Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] P-47M Thunderbolt, AH, czyli dzbanek by QŃ
#1
Dawno nic nie pokazywałem uprawiając skrytoklejstwo. Ale w końcu się zebrałem, jakiś etap budowy skończyłem i postanowiłem coś w końcu pokazać.

Tym razem padło na dzbanka od AH. Wersja M, czyli chyba najszybszy tłokowy samolot myśłiwski II WŚ.

Model świetnie opracowany. Arkusze pokryłem Caponem rozcieńczonym nitro 1:1. Jak tak się zastanowię, to robiłem to latem ... zeszłego roku. Tempo iście zabójcze.

Zacząłem od silnika.

Jak dla mnie był nieco uproszczony. Cylindry nie do końca odzwierciedlały kształt tych z silnika R-2800-57, więc sobie sam trochę porysowałem.

Elementy składowe cylindrów:

[Obrazek: P-47-M-001.jpg]  [Obrazek: P-47-M-002.jpg]  [Obrazek: P-47-M-003.jpg]

Gotowe podzespoły cylindra i sklejony komplet 18:

[Obrazek: P-47-M-004.jpg]  [Obrazek: P-47-M-005.jpg]

Potem trzeba było się wziąć za mozolne owijanie drutów. Najpierw górna część, potem dół.

[Obrazek: P-47-M-006.jpg]  [Obrazek: P-47-M-007.jpg]

Na ostatnim zdjęciu widać, jaka jest różnica między cylindrem z wycinanki, a moją wersją.

Komplet odrutowanych:

[Obrazek: P-47-M-008.jpg]  [Obrazek: P-47-M-009.jpg]

Potem zabrałem się za część centralną silnika. Tu też starałem się trochę lepiej oddać detale:

[Obrazek: P-47-M-010.jpg]  [Obrazek: P-47-M-011.jpg]  [Obrazek: P-47-M-012.jpg]

Potem reszta detali wyposażenia silnika:

[Obrazek: P-47-M-013.jpg]  [Obrazek: P-47-M-014.jpg]  [Obrazek: P-47-M-015.jpg]

Żeby sprawdzić, czy silnik będzie pasował i czy nie trzeba czegoś w nim przerobić wykonałem owiewkę silnika:

[Obrazek: P-47-M-016.jpg]  [Obrazek: P-47-M-017.jpg]  [Obrazek: P-47-M-018.jpg]

Na razie tylko elementy zewnętrzne. Całość klejona na BCG, spoina wzmacniana po wyschnięciu wikolem.
Czerwony kolor jeszcze ma różnice w błyszczeniu (ciemniejsze plamy na zdjęciach owiewki). Całość powinna zniknąć po ostatecznym pokryciu powierzchni lakierem błyszczącym, a potem matowym.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#2
Co za turbo dzikus, heheehe, meeega pozytywne i obiecujące początki. Będem paczać: ]
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#3
Oooo! Qn nadaje! I do tego latadło. Będzie się działo.
Pooglądam sobie z po cichutku.
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#4
Robota trochę drgnęła.

Silnik skończony:

[Obrazek: P-47-M-020.jpg] [Obrazek: P-47-M-021.jpg] [Obrazek: P-47-M-022.jpg]

Jak widać, elementy pokazane poprzednio pomalowane i sklejone do kupy. Dodałem też trochę drutologii.
Więcej już do silnika nie będę dodawał, bo i tak od przodu niewiele będzie widać.

Teraz trudniejsza część. Ukształtowanie wlotów powietrza i przedniej części owiewki.

Starałem się wszystko wyoblić, zaokrąglić i jak najbardziej upodobnić do rzeczywistości.


[Obrazek: P-47-M-023.jpg] [Obrazek: P-47-M-024.jpg] [Obrazek: P-47-M-025.jpg]

[Obrazek: P-47-M-026.jpg] [Obrazek: P-47-M-027.jpg] [Obrazek: P-47-M-028.jpg]

W zasadzie bazowałem na elementach z wycinanki. Od siebie dodałem tylko dodatkowe wręgi. Zresztą były one mocowane do silnika i na nich trzymała się owiewka.

Jak widać elementy trochę pociąłem, powstawiałem trójkąciki, paseczki, powyginałem we wszelkie możliwe strony.
Całość klejona była BCG, potem dodatkowo glutowana i szlifowana, żeby odtworzyć obłości.
Specjalnie pokazuję elementy w stanie surowym, żeby było widać, jak je robiłem.

Teraz trochę trudniejsza część. Trzeba to wszystko wewnątrz pomalować i poprawić retusz na owiewce od zewnątrz.

Kilka zdjęć.

Nieco inne ujęcie silnika:

[Obrazek: P-47-M-029.jpg] [Obrazek: P-47-M-030.jpg]

I osłona silnika po retuszu i pomalowaniu wewnątrz:

[Obrazek: P-47-M-031.jpg] [Obrazek: P-47-M-032.jpg]

To jeszcze nie jest efekt końcowy. Będzie jeszcze malowana lakierami bezbarwnymi, także powierzchnia nie będzie miła wybłyszczeń.
Zdjęcia są dużym powiększeniem. W realu wygląda to mniej więcej tak, jak na miniaturkach.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#5
Jest MOC!
Odpowiedz
#6
Arcymistrzostwo, nic więcej nie wykrzesam z siebie.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#7
Może się powtórzę w swych wypowiedziech, ale ten silnik to model sam w sobie!
Mariusz, aż żal go pakować do jamy i osłaniać PDT_Armataz_01_29
Odpowiedz
#8
Dłubię sobie pomaleńku wnętrze.

Tak mi wyszła tablica przyrządów (w makro jednak za dużo błędów widać):

[Obrazek: P-47-M-033.jpg]

Zabawiłem się też w sprzączki do pasów:

[Obrazek: P-47-M-034.jpg]

Po lewej dolne, po prawej górne pasy.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#9
Mysle ze wielu by chcialo tak sklejac jak Tobie to nie wychodzi wg Ciebie Smile
Kapitalna praca wykonana. Jest na co popatrzec.
Odpowiedz
#10
Kolejna drobna aktualizacja.

Tym razem wnętrze kabiny.

Z góry przepraszam za zdjęcia. No tego to nie potrafię…

Przednia płyta z tablicą przyrządów:

[Obrazek: P-47-M-035.jpg] [Obrazek: P-47-M-036.jpg]

Celownik K-14:

[Obrazek: P-47-M-037.jpg] [Obrazek: P-47-M-038.jpg]

Podłoga z tylą ścianą:

[Obrazek: P-47-M-039.jpg] [Obrazek: P-47-M-040.jpg] [Obrazek: P-47-M-041.jpg]

Boczne ściany i tylna półka:

[Obrazek: P-47-M-042.jpg] [Obrazek: P-47-M-043.jpg] [Obrazek: P-47-M-044.jpg]

Wnętrze praktyczne w standardzie. Od siebie dodałem trochę przewodów, pokrętła, przełączniki.
Troszkę podrasowałem tablicę.
Opracowanie wnętrza na takim poziomie, że naprawdę nie było potrzeby dodawać. A porównywałem ze zdjęciami :-)

Zdjęcia prezentują się nieco inaczej, niż wygląda to w rzeczywistości. Nie ma takiego kontrastu w retuszu, na zdjęciach części centralnej widać miejscami taki biały nalot. To skutki uboczne malowania bezbarwnym lakierem. W rzeczywistości tego nie widać. To efekt uboczny intensywnego oświetlenia.

Bez niego zdjęcia były niewyraźne i zamazane, doświetlone przekłamują kolory.

Doszedłem do wniosku, że lepsze już przekłamane kolory niż niewyraźne zdjęcia..
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#11
Jak to dobrze że model tej wycinanki wcześniej skleiłem.
Po Twoich poczynaniach miałbym teraz doła czy swój ulepek pokazywać.
Odpowiedz
#12
Mała aktualizacja.

Cały czas pracuję nad kadłubem.


[Obrazek: P-47-M-045.jpg]

Tu owiewka silnika po poprawieniu retuszu wlotu

[Obrazek: P-47-M-046.jpg] [Obrazek: P-47-M-047.jpg] [Obrazek: P-47-M-048.jpg]

Tu widać jak kleiłem segmenty kadłuba. Klejone na styk, BCG. W części środkowej nie podklejałem kartonem, bo oklejają wnętrze. Reszta segmentów podklejana dodatkowo 100g papierem, za to bez szkieletu.

[Obrazek: P-47-M-049.jpg] [Obrazek: P-47-M-050.jpg] [Obrazek: P-47-M-051.jpg]

To widać dotychczasowy kawałek kadłuba. Retusz jeszcze różnie wygląda w zależności od kąta padania światła. Powinno to zniknąć po pomalowaniu lakierem bezbarwnym.

[Obrazek: P-47-M-052.jpg]

A tu drobna samoróbka. Osłona wydechu była płaskim kawałkiem kartonu. Troszkę to uwypukliłem - rzeźbienie w tekturze. Element cały malowany. Jak widać (albo słabo widać), różnica w odcieniach prawie żadna.

Na łączeniach segmentów retusz różnie wygląda w zależności od oświetlenia.

Do retuszu srebrnego używam mieszanki 1:1 srebrnego metalika aluminium z białym. Farby olejne.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#13
Twoja jakość sklejania, to prawdziwy majstersztyk...
Podziwiam dalej PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#14
Qń jak zwykle nie ma litości. Pięknie wyprowadzone powierzchnie.
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#15
Kadłub skończony.

[Obrazek: P-47-M-053.jpg] [Obrazek: P-47-M-054.jpg] [Obrazek: P-47-M-055.jpg]

Ogonowa część kadłuba też do prostych nie należała.
Wnękę kółka ogonowego nieco wzbogaciłem, dodając ożebrowanie.
Dodatkowy wyzwaniem było wykonanie osłony turbiny. Jeden element – listkoza, drugi element – siodło. Pierwszy - żeby się nie bawić po sklejeniu pomalowałem, z drugim była zabawa w tłoczenie. Jak widać, karton jest na tyle plastyczny, że całkiem nieźle się powyginał na sucho.


[Obrazek: P-47-M-056.jpg] [Obrazek: P-47-M-057.jpg]

A tak kadłubek wygląda w całości.

Ten dzbanek jest bardzo wymagający. Choć jest satysfakcja z klejenia.
Jednak chyba sobie na chwilę zrobię od niego przerwę no coś innego ;-)
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#16
Kolejny kawałek dzbanka. Ogon.

[Obrazek: P-47-M-059.jpg] [Obrazek: P-47-M-060.jpg] [Obrazek: P-47-M-061.jpg]

[Obrazek: P-47-M-062.jpg] [Obrazek: P-47-M-063.jpg] [Obrazek: P-47-M-064.jpg]

Ster kierunku i stery wysokości tylko włożone do zdjęć.

Miejscami na zdjęciach znalazłem miejsca, gdzie oprofilowanie nie do końca jest przyklejone – poprawiłem.

Dorobiłem tylko lampę na końcu steru kierunku.

Retusz jeszcze d.. nie urywa. Są różnice w błyszczeniu, które znikną po końcowym lakierowaniu.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#17
Napisz coś więcej o "glutowaniu" osłony. zalewasz szczeliny SG i potem kilka warstw lakieru? Całość wygląda wspaniale.
Odpowiedz
#18
Całą osłonę potraktowałem SG, wyszlifowałem i pomalowałem farbą, którą retuszuję elementy.

Farba to mieszanka aluminium i białego.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#19
Dzięki, będę testował Wink Pierwsze próby robiłem jakiś czas temu i za każdym razem przy szlifie uszkodziłem druk Wink
Odpowiedz
#20
U mnie nie było tego problemu, bo cały druk na osłonie jest zamalowany ;-)

Ale ciężko jest dobrać kolor retuszu.

Nie polecam takiego rozwiązania dla innych elementów.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#21
Cześć .
Mistrzostwo .
Odpowiedz
#22
Ja do dnia dzisjeszego nie mogę pojąć, jak wy sklejacie modele w standardzie, gdzie nie widać żadnych łączeń... nie wspomnę już o retuszu PDT_Armataz_01_29

Mistrzostwo  PDT_Armataz_01_37
Odpowiedz
#23
Minęło 9 miesięcy od ostatniej aktualizacji. No i w końcu coś się urodziło ;-)

Aby przejść do skrzydeł trzeba było zrobić wnęki podwozia. A że to widoczne elementy, to nie potrafię potraktować ich po macoszemu.

Całość zajęła mi sporo czasu, bo robiłem to w 3 podejściach, po kilka dni pracy każde. To skomplikowane elementy, szczególnie trudne jest wklejanie całej drutologii.

Wyszło jak widać:

[Obrazek: P-47-M-065.jpg] [Obrazek: P-47-M-066.jpg]


[Obrazek: P-47-M-067.jpg] [Obrazek: P-47-M-068.jpg] [Obrazek: P-47-M-069.jpg] [Obrazek: P-47-M-070.jpg]

Wnęki opracowane dobrze. Liczba żeberek na górnej powierzchni wnęki zgadza się z oryginałem – policzyłem.
Kleiłem je ze 100g papieru, wklejając na BCG cieniutkie paski. Najpierw te płaskie z wytłoczonymi nitami, potem do nich klejone były pionowe paski, co razem dało kątowniki.

Wszystkie elementy pasują. Co najwyżej kleiłem je z pojedynczej warstwy kartonu a nie podwójnej, trochę podorabiałem. Siłownik do klapy podwozia klejony z rozwarstwionego papieru z wycinanki. Główny element ma jakieś 0,8 mm średnicy. Wystające toczyska są demontowalne, włożone tylko do zdjęć.

Drut przy mocowaniu goleni na razie wygięty do środka. Potem będzie odpowiednio dopasowany i docięty przy montażu podwozia jako przewód instalacji hamulcowej.

Cała wnęka przed zamocowaniem siłowników i drutów pryśnięta była delikatną warstwą Zinc chromate yellow. Siłowniki i elementy mocowania podwozia nie są malowane – to oryginalne części, trochę wzbogacone o detale i retuszowane. Retuszowałem mieszanką silver + biały.
Chyba całkiem dobrze oddaje kolor elementów wycinanki.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#24
turnodzik: ]
Nawet nie wiem co sensownego napisać, może jedynie. Szkoda, że jak już skończysz i postawisz, to nawet nie będzie tego widać. hehehe pozdr
[Obrazek: J8HtZWI.png]
Odpowiedz
#25
nie zostaje nic, jak stworzyć osobną klasę WNĘKI PODWOZIA i prezentować modele samych wnęk ?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Projekt U.L.E.P., czyli modelarz kolejowy próbuje w okręty… MaciekW 14 3,469 07-12-2023, 11:11
Ostatni post: żółtodziób
  Kółkomania czyli zmagania z pomysłem niejakiego Louisa radett 25 6,126 18-05-2023, 11:39
Ostatni post: Hastur
Brick P-47D 20RA Thunderbolt (Modelik - Nr 21/10) bartmalina 7 2,450 28-03-2023, 11:56
Ostatni post: bartmalina
  [R/G] Trawler "Lappland" czyli płyniemy na łowy, HMV, 1:250 yogi 39 7,569 15-02-2023, 02:07
Ostatni post: Raven
  Argentyński rogal czyli croassant d'argent, a po prostu citroen K1 radett 57 15,474 26-04-2022, 09:23
Ostatni post: Andrzej Px48
  [R]"Tankhafen" czyli budujemy port naftowy... HMV, 1:250 yogi 90 25,235 08-05-2021, 09:07
Ostatni post: Andrzej Px48
  [R/G] Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz, czyli metr szczęścia - FINAŁ Precyzyjny 390 194,256 02-03-2021, 02:27
Ostatni post: henkos
  [R]elacja bez gwarancji ukończenia - P47D Thunderbolt - Modelik zielony 13 5,379 29-12-2020, 03:58
Ostatni post: ZbiG
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,421 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas
  [R] „Kleine Werft” czyli budujemy małą stocznię, HMV, 1:250 yogi 149 54,099 02-02-2020, 09:38
Ostatni post: yogi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości