Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
02-12-2018, 04:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2018, 04:53 przez Tommy T.B..)
Witam serdecznie w kolejnej relacji
Po bardzo długiej przerwie w sklejaniu, a to za sprawą natłoku zadań i obowiązków zarówno służbowych jak i domowych,
postanowiłem w końcu się zmobilizować i pociąć kolejną wycinankę,tym razem po raz pierwszy na macie wylądowało wyd. WAK
ze swoim projektem PzKpfw. III Ausf, J.
Z racji tego, że maluję swoje pojazdy i staram się budować pojazdy niestandardowe, długo zastanawiałem się nad tym,
którą wersję malowania wybrać.
I w dalszym ciągu ta kwestia wyboru nie jest rozstrzygnięta, gdyż jest kilka wersji, które szczególnie przykuły moją uwagę.
Najbardziej przemawia za mną malowanie pojazdu z okresu walk na Łuku Kurskim w lipcu 1943r.,
a mianowicie PzKpfw. III Ausf. M z 3 Dywizji Pancernej SS „Totenkopf” o numerze taktycznym II5, stąd też taki opis w tytule niniejszego postu.
Poniżej przedstawiam jedyne zdjęcie tego pojazdu, jakie udało mi się "wygrzebać" w sieci oraz proponowana plansza barwna.
Kolejnymi kandydatami do rozważania wyboru malowania to:
1. PzKpfw. III Ausf. M z 3 Pułku Pancernego, 2 Dywizji Pancernej- Łuk Kurski 1943.
2. PzKpfw. III Ausf. M z 3 Dywizji Pancernej SS „Totenkopf” bitwa na Łuku Kurskim, Prochorowka lipiec1943 - nr taktyczny 401
OK. To tyle tytułem wstępu, a teraz konkrety i oficjalne rozpoczęcie relacji
Na początek okładka modelu i dedykowany zestaw elementów wycinanych laserowo.
Autora wycinanki i samego modelu nie trzeba przedstawiać, bo są każdemu dobrze znane
Na poniższych zdjęciach przestawiam obecny postęp prac.
Modyfikacje jakie do tej pory wprowadziłem to:
- zaprojektowanie od podstaw gniazd na wałki skrętne;
- poprawienie podłogi wanny - odchudzenie jej do 0,5 mm oraz ponownie rozrysowanie jej szczegółów tak, aby gniazda na wałki skrętne były jako osobny element;
- rozrysowanie płyty nadsilnikowej z dwiema klapami (druga za wieżą) odpowiedniej dla wersji Ausf. M;
- doklejenie osłon pancernych z tyłu pojazdu przy układzie wydechowym (element z papieru milimetrowego)
- dodatkowo wyciąłem otwory pod śruby mocujące włazów ewakuacyjnych na przedniej płycie pancerza, wykonałem spawy za pomocą masy MILLIPUT.
Na tym etapie budowy, spasowanie i sklejalność rewelacyjna, tylko gorzej z umiejętnościami samego sklejającego
Pozdrawiam serdecznie i do następnego
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
Pyszności dla oczu. Podoba mi się, że będziesz robił wersję z długolufową 50, sam tylko taką będę brał pod uwagę.
Powodzenia!
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Jakże się cieszę z Twojej nowej konserwy
Popraw tylko w drugim akapicie "II" na "III" bo bazą jest bez wątpienia PzKpfw. III Ausf. J
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
03-12-2018, 08:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2018, 08:58 przez Karas.)
Kolejny rarytas na miare Jaga: ], choć według mnie, wersja L jest najpiękniejsza.
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
03-12-2018, 05:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2018, 05:08 przez Tommy T.B..)
Dziękuję za zainteresowanie tematem
@ Piter, zgadzam się z Tobą. Również i tą wersję brałem pod uwagę, jednakże ja chciałem do swojej "trójeczki" dodać ekrany oraz charakterystyczny pionowy wydech
@ Lesiu, Karas - post poprawiony. Dziękuję za czujność. Co do samego modelu, to czas pokaże co z tego wyjdzie. Generalnie pojazd będzie bez wnętrza, taka sobie zwyczajna wydmuszka
Pzdrawiam
Tommy
Liczba postów: 1,943
Liczba wątków: 37
Dołączył: 12 2009
Czuj się obserwowany...
Zaraz sprawdzę, czy nie mam jakichś zdjęć trójki... Czwórkę mam ale nie jestem pewien co do Twojej wersji...
Pozdrawiam
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2013
No i proszę ,włączy człowiek internet raz na pół roku - A tu takie coś .
Oczywiście zasiadam na widowni , już mnie wciągnęło
Powodzenia w budowie .
PS. Co do umiejętności samego sklejającego ,to jestem spokojny .
Liczba postów: 636
Liczba wątków: 11
Dołączył: 03 2015
Kibicuję jak zawsze. Miłej zabawy
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Ekstra
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
04-03-2019, 08:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019, 08:49 przez Piter16.)
Jest moc! Żeby człowiek tak miał gdzie psikać to by się o aerograf postarał. Piknie to wygląda.
Edit: tak się zastanawiam czemu nie wybrałeś wersji z MODELIKA? Opracowaniu niczego nie brak, autorem jest W. Rychard, co według mnie jest pewnikiem spasowania, no i łatwiej o konwersję na jakąkolwiek wersję z długolufową 50tką.
Liczba postów: 1,721
Liczba wątków: 11
Dołączył: 08 2015
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
04-03-2019, 11:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019, 11:57 przez Tommy T.B..)
Dziękuję
Piter, tak nie do końca... przeanalizowałem dokładnie oba modele i dla mnie najlepszą bazą wyjściową na tego rodzaju przebudowy, okazał się model WAK 'u projektu Mariusza K.
Chodziło mi o najmniejszą ingerencję w wycinankę.
Chciałem uniknąć tego, co spotkało mnie przy przebudowie Jagdpanzer IV..., ale to już historia
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
05-03-2019, 08:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2019, 08:32 przez Piter16.)
Wiedziałem, że miałeś jakieś powody.
Też mnie czeka za jakiś czas podobna wersja i teraz zrobiłeś mi zagwozdkę... możesz trochę bardziej przybliżyć mi w jakich aspektach ta wycinanka jest lepsza (wierniejsza)?
Edit: właśnie sobie przejrzałem opracowanie z WAKu w sieci i powiem, że jest wierniejsze. A i wikipedia mówi, że wersja J występowała z dłuższą lufą to i wystarczy ją samą tylko odpowiednio przerobić. (Przynajmniej na pierwszy rzut oka) Ewentualnie dodanie dodatkowego pancerza na jarzmie armaty chwilę zajmie. Także mój wybór padnie pewnie też na to opracowanie.
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Piter, chodzi o wymiary kadłuba, rozmieszczenie i wymiary poszczególnych elementów itp.
Wszystko zależy od tego jak bardzo chcesz ingerować w wycinankę...
Przeróbki jakie Cię czekają, masz zasadniczo w mojej relacji.
Natomiast, proponowałbym Ci na początek abyś wygrzebał z sieci konkretny wóz Ausf. J, który Cię interesuje i później porównał z książką "Panzer Tracks no 3.3 PzKpfw III Ausf. J,L, M und N".
Ta monografia rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
06-03-2019, 08:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2019, 08:36 przez Piter16.)
Trochę zaśmiecę Ci jeszcze wątek, wybacz. Znalazłem wersję książki ale w wersjach A-D i E-H. Nawet w spisie treści nie ma J-M, ale może słabo szukam. Znalazłem za to inną publikację, kolorową G. Parada. Tylko nie wiem czy tak naprawdę będę chciał robić konkretną maszynę, myślę raczej, żeby zrobić bez numeru taktycznego. Zobaczymy.
Dzięki za porady, już z nich skorzystałem i w przyszłości jeszcze skorzystam.
Tymczasem czekam na postęp prac!
--------
Edit: Znalazłem J-M, jednak jest.
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Piter, wrzuć w wyszukiwarkę tytuł publikacji jaki Ci podałem,
daj "szukaj grafiki" i znajdziesz
Nie ma bata, żeby nie było w sieci, bo jest ;-)
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Witam ponownie
Troszkę czasu się wygospodarowało, to i część mojego planu została zrealizowana.
Uchwyty i vorpanzer skończone.
Dodatkowo dorobiłem spawy oraz dekle nad transmisją (5szt.). Całość została potraktowana podkładem.
Teraz czas zabrać się za drugą część planu, czyli elementy zawieszenia.
Pozdrawiam
Tommy
Liczba postów: 2,651
Liczba wątków: 18
Dołączył: 05 2010
Ale cudo będzie
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
Znalazłem, znalazłem. Nawet więcej niż chciałem.
Pytanko: czym robisz spawy?
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
07-03-2019, 02:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2019, 02:17 przez Tommy T.B..)
Dzięki Lesiu, ale zobaczymy jak dalej pójdzie
Piter, wspomniałem o tym w pierwszym poście, ale wiem że głowa to nie śmietnik, więc podaję - masa MILLIPUT
Pozdrawiam
Tommy
Liczba postów: 366
Liczba wątków: 15
Dołączył: 03 2008
A wiesz, że nie chciałem być typowym cebulakiem forumowym i podjechałem do pierwszego postu z myślą, że mogę tam to znaleźć? Widać zbyt pobieżnie go przejrzałem. No nic, dzięki!
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Spokojnie jak na wojnie...
Nic sie nie stało, pytasz to odpowiadam - a o to w tym wszystkim chodzi
Liczba postów: 612
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06 2015
Witam w kolejnej aktualizacji
Minęły równe dwa miesiące od ostatniego wpisu, więc wypada uzupełnić braki w relacji trójeczki.
Postępy w sumie niewielkie na tej przestrzeni czasowej, ale zawsze to mały krok do przodu.
W tym czasie udało mi się skleić praktycznie cały układ zawieszenia z przekładniami bocznymi, uchwyty mocujące do narzędzi, lampy przód-tył, lufę MG dwie skrzynki na błotnikach, uchwyty do kół zapasowych, podstawę anteny oraz czołową osłonę pancerną kierowcy.
Reasumując, kadłub jest praktycznie ukończony w 90%, a do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze wykonać:
- układ wydechowy;
- rolki podtrzymujące;
- mechanizm napinający;
- koła jezdne, napędowe i napinające;
- pozostałe 8 szt. wahaczy;
- uchwyty do ekranów bocznych.
Po tych zabiegach będę mógł z czystym sumieniem zabrać się za sklejanie wieży
To tyle tytułem wstępu, i zapraszam do obejrzenia zdjęć.
Wspomniana podstawa anteny, skrzynki oraz uchwyty kół zapasowych:
Elementy zawieszenia:
Pozostałe detale:
Na chwilę obecną, to by było na tyle
Pozdrawiam serdecznie i do następnego.
Tommy
Wiem że nie powiem nic nowego, ale to jest normalnie nienormalne. Mnie się najbardziej podobają realistyczne spawy. Stary dobry wikol, czy coś innego to jest?
|