Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turecki krążownik pancerny ,, MECIDIYE ,,BM 204,1:200
#1
Witam wszystkich, nie będę długo czekać, zaczynam następny statek, tym razem mój wybór padł na turecki krążownik pancerny ,, MECIDIYE ,, do 1903 roku.

Publikowanie i uderzanie jest nagrodą w innym zasobie. Kupiłem laserowo wyciętą ramę i rzeźbione pnie.
[Obrazek: 854802f0aa60t.jpg]
I trochę o prototypie:
Krążownik pancerny „Mecidiye” („Prut”)
Krążownik został zbudowany w stoczni „William Cramp & Sons” w Stanach Zjednoczonych i został oddany do użytku w Imperium Osmańskim w 1903 r. W 1915 r. Uderzył w kopalnię pod Odessą, został podniesiony, zmodernizowany, aw 1916 r. Stał się częścią rosyjskiej floty pod nazwą „Prut”. W 1918 r. Pojmany przez wojska niemieckie w Sewastopolu i wrócił do Turcji pod tą samą nazwą. W 1927 r. Został naprawiony, ale od 1940 r. Był używany jako statek szkoleniowy. Krążownik został wycofany ze służby w 1947 r. Rezerwacje: pokład - 25 mm, skosy - 102 mm, siekanie i osłony pistoletu - 25 mm. Uzbrojenie: działa 4x1 - 130 mm, działa przeciwlotnicze 4x1 - 76 mm, 4 karabiny maszynowe, wyrzutnie torpedowe 2x1 - 450 mm.
Pojemność-3540 ton, długość-maks. 102,53 m., Na VL-100,5 m., Szerokość-12,84 m. I zanurzenie-4,9 m

Powoli zbieram ramę, zobaczyłem opcję, jak robi się Karas i postanowiłem spróbować również schować szorstką skórę, karton 1 mm, więc nie szukam łatwych sposobów, trzeba wkleić w ćwiartkach o 1 mm mniej od ramek.
Dlaczego tektura, a nie piana? Ponieważ moje kleje rozpuszczają piankę, a powierzchnia kartonu będzie gładsza.
Zacząłem to wszystko, ponieważ prześcieradła zostaną pocięte na paski.
[Obrazek: ae4f588f5bdft.jpg]


[Obrazek: 3296715389d9t.jpg]

[Obrazek: 0fd3559f6f5bt.jpg]

[Obrazek: c909680cde08t.jpg]

[Obrazek: 52607e1aba09t.jpg]
Odpowiedz
#2
No i super.
Niezależnie, czy Ci się uda, czy nie. Sam przekonasz się, czy warto się w to bawić, czy lepiej nie.
Im więcej się teraz przyłożysz, im dokładniej wykonasz ten etap. Tym mniej pracy będzie Cię czekać podczas szlifowania i finalnego wygładzania powierzchni kadłuba. Naprawdę polecam robić precyzyjnie i powoli.
Mam jeszcze pytanie. Bo widze mokre przebarwienia oznaczające, że kleiłeś na cyjanoakryl. Musisz bardzo uważać na ten klej, bo bardzo źle się go później szlifuje.
Tzn doprowadzasz do sytuacji, że część podposzycia jest miękką tekturą, a część przesączona CA jest twarda jak skała. Miękkie powierzchnie mogą się szybciej przecierać niż te przesączone, co doprowadzi do trudności w uzyskaniu gładkiego i równego kadłuba.
Powodzenia w budowie.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#3
Praca na ramie się skończyła, w tym stanie jest gotowa nawet do malowania, przewaga nad piankowym tworzywem sztucznym jest zauważalna w twardości, najprawdopodobniej będę nadal stosować tę metodę, ale zobaczmy, jak przejdzie obudowa.
Od poniedziałku zacząłem coś robić, stosowałem go przez długi czas, dręczyły mnie wątpliwości, jakim klejem przykleić obudowę.
Po lewej stronie zacząłem płytę od środka i przykleiłem ją do PVA, naprawdę mi się to nie podobało, podczas gdy utknęła na niej i na prawie płaskiej powierzchni, być może rama została polakierowana.
W następnej części nosowej zdecydowałem się wziąć klej Butapren i trochę rozprowadzić rozpuszczalnikiem, sprawa poszła lepiej, ale nadal mi się to nie podobało.
I zdecydował się na żel z super klejem, w trzech rozmowach, początkowo trochę brakowało mi w strefie stawu, zadokowałem, potem prawie cały i na końcu przykleiłem go wzdłuż tej samej części pokładu.
Sam doszedłem do wniosku, że superklejowy żel jest dla mnie idealny, tylko minus, czas na korektę to tylko kilka sekund.
A potem to idzie.
[Obrazek: ffba485fbd55t.jpg]
[Obrazek: d26d9713aec0t.jpg]

Dzisiaj skończyłem pierwszy etap poszycia, w przyszłym tygodniu przyjdzie drugi magazyn i weźmie drugi etap, będą to pasy wzdłuż całego ciała.
Wszystkie próby drukowania arkuszy z dnem i bokami nie powiodły się, ale pragnienie pozostało więc, więc przestraszyło się.
Jedyne, co było potrzebne, to nasycenie arkuszy lakierem przed klejeniem, następnie farba na złączach nie wyróżniałaby się i łatwiej byłoby usunąć nadmiar.
W magazynku znajduje się segment dna w magazynie, dzięki czemu można go łatwo przyciąć, aby pasował do złącza, w moim przypadku użyto taśmy 5 mm z magazynu.
W środkowej części stępki znajdzie się pasek stępki, dlatego śmiało pociąć obudowę na lewą i prawą sekcję, co znacznie uprościło osłonę dna.
Na zdjęciu, właśnie namoczyłem dno lakierem, wciąż jest dużo pracy na kadłubie, więc to nie koniec.
[Obrazek: 1edda79e8bdct.jpg]

[Obrazek: 8827e4129558t.jpg]

[Obrazek: f896d5c073a6t.jpg]

[Obrazek: 03e7cef26d5ct.jpg]

[Obrazek: 133dd58fc8aat.jpg]

[Obrazek: f96f67dde472t.jpg]
Odpowiedz
#4
Sasha, on all ships of the 20th century, regardless of the project, year, place and country of construction, the right-handed propellers rotated to the right, the left-handed propellers rotated to the left. Because hydrodynamics. You have already attacked this rake, eh!

As for your prototype model, at least two excellent printed materials have been printed on this ship in the CIS. And therefore, it would not be difficult for you to find photos of the propellers (in particular) if you were looking for literature on this very famous ship. Also, you would be able to find information on plating, on garbage sleeves and on laying sailor berths in the bulwarks.

Саша, на всех кораблях 20 века, независимо от проекта, года, места и страны постройки, правые винты вращались вправо, левые - влево. Потому что гидродинамика. Вы уже наступали на эти грабли, эх! 

Что касается конкретно вашего прототипа модели, то по этому кораблю в СНГ вышло как минимум два отличных печатных материала. И поэтому найти фотографии гребных винтов (в частности) не составило бы вам труда, поищи вы литературу по этому весьма известному кораблю. Так же вы смогли бы найти информацию по обшивке, по мусорным рукавам и по укладкам матросских коек в фальшборте.


.jpg   1840072.jpg (Rozmiar: 128.43 KB / Pobrań: 14)


.jpg   1.jpg (Rozmiar: 181.77 KB / Pobrań: 13)
Odpowiedz
#5
Tak, jest tu mój błąd, ale został już naprawiony. W tej chwili, podczas gdy ogólnie usunięto śruby.

Ta część przyszła wraz z wykończeniem, ale postanowiłem odciąć i trochę szamana zasłonami.
Z nieudanego skanowania wyciąłem zasłony z marginesem i dobrze je zgniótłem, a z wyciętych półfabrykatów i wewnątrz przykleiłem nowe, pomarszczone.
Podobał mi się wynik, to było naprawdę realistyczne.

[Obrazek: c915205a8bect.jpg][Obrazek: d57cc6f11a87t.jpg][url=http://radikal.ru/fp/nyxbutlus3si0][Obrazek: 2697da015a35t.jpg][/url]
Nie spieszymy się naprzód, pod wodą część kadłuba jest gotowa, koło kierownicy, śruby zdecydowały się odłożyć wszystko od razu, zrobiłem roboczą podstawę z piankowego tworzywa sztucznego, myślę, że wszystko pozostanie całe aż do finału, ale śruby zostały już usunięte.
[Obrazek: be5dab4b7648t.jpg][url=http://radikal.ru/fp/q4f62mes3mq89][Obrazek: 19ff025db377t.jpg][url=http://radikal.ru/fp/be0d2myqewacj][Obrazek: 6c20c788a21ft.jpg][/url][/url]
[url=http://radikal.ru/fp/dvj8y1lk91t0t][/url]
Odpowiedz
#6
Trochę nowy, praca z ciałem wciąż trwa.
URL=null][Obrazek: d6837728992c.jpg][/URL]
[Obrazek: 11c9d7180e06.jpg]
[Obrazek: 17cc5b9febbf.jpg]
[Obrazek: 01cd04f43596.jpg]

Nadszedł czas, aby trochę zaktualizować, działać powoli, ale posuwa się naprzód, pokłady są klejone i zaczęły instalować rejestrowanie, prawie wszystkie włazy po bokach, ale wciąż jest wystarczająco dużo pracy, świetliki czekają na swoją kolej w pudełku.
 Będę teraz umieszczać dwie główne wycinki, w przeciwnym razie nie będzie można wykonywać desek bez nich, a do tej pory tylko dolnej części.
 Cóż, jeśli chodzi o poruszanie się w tej formie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [WKM2] Krążownik pancernopokładowy ROSSIJA Japończyk 154 40,127 11-02-2019, 10:01
Ostatni post: Lesio73
  Holenderski lekki krążownik Hr. Ms. De Ruyter II, 1:250, Scaldis Model Sven 7 2,375 06-04-2018, 09:54
Ostatni post: Sven
  [R] Japoński lekki krążownik IJN Sendai GPM 1:200 szebi 43 13,586 04-07-2017, 05:18
Ostatni post: seb545
  [R] Szwedzki krążownik Göta Lejon 1:400 JSC swicaa 9 2,948 12-01-2017, 06:58
Ostatni post: MiSza
  [WKM2] Lekki krążownik Giuseppe Garibaldi [Modelik 1:200] Sprudin 9 3,290 24-01-2016, 12:43
Ostatni post: fotogrimes
  [R] lEKKI KRĄŻOWNIK HMS Caroline 1914 Darecki IV 16 7,722 19-12-2015, 05:52
Ostatni post: Lukee
  [WKM] Krążownik Nurnberg z Małego Modelarza 1:200 kokosz 16 4,223 21-04-2014, 01:49
Ostatni post: kokosz
  [Videorelacja] Link do odc. 9 na stronie 5. Ciężki krążownik ZARA 1:200 WAK dweler 50 10,641 29-06-2013, 10:36
Ostatni post: buniodawid1
  KRĄŻOWNIK PRZECIWLOTNICZY " SIRIUS" 1:400 Antonio 23 4,921 13-04-2013, 03:09
Ostatni post: Antonio
  IV Konkurs Pancerny - Orlik / Komatsu G-40 (Cotlet Ironworks Corp.) cotlet 49 13,332 18-02-2013, 06:12
Ostatni post: cotlet

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości