Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Ursus C-330 (Answer, 1:25)
#76
Witam.
Dzisiaj mocno prokastynowany element - przednie błotniki. Same błotniki to nie problem - 2 listki i kawałek drucika. Ale odstraszało mnie ich mocowanie do osi. Musiałem przerobić ten dłuższy pasek, wchodzący do błotnika od tyłu (jakkolwiek to zabrzmiało). Zamiast ostrego załamania elementu zrobiłem go lekko okrągłym. Pasowałem, pasowałem i tak spasowałem aż prawy błotnik lekko odstaje względem lewego - zgonię to na jakość montażu pojazdów w zakładach Ursus w czasach komuny i podeprę fabrykowanym zdjęciem.
Przyklejony element pomalowałem na zielono farbką Pactry A112 Russ Armour Green. Obicia na błotnikach robiłem w etapach:
1. Najpierw gąbeczką porobiłem stemple w kolorze rozjaśnionego koloru zielonego, potem pędzelkiem połączyłem kropki nadając im większe kształty
2. Kolorem obić wypełniłem od środka to co wcześniej napaćkałem, ale nie zasłoniłem fragmentów rozjaśnionych.
[Obrazek: 1004_25_05_20_6_50_22.jpeg]
Do następnego!
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#77
Witam
W dzisiejszym odcinku opowiem jak prokrastynowałem montaż chłodnicy. Udało mi się ją wstawić, porobiłem węże do chłodnicy - mam taki fajny drucik ok 1mm ale w grubej izolacji. Świetnie się kształtował. Pododawałem na końcówkach węża paski 0,5mm szerokie. Węże pomalowałem na czarno, a paski na srebrno. 2h pasowania i się udało.
Potem troszeczkę złoszowałem i pobrudziłem przód modelu - wymieniłem terpentynę na white spirit - terpentyna bardzo długo schła, pozostawiała taki błyszczący ślad i jak za długo schła to pozostawała lepka i łapała kurz. White spirit szybciej schnie i nie zostaje po nim śladu, troszeczkę inaczej się zachowuje niż terpentyna, ale do ogarnięcia. Po nałożeniu łosza ponanosiłem rdzawe zacieki, oleiste zacieki i ślady po ziemi. Przetarcia do gołej blachy na podestach zrobiłem miękkim ołówkiem.
Potem porobiłem belki skrętne na tej samej zasadzie co belka poprzeczna.
[Obrazek: 1004_01_06_20_9_13_10.jpeg]
Z takich ciekawostek, dorzuciłem od siebie rozprężnik do zaworów - to małe gówienko w górnym prawym rogu zdjęcia.
[Obrazek: 1004_01_06_20_9_13_50.jpeg]
Teraz robię pedał gazu i cięgna do układu paliwowego - te wycinankowe są jakie są, więc zrobię swoje - fajniejsze Smile
Do następnego.
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#78
Przyznam, że takie "artystyczne " zdjęcia z filtrami może i są ładne, ale bardzo cierpi na tym czytelność, a o czytelność obrazu podczas relacji powinniśmy najbardziej się starać.
Sam model 1 klasa.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#79
To nie filtry. Aparat w telefonie mi lekko zwariował i balans bieli krzywo go dobrał. Jeżeli miałyby to być zdjęcia artystyczne to bym o tym poinformował.
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#80
Witam.
W dzisiejszym odcinku troszeczkę o układzie paliwowym i mieszaniu paliwa z powietrzem.
Po kilku dniach (i nieudanych próbach) prokrastynacji udało mi się zrobić pedał gazu i cięgna do przepustnicy. Pedał gazu to moja własna wariacja (pedał wycinankowy mało przypominał oryginalny). Zrobiłem go z paska brystolu, a przetłoczenia z drucika. Od spodu podkleiłem mocowanie do kadłuba. Wcześniej się zgapiłem, że nie zrobiłem dziurki w kadłubie i teraz była rzeźba, żeby w miarę kulturalnie taką dziurkę zrobić pod pedał. Udało się.
Cięgna wykonane zostały ze struny od gitary elektrycznej - świetnej do robienia prostych elementów - bo jest sztywna i od razu prosta (a nie jak miedziane druciki z przewodu ethernetowego, które trzeba z wielkim pietyzmem prostować).
Następnie musiałem zrobić taką przelotkę, co przekazuje energię z jednego cięgienka do drugiego - w wycinance takiej nie było. Mocowało się ją do podstawy drążka kierowniczego - i znowu się zgapiłem bo nie zrobiłem dziurki. 
Na początku chciałem sobie rozrysować element na papierze milimetrowym, ale wyszedł słabo, poprawiłem w fotoszopie i jest Ok. Dopasowałem dystans pomiędzy listkami przekładki, żeby cięgno od przepustnicy nie za bardzo odstawało od kadłuba i kleiłem. Zupełnie nie wiem czemu tak przekładałem tę operację.
I na zakończenie tej strony silnika dodałem przewód łączący dno baku z mieszaczem paliwa (zwykła, cienka, czarna izolacja z drutu)
[Obrazek: 1004_09_06_20_6_55_35.jpeg]
Do następnego odcinka, w którym postaram się zakończyć lewą stronę silnika poprzez zrobienie przewodów łączących zbiornik powietrza z kompresorem.
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#81
Witam.
Dzisiaj będzie trochę o brudzeniu i trochę o masce.
Na pierwszy ogień poszła drobnica, która zalegała mi w korytku i brudzenie. Dodałem przednią oś i przedni hak. Potem zacząłem brudzenie. Po przesiadce z terpentyny na white spirit nie mogę się przestawić, że spiryt schnie szybciej i nie lepi się jak terpentyna - muszę szybciej nakładać pastele na washe - zwłaszcza te rdzawe (by lepiej się trzymały powierzchni). Aczkolwiek spiryt lepiej fiksuje nałożone już pastele - wystarczy kropelka na pastele i ładnie się wiążą. I w ten właśnie sposób opierdzieliłem błotniki, cięgna od gazu i pozostałe elementy. Aha no i przetyrałem przednią oś i przednie błotniki.
[Obrazek: 1004_26_06_20_7_08_42.jpeg]

Następnie zabrałem się za maskę - coś czego zabrakło w C360 i coś czego bałem się zrobić najbardziej: od tego jak zrobić przedni grill po to jak zrobić naklejki z logiem Ursus.
Samą maskę psiknąłem lakierem bezbarwnym (sprawdziło się w Case VAI) i dzięki temu karton lepiej się kształtuje, nie załamuje i trzyma nadany mu kształt. W wycinance są 2 propozycje kolorystyczne - zielona i pomarańczowa. Została mi maska pomarańczowa na przeszczepy i z niej zapożyczyłem wąskie paski na przetłoczenie krawędzi. No dobra, ale jak zrobić ten zaostrzony przód? To była masakra. Pasek zewnętrzny doklejałem na bieżąco i dobrze że tak zrobiłem bo miałem nadmiar paska, który odciąłem. Podobnie pasek wewnętrzny. Potem grill - siatka to część fototrawiona od Abera. Grill podobnie jak felgi pomalowałem Pactrą - Light tan. Maskę natomiast kolorem A112 - Russian Armor Green. 
Nalepka Ursus - na allegro można dostać nalepki do C330. Pobrałem sobie obrazek z aukcji, w Fotoszopce zrobiłem prostokąty o rozmiarach elementu i nałożyłem na nie naklejki. Wydrukowałem w najwyższej możliwej rozdzielczości i wydrukowaną kartkę psiknąłem srogo bezbarwnym lakierem samochodowym - dzięki temu nabrała srebrnego połysku. 
I tyle. Wczoraj zrobiłem jeszcze mocowania reflektorów, dodałem boczne przetłoczenia z nalepkami i pomalowałem cały element. Musze dorobić jeszcze górne wieczko i wewnętrzne wzmocnienia. Zastanawiam się czy nie byłoby za dużą perwą dorobienie kabelków i kostki do reflektorów?
[Obrazek: 1004_26_06_20_7_09_41.jpeg]
Do następnego!
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#82
A jakby tak się pokusić o wypukłe "emblematy"? Takie wycinane laserem (grawerem) na przykład?
Moje modelarskie poczynania: http://facebook.com/warsztatmodelarski 
Odpowiedz
#83
Kusiłem się. Miałem namiar na firmę co fototrawi i ze względu na moją leniwość pozostałem przy naklejkach. Z tego co pamiętam to Ursusy z wypukłymi emblematami szły na eksport.
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#84
Od lat przyglądam się różnym modelom, które wyczarowujecie tutaj. Byłem też obejrzeć na żywca niektóre kilka lat temu we Wrocławiu. Okręty i samoloty nie robią już na mnie takiego wrażenia, bo kleją je wszyscy - sama masa przytłacza. Są GENIALNE.
Ale taki, zdawałoby się, "nieciekawy" temat rozłożył mnie na łopatki, po czem stanąłem na kolanach i wstać nie mogę. Nie to co reszta Kraju...
To absolutnie fantastyczny pokaz modelarskiego kunsztu.
Zamykam się i paczam dalej.
Jaakko
Odpowiedz
#85
Witam.
W dzisiejszym odcinku pokażę skończoną maskę i lampki.
Maska praktycznie była ukończona - pozostało jedynie dorobić górny dekielek i pomalować całość. Tak też zrobiłem. W dekielku wyciąłem dziurkę na zamek (którego nie będzie), a od środka dodalem uproszczone imitacje zawiasów. Całość pomalowane zostało Pactrą A112, której miałem na styk.
[Obrazek: 1004_05_07_20_8_11_04.jpeg]


Następnie wziąłem się za reflektory - miałem 2 opcje: obłe albo kanciaste - jako, że nie lubię/umiem za bardzo kształtować obłości to wziąłem się za kanciaste. Pierwszy problem jak zrobić wewnętrzne odblaski? (w obłych bym nie miał tego problemu. Zrobiłem je metodą Kurta - wytłoczyłem je na gorąco w folii przezroczystej, a od zewnetrznej strony pomalowałem kolorem Chrome od Tamyi. Potem klosze - zrobione tak samo jak w FAMO - ponacinałem tępym skalpelem linie na zewnątrz klosza i wytłaczałem na gorąco. Żarówka to pochłaniacz wilgoci. Od góry lampy dodałem pierścień z drutu i całość pomalowałem na czarno i przetarłem gunmetalem.
[Obrazek: 1004_05_07_20_8_13_50.jpeg]
Do następnego!
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#86
Śmiesznie wygląda tak czysta maska przy reszcie ciągnika Smile
Ale rozumiem, że to przymiarka i trochę ją pobrudzisz?
Odpowiedz
#87
Lesio, spokojnie. Maska bedzie tak przetyrana, że zielony będzie prześwitywał tylko miejscami.
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#88
Bardzo mi się podoba to co się tutaj wyprawia. Sposób brudzenia, który jest prezentowany to dla mnie magia tajemna. Podglądam dalej.
Odpowiedz
#89
Witam,
Obdrapałem troszkę maskę (ale jeszcze bez brudzenia), dokleiłem reflektory. Zrobiłem również zegary (tylko, że ich nie widać) i jakiś drążek przy kierownicy. 
Oczywiście nie mogłem się oprzeć, żeby nie postawić go na kołach.
[Obrazek: 1004_10_07_20_9_05_23.jpeg]
Już niewiele brakuje: wydech, dokleić filtr powietrza, przewody elektryczne i finał.
Do następnego
I pamiętaj: oszczędzaj światło i wodę.
Odpowiedz
#90
Rozwalasz system tym co robisz z tym modelem. Dla mnie to jest naprawdę ciężkie do uwierzenia i pokazuje, ile jest jeszcze do ewentualnej nauki.
Odpowiedz
#91
Czapki z głów, rewelacja. PDT_Armataz_01_37 PDT_Armataz_01_37 PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#92
Robisz fenomenalne rzeczy, jestem pełen podziwu, ale...
Widziałem kiedyś śliczną dziewczynę jadącą takim traktorkiem w spódniczce mini...
Traktor możesz zrobić...
Pozdrawiam!
Jan Olfan

Buduj! Buduj! - Jacky Fisher
Odpowiedz
#93
Robi wrażenie
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#94
Faaajny.
Moje modelarskie poczynania: http://facebook.com/warsztatmodelarski 
Odpowiedz
#95
Piękny Ursus zupełnie jak mój z ogródka
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] Su-7 BM ANSWER 2/2015 MatrixOST 25 3,847 14-03-2024, 10:50
Ostatni post: żółtodziób
  [R] ORP Orzeł, Answer, 1:200 Pablo 1 615 19-12-2023, 11:01
Ostatni post: Hastur
  [R] "IJN Taiho-Inaczej" 1:200 Answer radzias 32 14,758 18-12-2023, 08:47
Ostatni post: radzias
  [R] Star C-25 LOHR Answer 1:25 karol1985 20 4,237 30-11-2023, 03:22
Ostatni post: ges
  Macchi C.202 Folgore od Answer Nemo04 2 1,610 15-02-2023, 02:09
Ostatni post: Raven
  USS Ticonderoga, (CV-14), Answer, 1:200 Sven 35 17,516 01-11-2022, 09:20
Ostatni post: yogi
  [R] MERKAVA Mk.IV LIC Answer 1:25 tomo11 20 12,913 03-06-2021, 04:24
Ostatni post: JO
  [R/G] MiG-23 M, Answer/MS Model 1/2020 stachooo 57 21,305 24-04-2021, 04:36
Ostatni post: yogi
  [R] HMS Havock, Answer Kartonowy Świat nr.8, skala 1:200. zablo1978 6 4,086 13-04-2021, 06:46
Ostatni post: pikowski
  [R] Samochód osobowy z przyczepą kempingową 1:25 Answer :) karol1985 46 19,528 30-03-2020, 09:23
Ostatni post: karol1985

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości