Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] HMS Malaya 1:2oo FM
Witać, ostatnio coś forum lekko podsycha, postów jak na lekarstwo, nie wspominając nic o aktualizacjach.
Ja mimo że za bardzo nie mam z czym, pochwale się postępem.

Pokład kazamatowy niemal wykończony, zostało mi jedynie dorobić kilka brakujących pancerzyków wokół dział. Ta czerwona płachta tektury barwionej w masie, nie jest przypadkowa, jest to kolor którym mam zamiar pokryć całe dno. Według mnie jest troszkę zbyt cukierkowy, ale nie znalazłem niczego lepszego w swoim sklepie, a nie chciałem tego samego odcienia, co jest na japończyku. Dodam jeszcze brudzenie i powinno być OK. No aaale, zobaczymy.
Co do modułów pokładu kazamatowego. Nie mam uwag, klei się naprawdę fajnie. Pancerzyki lekko dają w kość, bo są bardzo cienkie, ale nic czego nie dałoby się wykonać.
Tyle względem ględzenia.

Ahhhh zapomniałbm, kolejna lekcja klejenia. klejem wodnym. Coś co jest na styk podczas klejenia, nie oznacza, że po wyschnięciu nadal będzie na styk. Elementy pancerza lekko mi spuchły w momencie nakładania kleju, ale po wyschnięciu, porobiły się delikatne szparki: ]. Niby drobiazg, ale zawsze.
pozdr.
[Obrazek: RolAYlj.jpg]
[Obrazek: yRz1ZXk.jpg]
[Obrazek: HOtFj18.jpg]
[Obrazek: ZmDvEzW.jpg]
[Obrazek: vYAiZpF.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Karaś, wielokrotnie boleśnie przekonałem się już o wadach klejów wodnych ale wciąż nie potrafię obejść się bez nich. Caponowanie trochę pomaga...
Co do barwionki to masz 100% racji - myślę, że jak lekko przetrzesz suchą szarą pastelą to będzie kolor idealny.

Wciąż z zachwytem patrzę na Twoją jakość klejenia i pracowitość Smile Jesteś czrodziejem!
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
Piękna modelarska precyzja. Mam wątpliwośco co do drewnianego pokładu, nie widzę tutaj postępu w stosunku do pokładu z wycinanki.
Odpowiedz
Wielka szkoda, że dno nie zrobisz z wycinanki, w sumie te różnice w odcieniach nie są takie tragiczne. Uważam, ze barwionka, tym bardziej przy paskach dzierganych, imitujących blachy będzie wyglądać gorzej. I narobisz się sporo przy znacznie gorszej jakości. Byłaby OK ale w przypadku starych modeli lub opracowanych kiepsko, ale tutaj nie da to żadnej lepszej wartości. Będziesz odcinał z oklejek bąbli części górne/burtowe? Tak samo lawałeczek czarnego pasa z wąskiej oklejki nachodzącej/łączącej dno z burtami? Karkołomna gimnastyka na maksa.

Używasz do klejenia oklejek dalej klejów wodnych? Jakoś miejscami te porozcinane prostokąciki są pofalowane, pogięte, wymęczone, oprócz odcisków przy pokładzie na dziobie. Te nakładki na kazamaty kleiłem SG, bardzo ułatwia w takich przypadkach na styk/punktowo, polecam. Powodzenia w dalszym etapie!
[Obrazek: thumb_90_29_06_18_1_45_27.png]
Odpowiedz
Siemano Pany,
@Lesio73 hehe, coś w tym jest. tzn też dopatruje się mimo wszystko więcej zalet, niż wad. Tzn wady da się jakoś minimalizować, pod warunkiem że się jest świadomym: ],
Co do barwionki, taki jest plan.
@Seweryn, nie wiem jakie masz doświadczenia z drewnianymi pokładami. Ja się w nich zakochałem i jestem wstanie dużo wybaczyć. Największą zaletą jest faktura drewna. połysk, refleksyjność. Po prostu od razu widać, że to drewno. Mimo faktu, że nie ma tych różnych odcieni na pojedynczych deskach, które były w rzeczywistości, to nadal dla mnie ma to znaczenie. Aby drewniane elementy były z naturalnego drewna. Faktura drewna jest wartością samą w sobie. Jeszcze gdyby ogarnąć trochę temat podmalowywania, jak to robią plastikowcy, to już w ogóle byłby kosmos. Jest to jakiś tam mój cel na przyszłość.
@Sven, Od samego początku planowałem barwionkę i różnica w odcieniach nie ma tu nic do rzeczy. Baaaa nawet nie wiem czy moje poszycie ma ten mankament. Nie ma to znaczenia. Mój plan jest absurdalnie prosty. Oto cel: ] https://i.imgur.com/T7rxuK4.jpg
Celem jest dobra zabawa, której oczekuje podczas dziergania tych blaszek, hehe. Dodatkowo odblokowywuje to wiele nowych możliwości ingerencji, hehe aż nie moge się doczekać aż się za to zabiore: ].
Poszycie denne do Malaya które daje nam Artur w zestawie jest bardzo ładne, kolor niemal doskonały i faktycznie te pasy to super zaleta. Ale, ja już wybrałem stronę w którą chce rozwijać swojego skilla, w Nagato wyszło mi to średnio ale jestem zadowolony. Tym razem liczę że wyjdzie lepiej, ale zobaczymy : ]. Właśnie dlatego robię całe podposzycia z tym całym szpachlowaniem i innymi duperelami. Jest to baza pod blaszki: ]
Co do klejów wodnych, masz racje jest to trochę wymęczone, ale kwestia ogarnięcia, wierze, że z tego da się dużo więcej wycisnąć. Jedynie potrzebuje więcej praktyki.

pozdr
BTW, ostatnio przeglądając różne zdjęcia, zdałem sobie sprawe, że końcówka jednej lufki z pokładu kazamatowego była jasno szara. Nie wiem, czy pokusze sie o przemalowanie. Ale może komuś się przyda. Baaaa nawet fartuchy chyba były pod kolor.
[Obrazek: Hkt3L2e.png]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Ale mimo tej znacznie większej i dłuższej zabawy z blaszkami na dnie będzie to wygladać znacznie gorzej i nienaturalnie, wręcz monstrualnie niż to co daje FM i da się to skleić więc szybciej i lepiej. Ale być może to kwestia gustu co kto lubi.

Kleje wodne na duże powierzchnie oklejek zastąp punktowo polimerowym, nic się nie odciśnie. Jedynie na krawędzie "blaszek" możesz dać BCG, nic się nie odciśnie.
[Obrazek: thumb_90_29_06_18_1_45_27.png]
Odpowiedz
@Sven, może, być może, zobaczymy. Najbardziej się martwię problemami z wyznaczeniem lini układu.

Przez ostatni tydzień niewiele udało mi się zrobić.
Skończyłem pancerzyki dla ostatnich 6 dział, paski oklejek na uskoku oraz rozpocząłem przymiarki do oklejania dna. Na początek bąble, bo wydają się jeszcze najłatwiejsze do rozkminienia przebiegu układu. Od dolnego uskoku, muszę zmieścić 6 8mm pasów na śródokręciu i sukcesywnie je zwężać. Czarny pas idzie do samodzielnego przemalowania. Mam nadzieje, że nie przekombinowałem i wyjdzie to całkiem zgrabnie.
pozdr
[Obrazek: gi5jS3B.jpg]
[Obrazek: DExjGHI.jpg]
[Obrazek: uc1If9n.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Paski robisz na zakładkę, czy na styk? Jeżeli na styk to polecam pomalować kadłub na czerwono, żeby biały nie prześwitywał. Zdaje się, że w Nagato tak w kilku miejscach miałeś.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
Masz racje, tak było: ]
Planuje je zrobić zgodnie z tym rys, czyli głównie na zakładkę.
https://i.imgur.com/HE35lA1.png
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Witam,patrzę na twoją pracę i chwytam mnie, zanim czegoś takiego nie widziałem. Teraz staram się, aby ciało było takie jak twoje. Oglądanie z zainteresowaniem.
Odpowiedz
Nie jestem znawcą tematu, ale wiernie kibicuje takiej pracy PDT_Armataz_01_37
Powodzenia i mniej problemów w budowie ...  PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
Zapowiada się niezłą zabawa. Podziwiam, że robisz to w standardzie.

Sam też się aktualnie przymierzam do pasów poszycia i patrzę na nie jak pies na jeża.

Jestem bardzo ciekawy efektu końcowego.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
Dziękóweczka Pany,

Mam już jakieś przemyślenia na temat tego poszycia. Nie wszystko jest jak sobie wymarzyłem, głównie przez grubość kartonu, który faktycznie w tej skali jest za gruby, Gdyby to był karton jak ten z wycinanki, byłby znacznie lepszy. No ale, już nic nie poradzę, płyty są trochę za mocno zaznaczone. Ale, z 2 strony papier nie może być też zbyt wiotki, bo za mocno się pomarszczy.
Same płytki układa się bardzo fajnie, trochę miałem problemów z niektórymi przebiegami, szczególnie tam, gdzie płyty się zwężają, ale nic czego nie da się zrobić.
Obecnie jestem na etapie wykańczania bąbli i pewnie jeszcze kilka dni mi się zejdzie. Jak narazie jestem bardzo zadowolony z decyzji podjęcia próby takiego wykonania.
Tak samo podposzycie sprawdza się wyśmienicie, jest to mój najgładszy kadłób jaki miałem :]

[Obrazek: wEqGhwV.jpg]
[Obrazek: XVSQPOD.jpg]
[Obrazek: Xs6jTUw.jpg]
[Obrazek: eKMraLk.jpg]

To zdjęcie jest celowo, z widocznymi wadami poszycia. Muszę znaleźć sposób na pozbycie się, lekko wypływającego kleju.
[Obrazek: qabPSAn.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Najmniej widać wypłynięty BCG, a dodatkowo łatwo go usunąć mokrym pędzelkiem. Poza tym barwionki mają bodajże różne grubości. Mogłeś opcjonalnie pociąć oklejki wycinanki, ale tutaj retusz to byłby hardcore. Niemniej jednak nie chciało by mi się bawić z takimi paskami. Efekt bardzo ciekawy, barwionka jakaś taka jednak jaskrawa, może to kwestia zdjęć.
[Obrazek: thumb_90_29_06_18_1_45_27.png]
Odpowiedz
Dumał, dumał, i wydumał Smile Przyznam się szczerze, że dość sceptycznie podchodziłem do Twojej koncepcji pracy nad kadłubem. Obawiałem się trochę, że przekombinujesz i wszystko się przysłowiowo wykopyrtnie Wink Jakże mnie cieszy, że się myliłem Smile

Pięknie sobie tu poczynasz. Nie mogę się doczekać, aż uświnisz łoszem boki kadłuba... Smile
"Hope is the first step on road to disappointment"

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Odpowiedz
Bardzo fajnie to wygląda, choć może przy tak grubej barwionce lepiej byłoby zrobić to poszycie na styk. Choć zdjęcia pewnie też trochę dodają, więc podejrzewam, że w realu ta grubość nie rzuca się w oczy.
Co do BCG, to moja barwionka ciemniała w kontakcie z tym klejem, ale możliwe, że nie każda tak reaguje. Ja kleiłem Pattexem Universal, którego niewielki nadmiar łatwo usuwa się palcem. Wystarczy przejechać nim wzdłuż łączenia oklejek, formując łatwą do usunięcia kulkę.
Zastanawia mnie, natomiast, ten niebieski kolor kazamat, widoczny na ostatnim zdjęciu. Czy nie powinien być szary, tak jak otoczenie?

Pozdrawiam.
Odpowiedz
siemano,
@sven. Nie kleje bcg, tylko happy color all craft i chce mi się w to bawić, bo jest fajne i daje pełno zabawy.
@Sprudin. Sam nie wiedziałem czego się spodziewać, bo wydziwiam to pierwszy raz w tej formie. Ale zobaczymy, na razie wynik uważam za pozytywny lub przynajmniej dający nadzieję: ] Brudzenie będzie zaraz po zakończeniu oklejania dna.
@Spychacz. Jest za grube, tzn pasy i blachy są z deka za mocno zaznaczone i przez to przerysowane. Każdą krawędź przejeżdżam dodatkowo kulką aby nadać jej takie lekkie zaoblenie. Mocno uwydatnia to łączenia przez załamanie światła na skośnej krawędzi. Zdjęcia może trochę dodają, ale tak po prostu jest fizycznie. Jak pisałem kleje jakimś klejem winylowym, wygląda jak wikol, też generalnie się tak ściera jak napisałeś, ale jak coś dodatkowo staram się wyskrobać po wyschnięciu, to robią się właśnie takie białe śmieciuchy.
Na początku też mnie zastanawiał ten kolor, ale model Artura ma dokładnie to samo. Poniżej zamieszczam jakiś przykład schematu, jest bardzo podobny i zakładam, że wszystko jest zaplanowane i celowe: ]
https://i.pinimg.com/originals/ad/f0/2a/...1cc3ff.png

Co do koloru, to tak. Jest cukierkowy i za jasny. Ale nie miałem innej barwionki. Nie martwię się nim. Bo przyjdzie pigment, brudzenie i jakieś inne czary mary i cukierkowość powinna mocno się wytłumić. Hope so : ]
Najbardziej mnie cieszy jednak fakt, że jak do tej pory, nie wylazła mi ani jedna wręga. Wszystko jest sztywne i gładkie. Na bieżąco sobie lekko koryguje jakieś nierówności czy problemy z kształtem.
pozdr
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Ładnie wyglądają blaszki jak łuski na KarasiuSmile
W stoczni: DKM "Bismarck" 1:100 - scratch building.
Odpowiedz
Karas, tak mnie jeszcze naszło, że jeśli chcesz "zgubić" nieco tej cukierkowości poszycia dennego, to mając dostęp do aerografu mógłbyś psiknąć całe dno delikatną mgiełką czerwonej farbki. Coś takiego bardzo delikatnego, ledwie uchwytna mgiełka, a scali całą bryłę kadłuba i zbije lekko tą ostrość koloru.
"Hope is the first step on road to disappointment"

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Odpowiedz
A ja bym nie bawił się w czerwony tylko delikatnie prysnął rozrzedzonym szarym. A ponieważ to nie mój model to nawet pokusiłbym się o dodanie szarej farby do lakieru akrylowego Wink
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
hehe, Pany,
Nie mam aero i przyznam, że nawet w snach nie planowałem takich akcji. Pomijając fakt, że dałbym radę zdobyć taki zestaw to mimo wszystko moje wewnętrzne opory do takich ustrojstw są dużo silniejsze.
BTW, przetarłem wczoraj szmatką na mokro te paprochy i jest spora poprawa.

Lesio73, zdecydowanie Twoja rada odnośnie nie swoich modeli jest zdecydowanie najlepsza, heheheeh.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
@Karaś, człowiek uczy się na błędach... z tym, że najlepiej na cudzych Wink
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
Drogi przyjacielu! Dobra robota! Chcę ci powiedzieć: na statku były elementy zapomniane przez Artura. Zobacz zdjęcia i rysunki ze zbiorów Greenwich Museum:

Dear friend! Good job! I want to tell you: on the ship were elements forgotten by Arthur. See photos and drawings from the collections of the Greenwich Museum:


.jpg   чертёж 3 — копия.jpg (Rozmiar: 98.96 KB / Pobrań: 100)


.jpg   2h6anvl — копия.jpg (Rozmiar: 285.51 KB / Pobrań: 94)


.jpg   02-6827537-large-9- — копия.jpg (Rozmiar: 220.93 KB / Pobrań: 97)


.jpg   чертёж 4 — копия.jpg (Rozmiar: 146.59 KB / Pobrań: 93)

Close-up hatch:

Właz zbliżeniowy:


.jpg   43efb7f86da4460064f7e794455474cf — копия.jpg (Rozmiar: 87.52 KB / Pobrań: 89)



Jeszcze jedno. Od 1941 r. Nazwa statku została zamknięta metalową płytą. Ta zasada istniała dla innych statków:


One more thing. Since 1941, the name of the ship was closed with a metal plate. This rule existed for other ships:


.jpg   малайя 02 1942 — копия.jpg (Rozmiar: 230.03 KB / Pobrań: 83)
Odpowiedz
Hello iutar.
I can agree on 2 from 3 cases which you bring up.
1. wooden fender, I cannot confirm or deny the existence of this element. But your photos look very interesting. Especially this one from the dry dock.
The question is, was it painted as the rest of the hull (red) or in natural wood color and only red was the outside longitudinal plate?
I am going to add this element.
2. Manholes into torpedo bulge. I do not agree, I cannot spot any single photo of the Malaya with even a mark of these manholes or a single shadow cast. I assume, that Malaya hadn't them at all into the top plates.
https://i.redd.it/8lgf33fh87511.jpg
https://external-preview.redd.it/9YbKWFD...6b54794f99
3. Name covering plate. This is very interesting and I have never focus at this detail, thank you for your tip.

iutar thank you for your very valuable input. I appreciate it.

Tak żeby nie robić pustych przebiegów.
Drobna aktualizacja okładania poszycia. Staram się mniej więcej trzymać zgodnie z rysunkami. Ale po pierwsze nie zawsze jest to możliwe. 2 nie ma sensu bawić się w aptekę. 3 i tak nikt bez analizowania płytka po płytce nie wypatrzy. Jedynie charakterystyczne fragmenty trzymam zgodnie z rysunkiem.

Dodatkowo, jak widać, końcowy wynik jest bardzo podatny na nawet drobne błędy w przebiegach. Wszelkie nierówności mocno rzucają się w oczy.
PS, zdjęcia celowo są bardzo ostre, tzn duży kontrast i wyciąganie detalu pod światło. W rzeczywistości, płytki nie są aż tak bardzo zaznaczone. tzn bliżej temu wszystkiemu do poszycia z poprzedniego wpisu.
[Obrazek: 3fBUENp.jpg]
[Obrazek: rzPXYo9.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
Dear friend! This element (bulge fender) was painted with iron red lead and was the same color as the whole body.
Drogi przyjacielu! Ten element (bulge fender) został pomalowany żelaznym czerwonym ołowiem i miał ten sam kolor co całe ciało.

Bulge manhole cover (włazy) były na wszystkich siostrach HMS Malaya i innych statkach. Te włazy były potrzebne do uzyskania dostępu do okładziny. Zrób je w miejscach pokazanych na rysunku Anatomy of the ship HMS Warspite.

Bulge manhole cover (hatches) were on all sisterships HMS Malaya and other ships. These hatches were needed to access the cladding. Make them in the places shown in the drawing Anatomy of the ship HMS Warspite.


.jpg   1a21738ffeda — копия.jpg (Rozmiar: 458.83 KB / Pobrań: 98)


Dear friend! Note: the first plating plates of bulge were reinforced: they protected the boules from damage and were thicker than the rest of the plates.

Drogi przyjacielu! Uwaga: pierwsze deski byków (bulge) zostały wzmocnione: chroniły bule przed uszkodzeniem i były grubsze niż pozostałe płyty.


.jpg   3fBUENp.jpg (Rozmiar: 247.11 KB / Pobrań: 64)


.jpg   2h6anvl — копия (2).jpg (Rozmiar: 80.94 KB / Pobrań: 58)

To help. Manhole cover on the top of bulge in photo (not sistership!)


.jpg   04ebd044b24e — копия.jpg (Rozmiar: 431.4 KB / Pobrań: 64)


.jpg   75989e58ec61 — копия.jpg (Rozmiar: 430.1 KB / Pobrań: 61)


.jpg   962d95ba197c — копия.jpg (Rozmiar: 289.85 KB / Pobrań: 58)


.jpg   db1484035613 — копия.jpg (Rozmiar: 411.8 KB / Pobrań: 57)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  HMS Malaya, 1:200, Fantom Model Sven 60 6,886 09-06-2019, 06:03
Ostatni post: Sven
  [WKM2][R] HMS Malaya 1:300 FantomModel 177 47,471 18-06-2018, 03:09
Ostatni post: dokker

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości