Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VK 4501 (P) Tiger Porsche
#1
W maju 1941 r. Porche otrzymał kontrakt na budowę czołgu ciężkiego VK 4501 (P), nieoficjalnie nazwanego "Tiger".
W dniu 20 kwietnia 1942 r. urodziny Adolfa Hitlera - czołg VK 4501 (P) wraz z czołgiem VK 4501 (H) przystąpiły do prób. Pierwszą próbą była próba prędkości, z której zwycięsko wyszedł czołg profesora Porche. Następne próby już nie były tak pomyślne dla tej konstrukcji, co ostatecznie wpłynęło na to, że rywalizację na nowy typ czołgu ciężkiego armii niemieckiej wygrał prototyp VK 4501 (H), późniejszy czołg ciężki Pzkpfw VI "Tiger" niewątpliwie najbardziej znany czołg niemiecki.
W wyniku niepomyślnych prób polowych czołg VK 4501 (P) nie trafił do wielkoseryjnej produkcji. Pomimo to Adolf Hitler polecił aby z zamówionych uprzednio elementów wyprodukować 90 pojazdów mających być pewnym zabezpieczeniem ("czołgiem zapasowym") w przypadku ewentualnych niepowodzeń konkurencyjnego czołgu VK 4501 (H).
Produkcje serii czołgów VK 4501 (P) rozpoczęto w czerwcu 1942 roku. W ciągu 2 miesięcy w zakładach w Nibelungen zostało zmontowanych 5 pojazdów. Dwa czołgi zostały potem prawdopodobnie przebudowane na pojazdy ewakuacyjne Bergepanzer "Tiger" (P), a trzy otrzymały wieże i standardowe uzbrojenie składające się z armaty 8,8 cm KwK 36L/56 kalibru 88mm i dwóch karabinów maszynowych Rheinmetall-Borsig MG 34 kalibru 7.92 mm zamontowanych w wieży i w kadłubie.
Zastosowany bojowo został prawdopodobnie jeden "Tiger" (P), który pełnił rolę wozu dowodzenia 653 Dywizjonie Ciężkich Dział Pancernych  ( nr takt. 003). Dwa pozostałe przydzielono do 503 batalionu czołgów ciężkich, gdzie wykorzystywano je do szkolenia załóg.
 
[Obrazek: 850_17_01_23_6_30_30_18149719.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_12_181501963.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_37_181511828.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_44_18152347.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_49_181532368.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_56_18154268.jpeg]
Odpowiedz
#2
(17-01-2023, 08:34)PAWCYK napisał(a): W maju 1941 r. Porche otrzymał kontrakt na budowę czołgu ciężkiego VK 4501 (P), nieoficjalnie nazwanego "Tiger".
W dniu 20 kwietnia 1942 r. urodziny Adolfa Hitlera - czołg VK 4501 (P) wraz z czołgiem VK 4501 (H) przystąpiły do prób. Pierwszą próbą była próba prędkości, z której zwycięsko wyszedł czołg profesora Porche. Następne próby już nie były tak pomyślne dla tej konstrukcji, co ostatecznie wpłynęło na to, że rywalizację na nowy typ czołgu ciężkiego armii niemieckiej wygrał prototyp VK 4501 (H), późniejszy czołg ciężki Pzkpfw VI "Tiger" niewątpliwie najbardziej znany czołg niemiecki.
W wyniku niepomyślnych prób polowych czołg VK 4501 (P) nie trafił do wielkoseryjnej produkcji. Pomimo to Adolf Hitler polecił aby z zamówionych uprzednio elementów wyprodukować 90 pojazdów mających być pewnym zabezpieczeniem ("czołgiem zapasowym") w przypadku ewentualnych niepowodzeń konkurencyjnego czołgu VK 4501 (H).
Produkcje serii czołgów VK 4501 (P) rozpoczęto w czerwcu 1942 roku. W ciągu 2 miesięcy w zakładach w Nibelungen zostało zmontowanych 5 pojazdów. Dwa czołgi zostały potem prawdopodobnie przebudowane na pojazdy ewakuacyjne Bergepanzer "Tiger" (P), a trzy otrzymały wieże i standardowe uzbrojenie składające się z armaty 8,8 cm KwK 36L/56 kalibru 88mm i dwóch karabinów maszynowych Rheinmetall-Borsig MG 34 kalibru 7.92 mm zamontowanych w wieży i w kadłubie.
Zastosowany bojowo został prawdopodobnie jeden "Tiger" (P), który pełnił rolę wozu dowodzenia 653 Dywizjonie Ciężkich Dział Pancernych  ( nr takt. 003). Dwa pozostałe przydzielono do 503 batalionu czołgów ciężkich, gdzie wykorzystywano je do szkolenia załóg.
 
[Obrazek: 850_17_01_23_6_30_30_18149719.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_12_181501963.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_37_181511828.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_44_18152347.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_49_181532368.jpeg][Obrazek: 850_17_01_23_6_31_56_18154268.jpeg]

Witam . 
Zabrałem się za podwozie , zrobiłem koła jezdne , teraz skupiam się na gąsienicach .
Dla urozmaicenia trzeba będzie coś porobić przy kadłubie głównym . jak coś uda się ulepić - pokarzę .
Pzdr.


[Obrazek: 850_05_02_23_5_00_23_182101112.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_4_59_43_182002209.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_4_59_51_182022255.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_4_59_51_182021143.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_4_59_58_182041073.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_4_59_58_18204145.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_5_00_04_18206772.jpeg][Obrazek: 850_05_02_23_5_00_06_182061005.jpeg]
Odpowiedz
#3
Witam. 
Wózki kół nośnych , ruszyły prace przy kadłubie .
Elementy wózków zwijałem na BCG .

Pozdr.


[Obrazek: 850_27_02_23_7_35_44_184041966.jpeg]

[Obrazek: 850_27_02_23_7_35_37_18403687.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_35_17_184011916.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_35_13_184002448.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_34_57_18398132.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_34_28_18397210.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_35_23_184022433.jpeg][Obrazek: 850_27_02_23_7_33_54_18394493.jpeg]
Odpowiedz
#4
Super, bardzo mi się podoba. Fajnie, że ginący gatunek standardu w pancerce ma się dobrze Wink
W budowie: Tiger I
Ukończone: A7V | Wieża Nyska w Otmuchowie | Crusader III
Zawieszone: Mark I

Odpowiedz
#5
Witam .
Ostatnio , często jestem w tzw. delegacjach , tak więc wożę trochę części wycinanki ze sobą . Gdzie się da wycinam , sklejam , zapanował bałagan .
Nadchodzą jednak święta , jak dla mnie oznacza to więcej czasu wolnego , mam trochę już tych części w różnym stanie , trzeba to ogarnąć .
Dzisiaj pokazuję , na kilku fotkach , słabej jakości , jak to wygląda , może jak wyjdzie słonce uda się porobić lepsze .
Problemów nie napotkałem , poza tym że koło napędowe jest za szerokie w stosunku do gąsienicy , w ruch poszedł skalpel, papier ścierny , i po kłopocie .

[Obrazek: 850_06_04_23_9_35_48_185761222.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_05_185772196.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_13_185781515.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_21_18579693.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_34_185801033.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_42_18581625.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_36_52_18582969.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_37_05_185832027.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_37_15_185841473.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_37_33_185852067.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_37_47_185861378.jpeg][Obrazek: 850_06_04_23_9_37_59_185871528.jpeg]



Wojtas - Fajnie że się podoba , cieszy .
Wesołych świąt Wielkiej Nocy wszystkim życzę .
pozdr .
Odpowiedz
#6
Mimo, że czołg obleśny to Twoja praca doskonała!
Jestem pewny, że gotowy będzie piękny  Big Grin

Poazdrawiam
Odpowiedz
#7
Thumbs Up 
Witam .
Zabrałem się za składanie układu jezdnego . Dorobiłem osie do wózków jezdnych , kół napinających . 
Wszystko spasowane bez kleju , brakuje tylko gąsienic , aby cały układ jezdny - poustawiać , zakończyć .
Wieża , tak przy okazji .
Lukee - czołg obleśny ,to rozumiem , ale piękny  Big Grin 

[Obrazek: 850_10_05_23_9_14_30_18904783.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_15_30_189051830.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_15_47_189061938.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_16_00_189071517.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_16_14_189082374.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_16_31_18909517.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_16_42_18910175.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_16_57_1891163.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_14_189121694.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_26_18913816.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_30_18914783.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_37_189151629.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_48_189162469.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_17_57_189171362.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_18_07_18918330.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_18_16_1891912.jpeg][Obrazek: 850_10_05_23_9_18_22_18920985.jpeg]
Odpowiedz
#8
Świetna robota!
PDT_Armataz_01_37
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] Tiger I | Kartonowy Arsenał | 1:25 Wojtas 86 23,767 26-05-2023, 02:43
Ostatni post: MaciekW
  PzKpfw.VI Tiger II Porsche turret /GPM+scratch/ s.H.Pz.Abt.503, Francja lipiec 1944 Tommy T.B. 18 5,908 03-06-2022, 08:23
Ostatni post: Tommy T.B.
  [R] PzKpfw VI ausf. B Tiger II (projekt własny) Przemek W 29 10,619 20-11-2020, 08:46
Ostatni post: Lesio73
  [R] PzKpfw. VI Tiger I Ausf. H1 wyd. Answer. thesnake 16 13,676 08-07-2016, 07:35
Ostatni post: Lesio73
  PzKpfw VI Tiger Ausf. H1 - 1:72 - Exclusive Models dziurkacz 5 4,114 29-04-2016, 11:01
Ostatni post: Mr.Tsing
  [SzS] (GALERIA) De Havilland DH-82A Tiger Moth /1:33/ Kartonowa Kolekcja Paweł O 30 14,790 04-01-2016, 09:52
Ostatni post: Paweł O
  [R] Tiger Moth KK camilllo 14 5,729 14-02-2015, 08:47
Ostatni post: camilllo
  Pz.Kpfw.VI Tiger Ausf. E (GPM) leon65z 47 15,717 19-08-2013, 01:00
Ostatni post: leon65z
  [KSO] F-5E Tiger II Design czyli niedoceniany tygrys kriss 5 3,442 05-07-2013, 10:30
Ostatni post: Panda82
  [Relacja] PzKpfw VI "Tiger" Ausf. H1 4-5/98 MM Glacjusz 28 10,821 31-01-2013, 09:04
Ostatni post: dokker

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości