Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konkurs Pancerny - GPM / Renault FT-17 + prowadnica szynowa
#1
Witam. Zgodnie z tym co pisałem zakładam relację.
Będę sklejał czołg Renault FT-17 na prowadnicy szynowej. Model z wydawnictwa GPM 2/2002, skala 1:25. Autorem jest Eugeniusz Moczuk. Model mam zamiar skleić w standardzie z wnętrzem. Retusz robię farbami plakatowymi.

Budowę zaczynam od czołgu. Na początku, zgodnie z opisem skleiłem poszycie zewnętrzne. Ponieważ model sklejam z wnętrzem więc zrezygnowałem z szkieletu. Postanowiłem poszycie wewnętrzne podkleić tekturą 1mm, następnie musiałem całe poszycie odpowiednio przycinać o grubość tektury. Kadłub sklejany Butaprenem

[Obrazek: 15130cd0137923adm.jpg] [Obrazek: a3e3a170eddfc38am.jpg] [Obrazek: 952f039a6c841702m.jpg] [Obrazek: 32076e6688affd29m.jpg]

Kolejnym etapem było wyposażanie wnętrza. Na początek fotel i drążek zmiany biegów, drążki kierownicze i pedały.

[Obrazek: 82e5ae8fc897b8f0m.jpg] [Obrazek: 19f3449e8a75af63m.jpg] [Obrazek: d633f0a5ef1b5c66m.jpg]
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#2
FT-17 to jeden z piękniejszych czołgów pierwszej jak i drugiej wojny światowej :grin: . Życzę powodzenia w budowie !
Pozdro!
Odpowiedz
#3
Siemanko
Temat to mój ulubiony więc chętnie popodglądam Twoje zmagania :wink: w razie problemów z tym pojazdem pisz do mnie śmiało :wink:
Pozdroo
Odpowiedz
#4
Świetnie, że wreszcie jest relacja z budowy tego modelu. Co prawda mam go w 2D, ale jeszcze nigdy nie widziałem relacji z jego budowy oraz tego jak wygląda jego sklejone wnętrze.
Mam jednak spore "ale". Rozumiem, że podklejanie na tekturę 1mm ma na celu usztywnienie kadłuba. Ale po co podklejałeś te fragmenty, których krawędzie są widoczne po otwarciu pokryw włazów (płyty przylegające do włazu kierowcy i włazu przedziału napędowego). W tym momencie, jeśli przykleisz pokrywy otwarte, będzie widać te grubaśne ściany. A przecież w Ft-17 zastosowano dość cienkie płyty pancerne, a nie takie jak w Tygrysie. Tak więc w/g mnie zawaliłeś sprawę już na samym starcie. Oczywiście, mimo tego, kibicuję dalszej budowie, bo ten model to jeden z faworytów mojego archiwum, w kolejce do sklejenia.
Odpowiedz
#5
A ja myślę że można przymknąć oko na te grubaśne części. Na tym zdjęciu nie wyglądają na wiele cieńsze.
http://www.defencetalk.com/pictures/data...60236a.jpg
Pozdrawiam
Piotr

Odpowiedz
#6
Cytat:Temat to mój ulubiony więc chętnie popodglądam Twoje zmagania :wink:
Dobra posuń się ja też po podglądam :razz: .
Z tymi pancernymi ścianami to PiterATS ma rację ale na poprawki jest już za późno Confusedad: .
Cytat:A ja myślę że można przymknąć oko na te grubaśne części. Na tym zdjęciu nie wyglądają na wiele cieńsze.
A ja myślę że na tym zdjęciu widać szkielet kadłuba a nie grube ścianki :neutral: .

Ale dość gadania teraz już zamieniam się w obserwatora Cool .
Odpowiedz
#7
Cytat:A ja myślę że na tym zdjęciu widać szkielet kadłuba a nie grube ścianki :neutral: .
Chyba jednak nie masz racji. W tym miejscu nie ma szkieletu z kątowników.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co...Borden.jpg

Co prawda ściana nie wygląda tak grubo jak w modelu, ale nadal uważam że można przymknąć na to oko.
Pozdrawiam
Piotr

Odpowiedz
#8
Cytat:Chyba jednak nie masz racji. W tym miejscu nie ma szkieletu z kątowników.
Niestety muszę się z Tobą zgodzić Cool .
Odpowiedz
#9
Ceva, za szybko się poddajesz :wink:
[Obrazek: 76c5bb94e9e41fdam.jpg]

Piotr D., owszem nie ma szkieletu z kątowników, mało tego! nie ma tu nawet FT-17 :mrgreen:

Zdjęcie które zapodałeś przedstawia czołg M-1917, produkt licencyjny made in USA
od Reni różni się uzbrojeniem, kształtem pancerza, szczegółami zawieszenia, wydech ma z lewej strony, inną jednostkę napędową, inny właz w stropie wieży (okrągłe były tylko w wieżach Girod- odlewanych) haki na kadłubie za wieżą (do załadunku na statek) i duużo innych....
Na pocieszenie dodam, że nie wszystkie "FT"miały te kątowniki (które nie są częścią szkieletu tylko "wspornikami" klap włazu).
PS: Płyty boczne chroniące kierowcę miały w zależności od roku/kraju produkcji/fabryki 16-20mm co dawało by 0,64-0,8mm w modelu :wink:
Pozdroo
Odpowiedz
#10
Cytat:Ceva, za szybko się poddajesz :wink:
Ba, no, taki mądry to ja nie jestem... Confusedad:
Odpowiedz
#11
Cytat:Ba, no, taki mądry to ja nie jestem... Confusedad:

No to zdrówko <psssst> bo ja też nie :mrgreen:
Odpowiedz
#12
Cytat:No to zdrówko <psssst> bo ja też nie :mrgreen:
<psssst> zdrówko :mrgreen:
Odpowiedz
#13
Nareszcie trochę wolnego! :mrgreen: Dopiero teraz mam czas aby odpisać, pancerz rzeczywiście wyszedł za gruby, ale juz nic na to nie poradzę. Confusedad: Trzeba wyciągnąć wnioski i nie popełnić tego błędu przy następnym modelu.

A teraz ciąg dalszy relacji. Skończyłem przedział bojowy (elementem którego nie pokazywałem wcześniej jest korba rozruchowa).
[Obrazek: 4d71f170810ff462m.jpg] [Obrazek: a20649de6891f379m.jpg] [Obrazek: f8f9e51fbe002559m.jpg]

Kolejnym etapem jest przedział silnikowy.
Do tej pory skleiłem sprzęgła...
[Obrazek: 71f9dd845c07ec5em.jpg] [Obrazek: 6078d34399812b20m.jpg]

oraz hamulce.
[Obrazek: 22dc9d781dacf0a6m.jpg]

Kolejny etap to silnik.
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#14
Hej Kamil
Fajnie czysto Ci wychodzi tylko tą taśmę za siedzeniem kierowcy mógł byś nasączyć BCG i trochę"poluźnić (oryginalnie był to pas skórzany a nie sztywna blacha :wink: )
Pozwolę sobie jeszcze odnośnie nazewnictwa:
te 2 pudła w przedziale napędowym to obudowy przekładni bocznych, nie sprzęgła.
Sprzęgła boczne to te 2 bębny wychodzące ze skrzyni biegów (bęben między s.b. a silnikiem to sprzęgło główne)
Hamulce z kolei to były skórzane taśmy owinięte na sprzęgłach bocznych i napędzane za pomocą cięgieł i dźwigni od pedałów w kabinie
Pozdroo
Odpowiedz
#15
Mądrego to i przyjemnie posłuchać :wink: :razz: :mrgreen: .

Nie sądziłem że to opracowanie renówki opiera się o wypas.
Odpowiedz
#16
Cytat:Nie sądziłem że to opracowanie renówki opiera się o wypas.

Wojtku nie opiera się o wypas z prostego powodu!
Po prostu nie jestem pastuchem :mrgreen:
PS: sorry Kamil za offtop :wink:
Odpowiedz
#17
Jeśli chodzi o nazewnictwo to wziąłem je z instrukcji. Według autora te dwa pudełka to sprzęgła.
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#18
Cóż, jak widać autor nie miał zielonego pojęcia na co się porywa :ble:
Na szczęście model ten jest sklejalny
Odpowiedz
#19
Przedstawiam zdjęcia silnika.
[Obrazek: c397e2f288aca17am.jpg] [Obrazek: 9e0ceb5955501df1m.jpg] [Obrazek: ca42696405b66618m.jpg]

Wkleiłem wcześniej sklejone elementy.
[Obrazek: 43bb8f39b62c0c53m.jpg] [Obrazek: 804e1c3abf5c3df1m.jpg] [Obrazek: 56c0a38b7e59642am.jpg]
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#20
Ups,a mnie tu jeszcze nie było!? Byłem ale nic nie napisałem. Confusedmile: Kilek, jak zwykle czysto, schludnie, pięknie... Szkoda w sumie że to standardzik, bo miałbyś kopalnię wiedzy i pomysłów w relacji Jaroslava. No ale cóż wybór sklejającego. Od dawien dawna szykuję się na zakup tego modelu i do dnia dzisiejszego jeszcze go nie posiadam. Także tym bardziej z miłą chęcią pooglądam twoje zmagania z 17ką. I nie powiem, ale zaskoczony jestem tym, że ten modelik jest tak rozbudowany(całkiem niezłe to wnętrze). Pozdrawiam i życzę powodzonka!
Czołgista!
Odpowiedz
#21
Witam!
Skończyłem przedział silnikowy.
Za zdjęciu widać zbiornik paliwa oraz chłodnicę.
[Obrazek: b3898d5674b0662em.jpg] [Obrazek: 95bd0a353003f046m.jpg]

Następnie wszystko zamontowałem w kadłubie. Rury do chłodnicy i wydechu nie błyszczą się tak w rzeczywistości, jest to wina lampy błyskowej.
[Obrazek: 7c5eecf0d40409c4m.jpg] [Obrazek: cc8e06ac28cdb6e2m.jpg] [Obrazek: 32de697d093b78b1m.jpg]

Kolejny etap to przyklejenie górnych płyt pancerza.
[Obrazek: c92f62673c6d0329m.jpg] [Obrazek: 1636234e07c77032m.jpg] [Obrazek: 53b4ffc843ac1930m.jpg] [Obrazek: 5b28f8f671b58a25m.jpg]

Wygiąłem również oparcie kierowcy. Na zdjęciach zauważyłem braki retuszu, które wkrótce będą poprawione.
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#22
Oglądam Twoją relacje od początku i bardzo mi się podoba. Wycinasz, formujesz i kleisz bardzo czysto i schludnie. Czekam na kolejną odsłone :mrgreen:

Pozdrawiam
Darek
Niektóre opinie głoszą, że jeśli odsłucha się od tyłu płytę instalacyjną Windows XP, to można usłyszeć modlitwę do Behemota. Ale to jeszcze nic - jeśli puści się ją od przodu, to zainstaluje się Windows...
Odpowiedz
#23
Cześć Kamil
ta beczka to zbiornik paliwa??? powinien w rzucie z przodu mieć kształt zbliżony do odwróconego "U" całe szczęście że go przez chłodnicę nie widać, widać za to niechlujne podejście autora wycinanki :
na 6 zdjęciu nie schodzące się linie podziału blach i odwrotnie zamocowane zawiasy pokryw silnika (ta strona zawiasu powinna być na klapie) niestety widzę że kolorystyka nie pozwala na samodzielną poprawę w ramach standardu :ble: niemniej jednak dajesz radę z tym modelem :wink:
Odpowiedz
#24
Rzeczywiście, zawiasy przykleiłem odwrotnie, już za późno na poprawki.
Dodam tylko, że zawiasy w wycinance nie są opracowane jako ruchome. Tulejki zwijałem z zapasów jakie zostały mi po odciętych sklejkach.
Na warsztacie - ATF Dingo-1
Skończone - PWS-33 Wyżeł
Per aspera ad astra-Przez trudy do gwiazd
Odpowiedz
#25
Hej Kamil
Jak robiłeś je z zapasów to chyba jeszcze nic straconego i da się je zamienić. Spróbuj może te części odciąć, przydadzą Ci się do klap:wink: a
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mgebrov-Renault 1:25 WAK Luki76 4 496 11-10-2021, 04:57
Ostatni post: Tomasz K
  [R] Sumida Typ 2593 - japoński samochód pancerny z II w.ś. MichalR 8 1,951 08-01-2020, 07:25
Ostatni post: btomko
  Turecki krążownik pancerny ,, MECIDIYE ,,BM 204,1:200 DAS79pl 52 9,426 20-09-2019, 10:29
Ostatni post: yogi
  [Relacja] PROJEKT "RENAULT FT-17" Jaroslav 337 97,094 01-05-2016, 12:53
Ostatni post: Jaroslav
  [Relacja/Galeria] Konkurs senior: Westland Lysander Mk II - MM 12/97 ceva 35 17,529 17-12-2015, 01:09
Ostatni post: ceva
  IV Konkurs Pancerny - Orlik / Komatsu G-40 (Cotlet Ironworks Corp.) cotlet 49 16,063 18-02-2013, 06:12
Ostatni post: cotlet
  Relacja-Lotus Renault R31 Bartek D 17 4,953 04-02-2013, 03:10
Ostatni post: maniek15
  Renault FT 17 MM 12/86 Rabbit 19 6,119 31-12-2012, 11:11
Ostatni post: dexter
  IV Konkurs Pancerny - Orlik / Komatsu G-40 made by JaCkyL JaCkyL 92 25,913 23-12-2012, 01:58
Ostatni post: Tap-Chan
  IV Konkurs Pancerny - ORLIK / PzKpfw. V Panther Ausf. G "Pudel" undertow 82 32,995 11-12-2012, 11:18
Ostatni post: kujot666

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości