Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja] Horten 229 B Nachtjager
#1
Witajcie :lol:

Od czasu do czasu wpisywałem się w waszych relacjach z latadłami, że zrywa mnie coraz bardziej na samolot po tym co widać po waszych pracach. :grin:

No i stało się. Padło na samolot braci Horten's. Mimo, że załatwiłem ten model znajomemu, sam mnie urzekł.
Jest to swego rodzaju przerywnik w budowie Fusiaka ( naprawdę można hopla dostać).

Przejdzmy do samego modelu. :mrgreen:
Wraz ze znajomym zrobiłem sobie nocny maraton sklejaczy. Wtedy to zacząłem Hortena.
Przy pierwszym pasowaniu części powróciły do mnie stare czasy, gdy docinanie i pasowanie kilanaście razy jednej części to standart :mrgreen:.
Budowę rozpocząłem od rakiet. Niepasował tylko środkowy segment, który na obwodzie trzebabyło skrócić o 2 mm. Następpnym etapem był szkielet kadłuba. Tytaj wszystko pasowało poza spływami skrzydeł i przekrojami ich żeber. Szkielet przeszedł już wstępne szlifowanie PDT_Armataz_01_01

Oto efekty jednego nocnego maratonu: :mrgreen:

[Obrazek: th_P4270403.jpg] [Obrazek: th_P4270402.jpg] [Obrazek: th_P4270401.jpg] [Obrazek: th_P4270399.jpg]

[Obrazek: th_P4270397.jpg] [Obrazek: th_P4270396.jpg] [Obrazek: th_P4270395.jpg] [Obrazek: th_P4270394.jpg] [Obrazek: th_P4270393-1.jpg]


Wyszłem już z wprawy lepienia latadel, więc licze na was PDT_Armataz_01_01 Uwagi,rady i sugestie mile widziane. Confusedmile:

Pozdrawiam
szebi
[Obrazek: luft-userbar.png]
Odpowiedz
#2
Fajno, wreszcie jakiś latający dziwak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpowiedz
#3
Szebi, chłopie czy Ty wogóle sypiasz...? Bądź też bezczelnie zapytam co bierzesz że nie musisz?? Ja tez chcę!! :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted: :twisted:

Fajno, kolejna nietypowa konstrukcja :-) Szczególnie jestem ciekaw jak poradzisz sobie z poszyciem skrzydeł. O ile sie orientuję w tym modelu praktycznie całe skrzydło to jeden element. Ingerowałeś w szkielet skrzydeł, mam nadzieje że nie będzie potrzeby modyfikować poszycia... :-)

Powodzenia!!

Pozdrawiam!
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

[Obrazek: 3001_14_06_20_8_48_02.jpeg]

Odpowiedz
#4
Budowałem ten model już dawno (niestety nie zachował się do dnia dzisiejszego )ale z tego co pamiętam kadłub-centropłat wymagał dosyć sporo docięć i warto podkleić brystolem skrzydła bo szkielet jest ubogi a skrzydełka spore i lubią się zapadać.Koło przednie jest spore i nie mieściło mi się w "widelcu" zawieszenia , więcej błędów nie pamiętam.
Powodzenia :!:
Pozdrawiam Tomek :wink:
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#5
Sprudin

Sypiać sypiam, takie maratony nie zdarzają się często. :wink:
A jak ja to robię ? Niczego nie biorę , po power jeżdżę do Gagusi :mrgreen:

mikoaj68

Dzięki za wskazówki, będą bardzo przydatne przy budowie. Confusedmile:
Dzięki Tobie uniknę tych wpadek i przyłożę się do centropłatu - takie tam są rozwinięcia na dziobie, że patrząc jeszcze na wycinankę wyobrażałem sobie jaka z nim będzie masakra. :roll:
[Obrazek: luft-userbar.png]
Odpowiedz
#6
Nie masakry nie ma bryła kadłuba -centropłata w sumie jest prosta ale podklej płaskie powierzchnie brystolem a cięcia będą głównie na wyjściu na skrzydło ,ale widzę że już przykleiłeś szkielety skrzydeł :?: a wloty powietrza powinny być przyklejone szerszą częścią w kierunku kabiny i szwem w stronę skrzydła .
Pozdrawiam Tomasz.
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#7
Faktycznie, wloty trzeba przerobić. Mój błąd. Widać dawno już nie kleiłem samolotu....
Szkielety skrzydeł zawsze sklejam w całość w każdym samolocie, lepiej mi się później okleja, to trochę nietypowy samolot więc mogłem się przeliczyć. :???:
Zasugeruję się do Twoich rad :wink:
[Obrazek: luft-userbar.png]
Odpowiedz
#8
Poprawione...
Wybaczcie coraz mniej czasu na klejenie. Może nawet jekiś kryzys twórczy :???:

[Obrazek: th_P4300406.jpg]
[Obrazek: luft-userbar.png]
Odpowiedz
#9
Cytat:Może nawet jekiś kryzys twórczy :???:
Kryzys??? :mad: Ja czekam na dalsze postępy :twisted: :mrgreen: .
Odpowiedz
#10
No to przeprosiłem się chwilowo z Hortenem :mrgreen:
Kolejna nocka modelowania za mną, wykonałem poszycie centropłata tego latającego badziewia. Narazie nic nie docinałem poza szkieletem. Najwięcej obróbki było oczywiście w części dziobowej, by odpowiednio nałożyć segment poszycia. Po wstępnym docinaniu, poszycie "w miarę" pasuje do szkieletu - dalszego szlifowania nie było, bo po prostu byłem już zmęczony.

Naszła mnie również pewna prawidłowość: Kleję samolot nocny w porze nocnej :mrgreen:

Oto efekty co zdziałałem drugiej nocy pracy nad modelem:

[Obrazek: th_PC292685.jpg] [Obrazek: th_PC292687.jpg] [Obrazek: th_PC292688.jpg] [Obrazek: th_PC292682.jpg]

Wszystko po przyklejeniu do szkieletu będzie docinane tam gdzie tego potrzeba oraz psyknięte lakierem PDT_Armataz_01_01

Nawiasem mówiąc, klejąc modele wydawnictwa AH człowiek zapomina się, że model może mieć poważniejsze niedoróbki co jest widoczne w takich wiekowych opracowaniach, ale to mimo wszystko dodaje mi więcej uciechy, gdy uda się podołać danemu problemowi Confusedmile:

Pozdrawiam
szebi
[Obrazek: luft-userbar.png]
Odpowiedz
#11
Cytat:klejąc modele wydawnictwa AH człowiek zapomina się, że model może mieć poważniejsze niedoróbki co jest widoczne w takich wiekowych opracowaniach, ale to mimo wszystko dodaje mi więcej uciechy, gdy uda się podołać danemu problemowi Confusedmile:
Jestem tego samego zdania :grin:
Odpowiedz
#12
Cytat:model może mieć poważniejsze niedoróbki co jest widoczne w takich wiekowych opracowaniach, ale to mimo wszystko dodaje mi więcej uciechy, gdy uda się podołać danemu problemowi Confusedmile:

Szczególnie kiedy porywasz się na projekt który znajomym zeżarł sporo nerwów, prawda? ;-) Z utęsknieniem czekam na relacyjkę stary :-P

Pozdrawiam!!
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

[Obrazek: 3001_14_06_20_8_48_02.jpeg]

Odpowiedz
#13
Bardzo ładna robota.
Wracając do samego opracowania, to nie dość, że jest to wiekowe opracowanie, to niestety pan Pacyński projektując model, zrobił całkowitą wariację na temat, a szkoda. Przydałoby się nowe, porządne opracowanie Hortena, w wersji, jaka istniała i istnieje do dzisiaj, w postaci zachowanego w USA egzemplarza samolotu.
Odpowiedz
#14
Ta "wariacja" to projekt z 1995 roku. Jedyną dokumentacją była instrukcja modelu plastikowego firmy "Dragon" w skali 1:48 i odtworzony wariant B oraz malowanie tego modelu. Jak ktoś ma wiadomości, że w tym czasie istniała gdzieś inna dokumentacja Ho-222B to powinien się tym podzielić. Nawet przy rysunkach z Koku-Fan z 1997 lub 1998 (nie pamiętam) - to moja dokumentacja przygotowawcza do modelu wyglądała na prawdę super.
Dobre plany tego samolotu powstały dopiero podasz rekonstrukcji tego samolotu dopiero w roku 2003. Przygotowało je dwóch Rosjan opierając się o rzeczywistą dokumentację przejętą przez Sowietów w 1945.
W 1995 możliwa była tylko taka wariacja Smile
Odpowiedz
#15
Drogi Marku, dlatego, skoro jak sam mówisz, swój model oparłeś na wypraskach Dragona, a teraz pojawiła się nowa dokumentacja, to może opracujesz nam nowego Hortena, ale tym razem w normalnej, tej "prawdziwej" wersji czyli Ho-IX V-3/ Ho-229A.
W końcu masz już doświadczenie z tą konstrukcją, a sklejanie Twojego modelu wersji Nachtjager, którą sam zrobiłem kilka lat temu, wspominam bardzo miło Confusedmile:
Odpowiedz
#16
Powiedzmy tylko tyle... nie potwierdzam i nie zaprzeczam.

lub

Bez komentarza Smile Smile Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,155 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,050 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,423 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,456 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,035 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,608 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 19,771 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,696 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,362 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas
  [Relacja] Tobruk, eskortowiec z MM nr 2-3/1982 kokosz 2 4,375 09-07-2019, 08:08
Ostatni post: hajer_mihau

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości