model stojąc na podwoziu nie leciał na ogon ). Obciążnik wypadałoby umieścić po sklejeniu większości modelu ( żeby dobrze dobrać jego wagę ) i w tym celu przewidziałem montaż pierwszego od czoła segmentu później. Aby tak się stało postanowiłem po wykonaniu tego segmentu tak go dopasować żeby później pasował bez żadnych przeszkód, tak więc poszedł na warsztat jego szkielet
[Obrazek: 44ada2882258a7c9m.jpg]
następnie wyciąłem i wstępnie ukształtowałem poszycie
[Obrazek: b144ede613d10ae6m.jpg]
po pierwszej przymiarce wyszło że listki na brzegach ( a zwłaszcza na górnych narożnikach ) tego segmentu są za szerokie tworząc zbyt duży obwód krawędzi elementu sporo większy od wręgi ( na zdjęciu to mniej więcej widać )
[Obrazek: 81e6afc7ad05a3afm.jpg]
Trochę mnie przeraża wizja docinania listków do właściwego wymiaru i kształtu, ale może coś z tego wyjdzie.

O próbie dopasowania poszycia tego segmentu jak i o kolejnym drobiazgu do poprawy w następnym odcinku.

CDN...
Odpowiedz
#9
Tempo Twojej pracy wprowadza mnie w onieśmielenie i podziw ale nie będę się nad tym rozwoadził Wink. Najważniejsze jest to że mimo wszystko starasz się a może powinienem użyć sformuławania, że wychodzi Ci to bardzo dobrze.
Miałem wpisać się w następnym odcinku który z pewnością ukaże się dziś po południu Smile ale co mi tam.

P.S.
Tempo Twojej pracy jest szybsze niż tworzenie kolejnych ocinków "Mody na sukces" Smile.

Jakby co to taki drobny żart.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#10
Cytat:Tempo Twojej pracy jest szybsze niż tworzenie kolejnych ocinków "Mody na sukces" Smile .
Ty mnie z g... nie mieszaj :mrgreen: .

A teraz odcinek 3519 serialu "O pięknym Tarpanie" :mrgreen:

Zacznę od drobiazgu do poprawy o którym wspomniałem w poprzednim odcinku relacji. A było to tak: skleiłem wnękę podwozia przedniego i przymierzyłem do wycięcia w segmencie...
[Obrazek: 67cea75de61233f8m.jpg] [Obrazek: 52e19d608915320cm.jpg]
... po przymiarce okazało się że wnęka jest za wąska o 1 mm ( albo otwór za duży ) i nie było innego wyjścia jak nieznaczna modyfikacja wnęki. Polegała ona na rozcięciu ścianek szczytowych i wklejeniu trapezowych wstawek dopasowujących wylot wnęki do wycięcia w poszyciu kadłuba. Przy okazji trochę "upancerniłem" wnękę tekturą i zamocowałem gniazdo goleni podwozia, którego autor nie przewidział proponując wklejenie w tym miejscu kawałka korka. Przy okazji pogrubione tekturą boki wnęki wzmocnią jej przyklejenie do poszycia kadłuba.
[Obrazek: 8a708a3fb3a2a20em.jpg] [Obrazek: 271ff3f53cdc9445m.jpg]
Nawiasem mówiąc to takie rzeczy jak brak w/w mocowania goleni podwozia ( i innych wzmocnień ) są bardzo powszechne we współczesnych opracowaniach gdzie najważniejsza jest tylko bryła modelu a nie jakieś wzmocnienia wewnątrz.
Przystąpiłem też do modyfikacji siatki przedniego segmentu. Przed tą operacją wkleiłem do niego wszystkie "bebechy" ( mocowania osi śmigła oczywiście nie było ).
[Obrazek: 401071f7c89226cbm.jpg]
Po tej czasochłonnej operacji ( trwała ponad dwie godziny ) przedni segment nie wygląda rewelacyjnie ( oczywiście jeszcze brak retuszu ) ale to prawie wszystko co mogłem z niego wycisnąć :???: .
[Obrazek: f5de2276a7a9ed81m.jpg][Obrazek: e37d81c75b0fb828m.jpg]
Dopasowywanie polegało na poszerzeniu o 0,5 - 1,5 mm i pogłębieniu wycięć między listkami tego elementu.
Dla relaksu po tym dwugodzinnym pasowaniu połaczyłem ze sobą segment silnikowy z kabinowym.
[Obrazek: dbe5a1173ba1c2a9m.jpg]
a potem przymierzyłem przód ...
[Obrazek: 15e021ae392faa9cm.jpg] [Obrazek: 4b70cc1c40fe5a72m.jpg]
... i jeszcze mnie trochę pracy czeka, ale to już ( mam nadzieję ) z górki Confusedmile: .

CDN...
Odpowiedz
#11
Model cacy :grin:
Ceva ale ty masz tempo sklejania :!:
PS. Czym będziesz retuszował osłonę silnika (element czołowy) :?:
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#12
Cytat:Model cacy :grin:
Nie mów hop... :wink:
Cytat:ale ty masz tempo sklejania :!:
ktoś musiał przejąć chwilowo pałeczkę po Janku :mrgreen:
Cytat:Czym będziesz retuszował osłonę silnika (element czołowy) :?:
Z założenia temperą, chociaż pasteli olejnych nie wykluczam Idea .
Odpowiedz
#13
Witam w kolejnej częsci relacji.

Dzisiejszy etap minął pod hasłem "kabina i kadłub". Zacząłem robić wyposażenie kabin którego większa część na zdjęciu poniżej. Górne oklejki obu obudów tablicy przyrządów były nieco za długie ( ok. 1 mm na stronę ).
[Obrazek: 04884cc0e648b733m.jpg]
Kompletne poszycie wnętrza przedniej kabiny ( zmodyfikowane podobnie jak tylne ( paski tektury na krawędziach) luzem i doklejone do istniejącej części kadłuba.
[Obrazek: d0692070474b70bcm.jpg] [Obrazek: c1d1798e72395662m.jpg]
Do przedniej części kadłuba wkleiłem wnękę podwozia i mogłem połączyć ze sobą obie części.
Nie obyło się bez przycinania poszycia w dolnej części, bo bez tego górna krawędź obu kabin nie stanowiłaby linii prostej. Doszedł też ostatni segment kadłuba co do ukształtowania którego mam wątpliwości, ale wyjaśnią się zapewne w czasie montażu usterzenia.
[Obrazek: e3e44cdc5523dccdm.jpg] [Obrazek: 96e36d8cabead955m.jpg]
Trochę szkoda że nie wszędzie zgrywają się kolorowe paski na bokach kadłuba bo tworzą fajny deseń.
Były małe problemy z pasowaniem podstawy wiatrochronu(?), ale kilka cięć i pasuje.

[Obrazek: 459c7b6c6b8a3a72m.jpg] [Obrazek: 59422e8d299772c9m.jpg]
Wszystko wskazuje, że czas zabierać się za usterzenie, ale to już w następnym odcinku.

CDN...
Odpowiedz
#14
Witam...
„Ceva” bardzo ładna praca tak trzymać, powiedz no mi tylko czy po tych trzech warstwach lakieru, jakimi pociągnąłeś wycinankę nie masz żadnych problemów z formowaniem małych elementów i czy nie są czasem za twarde do formowania...
Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#15
Cytat:dostałem ten model w reklamówce z nagrodami więc będę obserwował tą relację bo ciekawi mnie ten model po sklejeniu.
Mnie również interesował i intrygował ten model dopóki był w 2D, teraz trochę mniej ( ze względu na małe niedociągnięcia ). Osobiście namawiałbym Ciebie do sklejenia Tarpana bo jako samolot jest dość ciekawy i jako cywil w kartoniarstwie niezwykle rzadki.
Cytat:czy po tych trzech warstwach lakieru, jakimi pociągnąłeś wycinankę nie masz żadnych problemów z formowaniem małych elementów i czy nie są czasem za twarde do formowania...
Na moje szczęście wszystkie warstwy położyłem po jednej stronie arkusza dzięki czemu karton nie stał się zbyt "pancerny" bo za bardzo nie przesiąkł. Z małymi elementami zbytniego problemu nie miałem z racji tego że zastosowałem eksperymentalnie ukosowanie krawedzi pudełek a w przypadku większych elementów dwustronne nagniatanie krawędzi zagięć. A co do twardości to skutecznie pomaga mi w formowaniu BCG.

A teraz czas na właściwy odcinek relacji. Dzisiaj zdjęć będzie dużo bo wszystkiego się nie da wyjaśnić słowami.

Tematem dnia były stateczniki i skrzydła.
Choć stateczniki do skompikowanych nie należą to mogłoby być trochę więcej wzmocnień.
Elementów składających się na statecznik poziome za wiele nia ma raptem poszycie i dźwigar którego zbytnio nie wiadomo w którym miejscu przykleić bez przymierzania do kadłuba.
[Obrazek: 37bbb1db1104c2d0m.jpg] To samo ( brak oznaczenia miejsc przyklejenia ) dotyczy samego statecznika zarówno poziomego jak i pionowego. O ile położenie statecznika poziomego było w miarę jasne to umieścić pionowy nie było takie oczywiste.
[Obrazek: fa0d4373404fa6a9m.jpg]
Pasowanie statecznika poziomego przebiegało następująco. Pierwsza przymiarka wyglądała tak
[Obrazek: 331e69c66f34b97bm.jpg]
wycięcie w stateczniku nie pozwalało go niżej opuścić przez co nie pasował statecznik pionowy. Podgiąłem nieco poszycie statecznika i było znacznie lepiej z góry...
[Obrazek: 2159ef44c3fd4183m.jpg]
...ale z dołu nadal wyglądało nieciekawie...
[Obrazek: 8ec9b8d7084b2e27m.jpg]
... i postanowiłem teszczeliny zakleić i w tym celu podkleiłem kawałki brystolu żeby było do czego przykleić wstawki. Na szczęście w tym miejscu będą przyklejone oprofilowania.
[Obrazek: a30df4a2d0095c5em.jpg]
Do statecznika poziomego cz. 16 trzeba dokleić na szczycie cz. 16a nie pokazane na żadnym rysunku. Brakuje także wypełnienia od spodu steru kierunku.
[Obrazek: 350890b4dd34f848m.jpg]
Po ustaleniu miejsca przyklejenia oba stateczniki zostały przyklejone ( na płetwie brakuje jeszcze prowadnicy limuzyny kabiny ).
[Obrazek: 11f5a6c573c74c60m.jpg] [Obrazek: 78db4b6b1242b8f8m.jpg]
W celu odsapnięcia od kombinowania zrobiłem poduszki siedzeń i zacząłem robić osłony podwozia.
[Obrazek: 0eedc8837defeb13m.jpg] [Obrazek: 8fc96a02114f5e33m.jpg]

Przyszedł w końcu czas na skrzydła ( i kombinacji ciąg dalszy ). Ich szkielet nie był specjalnie rozbudowany co nie bedzie ułatwieniem w ich montażu.
[Obrazek: e33422744a6de79bm.jpg]
Jedno poszycie już ukształtowane.
[Obrazek: bf339a0ed04f799em.jpg]
Troche dziwnym rozwiązaniem jest to że oprofilowania skrzydeł w dużej części są integralną częścią poszycia skrzydła ( to też będzie pewnym utrudnieniem w montażu skrzydeł ). Przymiarka na sucho nieco ukazuje problem zejścia się oprofilowań.
[Obrazek: b81ec406e29d7eeem.jpg]
Komplet sklejonych poszyć skrzydeł.
[Obrazek: ab2c11ba6e5f8d4em.jpg]
Oklejki wnęki podwozia głównego nie były na całym obwodzie jednakowe ( wyłączając zwężenie wynikające z profilu skrzydła ).
[Obrazek: 42c8a45a0a0bcf6cm.jpg]
Po przymierzeniu do dźwigara skrzydeł nadmiar ten został odcięty. Żeby wnęki podwozia prawidłowo pasowały potrzebne było poszeżenie ( w górę) ich gniazd w kadłubie i wklejenie 1 mm paska tektury na styku z dźwigarem.
[Obrazek: bfe073ebc61a82c5m.jpg]
Oprofilowania skrzydeł wymagały profilowania w dwóch płaszczyznach i górna krawędź oprofilowania wymagała nieco rozciągnięcia żeby ułożyć się w łuk. Żeby utrzymać profil skrzydła przy kadłubie wkleiłem paski tektury na przejściu poszycia skrzydła w oprofilowanie.
[Obrazek: 92b3689d91f71cf7m.jpg]
Po nie łatwej operacji przyklejenia skrzydeł Tarpan już przypomina samolot.
[Obrazek: ebd098f18e1bd351m.jpg]
Niestety na zbliżeniach owiewki nie wyglądają idealnie ( prawa jest znacznie gorsza ).
[Obrazek: ee7ab94ebcd08fdcm.jpg] [Obrazek: 60c3cf89bc805908m.jpg]
Spód kadłuba też nie jest najładniejszy, ale trochę przysłonią go pokrywy jakichś wzierników. Jedna wnęka niestety przesunęła się razem z dźwigarem.
[Obrazek: 3a1135b892d432dem.jpg]

Uff, na dzisiaj to wszystko, a w nastepnym odcinku powalczę do końca z oprofilowaniami skrzydeł i chyba czas na podwozie, bo kabina z Gomixu jeszce nie przyszła. No i w końcu trzeba umieszać jakieś farby do retuszu...

CDN...
Odpowiedz
#16
Żeby jakoś części na arkuszach ubywało dzisiaj też kilka elementów zmieniło swoją postać z 2D na 3D. Co prawda założony plan nie bardzo się powiódł, ale i tak robota idzie ( nie bez przeszkód ) do przodu.
Najwięcej nerwów kosztowao mnie dzisiaj wykonanie początkowych fragmentów oprofilowań skrzydeł. Za groma nie chciało nic sensownego z tego wyjść, a jeżeli wyszło to zdecydowanie kaszaniasto :???: . Co prawda lewa strona wyszła lepiej niż prawa, ale i tak bez rewelacji. Trochę musiałem dosztukować w róznych miejscach oprofilowania. Jak to wyszło zobaczcie sami.
[Obrazek: 7165b2a5890671bem.jpg]
[Obrazek: 173b99e3bcec8a8em.jpg]
Z tyłu doszło oprofilowanie które też bez nożyczek nie pasowało.
[Obrazek: 110a1f5881c166afm.jpg] [Obrazek: 7b91d48e5003d055m.jpg]
Z przodu pojawił się kołpak śmigła i trochę drobiazgów na osłonie silnika ( zostału do zrobienia jeszcze rury wydechowe, ale muszę najpierw kupić kalkę bo z kartonu na którym wydrukowano model nie zwinę 1 mm średnicy rurki ).
[Obrazek: 40cdd8b58145ba6dm.jpg] [Obrazek: 14f3c16cc781046em.jpg]
Na koniec wkleiłem też całe wyposażenie kabin.
[Obrazek: 0841fdd9b873ad88m.jpg] [Obrazek: 6a62b057ca7d351bm.jpg] [Obrazek: afc4480272350e2cm.jpg]

Na dzisiaj to już wszystko. W nastepnym odcinku postaram się zrobić obiecane wczoraj podwozie może też skleję resztę drobiazgów i w końcu wezmę sie za retusz.

Owiewki kabiny ciągle jeszcze nie mam Confusedad: , czyżby tydzień to za mało na realizację zamówienia z Gomixu?

CDN...
Odpowiedz
#17
To ja się Ciebie zapytam, a gdzie Ci się tak z tym oprofilowaniem śpieszyło.
Widać, że wałczyłeś dzielnie i może to wszystko co można z niego wycisnąć, ale po tym co dotychczas widziałem, to pozwolę sobie w to powątpiewać :mrgreen: .
Odpowiedz
#18
Wojtku juz miałem CIę prosić żebyś coś zepsół bo relacja staje się monotonna tzn. piszesz, pokazujesz fotki i koniec. Do niczego nie można sie przyczepić. SmileWink A tu proszę taki prezent (Mikołaj w tym roku zawitał wcześniejSmile) te przejścia skrzydło kadłub. Z resztą co Ci będę pisal Piterski juz sprawę naświetlił a ja się do nie go przyłączam. :lol:
Cytat:zostału do zrobienia jeszcze rury wydechowe, ale muszę najpierw kupić kalkę bo z kartonu na którym wydrukowano model nie zwinę 1 mm średnicy rurki ).

Domyślam się że ma być to kalka techniczta ??
Prosiłbym o pokazanie tego zaraz po zwinięciu a przed malowaniem.

Kołpak - no cóż "very god" nie wiem jak Wam Ci wychodzą te elementy typu kołpak śmigła (chodzi mi o kształt) Confusedhock: Ja u sibie butle męczyłem, męczyłem a efekt i tak był marny.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#19
Cytat:a gdzie Ci się tak z tym oprofilowaniem śpieszyło.
Taki wygląd oprofilowań to nie tyle sprawa pośpiechu, a raczej miejsca i sposobu ich umieszczenia. Trochę trudno jest dopasowywać takie elementy, bo co innego dopasować połączenia poszycia kadłuba. I tak dodałem trochę nacięć na siatkach, ale podstawa ich montażu to przyklejanie i formowanie po kawałku.
Cytat:miałem CIę miałem prosić żebyś coś zepsół bo relacja staje się monotonna tzn. piszesz, pokazujesz fotki i koniec. Do niczego nie można sie przyczepić. Smile
Cały czas są jeszcze jakieś szanse, do końca jeszcze trochę zostało Confusedmile: , a nuż wyjdą mi kwadratowe koła :mrgreen: .
Cytat:Domyślam się że ma być to kalka techniczta ??
Jak najbardziej.
Cytat:nie wiem jak Wam Ci wychodzą te elementy typu kołpak śmigła (chodzi mi o kształt) Confusedhock:
Jakby Cię to interesowało to mogę stworzyć kilka zdań na ten temat.
Odpowiedz
#20
Dobrze by było jakbyś to chociaż opisał ten kołpak a jak masz to i foto by było mile widziane.

Pozdrawiam Janek
Odpowiedz
#21
Cytat:Jakby Cię to interesowało to mogę stworzyć kilka zdań na ten temat.

Cytat:Dobrze by było jakbyś to chociaż opisał ten kołpak a jak masz to i foto by było mile widziane.

Pewnie że jestem zainteresowany i pod prośbą Janka podpisuję się obiema rękami i nogami. :mrgreen:
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#22
Witam!
Nie było mnie dwa tygodnie a Ty tu takie cuda wyczyniasz Confusedhock:
Piękny samolocik Ci wychodzi PDT_Armataz_01_34 Mam tylko jedno pytanie,czy te oprofilowania kleiłeś BCG czy też innym klejem? Ciekawi mnie to z tego powodu bo u mnie w jaczku po położeniu jednej warstwy lakieru, wikol odmówił mi współpracy i musiałem posiłkować się budziem a nie za bardzo jest mi to na rękę.Dlatego ciekaw jestem jak Ty sobie z tym poradziłeś.
Ps.
Gratuluję przy okazji pięknie wykonanego Jaka!

Pozdrawiam Toni
[Obrazek: wop.png]
Odpowiedz
#23
Cytat:podpisuję się obiema [...] nogami.
Chciałbym to zobaczyć :mrgreen:
Odpowiedz
#24
Cytat:Cały czas są jeszcze jakieś szanse, do końca jeszcze trochę zostało , a nuż wyjdą mi kwadratowe koła .

Trzymam CIę za słowo :mrgreen:

Cytat:Ciekawi mnie to z tego powodu bo u mnie w jaczku po położeniu jednej warstwy lakieru, wikol odmówił mi współpracy i musiałem posiłkować się budziem a nie za bardzo jest mi to na rękę.Dlatego ciekaw jestem jak Ty sobie z tym poradziłeś.

Toni jak możesz i Ceva nie będzie miał nic przeciwko temy to rozwiń temat bo bardzo mnie interesuje to zagadnienie. U mnie w rybce zwanej Karasiem mam podobny problem tylko że vilolowaty klej to jeszcze jako tako trzyma dwie powierzchnię lakierowane a BCG nic a nic Sad. Ja lakierowałem Caponem.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#25
Witam Was serdecznie. A to narobiło mi się zaległości ( całe szczęscie że tematu nie musiałem szukać na drugiej stronie forum :mrgreen: )
Cytat:Janek napisał/a:
Dobrze by było jakbyś to chociaż opisał ten kołpak a jak masz to i foto by było mile widziane.

Pewnie że jestem zainteresowany i pod prośbą Janka podpisuję się obiema rękami i nogami. :mrgreen:
Z wielką chęcią podzielę się z Wami swoja wiedzą, ale myślę żeby z tym poczekać do następnego modelu wtedy będę mógł pokazać fotki krok po kroku. Słowo pisane jakkolwiek porządane i piękne może nie oddać w całości mojego przekazu.
Cytat:Mam tylko jedno pytanie,czy te oprofilowania kleiłeś BCG czy też innym klejem? Ciekawi mnie to z tego powodu bo u mnie w jaczku po położeniu jednej warstwy lakieru, wikol odmówił mi współpracy
Jak najbardziej oprofilowanie kleiłem BCG, tyle że każda moja spoina wykonana przy użuciu BCG poprzedzona jest gruntowaniem miejsca klejenia BCG i dopiero po wyschnięciu nakładam właściwą ( ostateczną ) warstwę BCG która skleja zagruntowane powierzchnie. Nie jest to co prawda spoina jak po SG ale całkiem mocna.
Cytat:Toni jak możesz i Ceva nie będzie miał nic przeciwko temy to rozwiń temat bo bardzo mnie interesuje to zagadnienie. U mnie w rybce zwanej Karasiem mam podobny problem tylko że vilolowaty klej to jeszcze jako tako trzyma dwie powierzchnię lakierowane a BCG nic a nic Sad . Ja lakierowałem Caponem.
Smiało chłopaki piszcie i dzielcie się swoimi doświadczeniami w temacie klejenia lakierowanych ( gruntowanych chociaż myślę że to nie to samo ) kartonów.
Cytat:ceva napisał/a:
Cały czas są jeszcze jakieś szanse, do końca jeszcze trochę zostało , a nuż wyjdą mi kwadratowe koła .

Trzymam CIę za słowo :mrgreen:
Co prawda koła nie wyszły mi kwadratowe ( nie chciałem zdobyć Nobla w temacie kwadratury koła ) ale babol ( nie koniecznie mój ) się znalazł Confusedad: .

Relacji część właściwą czas przedstawić. Jako że przyszło już właściwie montować złożone wcześniej elementy przedtem scaliłem ze sobą jeszce kilka drobiazgów.
Fajne ( jako projekt ) ażurowe klapy wnęk podwozia głównego ( przednie się robią )
[Obrazek: 5479a1e1c584b641m.jpg]
W końcu umieszałem trochę farb do retuszu :razz: i zacząłem mazać. Przy okazji zrobiłem reflektor do lądowania.
[Obrazek: 24f9d71f76d9beaam.jpg]
Przednia goleń w całości, główne podwozie składało się powoli na modelu. Na próbę zjadłem czekoladę :mrgreen: i spróbowałem zrobić imitację chromu na tłoczyskach amortyzatorów.
[Obrazek: 097ce827de66032cm.jpg]
Po zamontowaniu ( bez osłon ) podwozie wygląda tak.
[Obrazek: 2e71b486ce9a7ecbm.jpg]
A teraz kaszana :???: ( nie tylko mojego autorstwa ) owiewka kabiny pilotów. Po pierwsze mało przejrzysta, po drugie nie ma właściwego kształtu ( za szybko opada ku tyłowi ), po trzecie dziwnie pasuje do kadłuba Confusedad: .
[Obrazek: 42e7103e2029eec2m.jpg] [Obrazek: 88240df285d827f6m.jpg] [Obrazek: 7af70b5f9d4dc22em.jpg]
Tak więc mogę swoją pracę określić jako dwa kroki w przód jedem w tył :???: .

Na koniec mała przymiarka jak stoi Tarpan na własnych nogach znaczy się kołach Confusedmile: .
[Obrazek: e02430af619fcf9em.jpg]
Dużo mi już nie zostało do końca, tylko łopaty śmigła, klapy podwozia, prowadnice osłony kabiny, rurka Pitot'a i koniec.

CDN...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,153 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,049 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,422 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,455 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,031 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,606 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [R/G] RWD 17W (GPM 31/2018) GALERIA stachooo 49 12,976 02-01-2021, 09:52
Ostatni post: Winek
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 19,769 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,694 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,361 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości