Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycinanie kółek/krążków na masową skalę
#1
Siemanko!
Wybaczcie panowie (i panie) miałem to zrobić już sto lat temu ale jakoś mi wyleciało Sad
Ogólnie sprawa jest banalnie prosta :wink:
Ja w tym celu rozmontowałem taki teleskopik od lampki (lepsze są antenki od radia-większy wybór średnic :mrgreen: )
Po przycięciu na wystarczającą długość owinąłem część papierem do drukarki nasączonym SG co ma na celu wzmocnienie bądź co bądź słabiutkiej rurki.
Zabieg ten wykonałem po to aby rurki nie splaszczyć przy mocowaniu do wiertarki nooo i przy mniejszych ilościach łatwiej się w palcach obraca efekt wygląda o tak m/w:
[Obrazek: 89a2fd410ee57969m.jpg]
Następnie jak już usztywnienie jest gotowe wystarczy zamontować przyrząd do elektronarzędzia typu: wiertarka lub podobnego i prześmigać pod kątem po papierze ściernym na maksymalnych obrotach...
efekt powinien być m/w taki:
[Obrazek: 0998bbe8acbdf1b3m.jpg]
najczęściej przeze mnie używane są takie 2:
[Obrazek: cd2bfad3bffda553m.jpg]
z czego ten grubszy przyrząd jest do wycinania krążków a ten cieńszy z drugiej strony jest naostrzony od środka (wiertara, max. obroty + AK-3 wetknięty w rurke) do wycinania otworów o równych krawędziach.
Jako że u mnie schodzą duże ilości krążków ( nie, nie mam fabryki confetti :wink: ) przyspieszam sobie proces ich produkcji składając kawałek papieru w harmonijke lub podobnie i wiercąc na raz po np.10 szt.o tak:
[Obrazek: a7f46ea04c63da39m.jpg]
Przy okazji odkryłem że da się tak również nity wiercić :mrgreen: przyrząd wygląda o tak:
[Obrazek: 1b7f38483fcdede1m.jpg]
musi jednak być idealnie skalibrowany żeby równe wychodziły (mi przy lekkim "biciu" i za dużych obrotach szarpał karton po prostu) nie mniej jednak po paru dniach experymentów ogarnąłem sprzęta i w ciągu niecałych 5 min robię sobie o taki zapas nitów :
[Obrazek: 94d7802c64ff0455m.jpg][Obrazek: de46ddad3099841cm.jpg]
Jak Wam się to do czegoś przyda to fajnie :wink:
Pozdrawiam serdecznie
jaroslav
Odpowiedz
#2
Dzięki! A może masz jakiś pomysł na łby śrub 1mm? :-)
na macie: projekt X
Odpowiedz
#3
hmm ja to ręcznie wycinam.... sporo jest patentów na to.. gdzieś tu kiedyś Czarek pisał o swoim patencie, jest patent Syzyfa gdzieś na konradusie jutro poszukam coś konkretnego
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wycinanie wąskich elementów zizu82 13 1,448 23-04-2019, 10:58
Ostatni post: Lesio73
  Wycinanie wreg a "odłażenie" papieru skom25 5 2,634 03-01-2012, 09:33
Ostatni post: skom25
  Wycinanie firewalker 5 3,430 02-03-2010, 11:33
Ostatni post: Paolo vanKossi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości