Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] "Shikishima" Bitwa pod Cuszimą 1905 strona japońska cz.11
#1
Photo 
[Obrazek: tumblr_nw5qic9Wz51uoai9lo10_400.gifv]


Witam, 

Widzę że pojawiła się w temacie tej bitwy cała śmietanka modelarstwa okrętowego RP.
WOW!!! 

Jeśli można to chętnie się przyłączę do tego ciekawego przedsięwzięcia i postaram się skleić model pancernika lub jak to napisano w Wikipedii okrętu liniowego Shikishima wydawnictwa GPM. 
Analizuję teraz model i określam jakie dodatki będą mi potrzebne. 
Po długim weekendzie coś powinno się już pojawić w relacji. 


[Obrazek: fcf73dbef97d429f3141f3734deeeb6a7769d439...d4799ed4a7]
Odpowiedz
#2
Togo popraw numer na 11 bo 10 wziął Jorzik Smile
Odpowiedz
#3
Witaj Kolego w grupie.
Dopiszę do statystyki pod numerem 11.
Powodzenia.
Pozdrawiam Wszystkich

Winek (WiesławK)

[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#4
powodzenia
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#5
Lesio - poprawiłem numerek.
Widzę że i Ty będziesz kleić okręty z tej bitwy. Wink
Odpowiedz
#6
Witamy w naszej wesołej grupce. Powodzenia.
Trzy pierścienie dla królów elfów...
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
 
Odpowiedz
#7
Witam Admirała Togo na pokładzie  Smile
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie, USS Aaron Ward
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela, U-47
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher, ORP Orzeł
Bitwa pod Cuszimą: Tsushima, Kagero
W budowie: IJN Nagato, IJN Taiho, De Ruyter, i wiele innych  Big Grin 
                  Bitwa pod Cuszimą : Aurora, Groznyj
                  Schwimmdock + SMS Undine


[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]  
Odpowiedz
#8
Smile 
Nie to żebym się chwalił Big Grin  ale może się przyda

http://www.konradus.com/forum/read.php?f...r=0&page=1

Powodzenia Smile
Odpowiedz
#9
[Obrazek: tumblr_nw5qic9Wz51uoai9lo6_400.gifv]

Witajcie po dość długiej przerwie spowodowanej oczekiwaniem na dodatki do modelu.
 
Na wstępie dziękuję Wam za przyjęcie na forum. Mam nadzieję być aktywnym w miarę moich możliwości i postaram się skleić ten model mimo że na tą chwilę jestem sceptycznie nastawiony.
 
Partyzant - Mega robota, szacunek!! Mam nadzieję że ja choć odrobinkę zbliżę się do Twojego poziomu. Miło jest mieć wgląd w budowę. Przetarty szlak to duża pomoc. Dzięki!! 
 
Lesiu - numerek poprawiony.
 
A teraz prezentacja tego co przyjechało i moje pierwsze spostrzeżenia.
[Obrazek: 3002_18_06_20_3_16_19.jpeg]

U wydawcy zakupiłem szkielet, blachy i lufy a w MODEL HOBBY plany.
Co do jakości szkieletu to powiem coś więcej po weekendzie, gdy będzie już sklejony.
Blaszki są fajne i znacząco mogą poprawić efekt końcowy o ile niczego nie spier....
Mimo to widzę że kilku elementów nie będę używać i zostaną na lepsze czasy i inne modele.
Plany są mega i już widzę że w modelu będzie okazja do wielu modyfikacji i poprawek.
Lufy - jak dla mnie lufy 152mm to jakaś zagadka. Są inne niż w wycinance i inne niż w planach. Wstępne szperanie w internecie również nie przyniosło wyjaśnień. Rozdęte końcówki nie przekonują mnie osobiści i odnoszę wrażenie że to lufy od innego modelu.
Ale może się mylę i oby tak było.

 
 [Obrazek: 3002_18_06_20_3_17_11.jpeg]

[Obrazek: 3002_18_06_20_3_18_48.jpeg]

[Obrazek: 3002_18_06_20_3_16_45.jpeg]

[Obrazek: 3002_18_06_20_3_19_12.jpeg]

Arkusze już pokryte lakierem.
Jak widać wszystko już gotowe do działania.

I na koniec kwiatek.

[Obrazek: 3002_18_06_20_3_19_34.jpeg]

Ja rozumiem różnice kolorów między arkuszami, powiedzmy że wynikają one z problemów technologii druku, umiejętności pracownika czy innych czynników na które można jako wydawca mieć znikomy wpływ. Jednak to są zwykłe ślady po rolkach z maszyny a co za tym idzie to jest drukarski odpad!!! Szukałem i sprawdziłem kilka modeli i wszystkie są złożone z odpadów, podobnie jak model Partyzata, on również ma tak samo wadliwy arkusz. Tak sobie oglądałem te modele z tym felerem i zastanawiałem się czy wpuszczenie na rynek czegoś takiego i sprzedawanie tego ludziom którzy ciężko pracują na swoje wypłaty wynika z nawyków bycia wydawnictwem w latach 90-tych gdy klient kupował wszystko jak leci? A może to brak właściwej oceny rynku który zmienia się znacząco, poprzeczka jakości ale i szacunku do odbiorcy jakim jesteśmy wzrasta cały czas i lipa w tym stylu nie powinna się na rynku pojawiać.

No to tyle. Wybaczcie moje przemyślenia ale jakoś nie mogłem przejść obojętnie w tym temacie.
Poszycie postaram się pomalować, ale ostateczną decyzję podejmę po zrobieniu testów.
Nigdy nie malowałem modelu kartonowego, bo nie musiałem.

A i jeszcze dwa pytania mam bo w sumie zapomniałem napisać.

1. Model ma dwa warianty malowania - rozumiem że szare kominy są na okres bitwy i taki wariant powinienem wybrać by model był zgodny z naszym "projektem" ??

2. Kupiłem też razem z planami słupki relingów. Chcę ich użyć w modelu. Czy ktoś już ich używał?? Bo jak dla mnie w tym Model Hobby to lekko przeginają. Nie myślałem że to takie małe. Szok!!

 [Obrazek: 3002_18_06_20_4_25_49.jpeg]
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#10
Super że wybrałeś ten okręt :-) Pamiętam że u mnie też były jakieś przebarwienia na poszyciu.
Co do słupków uważam że to temat z dużym potencjałem :-) używałem ich i moje wnioski są takie że trzeba uważać przy montażu ( delikatny materiał , łatwo gnie się ) , używać rzadkiego SG . Osobiście montowałem słupki do pokładu wstępnie klejem MicroScale dającym efekt taki jak klej na taśmie. Potem delikatnie wprowadzałem drut 0,1 - 0,15 mm mosiężny , korygowałem ustawienie i punktowo igłą łapałem SG . Słupki + drut + SG  = dość mocna konstrukcja :-)

[Obrazek: kdYdUYg.jpg]
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#11
Zaczynają mnie intrygować te słupki Smile

Nigdy nie oglądałem wycinanki Shikishimy. Ale oprócz tych śladów po rolce wygląda fajnie - bardzo podobają mi się pokłady.

Togo, kto jest projektantem modelu?
Odpowiedz
#12
Miło powitać Tōgō Heihachirō, którego miałem okazję podziwiać podczas wizyty na pancerniku Mikasa w miejscowości Yokosuka (czyt. Jokoska). Bardzo się cieszę, że będziesz prowadził relację z budowy Shikishimy, którą posiadam w podobnym zestawie. W mojej wersji również pozostałości po rolkach są na oklejkach D1-D4.

Lesio: Wydawca nie podaje autora modelu natomiast opis budowy jest w języku polskim, niemieckim i angielskim.
Odpowiedz
#13
Mire-chan - No to czekam na fotki bo nie ukrywam zaintrygowałeś mnie.
Seba77 - słupki prezentują się mega!! Ciekawe czy u mnie coś z tego wyjdzie. Jednak utwierdziłeś mnie w przekonaniu że trzeba je zrobić.
Partyzant - widziałem że u Ciebie zabrakło burty. Czy na dole brakowało więcej a na górze mniej??
Po zapoznaniu się z Twoją relacją trochę mnie przygnębiła wizja łatania poszycia, co jest wykluczone. Zrobiłem pomiary i wyszło mi że burty są obliczone do łączenia na styk z poszyciem a to jest za długie. Przyklejenie burty na zakładkę na poszycie które powiększyło ( wydłużyło ) wodnicę doprowadziło do tego że zabrakło Ci burty. Zastanawiam się czy mam rację. Na wszelki wypadek zeszlifowałem trochę wodnicę, teraz poszerzam wodnicę i wszystkie wręgi do 3mm. Do końca tygodnia chyba zdołam skleić całość do kupy i będę mógł zaprezentować co mi tam wyszło.  
Szkoda że nikt nie wie co z kominami. Wybiorę chyba jednolitą szarą wersję okrętu o ile zdołam skleić kadłub bez łatania dziur.
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#14
(23-06-2020, 02:56)Togo napisał(a):  Wybiorę chyba jednolitą szarą wersję okrętu o ile zdołam skleić kadłub bez łatania dziur.

I tego się trzymaj  Smile
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie, USS Aaron Ward
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela, U-47
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher, ORP Orzeł
Bitwa pod Cuszimą: Tsushima, Kagero
W budowie: IJN Nagato, IJN Taiho, De Ruyter, i wiele innych  Big Grin 
                  Bitwa pod Cuszimą : Aurora, Groznyj
                  Schwimmdock + SMS Undine


[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]  
Odpowiedz
#15
Sad 
Hey Togo , oj nie pamiętam czy na dole czy na górze brakowało mniej czy więcej , ale Twoja argumentacja że klejąc na zakładkę spowodowała właśnie te problemy , ma sens i racjonalne wytłumaczenie . Teraz sobie przypominam , że klejąc Orkana w ten sam sposób tam tez zabrakło poszycia burt i sztukowałem  Sad  . Okrętowcem nie jestem i modele okrętów raczej zanikły na moim warsztacie więc moje relacje bardziej odbierz jako ciekawostkę niż wzór do naśladowania Big Grin  . Trzymam kciuki Smile  i pozdrawiam.
Odpowiedz
#16
Toguś, wydaje mi się, że burty powinny być szare.... Jednak, zostaw tak jak jest. To jest zabawa, a nie budowa replik. Jakoś umknęło mi pytanie na temat kominów.
Tak, powinny być szare, maszty niestety też. 
Ps.
Czarne burty miał tylko Mikasa, zresztą został tak pomalowany na osobisty rozkaz Togo.
Trzy pierścienie dla królów elfów...
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
 
Odpowiedz
#17
Co do luf to nie ufaj za bardzo zestawom GPM :-(   Jeżeli masz plany bazuj na nich .

Pozdrawiam
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#18
Lufy z GPM 150 mm do Mikasy też "troszkę" odbiegają od oryginału.
Trzy pierścienie dla królów elfów...
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
 
Odpowiedz
#19
[Obrazek: tumblr_nw5qic9Wz51uoai9lo1_400.gifv]


Radzias - no mam plan otrzymać jakiś medal, dlatego trzymam się wyznaczonej drogi i gonię Cię z budową. Tongue
Japończyk - dziękuję za podpowiedź z kominami. Lakierowałem cholera ale żółty zestaw. Nic to, trzeba będzie narobić smrodu w domu jak żona będzie w pracy. Big Grin
Seba77 - ja im nigdy nie ufałem. Confused


A teraz czas na mnie by pokazać coś nowego.

Skleiłem szkielet i oczywiście okazało się że nie ma w zestawie laserowym wypalonych pokładów. Słabo bo jest w nim sporo otworów i skoro już się płaci i to nie mało, to wypada dać wszystkie części szkieletu. I dokładnie tak jak pisał Partyzant wręga 2 miała za mały wpust.
Trzeba było poprawić. Wodnicę solidnie przeszlifowałem i teraz wręgi są szersze od niej. Ale to zaplanowane działanie i jest OK. Postanowiłem pogrubić wodnicę dodając z góry i z dołu dodatkowe pasy tektury 1mm. Całość skleiłem już do kupy i główna część szkieletu właśnie schnie. Jutro pozostanie dodać drobne elementy uzupełniające szkielet o wnęki i podpory oraz polecieć SG wszystkie cienkie podpory pokładu głównego. Całość prezentuje się jak na fotkach. 

[Obrazek: 3002_01_07_20_11_54_29.jpeg]

No i oczywiście pojawiła się pierwsza zagadka.
Jutro to sprawdzę dokładnie, ale te trzy pokłady po nałożeniu na szkielet nie stykają się. Brak około 4mm - na oko patrząc!!
A wygląda to tak:

[Obrazek: 3002_01_07_20_11_58_14.jpeg]

Zanim zacznę sypać joby, poczytam i sprawdzę rysunki przy kawce o poranku.


A teraz mały problem. Może coś doradzicie???


Podklejałem pokłady na karton używając butaprenu bezbarwnego PATTEX i w jednym miejscu zebrała się nadwyżka kleju.
Pokłady mam pokryte lakierem. 
Postanowiłem wycisnąć nadmiar kleju i palcami dociskałem pokład do tektury stopniowo wypychając klej na zewnątrz.
Jakie było moje zdziwienie łatwo się domyśleć gdy w miejscu docisku zaczynał się wycierać, wilgotnieć lakier.
W efekcie finalnym mimo iż suchy od właściwej strony pokład się przebarwił - powłoka lakieru została uszkodzona lub zniszczona.
Patrząc na model w normalnym świetle tego nie widać, jednak pod światło jest sporej wielkości plama.

Wygląda to tak:
[Obrazek: 3002_01_07_20_11_58_37.jpeg]

[Obrazek: 3002_01_07_20_11_59_04.jpeg]



[Obrazek: 3002_01_07_20_11_59_28.jpeg]


I teraz pytanie do Was, komuś kiedyś stało się coś podobnego??
Jak to poprawić??
Pojechać kolejną warstwę lakieru tego którego używałem wcześniej, czy może dla odmiany matem pojechać pokłady?
Wolę nie używać drugiego modelu bez potrzeby.
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#20
Psiknij matowym akrylowym w sprayu. Jak psikałem takim z castoramy
Pozdrawiam modelarsko znad maty A2
Kleik
Odpowiedz
#21
Bardzo ładnie idzie. Jak znajdę zdjęcia z wizyty u admirała to wrzucę. Ja też bym użył matowego sprayu.
Odpowiedz
#22
Matowy spray nie zaszkodzi, a w razie czego można jeszcze satynowym.
Co do medali to ja już otrzymałem, ale gonić mnie nie musisz, starczy dla wszystkich  Tongue
Zwodowany:
USS Gambier Bay, USS Heermann, USS San Francisco, USS Oklahoma, USS England, USS Erie, USS Aaron Ward
IJN I-176, IJN I-19, IJN Suzuya, IJN Shimakaze
DKM Hela, U-47
RM Leone Pancaldo
ORP Wicher, ORP Orzeł
Bitwa pod Cuszimą: Tsushima, Kagero
W budowie: IJN Nagato, IJN Taiho, De Ruyter, i wiele innych  Big Grin 
                  Bitwa pod Cuszimą : Aurora, Groznyj
                  Schwimmdock + SMS Undine


[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]  
Odpowiedz
#23
SklejSeModel - dzięki za podpowiedź, coraz bardziej skłaniam się ku wersji że po zamknięciu kadłuba pokłady dostaną jednak matowy lakier.

mire-chan - nadal czekam na fotki. Cool

Radzias - jednak posłuchałem medalisty i powiem że wyszło zacnie. Prawie idealnie. Satyna wymiata. Na tą chwilę problem całkowicie rozwiązany. Tongue


A teraz o ile ktoś kiedyś zechce natchniony moją relacją ( Wink ) skleić tego gniota, to może przydadzą mu się moje wypociny jakie tu umieszczam, by w przeciwieństwie do mnie nie stanął się posiadaczem najdroższej ekopodpałki do grilla. Prawdę mówiąc po tym jak poleciałem arkusze lakierem to już do grilla za bardzo się nie przyda. Huh


Jak pisałem wcześniej szkielet wyszedł za długi. Na oko było około 4mm po dokonaniu pomiarów chińską linijką wyszły 3mm.
Szkielet oczywiście laserowy, od tego samego wydawcy co model. Jak łatwo się domyśleć zakładałem że takie połączenie będzie gwarancją chociaż pasowania o sukcesie finalnym nie wspomnę.

Raz jeszcze wnikliwie sprawdziłem relację Partyzanta i dokonałem pomiaru wszystkich części w modelu.
Oto wyniki mojego śledztwa... Dodgy

[Obrazek: 3002_02_07_20_11_09_17.jpeg]


[Obrazek: 3002_02_07_20_11_11_16.jpeg]

Ze względu że pokład był o 3mm za krótki postanowiłem w pierwszej kolejności sprawdzić długość pokładu górnego na śródokręciu aby wykluczyć problem z środkowym fragmentem pokładu głównego. Jak widać na zdjęciach okazało się że pokład z wycinanki pasuje idealnie do krótkiego pokładu głównego. Jednak wręga z zestawu laserowego jest za długa od pokładu o ponad 2mm!!!

Idąc za ciosem postanowiłem ustawić pokład główny z uwzględnieniem wręgi z pokładu górnego a nie oryginalnego pokładu z wydruku.
Oto co mi wyszło. Confused

[Obrazek: 3002_02_07_20_11_12_06.jpeg]


[Obrazek: 3002_02_07_20_11_12_35.jpeg]


Jak widać po uwzględnieniu grubości ścianek znalazły się 3 zagubione mm na długości pokładu.
Nie dawało mi jednak spokoju to że górny pokład nie pasuje a żeby skleić model czysto, trzeba będzie sztukować i podmalowywać pierdyliard części. Exclamation

Dlatego postanowiłem zagłębić się jeszcze bardziej w swoich dociekaniach i zejść "pod wodę".
I tutaj EUREKA  Angel

[Obrazek: 3002_02_07_20_11_11_40.jpeg]

Poszycie dna między wręgą W7 a W8 jest za krótkie o 3mm Angry
Czyli jednak kolorowe części z projektu są OK, zwalony jest szkielet zarówno wydrukowany jak i laser. Co więcej laser skopany jest podwójnie.

Z tego wszystkiego i faktu że kolejny raz ślęczę nad tym do nocy, ciśnie mi się na usta kilka ciepłych słów pod wiadomym adresem.
Jednak biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg walki, padną one raczej wcześniej niż później. Blush

I teraz kolejne pytanie i prośba o poradę.
Szkielet jest sklejony do kupy przypominam...
Czy lepiej będzie mimo wszystko rozciąć szkielet w tej za długiej sekcji i skrócić go o te 3mm i złożyć ponownie w całość, czy może jednak nie ruszać już szkieletu a te 3mm postarać się jakoś ogarnąć podmalowywaniem i dorabianiem części. Przypominam że ten model ma kazamaty, zejściówki w pokładach i wnęki kotwiczne, co uniemożliwia skutecznie skracanie szkieletu na końcach i ruchy poszyciem burt w przód lub w tył.
[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#24
Ja na tym etapie ciąłbym szkielet bo to on jest elementem ewidentnie odstającym - wszystko wskazuje na to, że reszta modelu (oklejki dna, pokłady i oklejki nadbudówki głównej) jest spójna.
Odpowiedz
#25
Ja bym zrobił tak samo jak Lesio mówi...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Torpedowiec Biezszumnyj Cuszima rozszerzenie cz.19. Hastur 62 19,337 13-01-2024, 06:18
Ostatni post: Karas
Photo "Kasuga" Bitwa pod Cuszimą 1905 strona japońska cz.6 arh_raphael 14 8,826 16-07-2023, 05:10
Ostatni post: orsonec1
  [R] (S) Bitwa pod Cuszimą 1905 - statystyka Winek 212 84,038 21-05-2023, 07:22
Ostatni post: Wojtas
  [R] "Mikasa", "Sazanami" Bitwa pod Cuszimą 1905 strona japońska cz.1 Japończyk 68 22,476 18-02-2023, 08:14
Ostatni post: yogi
  "Nawarin" Bitwa pod Cuszimą 1905, strona rosyjska cz. 16 Tuco 17 7,230 21-11-2022, 08:12
Ostatni post: Wojtas
Photo [R] Torpedowiec "Shirakumo" Bitwa pod Cuszimą 1905 strona japońska cz.14 Jarod 99 28,886 10-10-2022, 07:03
Ostatni post: Winek
  [R] Wariag Cuszima - Rozszerzenie nr 22. Panda82 77 24,418 03-08-2022, 08:52
Ostatni post: Winek
  Rosyjski pancernik Retwizan, proj. Cuszima - Rozszerzenie nr 21. Tomasz K 42 15,160 10-07-2022, 11:10
Ostatni post: Winek
  [R/G] Wnimatielnyj 1:200 (Dom Bumagi 01/2011) - Cuszima (rozszerzenie) 25 pikowski 27 8,345 06-07-2022, 08:36
Ostatni post: radzias
  [R] "Tsushima","Kagero" Bitwa Pod Cuszimą 1905 - strona japońska cz.2 radzias 97 31,006 25-06-2022, 09:03
Ostatni post: DAS79pl

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości