Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brytyjski pancernik HMS,, DREADNOUGHT,, 1:200,MM
#1
Witam wszystkich i spieszyłem się z rozpoczęciem nowego tematu na temat pracy legendarnego okrętu Royal Navy ,, DREADNOUGHT ”.

 Rzućmy okiem na historię ...
[Obrazek: f097985dc82c.jpg]
HMS Dreadnought - pancernik w Wielkiej Brytanii, który zrewolucjonizował światową marynarkę wojenną.  Jest to pierwszy statek zbudowany na koncepcji „wszystkich wielkich dział” („tylko dużych dział”).  Okręt rozpoczął służbę w 1906 roku i był już szóstym okrętem Royal Navy, który nosił tę nazwę.  „Dreadnought” był tak różny od wszystkich pancerników zbudowanych przed nim, że wszystkie statki zbudowane zgodnie z jego koncepcją były odtąd nazywane dreadnoughts.  Wszystkie statki zbudowane przed HMS Dreadnought, po wejściu do służby, zostały uznane za stare i niezbyt odpowiednie do wojny na morzu.  Wszystkie te statki zaczęły być nazywane domowymi nazwami - przed-dreadnought.  Początek służby tego statku stał się przyczyną nowej rundy uzbrojenia morskiego między dwoma potworami morskiej mocy: Wielkiej Brytanii i Niemiec, co ostatecznie doprowadziło do wybuchu I wojny światowej.  „Dreadnought” był pierwszym statkiem, którego główne działa kalibru miały ten sam kaliber i miał ich wiele.  Pancerniki zbudowane przed nim miały kilka dział głównego kalibru i od 10 do 20 dział głównego kalibru.  Byli też uzbrojeni w dużą liczbę dział średniego kalibru.  Ponadto „Dreadnought” był pierwszym okrętem napędzanym turbiną parową, który po wejściu do służby był uważany za najszybszy pancernik na świecie.

 Zakład budowlany: Portsmouth Dockyard
 Keel Bookmark: 2 października 1905 r
 Uruchomiony: 10 lutego 1906 r
 Przyjęty do służby Royal Navy: 2 grudnia 1906 r., Usunięty z list w 1919 r
 Los statku: pocięty na złom w 1923 roku
 Standardowa pojemność: 18 420 t.
 Pełna wyporność: 21 845 t.
 Długość: 160 m.
 Szerokość: 25 m.
 Zanurzenie: 8 m.
 Maksymalna prędkość: 21 węzłów
 Zasięg przelotowy: 6620 m. (12 260 km) 10 kurs węzłowy (19 km / h), 4910 m. (9090 km) 18,4 kurs węzłowy (34 km / h)
 Załoga: 695–773
 Silnik: 4 turbiny parowe Parsons, 22.500 l.  s  (17 MW), 18 kotłów typu „Babcock”, 4 śmigła
 Uzbrojenie: 10 x 305 mm (5 x II), 27 x 76,2 mm, 5 x 457 mm wyrzutni torpedowych.

A więc zacznijmy, przyzwoicie zebrany plan, zdjęcie, informacje z literatury na temat prototypu.
Widziałem wiele modeli i zespołów i myślę, że czas się wykazać.  Sama edycja Small Model Edition nie ma żadnych szczegółów, ale postaram się Cię zaskoczyć.

 Natychmiast dwa czasopisma i kawałki, które pozostały u kolegi z Gdańska, dzięki Mateuszu Pikora, który przysłał mi je w miejscu z magazynem.
[Obrazek: 060536bbd823.jpg]
[Obrazek: c32fcade9e69.jpg]
Odpowiedz
#2
Tak nieśmiało bym poprosił o zmianę w opisie statek na OKRĘT.
Odpowiedz
#3
A po co się spieszyć
Pzdr
Odpowiedz
#4
(23-09-2019, 11:58)malimon napisał(a): Tak nieśmiało bym poprosił o zmianę w opisie statek na OKRĘT.

Przepraszamy za pisownię, ale nie wszystko się zmieniło, od teraz będę uważnie czytać tłumaczenie.

(23-09-2019, 03:46)dokker napisał(a): A po co się spieszyć
Pzdr

Nie spieszy mi się, po prostu nie mogę siedzieć bezczynnie.
Odpowiedz
#5
Faktycznie nie znosisz bezczynności Smile
Oj będzie pięknie.
Zakończone: PaK 40 T-20+ZIS-3 Monitor ORP "Wilno" TK-3
W budowie: USS England
Odpowiedz
#6
[Obrazek: d22d3a4a8b19.jpg]
[Obrazek: bdfb3e61f40b.jpg]
[Obrazek: 4e8872bfb820.jpg]
Cześć, zaczyna się praca Smile

Występuje problem z 9 krawędziami w wycięciach, powinno być większe
[Obrazek: d790db4a0659.jpg]
Odpowiedz
#7
W9 powinna byc wieksza na 109 procentow.
Przepraszam za możliwe pomyłki - nie jestem Polakiem.
Odpowiedz
#8
(26-09-2019, 07:28)Prunce napisał(a): W9 должен быть на 109 процентов больше.

Я видел вашу сборку на другом форуме, вы модель собрали до конца? 
А с этим шпангоутом то от руки перечертил.
Odpowiedz
#9
http://wmc.kvaksiuk.com/viewtopic.php?f=...&start=160
Przepraszam za możliwe pomyłki - nie jestem Polakiem.
Odpowiedz
#10
(27-09-2019, 07:55)Prunce napisał(a): http://wmc.kvaksiuk.com/viewtopic.php?f=...&start=160

Cześć DAS,
czy już masz podjętą decyzję, jaką wersję okrętu będziesz budował? Na jaki czas służby?
"BISMARCK": http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=5
Zbudowałem: Spitfire Vb http://www.papermodels.pl/index.php?topic=14011.0 Spitfire Vb; Me-109 A4; FW 190 A4; Hurricane; Mustang i V-1; P-38 G
Odpowiedz
#11
(27-09-2019, 09:10)Art napisał(a):
(27-09-2019, 07:55)Prunce napisał(a): http://wmc.kvaksiuk.com/viewtopic.php?f=...&start=160

Cześć DAS,
czy już masz podjętą decyzję, jaką wersję okrętu będziesz budował? Na jaki czas służby?

Cześć,moja wersja będzie podobna do tej z książki KAGERO 3D i mam anatomia DREADNOUGHT i i chcę przybliżony do prototypy i mam wiele zdjęć historycznych. A czas pokaże, co nadejdzie. 

[Obrazek: 3100cf548556t.jpg]

[Obrazek: 3d1f959bd6e1t.jpg]

[Obrazek: d0329c8c8947t.jpg]

[Obrazek: f911ae273ec2t.jpg]

[Obrazek: 4ef40c893a17t.jpg]

[Obrazek: e53324e13779t.jpg]

[Obrazek: d602c8c2b315t.jpg]

[Obrazek: 9d73ac3711a3t.jpg]

[Obrazek: 3a598a0dd2c4t.jpg]

[Obrazek: 64627a841a89t.jpg]
Odpowiedz
#12
[Obrazek: 794c19a3fdaf.jpg]

[Obrazek: c184ca33d1a2.jpg]

[Obrazek: 03cb8fbda48c.jpg]

[Obrazek: ac87e3968e46.jpg]

[Obrazek: 952f627edb96.jpg]

[Obrazek: 52bfcff503da.jpg]
Rama jest zmontowana, a platforma ustawiona. Wkrótce prace zostaną wykonane szorstką podszewką z tektury 1 mm. Kadłub wyszedł bardzo dobrze.
Odpowiedz
#13
Świetnie to wygląda :-) 
Będziesz waloryzował pokład ? Bo jakiś taki monotonny i jednolity .

Pozdrawiam
Odpowiedz
#14
(28-09-2019, 07:34)Seba77 napisał(a): выглядит великолепно :-) 
Будете ли вы ценить колоду? Потому что это так однообразно и равномерно.

привет

dodatkowo,. Cześć, przepraszam, że spieszyłem się, kiedy napisałem odpowiedź, w tej chwili talia jest właśnie podstawą przyszłej powłoki, która, jak sądzę, będzie z forniru
Odpowiedz
#15
Fajnie, że się wziąłeś za Dreadnoughta, będę tu co jakiś czas zaglądał PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#16
Cóż, w tym okresie zacząłem się schować, nałożyłem również dwie nakrętki na M10 (nie było innych), podczas gdy wygląda to tak ..... będzie wkrótce.  Powodzenia wszystkim.
[Obrazek: 10c573274499.jpg]
[Obrazek: d65810e62848.jpg]
[Obrazek: b7757fb62ff6.jpg]
Odpowiedz
#17
Nie polecam klejenia podposzycia cyjanoakrylem.
O ile same wręgi można łapać CA, to jednak panele lepiej kleić jakimś miękkim klejem. Ja kleje polimerem, ale pewnie wodne winylowe też dadzą radę.
Podczas szlifowania mogą wystąpić problemy, gdy miękka tektura będzie się bardziej poddawała, niż twarde od CA spawy łączeń.
Może gniazdo pod mocowanie mogłoby być głębsze. tzn ja stosuje wiele nakrętek tak abym później nie martwił się, że śruba jest za długa czy niezbyt mocno łapie. Ale tak też powinno chyba wystarczyć. Im mocniej i lepiej osadzisz łączenie, tym mniejsza później szansa, że nakrętka się wyłamie.

Poza tym, wygląda to bardzo zacnie i dobrze dosztywnione. Zabawa jest żmudna ale według mnie warta zachodu. Dobrze wyprowadzone powierzchnie mogą tylko pomóc i ułatwić.
powodzenia!
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#18
(03-10-2019, 08:05)Karas napisał(a): Podczas szlifowania mogą wystąpić problemy, gdy miękka tektura będzie się bardziej poddawała, niż twarde od CA spawy łączeń.
Może gniazdo pod mocowanie mogłoby być głębsze. 

Witamy, dziękuję za wskazówki.  Teraz zrobię to inaczej niż wcześniej.  Teraz klej nakłada się od wewnątrz części i nie będzie przeszkadzał w szlifowaniu.

Tak, a ta nakrętka ma długość 25 mm. Myślę, że to wystarczy.
Odpowiedz
#19
Nie jest to duża aktualizacja, w weekend całkowicie oddaję się rodzinie. Dzisiaj skończyłem z klejeniem kartonu i lakierowany, jutro lekko zakurzona praca będzie szpachlować i szlifować, nie mogę czekać kiedy będzie pracą na custo. 
 Pokład czołgu został pocięty na fazę, ponieważ reszta idzie na nadbudówkę, która dopóki nie skończę kadłuba.
 [Obrazek: c907a39855d5.jpg]

[Obrazek: 323db06fe667.jpg]

[Obrazek: a67d57002df3.jpg]

[Obrazek: 16bcada60832.jpg]



 Moim zdaniem kierunek, w którym będę pracować, to model z Royal Museum of British Navy.
 We wszystkich modelach, które widziałem, obudowy są gładkie, ale kopie rysunków pokazują, że było tak jak na zdjęciu:
[Obrazek: c93e84706ef5.jpg]



 Tak, a wiele zostało pominiętych, na przykład wyrzutnie torped, pancerny pas itp. Więc mozaika powinna być szlachetna, ponieważ musisz to wszystko obliczyć i wyciąć, ponieważ na kadłubie są prawie trzy zestawy wycięć, to powinno wystarczyć.
Odpowiedz
#20
No i gites, choć czeka Cię sporo zabawy z szlifowaniem i szpachlą. Według mnie warto.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#21
Witam wszystkich, i trochę o postępach w pracy.

Rozpoczął się proces poszycia, nie spiesząc się, myślałem od gdzie zacząć i postanowił z najbardziej skomplikowanych części, wydrukowałem niedopracowane przymierzyła czy wszystko jest w porządku i skleił oddzielnie z trzech części tak samo, ale już z czasopism elementów ciętych
[Obrazek: 549742518c43.jpg]

[Obrazek: 048b73725302.jpg]

[Obrazek: f927bef3c11e.jpg]

W tej chwili to tylko pierwsza warstwa poszycia, jak i z obrzeżami będzie. Z książki,, Anatomia Dreadnoughta ,,, gdzie jest pełna mapa poszycia, arkusze zostały rozłożone w czasie, i tu postanowił zrobić coś czego jeszcze nie robili(przynajmniej ja jeszcze nie widziałem na papierowych modelach), całą tę aplikację na swoim Modelu.Naprawdę wszystko trzeba obliczać samemu, ale myślę, że sobie poradzę.
[Obrazek: c7dcd207a1c4.jpg]
Odpowiedz
#22
Zakończył się pierwszy etap poszycia podwodnej i opowiem wam swoją metodę, może kto i wydawać dziwne, ale skuteczne.
Już w pierwszym przeglądzie obserwował, nie stranglehold długości poszycia względem ramy i tu problem nadal publikacji. Tak, że kto chce zbierać ten model, polecam zaopatrzyć się w dwóch edycjach.
Zaczął kleić od rufy do połowy i od nosa do połowy,miejscami trochę w plasterkach. Klej PATEX UNIVERSAL, daje możliwość dostosowania i co najważniejsze nie brudzi powierzchni, jeśli trochę kleju wystąpiło palcem łatwo zwinięte w kulkę i odpada.
Aby zapisać tusz drukarki farby, wzory impregnowane lakierem, w moim przypadku to CAPON LAKER, w dwie warstwy i tylko ze strony kolory.
[Obrazek: 6bbbfb4e0b61.jpg]
[Obrazek: b87d8c4d35b9.jpg]
Na zdjęciu widać, że na pomoc przyszli ołówki, błogosławieństwo, że cię mam idealny kolor. Umyła się na dużą papier do szlifowania, otrzymany proszek rozpuścił się w wodzie, pędzlem nakładasz na dole styku i wilgotnym wacikiem wytarł resztki. 
[Obrazek: 154d8972421d.jpg]
Zalety metody że nie trzeba tracić czasu na retusz każdego styku oddzielnie (czasami o ataku, podciąłem trochę i znowu trzeba pod крашивать), styki nie ciemnieją, i u kogo trafi powstanie różnic odcieni można osiągnąć wygładzania w jeden kolor, a przy tym nie tracić tusz drukarki drukowanie,a także łatwe do osiągnięcia pożądanego koloru, mieszanie proszków(np. czarny ołówek, jeśli chcesz ciemniejszy). Ale ważny aspekt, wzory najlepiej zaimpregnować lakierem!!! I upewnij się, że ołówek rozpuszczalne w wodzie. 
Wynik po takim retuszu:
[Obrazek: 3ea0d3907a0ft.jpg]
[Obrazek: 61c5c30e659ft.jpg]
[Obrazek: 6a91f1110b94t.jpg]
Вообщим, podzieliłem się swoją metodą, a ci rozwiązać odwiedzić, czy nie.
Odpowiedz
#23
Z tym że, nie wiem czy planujesz jeszcze dokładać te pasy poszycia czy nie?
Bo jeśli tak. To wstrzymałbym się z malowaniem aż do momentu jak będziesz miał już całe dno polepione.
Jeśli nie, to spoko. Metoda jak pastele.

Wygląda to bardzo dobrze.
pozdr
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#24
(17-10-2019, 01:06)Karas napisał(a): Z tym że, nie wiem czy planujesz jeszcze dokładać te pasy poszycia czy nie?
Bo jeśli tak. To wstrzymałbym się z malowaniem aż do momentu jak będziesz miał już całe dno polepione.
Jeśli nie, to spoko. Metoda jak pastele.

Wygląda to bardzo dobrze.
pozdr

Witam, tak czasowej będą jak na mapie poszycia. Niedawno kupiłem drukarkę i teraz mogę sam zrobić wydruk. Z piątego razy udało się wybrać odpowiednią skalę aby było 1:1 do modelu.to było 194% od rysunku z książki,, Anatomia DREADNOUGHTA,,
[Obrazek: 98e9cd45c7bb.jpg]
Odpowiedz
#25
Tak z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, żebyś się za mocno nie wzorował na expansion shellu, tzn, jest to świetna wskazówka, ale nie nadaje się, do przełożenia 1:1. Przekłamania mogą być na samym rysunku, jak i w samym modelu. Schemat jest przydatnym, ale tylko do nazwijmy to ilościowego porównania.
W takim razie według mnie niepotrzebnie malowałeś kadłub, bo zaraz będziesz musiał zrobić to ponownie po naklejeniu pasów.

pozdr i powodzenia
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Pancernik Wien, JSC 265, skala 1:250. zablo1978 5 624 10-09-2019, 11:25
Ostatni post: Winek
  [R/G] HMS Fly - brytyjski kuter z 1763 r.(1:100) Seahorse 21 3,144 10-11-2018, 07:52
Ostatni post: Endrju
  [WKM2] HMS Dreadnought 1:200 (Mały Modelarz 7-8-9/2009) pikowski 84 21,614 15-10-2018, 07:02
Ostatni post: pikowski
  [Relacja] Pancernik IJN Fuso 1/200 - Haliński wieslaw_ 44 18,589 15-05-2018, 03:25
Ostatni post: kubeksus
  Pancernik Borodino 1:100 Jozin 23 11,169 16-02-2016, 08:03
Ostatni post: qn
  [WKM2] EVERTSEN - holenderski pancernik /ANSWER/ pestor 9 6,681 18-01-2015, 04:06
Ostatni post: pestor
  [R] Universal Carrier Mk.I - brytyjski pokrak JaCkyL 30 9,189 03-11-2014, 01:27
Ostatni post: Tomasz K
  [WKM2] Pancernik Potiomkin MM 1-2/1984 Madziol 5 3,458 03-11-2014, 10:45
Ostatni post: dokker
  [WKM] HMS DREADNOUGHT MM-7-8-9/2009 1:200 Koniec i początek... Art 84 18,971 31-03-2014, 09:48
Ostatni post: Lukee
  [SWW] Brytyjski wielbłąd czyli Sopwith F1 Camel VERGIL25 17 4,437 09-02-2014, 12:41
Ostatni post: CysieK

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości