Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R/G] P-40E AH – ponownie Warhawk
#1
Witam w kolejnej relacji. Na tapetę poszedł P-40E Wydawnictwo Andrzej Haliński.

Będzie trochę nietypowo, z dwóch powodów.
Po pierwsze, rzecz dotyczy modelu, który już wcześniej sklejałem. Miało to miejsce w 2005 roku, także dość dawno temu, więc będzie można zauważyć, czy czegoś się nauczyłem przez ten czas, czy też nie. Relacja do poprzedniej wersji jest dostępna pod tym linkiem .

Po drugie będzie to relacja szybka, ponieważ model już skończyłem. Niestety nie mam ostatnio weny do prowadzenia pełnej relacji i w dodatku na bieżąco. Także proszę mi wybaczyć.

Dodatkowo chciałem nadmienić, że model powstawał od początku tego roku, tak więc równolegle do Buffalo.  B-239 również skończyłem, około dwa miesiące temu, niestety sytuacja z photobucketem i konieczność ponownego uzupełnienia zdjęć w relacji, skutecznie mnie powstrzymują przed jej zakończeniem. Postaram się to zrobić niebawem, jednak w tym momencie wolę wolny czas wykorzystywać na klejenie, niż kopiowanie linków.

Wracając do modelu moim celem było skupienie się na jak najlepszym sklejeniu poszycia i bryły samolotu. Dodatkowo postanowiłem waloryzować model za pomocą drugiej wycinanki, także elementy, które nie zostały ujęte w modelu, a znajdowały się w pierwowzorze, zostały wykonane z innych części drugiej wycinanki odpowiadającej im kolorem.
Głównie zmiany dotyczyły kabiny pilota, wykonanego od podstaw podwozia, zbiornika paliwa oraz mechanizmu otwierania drzwi chłodnicy.
Także zacznę standardowo od kabiny, chociaż jako pierwsze w rzeczywistości zostały wykonane skrzydła, stateczniki oraz powierzchnie sterowe.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_47_19212494.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_48_19221651.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_50_19231246.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_50_1924173.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_53_19251299.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_53_19261896.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_54_19271618.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_55_19281981.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_56_1929827.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_57_19302197.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_58_19312220.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_58_19321737.jpeg]
[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_24_59_19331998.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_00_19342466.jpeg]


To jest już trzeci host, który próbuje do wrzucania zdjęć. Wybór padł na fotosik, tylko wersję płatną. Mam nadzieję, że fakt wykupienia konta, gwarantuje mi brak przygód jak w przypadku imageshack i photobucket, których szczerze nie polecam.

Tak jak pisałem wcześniej starałem się, aby poszycie było jak najlepiej sklejone. Szczególnie dotyczyło to tak charakterystycznej rekiniej szczęki. Zwracałem uwagę nie tylko na zgranie się grafiki pomiędzy segmentami, ale również na odpowiednie obłości tej części kadłuba.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_01_19351297.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_04_19362138.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_04_19361762.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_06_19382374.jpeg]




W skrzydłach niewiele zmieniałem. Uplastyczniłem trochę wnęki podwozia głównego, dorobiłem w nich elektrykę i hydraulikę, wykonałem wyloty KM oraz reflektor do lądowania. Jak widać, poszycie płatów od spodu się rozjechało, ale wynikało to ze zbyt dużego przycięcia części. Przy przymiarkach na sucho nachodziły na siebie, więc wolałem obciąć za dużo, tym bardziej, że później będzie to niewidoczne.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_06_19381692.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_08_19401778.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_08_19411667.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_10_19421463.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_10_19432338.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_12_19441161.jpeg]


No i przyszedł czas na podwozie. W związku z tym, że w modelu jest dosyć ubogie, a w dodatku udało mi się znaleźć w necie fabryczny rysunek techniczny goleni podwozia. To postanowiłem ten element zrobić od podstaw. Po przestudiowaniu zdjęć z epoki okazało się, że golenie podwozia w wielu egzemplarzach samolotów są srebrne. Było mi to na rękę, bo nie musiałem do ich pomalowania dobierać koloru zgodnego ze spodnią częścią modelu, jak było zaprojektowane w wycinance. Do modelu miałem w planach użyć nowych żywicznych kół Eduard Brassin.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_12_19441189.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_13_1946543.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_13_19461106.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_15_19481812.jpeg]




Później złożyłem wszystko w całość (niestety nie mam zdjęć z tego etapu, poza tym nie było w tym nic odkrywczego), polakierowałem i naniosłem ślady eksploatacji. Tutaj zdjęcia spodu modelu tuż przed przyklejeniem go na stałe do podstawki.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_15_1949295.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_17_19501715.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_17_19502209.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_19_19521803.jpeg]




No i w ten o to sposób przyszedł czas na galerię końcową modelu. Podzieliłem ją na dwie części. Pierwsza to galeria przy sztucznym świetle, natomiast kolejna to galeria przy naturalnym świetle w tzw plenerze.

Podsumowując.

Podstawka miała przedstawiać kawałem Kunmingu wraz z kamiennym pasem startowym, tak pieczołowicie tworzonym ręcznie przez Chińczyków. Wyszło w miarę ok, chociaż myślę, że osoby bardziej obyte w tematykę dioram zrobiłyby to znacznie lepiej.

Tak jak widać również na zdjęciach, zupełnie zmieniłem sposób mocowania zbiornika paliwa. Dodałem również odpowietrzenie, wlew, oraz doprowadzenie paliwa do silnika. Zrobiłem to na podstawie rysunku fabrycznego, również znalezionego w Internetach.

Dodatkami jakie użyłem są wcześniej wspomniane koła 1/32 do P-40N z Eduard Brassin. Wiem o tym, że P-40E w tamtym czasie miało niezwykle rzadko koła z bieżnikiem, jednak te mi się podobały bardzo, więc przymknąłem trochę oko na zgodność historyczną. W modelu również użyłem pasów bezpieczeństwa z firmy HGW. No i fotel pilota oraz panele pod nogi wykonałem z folii aluminiowej, zaczerpniętej z opakowań na dziecięce jedzenie. Bardzo ciekawym dodatkiem jest też rurka Pitota, celownik i szczerbinka (nie wiem do końca czy, aby w samolocie to się tak nazywa) wykonane przez firmę Master Piotrka Czerkasowa.

Co do samego modelu, po latach stwierdzam, że jest dużo łatwiejszy niż mi się wcześniej wydawało. Ale szczególną uwagę należy zachować przy szczęce i przy za dużej wrędze za plecami pilota. Reszta w porównaniu z dzisiejszymi standardami wydawnictwa AH jest bardzo uproszczona.

Ślady eksploatacji wykonywane na podstawie zdjęć z epoki oryginalnych samolotów.

[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_20_195326.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_22_19541870.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_22_19551497.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_24_19562460.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_24_19572122.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_26_19582094.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_26_19582232.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_29_19601832.jpeg]
[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_29_1960141.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_31_19622214.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_31_19632482.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_34_19641864.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_34_19652290.jpeg]
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#2
No i na koniec dość obszerna sesja plenerowa (ale nie mogłem się zdecydować, które zdjęcia wywalić). Także w ten sposób kończę tą błyskawiczną relację, a w najbliższych dniach kolejna galeria, tak żeby wyrobić się jeszcze w tym roku i pokazać bieżący projekt.

Mam nadzieję, że model jak i zdjęcia przypadły Wam do gustu, chociaż po wykonaniu tych sesji, zmieniłem oświetlenie w swoim „małym studio modelarsko-fotograficznym” i nowy model będzie już fotografowany w trochę innym stylu.



[Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_35_19661869.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_36_1967298.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_37_19682016.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_38_1969929.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_38_197099.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_39_19711005.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_40_1972901.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_41_19731522.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_42_19741793.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_43_19751818.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_44_19761356.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_44_19771313.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_46_1978271.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_46_19791774.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_48_19801007.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_48_1981929.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_49_19821444.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_51_19831110.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_51_19842314.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_53_1985797.jpeg][Obrazek: thumb_261_25_12_17_8_25_53_19852057.jpeg]




Pozdrawiam i zapraszam do oglądania oraz komentowania.


A co najważniejsze, Zdrowych, Wesołych i Pogodnych Świąt Bożego Narodzenia! Smile
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#3
Ma kolega tempo. Chyba po tych ostatnich śledzikach z półmiska  Big Grin 
Praca super  PDT_Armataz_01_37  Zdjęcia  w plenerze rewelacyjne.
Odpowiedz
#4
I cóż tu pisać...
Po prostu perfekcyjnie. Nuda...
Chociaż nie... Jest jeden babol Big Grin  Szczęki Ci się nie zgrały... Ale kicha... Model do kosza...

PDT_Armataz_01_23 PDT_Armataz_01_23 PDT_Armataz_01_37 PDT_Armataz_01_37 Big Grin
Odpowiedz
#5
Podwozie, zbiorniczek ...rewelacja. Uczta dla oczu. Model jest super. PDT_Armataz_01_34 PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#6
Czy ktoś ma jakiś pomysł na wytłumaczenie, dlaczego u mnie zdjęć nie widać? Tylko informacja „zdjęcie niedostępne” – tak samo na innych forach, gdzie te zdjęcia są publikowane...
Pozdrawiam
Henryk
Odpowiedz
#7
Wytłumaczenie jest proste. Wszyscy używają jakiś zewnętrznych hostingów do zdjęć a potem zdjęcia znikają Sad
Odpowiedz
#8
Widocznie Piotrkowi Fotosik wyciął lub zablokował zdjęcia z powodu zbyt dużego transferu i teraz będzie musiał opłacić . Rano jeszcze były zdjęcia
Odpowiedz
#9
Teraz znów się pojawiły Smile
Odpowiedz
#10
Wyższy stopień abstrakcji. Poziom nieosiągalny dla zwykłego śmiertelnika: ]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#11
Gratuluję fantastycznie wykonanego modelu. Super galeria w plenerze.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#12
Panowie bardzo dziękuję za pozytywne komentarze.

Co do czasowo niedostępnych zdjęć to wina transferu z fotosika. Po prostu myślałem, że płacąc 50zł za konto PRO nie będzie problemu, żebym wystawił raz na 2 miechy czy rzadziej zdjęcia do relacji. Okazało się inaczej. Zdjęcia wróciły po wykupieniu wczoraj dodatkowego transferu za 72zł, jednak już dzisiaj dostałem mail, że 90% tego transferu zostało wykorzystane. Także, aby patrzeć jak znów wyłączą. Wybaczcie mi, że nie wykupię tego kolejny raz, ale zwyczajnie szkoda mi kasy.
Zdjęcia do relacji tej i pozostałych wrzuciłem do galerii forumowej, wystarczy kliknąć "moja galeria" w sygnaturze postów. Niestety jest ona dość toporna i nie da się szybko podmienić linków (to jest dexter odpowiedź dlaczego wolałem używać zew hostów, a nie takie forumowe, w dodatku edytor pisania postów na papersach jest najgorszy ze wszystkich kartonowych for). W związku z tym, zrobie to pewnie dopiero wtedy jak będę miał chwilę, czyli nie prędko, bo wolę kleić niż siedzieć przy kompie i klikać ctrl c i ctrl v.

Nie mniej raz jeszcze dziękuję za dobre słowo.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#13
To była uczta dla oczu, szkoda że nie możemy się cieszyć tymi widokami nadal, ale rozumiem. Miałem to samo, taki gnuj na fotosiku zaczął się chyba w listopadzie, od dwuch lat mam zdjęć na tym hostingu, zawsze mieściłem się z transferami a w listopadzie, gdzie wrzuciłem zaledwie kilka zdjęć i udostępniłem na naszym forum niewiele więcej nagle wyskoczyło mi że przekroczony transfer. Też się zastanawiam nad innym hostigiem, ale co wybrać aby nie zamienić siekierki na kijek.

Pozdrawiam
[Obrazek: sww2A_zpsc7931f0f-1.jpg]

,,...Nic nie wiesz Jonie Snow..." 
Odpowiedz
#14
(26-12-2017, 09:25)Arkadiusz napisał(a): ... Też się zastanawiam nad innym hostigiem, ale co wybrać aby nie zamienić siekierki na kijek.

Pozdrawiam

np. Postimage...

PS
Albo, jeszcze lepiej – zdjęcia wrzucać bezpośrednio na serwer naszego forum!
Admin opisał (link na samej górze strony), jak to robić.
Pozdrawiam
Henryk
Odpowiedz
#15
... i za darmo i bez limitów Smile
Odpowiedz
#16
Dobrze, jak juz dexsiu tak reklamujesz, to zrob to przyjazne dla ludzi. Tak zeby mozna bylo partiami linki kopiowac. Po prostu zaznaczam zdjecia, ktore mnie interesuja "ptaszkiem", klikam generuj i wypluwa mi linki do zdjec, ktore nalezy wkleic na forum. Przy wrzucaniu 10 fotek to nie problem kopiowac pojedynczo, ale przy 100 robi sie juz troche pod gorke. Juz nie mowie o tym jak trzeba uaktualic dawne relacje, a mam cos takiego w planach.
W dodatku w edytorze powinien byc przycisk "podglad" i dopiero wtedy zdjecia powinny byc wyswietlane, a pod nimi powinno byc okno dialogowe. Ulatwiloby to bardzo sprawe.

Wiem ze zdjecia teraz zniknely, ale wrzucilem juz wszystkie do forumowej galerii. Przy odrobinie czasu postaram sie podmienic linki, ale naprawde jest to dosc czasochlonne. Licze ze admin to poprawi w najblizszej przyszlosci.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#17
Piotrze mam nadzieje , że nie obrazisz się po tym co zrobiłem. Nudziłem się Wink
Odpowiedz
#18
No! I to jest gosc Smile wielkie dzieki Pawciu!
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#19
rowin z czego wykonałeś ziemię na dioramce, czy trawa to samoróbka czy produkt jakiejś firmy?
Odpowiedz
#20
Pawciu, sposób wykonania podstawki (dioramy) masz zademonstrowany w relacji Spitfire LF IX. Tam są opisy, niestety nie ma zdjęć, ale znajdziesz je tutaj:
http://papermodels.pl/ezgallery.php?sa=view&id=2092
jako ziemi używam kupionej mieszkanki firmy Polak, sypana na mokry klej typu wikol. Natomiast trawa to również gotowe specyfiki firmy Polak, oraz to co udaje mi się kupić w modelarskim (nie znam firm wybieram po wyglądzie co mi się podoba). Wszystko jest dość dobrze opisane we wspomnianej wcześniej relacji, niestety obecnie bez zdjęć:
http://papermodels.pl/showthread.php?tid=8784&page=3
post z 14 lutego.
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz
#21
Przepięknie sklejony i waloryzowany model to u Ciebie standard, toteż nie będę się powtarzał. Podziwiam Cie nie tylko za precyzję wykonania, ale przede wszystkim za niezwykłą dociekliwość w dążeniu do jak najdokładniejszego odtworzenia rzeczywistego wyglądu maszyny. Jedyne, co mogłeś jeszcze zrobić, to klapy, ale to już kwestia indywidualnego upodobania.
Model jest przepiękny!!!  PDT_Armataz_01_37
Na macie: PZL P.11c. W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#22
ok dziękuję.
Odpowiedz
#23
Druga galeria i drugie cudeńko. Jak pokażesz sklejonego Buffalo to pewnie  wszystkim pospadają kapcie z nóg.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  P-40N "Warhawk" Wyd. Orlik TadeoS 19 5,285 26-08-2011, 03:22
Ostatni post: TadeoS
  Curtiss P-40M Warhawk [Три Kрапки] Bullet 44 10,808 12-12-2010, 03:20
Ostatni post: forest144
  [relacja] P-40 N Warhawk wyd. Orlik PJ 7 2,813 29-04-2010, 04:17
Ostatni post: PJ

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości