Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
02-01-2020, 10:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2020, 10:39 przez Sven.)
Wykańczając kilka zaawansowanych modeli zacząłem to co chodziło za mną od jakiegoś czasu. To USS Saratoga, CVA-60, typ Forrestal. Chyba jest to największy kartonowy model okrętu dotąd wydany. Model gigant bo to nie tylko długość: 1,62 m. Jest po prostu ogromny w tzw "kłębie", czyli wielki, masywny kadłub. Model dość stary, prosty i kiepski, dlatego otrzymał całkowicie nowy kadłub. Skleiłem szkielet z projektowanego obecnie modelu bliżniaczego USS Forrestala przez Dariusza Wandtke. W tym miejscu chciałem podziękować Autorowi, oraz wydawnictwu Answer za udostępnienie szkieletu. Tak się jakoś złożyło, że mam 2 takie szkielety, z których jeden właśnie sklejony. Nie wykluczone, że za jakis czas, gdy pokończę kilka zaczętych modeli i wygospodaruję miejsce to zacznę równolegle także Forrestala. Sam szkielet to 43 arkusze formatu A3.
Model jak widać to nie tylko nowy kadłub, ale kolejny krok do przodu, czyli pełny hangar. Spróbuję go wykonać w wersji z Pustynnej Burzy, 1991 r. z Tomcatami F-14, Hornetami F-18, Hawkeye E2-C i Prowlerami. Samoloty mam już.
Udało się na tym szkielecie okleić rufę z elementów starej wycinanki. Przyłożyłem zespół pokładu z Forrestala coby zobaczyć jaki będzie to miało zasięg. Oczywiście pokład przyłożony odwrotnie, niż powinien
W tle inspiracja czyli "Danger zone" z Top Gun i oczekiwanie na Top Gun 2: Maverick, które ma się pojawić latem tego roku z Tomem Cruisem w roli głownej.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 39
Dołączył: 12 2008
Bio: ???
Wow,
mocne! zasiadam i oglądam, kiedyś przed laty ten model sklejony stał w księgarni Pelta na świętokrzyskiej. Było na co popatrzeć, zapewne teraz też bedzie. Swoją drogą szkoda trochę tej księgarni, i sklepu modelarskiego na górze.
sorry za off topa Sven, i powodzenia w budowie.
Liczba postów: 69
Liczba wątków: 8
Dołączył: 02 2018
Kawał okrętu ! No to dla fanów klejenia szkieletu tradycyjnym sposobem na szarej tekturze byłoby trochę zabawy. To chyba teraz cieszę się, że PMW nigdy nie miała takiego kolosa haha. Na marginesie dzięki za info z Top Gun 2. Ile można się na fourm dowiedzieć, z pewnością to będzie najbardziej oczekiwana premiera : ) Akurat wczoraj emitowali w TV obecną wersję. Powodzenia w klejeniu !
Michał,
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
19-01-2020, 12:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2020, 12:28 przez Sven.)
Oklejanie burt. Jakoś udaje się je dopasować do nowego szkieletu. Oklejki mają po ok 40 cm długości.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Stan obecny.
Liczba postów: 2,515
Liczba wątków: 152
Dołączył: 03 2007
No tak sobie podpatruję i widzę że przyklejenie pokładu trwało ponad dwa lata
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Pokład jeszcze nie przyklejony: bo na razie podklejony i wycięty na tekturze 3 mm, jeszcze dojdzie 2 mm i kolory spód: ma być łączna grubość 5 mm. A ostatnio budowa wznowiona i burty oklejone do końca co było nie lada wyzwaniem: dopasowanie innej wycinanki do zupełnie innego projektu szkieletu, nie mającego nic wspólnego z tym starym Fly Modelem.
Liczba postów: 1,708
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2015
niezła landara, powodzenia i widzę, że będzie Ci potrzebne z takim klocem; ]
pozdr
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
To jakby inny rodzaj szkutnictwa, model ogromny 1,62 m, jakbym budował małą łódź osobową, wszystko wielkie, np oklejki burtowe to płachty ponad 40 cm, trudne do przyklejenia na posmarowaną i obłą powierzchnię coby wszystko poszło jak trzeba, nie wiadomo jak to złapać i przyłożyć, niemal druga osoba potrzebna coby to nałożyć, ale jakoś dałem radę. Zobaczymy jak pójdzie ze sponsonami. Waga tego też coraz większa bo sporo tektury i kleju, np podposzycie to tektura 2 mm. Ale chyba najtrudniejsze za mną.
Liczba postów: 81
Liczba wątków: 2
Dołączył: 09 2010
Kawal modelu, będzie trochę pracy. Ale szczerze życzę powodzenia i wytrwałości
Liczba postów: 1,060
Liczba wątków: 19
Dołączył: 02 2009
No no, taka deska a jakoś przegapiłem pierwszy wpis. Co by nie powiedzieć będziesz miał na czym koszule prasować.
Powiem szczerze, ciekawiłby mnie taki projekt na dziś, choć nie wiem czy odważyłbym się skleić to w 1:200
Mam nadzieję na częstsze aktualizacje
Pzdr
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Pokład gr 5 mm przyklejony, teraz sponsony. Kadłub przy tej wielkości ma już swoją sporą wagę: dużo grubej tektury i kleju robi swoje. Jakby ktoś chciał kleić np 2m kadłub to chyba już w 2 osoby i garaż.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Liczba postów: 165
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2013
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
29-10-2022, 09:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-10-2022, 09:28 przez Sven.)
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04 2018
11-12-2022, 02:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2022, 02:48 przez la_mer.)
Będę obserwował.
Wiem coś o tym, ponieważ jakiś czas temu skończyłem tego kolosa po prawie 20 latach. Wprawdzie tak długi czas był spowodowany przerwami niezwiązanymi z budową, jednak i tak wielokrotnie prace nad nim ustawały z powodu zwykłego zniechęcenia lub znużenia. Po kolejnej przerwie oraz ostatecznym ustabilizowaniu swojego życia (zawodowego i osobistego ;) dociągnąłem wreszcie temat do końca. Pod koniec zmagań, kiedy moje umiejętności, doświadczenie i masochistyczne upodobanie do utrudniania sobie życia osiągnęły ówczesne maksimum, postanowiłem dorobić do modelu hangar. Zadanie to jednak okazało się jednak, przynajmniej dla mnie, niewykonalne; w celu uplastycznienia modelu dorobiłem więc "tylko" wrota i dźwigary wind (oraz trochę innych detali rozrzuconych po całym okręcie).
Wtedy też dojrzałem do tego, aby podzielić się z innymi radością tworzenia czegoś z niczego i tak powstałaby moja pierwsza relacja, gdyby już nie było na to za późno (więc jest tylko galeria):
http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
I w całości:
https://flic.kr/s/aHsmjHm2us
Tak przy okazji chciałbym zaprezentować moje relacje i galerie - wybaczcie, że na forum Konradusa, ale zupełnym przypadkiem właśnie tam się zaczepiłem i tak zostało:
To jest relacja aktualna:
Western River http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=1
To zakończone:
Reflektor p-lot.: http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=1
Barracuda http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=1&page=1
Mack Superliner http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=1
A to galerie:
Saratoga http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Gaz 69M http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Flak 36/37 http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Sd.Kfz.7 http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Garford-Putiłow http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Rolls-Royce http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Renault R17 http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=2&page=1
Żeby nie było - kolejną relację, prowadzoną prawdopodobnie równolegle do budowy Western River zamierzam założyć właśnie tutaj, na papermodels.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Tak, widziałem tą galerię, piękny model! Widziałem też sklejoną Saratogę CV-60 na żywo kiedyś na wystawie we Wrocławiu. Ten model z Flya jest beznadziejny pod względem kiepskiego kadłuba, stąd mój eksperyment. To nie tylko pełny hangar ale prawidłowy kształt kadłuba z 3 sterami (model ma tylko 1). Tymczasem kadłub oklejony.
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04 2018
(12-12-2022, 09:26)Sven napisał(a): Tak, widziałem tą galerię, piękny model! Widziałem też sklejoną Saratogę CV-60 na żywo kiedyś na wystawie we Wrocławiu. Ten model z Flya jest beznadziejny pod względem kiepskiego kadłuba, stąd mój eksperyment. To nie tylko pełny hangar ale prawidłowy kształt kadłuba z 3 sterami (model ma tylko 1). Tymczasem kadłub oklejony.
Bezwstydnie się przyznam, że jeśli to było jakieś 4 - 5 lat temu, we Wrocławiu prawdopodobnie widziałeś właśnie mój model...
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Raczej chyba 10 lat temu.
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04 2018
To pewnie na zlocie forum Konradusa na Kołłątaja, też go widziałem. Mój był wtedy jeszcze w proszku, ale wiedziałem, że na pewno będzie wykonany lepiej.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
25-12-2022, 10:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-12-2022, 10:56 przez Sven.)
Tak, właśnie tam.
Tymczasem 3 stery, oraz stępki przeciwprzechyłowe na swoim miejscu. Śruby i wały robię teraz od podstaw bo te w wycinance nie nadają się zupełnie.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
Napęd wykonany od podstaw na podstawie planów stoczniowych i nielicznych zdjęć "podwozia" okrętów typu Forrestal w suchym doku. Tym samym zamykam w tym roku kadłub tego kolosa. Teraz trzeba wymyśleć jakąś solidną i stabilną podstawkę coby wytrzymała ciężar 4 kg bo tyle to już waży. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Liczba postów: 1,708
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2015
02-01-2023, 12:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2023, 12:24 przez Karas.)
Jakiś czas temu byłem uwikłany w rozmowę na temat wałów, były malowane czy nie. Nie wiem, ale przyjąłem argumentacje i w kolejnych projektach, wały będą pod kolor dna.
Ahhh i chyba znów pomyliły się śruby prawe z lewymi https://lshipdesign.blogspot.com/2018/03/, mają się kręcić na zewnątrz. Sam zawsze też mam z tym problemy
pozdr i powodzenia.
Liczba postów: 899
Liczba wątków: 27
Dołączył: 08 2007
02-01-2023, 12:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2023, 12:56 przez Sven.)
Ale wg tego wały nie były malowane, tylko czyszczone
https://www.history.navy.mil/research/li...QZYc2wjq-k
Oraz łopaty śrub wydaje mi się, że są OK
Liczba postów: 1,708
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2015
O ile z wałem, faktycznie możesz mieć rację, tzn wydaje się, że wał faktycznie jest metaliczny. Ale z śrubami masz na odwrót. te ze zdjęcia lewe, kręcą w lewo. Twoje kręcą w prawo. Ale to tylko szczegół, sam też tak mam poklejone choćby na Malaya: ]
|