Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Ciągnik MAZ 537G
#26
Mozolna kontynuacja prac:

[Obrazek: s4Wit9RN_t.jpg] [Obrazek: kHedYzGW_t.jpg] [Obrazek: sVUvIupJ_t.jpg] [Obrazek: hjYU1bgK_t.jpg] [Obrazek: SqcJaqwW_t.jpg] [Obrazek: B4YBmzEq_t.jpg] [Obrazek: gvFTb4w5_t.jpg]
Odpowiedz
#27
Wykonałem sporo detali zawieszenia z myślą o tym, żeby było ruchome. Ma to polegać na ruchu wahaczy wraz z ruchomymi przegubami Cardana oraz na działających (nie tylko ruchomych) amortyzatorach, a także oczywiście obrotowych kołach. Powolutku więc zmierzam w tę stronę .

 [Obrazek: L9MzQIyM_t.jpg] [Obrazek: KmndJaD5_t.jpg] [Obrazek: knJ7udZa_t.jpg] [Obrazek: ZiRR0WaC_t.jpg] [Obrazek: zcFTxWb6_t.jpg]
 [Obrazek: Ag7VXu6E_t.jpg] [Obrazek: 0tAStnbW_t.jpg] [Obrazek: aHiQZwuJ_t.jpg] [Obrazek: nIChA385_t.jpg] [Obrazek: NPoiCizL_t.jpg]


 
Odpowiedz
#28
tak z ciekawości: jaki masz pomysł na amortyzatory? sprężyna w środku cz. 215 w przednim zawieszeniu? Tylne obracające się wokół 29A? Ciężar całości będzie się zwiększał z dodawaniem kolejnych elementów/modułów więc i ustawienie zawieszenia będzie się zmieniało...
Odpowiedz
#29
Dokładnie tak, jak przypuszczasz, kezat.
Co do ustawienia, są dwie możliwości: albo oszacuję masę końcową wykonanego modelu i dla niej dobiorę sprężyny, albo amortyzatory zamontuję na końcu, kiedy ta masa będzie już znana. Nie wiem jeszcze, który z wariantów wybiorę, chociaż odnoszę wrażenie graniczące z pewnością, iż będzie to hybryda: wykonam amortyzatory dla oszacowanej masy, pozostawiając furtkę w postaci możliwości ich wymiany na końcu.
Odpowiedz
#30
sugestia: gdzieś podpatrzona, później wykorzystana i u mnie: olej silikonowy w miejscu ruchomych części zaimpregnowanych wcześniej SG. Osobiście "przesmarowałem" układ jezdny parowozu i od razu lepiej śmiga. Masz już sporo elementów zawieszenia które w planach mają się ruszać - może warto od razu (jeszcze jest dostęp...) kropelkę oleju w tulejki które zrobiłeś?

PS. Maz od Enrico jest u mnie następny w kolejce dlatego pilnie obserwuję Wink
Odpowiedz
#31
Dzięki, o "smarowaniu" już pomyślałem, jednak nie wszędzie jest to potrzebne. Wahacze chodzą na tyle luźno, że nie jest to konieczne, za to z pewnością będę chciał to uczynić przy kołach, chociaż jeszcze nie do końca wiem, na jakie rozwiązanie ich budowy się zdecyduję.
Odpowiedz
#32
Czas na zawieszenie - pierwsze elementy w hurtowych ilościach:


 [Obrazek: s4Wit9RN_t.jpg] [Obrazek: kHedYzGW_t.jpg] [Obrazek: sVUvIupJ_t.jpg] [Obrazek: hjYU1bgK_t.jpg] [Obrazek: SqcJaqwW_t.jpg]
 [Obrazek: B4YBmzEq_t.jpg] [Obrazek: gvFTb4w5_t.jpg] [Obrazek: L9MzQIyM_t.jpg] [Obrazek: KmndJaD5_t.jpg] [Obrazek: knJ7udZa_t.jpg]
Odpowiedz
#33
I kolejne elementy, tym razem niezbyt wiele:

[Obrazek: 1ETLq6nc_t.jpg] [Obrazek: RObyPVnI_t.jpg] [Obrazek: CGJjzyvN_t.jpg] [Obrazek: 35Icmig2_t.jpg]
Odpowiedz
#34
Powolny postęp prac, elementy jako tako poskładane do kupy i widoczny zakres ruchu wahaczy:

[Obrazek: GTlLLx8q_t.jpg] [Obrazek: BrtZWauq_t.jpg] [Obrazek: Bs29ph5s_t.jpg] [Obrazek: aMbtmVkL_t.jpg] [Obrazek: 6d2ajhN7_t.jpg] [Obrazek: REeEaX53_t.jpg]
Odpowiedz
#35
Po testach przegubów i zastanowieniu się skonstatowałem, że muszą one być wykonane inaczej - sposób poprzedni nie gwarantował wystarczającej trwałości.
Zastosowałem więc inną technikę:

[Obrazek: RwQdFOwW_t.jpg] [Obrazek: B8jEcArP_t.jpg] [Obrazek: Z83NVbS5_t.jpg] [Obrazek: 4A7v6Uwh_t.jpg] [Obrazek: e2yZi0mX_t.jpg]

Wstępne testy wypadły całkiem obiecująco, podążam więc tą drogą...
Odpowiedz
#36
Przeguby w fazie dalszych prób, a w tym czasie uzupełniam elementy zawieszenia:

[Obrazek: 1VsJ5Yzf_t.jpg] [Obrazek: 6seNeoef_t.jpg] [Obrazek: gp4ux5DW_t.jpg] [Obrazek: LpjbAPcL_t.jpg] [Obrazek: DbetndF1_t.jpg] [Obrazek: brivDZLn_t.jpg]
Odpowiedz
#37
... a sprężynka nie będzie "dziwnie" pracowała przy ruchu obrotowym? chyba że super luźno to wszystko będzie się obracało, albo sam obrót na innym "łączeniu" (któryś z wałów zamocowany luźno...)
anyway - dalej obserwuję i powodzenia!
Odpowiedz
#38
Kezat - słuszna uwaga, jednak chyba nie do końca jasno opisałem swoją ideę. Chodziło mi o to, żeby sprężynki pozwalały na ruch samych wahaczy w górę i w dół, a nie przenosiły ruchu obrotowego, ponieważ takowego nie będzie. Wały będą nieruchome. a koła będą się obracać wyłącznie na piastach. BTW, aż takiego trudnego zadania, z obracającymi się wałami nie podjąłbym się za cholerę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciągnik C7P camilllo 23 10,697 29-12-2020, 07:55
Ostatni post: TaDe65
  [R] MTLB - rosyjski ciągnik artyleryjski, 1-25, projekt własny MichalR 64 25,627 27-09-2018, 09:24
Ostatni post: pawcio37
  [R]MAZ-537G+MAZ/ChMZAP-5247G czyli kolejny model odpoczynkowy tomo11 23 12,073 03-06-2016, 09:55
Ostatni post: tomo11
  [R/G] Radziecki ciężki ciągnik gąsienicowy "Komintern"- Projekt własny jaceko99 40 17,259 14-10-2015, 01:27
Ostatni post: jaceko99
  Ciągnik artyleryjski MAZUR D-350 1:25 Orlik ceva 61 25,318 09-08-2015, 11:13
Ostatni post: ceva
  [R] AT-42 - rosyjski ciągnik artyleryjski MichalR 41 14,331 14-06-2014, 02:13
Ostatni post: Japończyk
  [R/G] Woroszyłowiec - ciągnik gąsienicowy - projekt własny MichalR 66 24,282 20-06-2012, 08:00
Ostatni post: bonk
  Ciągnik lotniskowy Scheuch-Schlepper + laweta - Orlik MK Kroolo 71 23,777 21-07-2011, 11:10
Ostatni post: Piter
  [RELACJA] Ciągnik C2P GPM 16/2009 Jędrek 10 6,284 07-08-2010, 10:46
Ostatni post: ceva

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości