Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] HMS Malaya 1:2oo FM
#51
@Wiktor, za budzia żona by mnie z mieszkania wy....prosiła: ] Tą samą robotę robi polimer, a aż tak bardzo nie cuchnie.

Kolejne ćpach, wypełniłem detalem 1 poziom nadbudówki. Sklejało się bardzo fajnie. Wszystkie krawędzie kontaktowe i do gięcia podcinałem @45*. W projekcie jest przewidziany 1 grzybek więcej z każdego typu, przez co na początku nie mogłem się połapać, być może wystarczyło coś przeczytać w instrukcji... no ale: ]. Z własnych udziwnień wymieniłem wszystkie kratki wentylacyjne na miedzianą siateczkę, klamki zawiasy itp to standard. Trochę namęczyłem się z świetlikiem, generalnie będzie z nimi kłopot bo jest ich dużo, z początku próbowałem nakleić białą folie na pudełko, ale wyglądało to bardzo słabo.
Kolejny etap to pewnie cytadela, albo konstrukcja do góry. Jeszcze nie rozkminiłem co i jak.

[Obrazek: fAORFeY.jpg]
[Obrazek: 2zcVF9G.jpg]
[Obrazek: 834T6p5.jpg]
[Obrazek: h3CGn8i.jpg]
[Obrazek: 7ImDoFA.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#52
Karas, czy dodajesz wash od razu na elementy w budowie? Fajnie to wygląda, bardzo uplastycznia model.

Te wszystkie klamry - no masz zdrowie że ci się chce tak  z tym bawić, he, he.

Kamo na tylnej ścianie nadbudówki: ewidentnie moje niedopatrzenie. Nie wiem jak mogłem to przegapić, chyba dlatego, że ja zacząłem od bloku śródokręcia i to miejsce jest prawie całkowicie przysłonięte od tyłu. Nie zwróciłem na to uwagi.. Z drugiej strony - nie ma żadnego zdjęcia na którym widać by było kamuflaż z tej strony, więc teoretycznie (ale naprawdę teoretycznie) tak też mogło wyglądać :-]
Odpowiedz
#53
hehe, przyznam, że całkowicie zignorowałem ten rozjazd camo na tylnej ścianie, tego w zasadzie nie będzie widać i w ogóle mi to nie przeszkadza.
Tak kłade wash, grey, light grey oraz delikatnie ciapnąłem jeszcze rdzą, ale z tym trzeba bardzo ostrożnie, bo byle muśnięcie jest mocno widoczne, a okręt jest w miarę świeżo po remoncie chyba: ]. Tak jak już pisałem przy moim pierwszym podejściu do tematu na Nadze. Wash lubi detal. Dlatego trzeba z nim w dużej ilości, klamki, zawiasy jakieś doublery i wszystko co się tylko da, warto zrobić. Wash bardzo fajnie blenduje kolory i przełamuje monotonię. Przyznam, że bardzo jestem zadowolony z pocięcia pokładów na blaszki, a pomysł zgapiłem z gry.
Jak na razie model daje mi dużo frajdy, tak jak mi się wydawało camo jest bardzo fajne. Trochę bardziej się trzeba przekładać, bo teraz gorszych elementów nie mogę po prostu wywalić na 2 stronę, jak to mam w zwyczaju. Ale ciesze się, że wybrałem ten okręt. Dziękuję Artur że Ci się chce takie rzeczy projektować: ]

EDIT: Mam już pewien obraz i zdanie na temat temperów. Są NIBY fajne, bardzo fajnie kryją, są bardzo elastyczne w użyciu, tzn na wszystko można położyć, w razie czego gdy mi się gdzieś wyjedzie to 2 pędzelkiem tylko z wodą zaraz sobie usuwam i nie ma nawet śladu. Największa ich bolączka to trwałość, z drutu schodzą jak szalone. Muszę pomyśleć o jakimś sposobie zabezpieczania bo zanim skończe Malaye to zwariuje od ciągłego podmalowywania braków.
Ktoś coś? jakiś pomysł w warunkach domowych bez smrodzenia?
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#54
Ktoś już tego próbował, znaczy zabezpieczania temper na drutach i takich tam. Jeśli dobrze pamiętam to trzeba pociągnąć pomalowany temperą element lakierem bezbarwnym. Dodatkowo przed malowaniem druty pociągnięte były podkładem, żeby farba jakby nie patrzeć wodna, dobrze kryła powierzchnię.
Nawet chciałem przetestować ten patent, ale podkład okazał się mieć idealny kolor do retuszu jaki wtedy mnie interesował i zakończyłem testy. Wznowię dziś wieczorem i pochwalę się, jeśli pozwolisz w Twoim wątku, wynikami.
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#55
Karas, w jaki sposób ten delikatny wash robisz? Czym, jak?
Ciekawie to wygląda w efekcie końcowym.
Odpowiedz
#56
@yogi, stosuje washe Vallejo trochę to opisałem przy okazji nagi. Ale... mam 5 kolorów, z czego najsłabszy jest biały, miałem kilka prób zastosowania, jak do tej pory bez rezultatu. Będe próbował jeszcze walczyć z nim podczas robienia poszycia dennego. ale zobaczymy. Poza tym mam jasny szary, szary , brązowy(do pokładu) i któryś rdzawy. Nie wiem jak się powinno z tego korzystać, ja wylewam sobie krople na nakrętkę od słoika i maluje zwykłym pędzelkiem 3/0 albo 5/0. Ciapie sobie we wszystkie krawędzie i w okolicy detalu. BARDZO ważne jest aby karton był caponowany, pewnie przydałaby się jeszcze jedna warstwa po sklejeniu. Ale jestem leniwy. Wash mocno wsiąka, więc zamiast tylko zostać w szczelinach wsiąknie w papier zostawiając brzydkie plamy. Czego u mnie jest całkiem sporo, ale nie na tyle abym się wqrzał o to.

Reszta to już tylko Twoja własna wyobraźnia. zacieki plamy eksploatacyjne, jakiś brud w zakamarkach. Co tylko sobie wymarzysz. Ja się dopiero tego ucze, na pewno lepiej dać mniej niż za dużo, bo łatwiej domalować niż potem ODmalowywać: ]. W myśl zasady co zostało zobaczone, już się nie odzobaczy: ]
Technika daje baaaaardzo duże pole do popisu. Co możemy obserwować w innych relacjach oraz sporo frajdy. Dobre opanowanie washa, może sporo wnieść plastyki w model POLECAM
Tak BTW, niby da się washe robić samemu, ale warto je kupić dla samej buteleczki: ]
pozdr
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#57
Dzięki za wyjaśnienie. Teraz widzę, że u mnie może być mały klops - nie caponuje wycinanek:/ Może jakbym psiknął lakierem to wzmocni to papier przed nadmierną ingerencją washa i da zamierzony efekt? Będę musiał potestować bo obiecująco to u Ciebie wygląda.
Odpowiedz
#58
Witam, niby święta, niby sporo czasu, ale jakoś tak na klejenie jakoś go brakuje.
Postanowiłem pójść w główną strukturę, po rozkminie tematu, wyszło mi, że powinienem rozpocząć od górnego poziomu, abym potem swobodnie mógł wklejać usztywnienia pod pokładami. następnie będę sukcesywnie schodził w dół. Przyznam, że bardzo nie podoba mi się grafika gratingu na poziomie nawigacyjnym. Mam nadzieje, że to jest podyktowane względem historycznym. hehe. Chciałem kupić sobie laser. Ale cena trochę mnie odwiodła od tego pomysłu. Szkoda że nie ma go w zestawie z drewnianym pokładem, bo można go było wcisnąć choćby wewnątrz pod nadbudówkami, albo w miejscu barbet.
Trochę się przestraszyłem gdy oklejka tego samego poziomu nawigacyjnego od dolnej strony okazała się za krótka. Na szczęście po konsultacji z FantomModel, okazało się, że to celowy zabieg. W tą 2mm szczelinę wchodzi cała masa przewodów, może nawet się skusze aby zrobić jakąś imitacje udającą odtworzenie tej plątaniny.
Polecam też zwrócić uwagę, że oklejka okalająca cały poziom, jest przesunięta w dół jakieś 1- 1.5mm poniżej poziomu pokładu.
Szybki jak zawsze upierdaczyłem klejem, no ale... nie pierwszy i za pewne nie ostatni raz.
PS zdjęcia są robione na bardzo dużym zoomie, aż raster wyłazi. Co prawda gołym okiem też widać babole, ale nie AŻ tak jak na zdjęciach :]

[Obrazek: EpOarnJ.jpg]
[Obrazek: Kwz1VsB.jpg]
[Obrazek: oqwcDDE.jpg]

pozdr
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#59
(21-04-2019, 05:38)Karas napisał(a): Witam, niby święta, niby sporo czasu, ale jakoś tak na klejenie jakoś go brakuje.

Jeśli tobie czasu na klejenie brakuje, to ciekawe kto klei Twój model, bo tempo i jakość klejenia jakoś nie pasują mi do tej wypowiedzi  Big Grin
Nie będę tu nic mądrego wypisywał, bo wolę wszystkie twoje nowinki przedyskutować w realu  Smile
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie, USS Aaron Ward
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela, U-47
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher, ORP Orzeł
Bitwa pod Cuszimą: Tsushima, Kagero
W budowie: IJN Nagato, IJN Taiho, De Ruyter, i wiele innych  Big Grin 
                  Bitwa pod Cuszimą : Aurora, Groznyj
                  Schwimmdock + SMS Undine


[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]  
Odpowiedz
#60
Radzias bardzo chętnie : ]

No to ćpach, kolejny mały kroczek, choć ja zdobyłem nową wiedzę. Mianowicie znalazłem metodę na utrwalenie temper. Motowy verniks do gwasza, jakaś tam technika malarska. Dla mnie najważniejsze jest że to to coś rozpuszczane jest white spiritusem, a nie wodą, bo dzięki temu pędzelek nie zmywa mi farby tak jak inny Verniks Amsterdam na bazie wody którego to sobie zakupiłem jako pierwszego. Niestety tym pierwszym nie dało się lakierować z pędzla, po nawet lekkie muśnięcie skutkowało zmyciem, rozmyciem, zabłoceniem i generalna masakrą na drucianym elemencie, a tylko z drutami mam problem. Tak więc, problem rozwiązany, tempery nie ścierają się jak szalone.

Co do samego postępu w konstrukcji, to troszkę namieszałem w kolejności przez co mogę mieć kłopoty. 2 poziom w wieży jest tylko wsunięty na sucho. Najpierw muszę go całego uzbroić i dopiero po wykończeniu wkleje go na swoje miejsce. Sama konstrukcja wieży ładnie się poskładała. Należy zwrócić uwagę na 2 pary granatowych drzwi. FantomModel, lekko zmienił schemat malowania w stosunku do surówki i zapomniał zmienić kolor drzwi. Ja dzięki swoim wydziwom nie miałem z tym zupełnie kłopotu, bo podkleiłem sobie na zapas koloru i takie drzwiczki wkleiłem na swoje miejsce. 2 miejscem na który należy zwrócić uwagę jest to pudełko na 2 poziomie jeszcze nie wklejonym. Mi ono odstawało od konstrukcji. Musiałem lekko skrócić pokład na którym ono stoi. Teraz jest już wszystko OK... chyba: ]
PS FantomModel, wszedł mi na ambicje i spróbowałem odtworzyć jakąś tam imitacje przewodów pod pokładami. Sam pomysł wydaje się bardzo fajny... muszę tylko trochę samo wykonanie lepiej ogarnąć

pozdr
[Obrazek: yei4Xog.jpg]
[Obrazek: 7aJPlG6.jpg]
[Obrazek: TW12naX.jpg]
[Obrazek: yei4Xog.jpg]
[Obrazek: cbRVuIQ.jpg]
[Obrazek: gsmOLjI.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#61
Przepięknie!
Czy te wszystkie rury kable itp to projekt czy Twój wytwór?
Odpowiedz
#62
@Lukee, podziękował.
Te na froncie wieży są namalowane, więc to była tylko kwestia wklejenia rurek na swoje miejsce. Dodatkowo dostałem od kolegi FantoModel bardzo fajną referencje. Gdzie bardzo wyraźnie widać gdzie która rurka idzie. Do tego jeszcze ustaliliśmy, że to rury na kable, a nie głosowe, więc wyjścia pod pokładami starałem się celować w optykę, a nie obok z wysunięciem rury.
Oczywiście moje wykonanie, to swobodna interpretacja: ], bardziej się liczyło aby było coś, niż skrupulatne odtworzenie każdego szczegółu.
[Obrazek: VOj8euI.png]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#63
Ależ ładnie sobie poczynasz, z duża przyjemnością ogląda się Twoje  postępy w budowie  PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#64
Ale wymiatasz.To co zrobiłeś prezentuje się wspaniale.Ja już nie uzyskam takiej jakości.Pokazuj jak najwięcej.Czy możesz pokazać ten pilnik diamentowy i próbkę nacinania.Pozdrawiam
Odpowiedz
#65
@yogi, podziękował, ale sam byś się czymś podzielił, a nie tylko podglądactwo: ]
@janek102t34 ja korzystam dokładnie z takich jak te: https://specnarzedzia.pl/26975-tm_large_...w-3szt.jpg
Chodzi o pół okrąglaka. Nie zrobiłem zdjęcia na obecnej wycinance, ale mam 1 z Nagato, https://i.imgur.com/Oml0zgh.jpg
Zasada jest taka, że podcina się wszystkie wewnętrzne krawędzie gięcia oraz kontaktu, tak aby w finale dostać ładną bryłkę bez widocznych na zewnątrz krawędzi papieru.
Przykład z obecnej wycinanki. jest to pudełko z tyłu wieży, tak to trzeba poskładać, aby nie dało się powiedzieć czy daszek jest naklejony na ścianki, czy ścianki obejmują daszek.
[Obrazek: VkPCOaR.png]

Co do budowy. Udało mi się zmontować kolejny ostatni poziom z wieży super struktury. Po konsultacji z FantomModel postanowiłem bardziej uwydatnić maty do wyłapywania odłamków, tektura piwna 1mm, jest za gruba. 0,5mm byłaby lepsza... no ale już nic nie zrobię. Dodatkowo Artur przedstawił mi zdjęcie, na którym widać, że owe maty miały różny kolor coś wpadającego w camo. Dlatego postanowiłem je lekko podmalować, ale niezbyt dokładnie. Chyba to samo tyczy się brezentu rozpiętego na barierkach. Tym bazem wykonałem go z zwykłej kartki do drukarki, przesączonej dużą ilością rozcieńczonego BCG z wodą. Pewnie docelowo też pomaluje tak jak maty, czyli niezbyt dokładnie aby nadal to był brezent a nie stalowa płyta.
Zostały mi jeszcze do zrobienia przewody elektryczne do reflektorów i i i nie wiem. Chyba pójdę w górę, co wiąże się z wykonaniem całej optyki na górnym pokładzie nawigacyjnym.... ehhh: ] cukiereczki.

Tak to wygląda na obecną chwilę.
[Obrazek: eef61VZ.jpg]
[Obrazek: WiybtHv.jpg]
[Obrazek: WHVF8Y2.jpg]
[Obrazek: TlbYZoV.jpg]
[Obrazek: AVAb1Bo.jpg]
[Obrazek: nq7S4dd.jpg]
[Obrazek: ADsQVY7.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#66
Co tu dużo pisać. Fantastycznie to wygląda.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#67
Paczam i podziwiam. Extra.
Trzy pierścienie dla królów elfów...
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
 
Odpowiedz
#68
To co tu wyczyniasz jest obłędne.

Nie mogę przestać się lampić na taką robotę...
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#69
Siemano Pany,
Dziękuję za dobre słowo: ]
Model ciekawy to aż chce się kleić i kombinować, a do tego mam wsparcie techniczne od 1 osobowego support teamu wydawcy : ], więc jakoś to sprawnie leci.
Jednak zmieniłem plany. Zostawiając za sobą na chwile nadbudówkę i biorę się za kadłub. Planuje podejście klasyczne, czyli pokład>burty>sekcja denna.
Więc na start poszedł pokład. Miałem z nim kilka rozkmin.
Po pierwsze kolor. Zostawiam jak jest. Niby sporo poczytałem na temat różnych metod wybielania, ale jakoś boje się, w ostateczności nawet mógłbym użyć białego washa lub bardzo rozwodnionej farbki. Ale przyznam, że bałem się i w konsekwencji nic z tym nie zrobiłem.
Dwa, to sekwencja, wmontowywania drewna w papier. Czy jak na nagato czyli wyciąć z oryginału tylko obejmy w które wstawię drewniane deski? Czy jakoś inaczej?
Ostatni temat to "krawężnik" którego FantomModel nie uwzględnił, ale nie ma co się dziwić, bo to dość egzotyczny element. Ja mimo wszystko chciałem spróbować.

Przez ostatnie miesiące, po głowie chodziły mi różne koncepcje jak się do tego zabrać, aż w końcu podjąłem decyzje. Krawężnik zrobiłem z 2 kawałków sklejonego zapasu koloru ciemny szary i bardzo ciemny pokładowy. Dzięki temu mam 2x więcej kolorowego papieru, a różnica odcieni jest niewielka. Od strony dech stosuje jaśniejszy kolor od zewnątrz ciemniejszy. Różnica niezauważalna. Zastosowanie sklejonego papieru ofsetowego ma tą zaletę, że podczas walki nie rozwarstwia się, ładnie trzymając przy tym formę.
Przy okazji postanowiłem zastosować kolejną sztuczkę wizualną i zamiast wycinać metalową obejmę pocienioną o grubość krawężnika, to po prostu okleiłem krawężnikiem drewniane dechy, a całość jedynie nakleiłem na oryginalny papierowy pokład.
Dzięki temu nie wzrosłą grubość pokładu przy burtach, nie musiałem rzeźbić obejmy, która by mi się na pewno nie spasowała i wszystko wygląda całkiem czysto i schludnie.
Na razie mam tylko ten obniżony pokład rufowy. Nie wiem czy nie wypłynął jakieś konsekwencje takiego podejścia gdzieś w śródokręciu. Tam dzieje się trochę więcej no i jeszcze maty antypoślizgowe.
Trzymam mocno kciuki, aby się udało.: ]
Powycinałem otworki na spływy, musze jeszcze dorobić pręty kratki. Ale to zostawiam sobie na później
Wygląda to narazie tak:
[Obrazek: H7P4Sn9.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#70
Pomału nie ogarniam twoich rozkminów , ale nadal bacznie obserwuję i notuje pytania do Ciebie jak się spotkamy  Smile
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie, USS Aaron Ward
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela, U-47
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher, ORP Orzeł
Bitwa pod Cuszimą: Tsushima, Kagero
W budowie: IJN Nagato, IJN Taiho, De Ruyter, i wiele innych  Big Grin 
                  Bitwa pod Cuszimą : Aurora, Groznyj
                  Schwimmdock + SMS Undine


[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]  
Odpowiedz
#71
Niesamowite podejście i wykonawstwo Smile
Odpowiedz
#72
Zgadzam się. Profesjonalne podejście do tematu, a i klocki DUPLO się przydają PDT_Armataz_01_29

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszej budowie PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#73
Powitać, w kolejnej edycji.
Przez ten tydzień bawiłem się z pokładami. Bardzo fajny element dał mi sporo frajdy i nawet pomarańczowy kolor już mi nie przeszkadza: ]
Maty postanowiłem, że zrobię w kolorze ciemny szary. Mocno kontrastują z pomarańczem pokładu i liczę, że kolor ten dobrze uzupełni i wpasuje się z resztę elementów.
Co do samego pokładu i jego wykonania, to za bardzo nie ma co się rozpisywać, najpierw wkleiłem tylny obniżony pokład następnie środkową sekcję górnego, aby dobrze ją spasować z konstrukcją szkieletu. Tam są wnęki na lufki z kazamat i wszystko musi tam ładnie pasować. Następnie wkleiłem tylny fragment, a na to moduł pokładu z matami.
Na koniec wkleiłem sobie dziobowy fragment, wycinając przy tym otwory i wklejając tuby do skrzyń łańcuchowych.
Krawężniczki robiło się bardzo fajnie, są sztywne i być może nie zniszczą mi się podczas dłubania reszty kadłuba: ]
[Obrazek: ULsZHTJ.jpg]
[Obrazek: avWUKoj.jpg]
[Obrazek: 8SYw930.jpg]
[Obrazek: OFd5BB8.jpg]
[Obrazek: ixQ7yuB.jpg]
[Obrazek: iYqPqwb.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#74
Dałeś czadu z tym pokładem. Krawężniczki wyglądają rewelacyjnie. Tylko ich nie uszkodź podczas oklejania kadłuba.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#75
@Spychacz, też na to liczę, ale zobaczymy. BTW nie naciskam, ale może byś coś jednak pokazał? hmmm: ]

Co do upa w modelu, przez ostatni tydzień niewiele się zmieniło. Oklejanie kadłuba zaczynam od rufy. Bardzo ciekawiło mnie, jak mi pójdzie z pokładem kazamatowym. Z doświadczenia wiem, że zawsze tam mam jakieś kłopoty z pasowaniem i jest sporo rzeźby, tak było i tym razem, trochę trzeba było się pogimnastykować, zabrakło mi 1mm po wysokości na skraju od strony dziobu, ale trochę tu ponaginać trochę tam, trochę naciągnąć i trochę doretuszować i wyszło całkiem spoko.
Dodatkowo tył nie ma dział, a bardzo nie chciałem się jeszcze za nie zabierać.
Oklejki kleje na introligatora od Magic.

[Obrazek: YjlkAdr.jpg]
[Obrazek: SQ5IVR8.jpg]
[Obrazek: SRWEJDb.jpg]
[Obrazek: jRQYCcJ.jpg]
[Obrazek: Wdf38D0.jpg]
[Obrazek: lQo2JOn.jpg]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] HMS Malaya, Fantom Model numer 6, skala 1:300. zablo1978 4 1,722 28-04-2023, 01:22
Ostatni post: zablo1978
  [WKM2][R] HMS Malaya 1:300 FantomModel 179 79,993 21-03-2023, 02:14
Ostatni post: Karas
  HMS Malaya, 1:200, Fantom Model Sven 60 22,172 09-06-2019, 06:03
Ostatni post: Sven

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości