Witam,
Kończę właśnie model, który gotowy w 2D leżał ponad 2 lata. Jest to Sumida Typ 2593, japoński samochód pancerny z okresu II wojny światowej.
Przyjęty na uzbrojenie w 1933 roku, samochód pancerny-drezyna Typu 2593 Sumida stanowił bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie konstrukcyjne. Ten trzyosiowy wóz bojowy uzbrojony był w jeden karabin maszynowy umieszczony w stożkowej wieży, a ponad to załoga mogła prowadzić ogień z własnych karabinów przez siedem otworów strzelniczych.
Ciekawostką są koła jezdne. Sześć dyskowych kół jezdnych posiadało wymienne obręcze: zaopatrzone w opony z litej gumy do jazdy po drogach lub stalowe do jazdy po torach kolejowych. Komplet obręczy nieużywanych przewożony był na burtach pojazdu. Zmianę obręczy ułatwiały zamontowane na stałe do kadłuba cztery podnośniki, przy użyciu których operacja wymiany trwała w zależności od poziomu wyszkolenia załogi od 10 do 20 minut. Sam pojazd był przystosowany do poruszania się po torach, a nawet posiadał komplet przednich i tylnych buforów oraz sprzęgi, dzięki czemu mógł bez żadnych dodatkowych przygotowań współpracować z pociągami pancernymi. W razie potrzeby samochody pancerne Sumida Typ 2593 stosowano samodzielnie lub w składach po dwa, złączone sprzęgami w spalinowe dwuczłonowe rozpoznawcze minipociągi pancerne.
Zdjęcia:
Kończę właśnie model, który gotowy w 2D leżał ponad 2 lata. Jest to Sumida Typ 2593, japoński samochód pancerny z okresu II wojny światowej.
Przyjęty na uzbrojenie w 1933 roku, samochód pancerny-drezyna Typu 2593 Sumida stanowił bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie konstrukcyjne. Ten trzyosiowy wóz bojowy uzbrojony był w jeden karabin maszynowy umieszczony w stożkowej wieży, a ponad to załoga mogła prowadzić ogień z własnych karabinów przez siedem otworów strzelniczych.
Ciekawostką są koła jezdne. Sześć dyskowych kół jezdnych posiadało wymienne obręcze: zaopatrzone w opony z litej gumy do jazdy po drogach lub stalowe do jazdy po torach kolejowych. Komplet obręczy nieużywanych przewożony był na burtach pojazdu. Zmianę obręczy ułatwiały zamontowane na stałe do kadłuba cztery podnośniki, przy użyciu których operacja wymiany trwała w zależności od poziomu wyszkolenia załogi od 10 do 20 minut. Sam pojazd był przystosowany do poruszania się po torach, a nawet posiadał komplet przednich i tylnych buforów oraz sprzęgi, dzięki czemu mógł bez żadnych dodatkowych przygotowań współpracować z pociągami pancernymi. W razie potrzeby samochody pancerne Sumida Typ 2593 stosowano samodzielnie lub w składach po dwa, złączone sprzęgami w spalinowe dwuczłonowe rozpoznawcze minipociągi pancerne.
Zdjęcia: