Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] HMS Chiddingfold z wyd. GPM
#1
Przedstawiam relację z budowy HMS Chiddingfold z wydawnictwa GPM, skala 1:200.

Po wykonaniu szkieletu (zgodnie z instrukcją), dokonałem małej modyfikacji z dodatkowymi wręgami i poprzeczkami:

[Obrazek: 90907083_496710367882829_410919075335425...e=5EA10CEA]

[Obrazek: 90945820_496710414549491_187339156115737...e=5EA34BCD]

Na czarno pomalowałem miejsca, które mogą być widoczne z zewnątrz:

[Obrazek: 90790236_496710404549492_473769865808497...e=5EA44BA6]

Jako pierwszy przykleiłem pokład:

[Obrazek: 91419021_496710467882819_438325832452354...e=5EA301C3]

W taki sposób wykonałem poszycie denne:

[Obrazek: 90670377_496710504549482_591376520887402...e=5EA3AA61]


[Obrazek: 90717570_496710521216147_344351253949159...e=5EA31066]


[Obrazek: 90692665_496710547882811_557636113367511...e=5EA20BE5]

W burtach zrobiłem oszklenie bulajów:

[Obrazek: 90807260_496710607882805_659932538899057...e=5EA32B98]


[Obrazek: 91477191_496710641216135_855027510021193...e=5EA3424B]

A zabudowany z każdej strony szkielet wygląda tak:

[Obrazek: 91302247_496710667882799_545505671447681...e=5EA3F098]


[Obrazek: 90997298_496710704549462_901777217143858...e=5EA32401]


[Obrazek: 90705601_496710757882790_619478034061616...e=5EA10749]
Odpowiedz
#2
Cieszę się z Twojej relacji. Zgrabny kadłub nam powstał, czy to złudzenie czy krawędź pokładu dziobowego wystaje z lekka ponad poszycie burt?
Będę wyglądał z zaciekawieniem dalszych prac, powodzenia.
Odpowiedz
#3
Yogi, to raczej jest złudzenie. Oglądając model "na żywo" nie widać tego.
Odpowiedz
#4
Krzysiu klei okręt nawodny, to z chęcią popatrze Smile                                                        Ps. Czy burty masz na styk czy na zakładkę z dnem, bo w moim tel. guzik widzę.
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie 
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher
W budowie: IJN Nagato, IJN I-400, KM De Ruyter i wiele innych  Big Grin 
     
  [Obrazek: 78417712_1169854253212354_34065244443472...e=5E7AC5A9]         

Odpowiedz
#5
(26-03-2020, 11:26)radzias napisał(a): .... guzik widzę.

???
Bardzo dyplomatycznie ;-)

Krzysiu, będzie z tego kadłuba fajny model!
Poszycie dna robisz na podklejkę - czym podklejałeś, w sensie jak gruba była podklejka?
I jeszcze jedno pytanie: jak układa się poszycie burt na dziobie na pierwszych czterech wręgach? Na zdjęciach wygląda to trochę tak jakby poszycie nie opierało się na szkielecie, ale może to złudzenie.
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#6
Witam.
Zaczyna mi się podobać model i chyba go nabędę, powodzenia w budowie.
Odpowiedz
#7
Radzias - burty trochę zachodzą na poszycie denne. Wątpię czy dałbym radę zrobić to na styk, więc wolałem nie ryzykować.

Tuco - podklejka na poszyciu dennym to zwykła kartka ksero odpowiednio pomalowana. Nie korzystałem z gotowych podklejek znajdujących się w modelu ze względu na grubość kartki. Natomiast poszycie burt faktycznie nie jest wykonane prawidłowo i nie opiera się dokładnie na szkielecie. Już wcześniej miałem z tym problem podczas klejenia ORP Kujawiak. Nie potrafię wyprofilować tej części i muszę jakoś improwizować.
Odpowiedz
#8
To wydaje mi się jest problem tych kadłubów - duże zmiany kształtu na dość krótkim odcinku. Miałem kiedyś sklejać Badsworth'a, ale zrezygnowałem właśnie z tego powodu, też bym nie dał rady...
A tak z ciekawości jeszcze zapytam, czy w Twoim egzemplarzu wycinanki pokład Badsworth'a też ma różowe przebarwienia?
"Duma mnie rozpiera jak groch jelita frontowego oficera"
Odpowiedz
#9
Czy dobre wyprowadzenie podposzycia nie dałoby wystarczającej bazy, na późniejsze oklejenie burtami. Klejenie jakimś klejem wodnym aby rozmiękczyć oklejke i dobrze ją spasować?
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#10
Tuco - niestety w moim modelu jest tak samo. Myślałem, że ten defekt dotyczy tylko mojej wycinanki, ale to chyba problem całego nakładu.

Karas - sądzę, że nawet dobre wyprowadzenie podposzycia nie rozwiązuje problemu ze względu profil burty dziobowej w zbyt wielu płaszczyznach. Wydaje się, że najlepsze rozwiązanie zastosowano przy projektowaniu ORP Krakowiak z wyd. Haliński. Tam tą część rozcięto i trochę podzielono. Natomiast zastosowanie kleju wodnego może spowodować odciśnięcie się elementów szkieletu. Więc dla mnie to zbyt duże ryzyko. Ale muszę uczciwie przyznać, że są modelarze, którzy bez problemu sobie z tym radzą. Ja niestety do nich nie należę.
Odpowiedz
#11
Z ukształtowaniem burt w części dziobowej zawsze jest problem.
Twoje jest powiedzmy spoko.
Poszycie dna wyszło bardzo dobrze.
Ciągnij Krzysiu dalej.
Pozdrawiam Wszystkich

Winek (WiesławK)
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości