Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R] Handley Page Halifax (MM 4-5-6/2010)
#1
Witam w mojej nowej relacji Smile
Długo zastanawiałem się co wybrać na następny projekt. Miałem ochotę na jakąś pancerkę, ale patrząc na to co poniektórzy wyprawiają, doszedłem do wniosku, że szkoda sensu robić coś w standardzie, a do waloryzacji nie mam zdolności. Przeglądając swoje zasoby na chwilę zatrzymałem się przy znanym już Halifaxie i pomyślałem: jak to? Ja nie skleję? Potrzymaj mi piwo ^^, Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Standardowo, najpierw okładka i podklejone wręgi.

[Obrazek: th_01.jpg] [Obrazek: th_02.jpg] [Obrazek: th_03.jpg]

Postanowiłem wywalić podłużnicę, pewnie wykorzystam jej fragment w środkowej części kadłuba. Od razu wyciąłem poszycia wszystkich segmentów, dorobiłem im sklejki i powklejałem większość okienek. Przymierzałem segmenty do siebie i przyznam, że nie wyglądało to tragicznie. Przy okazji - niezły cielok z tego Halifaxa Smile

[Obrazek: th_04.jpg]

Wręgi najpierw szlifuję, a dopiero później wycinam środek. Nie wyrzucam go póki co - przy pasowaniu poszycia wtykam z powrotem do wręgi, co może zapobiec jej zgnieceniu. Szlifowania trochę jest, ale spowodowane jest to głównie dodaniem sklejek z bloku technicznego.

[Obrazek: th_06.jpg] [Obrazek: th_07.jpg]

Na razie mamy sklejony jeden segment. Poszycie wewnętrzne musiałem rozciąć na górze i trochę skrócić ponieważ rozjeżdżały się okienka.

[Obrazek: th_08.jpg] [Obrazek: th_09.jpg] [Obrazek: th_10.jpg]
Odpowiedz
#2
Ambitny plan,
popatrze, pooglądam.
Odpowiedz
#3
BARDZO obiecujący początek. Z ciekawością będę zaglądał...

Pozdrawiam, Bohdan
Odpowiedz
#4
Felipe obyś był pierwszy co tego cielaka skończy,,,,bo chyba wszystcy polegli...trza mieć dużo zaparcia ,a myslałem ze po Hellcacie będzie coś jednosilnikowego, a u Ciebie jak zwykle schludnie i czyściutko podoba mi śię
pozdrawiam
Odpowiedz
#5
szczerze życzę powodzenia! Obyś był pierwszy.

Jak tak dalej pójdzie to ten model stanie się legandą. Ambitny plan wydawnictwa, duże oczekiwania - żadnego sklejonego egzemplarza Smile
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)

się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Odpowiedz
#6
Może coś z tego urośnie Big Grin, życzę powodzenia i cierpliwości bo fajnie byłoby go zobaczyć w pełnej okazałości. ....... Zrymowało mi się jakoś PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#7
Witam w drugim odcinku przygód Pana Halifaxa Smile
Jejku, straszne nadzieje we mnie pokładacie, głupio by było zawieźć. Będę się starał ze wszystkich sił doprowadzić relację do końca, ale niczego nie obiecuję, tym bardziej, że nie dotarłem jeszcze do krytycznych momentów budowy.

Doszły trzy kolejne segmenty i powstało coś w stylu wydmuszki Smile W zmaganiach poprzedników widziałem, że poszycie K8 jest zbyt krótkie dlatego postanowiłem poskracać poprzedzające je poszycia. Pomimo tego, że przymierzałem z pincet razy to i tak za mało skróciłem oklejkę pierwszego segmentu i powstała szpara na dole. Jakoś udało mi się ją załatać.

[Obrazek: th_11.jpg] [Obrazek: th_12.jpg] [Obrazek: th_13.jpg] [Obrazek: th_14.jpg]

Żeby zniwelować schodek jaki powstaje po wklejeniu sklejek oraz szybek, od wewnątrz wkleiłem coś w stylu podposzycia - biały pasek widoczny na jednym ze zdjęć. Pokazałem też jak poradziłem sobie z błędnie zaznaczonym okienkiem.

[Obrazek: th_15.jpg] [Obrazek: th_16.jpg] [Obrazek: th_17.jpg]

Wręga 5 na zdjęciach nie jest jeszcze wklejona. Muszę to zrobić razem z pokładem, inaczej nie da rady. Trochę pobrudziłem ją SG, jeśli będzie to widoczne to zakryje to tak samo jak błędne okienko.

[Obrazek: th_18.jpg] [Obrazek: th_19.jpg] [Obrazek: th_20.jpg] [Obrazek: th_21.jpg] [Obrazek: th_22.jpg] [Obrazek: th_23.jpg]
[Obrazek: th_24.jpg] [Obrazek: th_25.jpg] [Obrazek: th_26.jpg] [Obrazek: th_27.jpg] [Obrazek: th_28.jpg]

Myślę, że teraz jest odpowiednia pora, aby zacząć wrzucać wszystkie bambetle do środka, czuję, że będzie to trochę jak budowa rafandynki Big Grin

Przy okazji, może ktoś posiada tłoczone oszklenie do tego samolotu? Chętnie odkupię Smile Trochę przeraża mnie perspektywa tłoczenia wieżyczek strzeleckich, chociaż to odległa przyszłość, ale zbliżam się do kopułki astro Smile
Odpowiedz
#8
Mucha nie siada...
Odpowiedz
#9
rewelacja! Prawie nie widać, że sztukowany od spodu Smile
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)

się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Odpowiedz
#10
Spokojnie jest sklejalny i to dobrym efektem. A tak widziany był w grudniu 2013 w Gołębiu na konkursie. Ba nawet dostał Grand Prix  Dyrektora GOK.
[Obrazek: 72da5d23-ce97-421e-b367-3e37f06270fc.jpg]
Odpowiedz
#11
Struna, masz fotkę od spodu? Smile
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)

się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Odpowiedz
#12
Mam jeszcze taką fotkę ze Świdnika tego roku.
[Obrazek: c76067cb-40fb-49d3-b5e8-d097d727e918.jpg]
Odpowiedz
#13
Jak do końca utrzymasz ten sam poziom to będę musiał na swojej liście kartonowych idoli zrobić małe przetasowanie.  Cool
Odpowiedz
#14
:-)
Jest na co popatrzeć. Niewielu jest takich, co potrafią tak ładnie segmenty łączyć.
Brawo.
Pozdrawiam

[Obrazek: usnavy2ui2.png]
Odpowiedz
#15
struna uspokoiłeś mnie trochę Wink
(21-08-2014, 11:02)qn link napisał(a):Niewielu jest takich, co potrafią tak ładnie segmenty łączyć.
W rzeczywistości nie wygląda tak dobrze jak na zdjęciach, chociaż tragedii też nie ma Wink Z odległości 1 metra i przy odpowiednim świetle da się to oglądać Tongue Czarny kolor strasznie wyciąga szpary pomiędzy elementami.

Co do Halifaxa, wykonałem prawie wszystkie elementy wyposażenia wnętrza i poupychałem to co znajduje się w pierwszych czterech segmentach. Nie ma się nad czym rozpisywać, bo nie było większych problemów. Jedynie przypominam sobie błąd w rozrysowaniu siatki fotela pilota. Zaznaczone miejsce do przyklejenia poduszki oparcia wypada z tyłu fotela. W gotowym modelu będzie to jednak niewidoczne. Od siebie dodałem ramki i szkiełka zegarów oraz klamry i sprzączki pasów.

[Obrazek: th_30.jpg] [Obrazek: th_31.jpg] [Obrazek: th_32.jpg] [Obrazek: th_33.jpg] [Obrazek: th_34.jpg]
[Obrazek: th_35.jpg] [Obrazek: th_36.jpg] [Obrazek: th_37.jpg] [Obrazek: th_38.jpg][Obrazek: th_39.jpg]
[Obrazek: th_40.jpg] [Obrazek: th_41.jpg] [Obrazek: th_42.jpg] [Obrazek: th_43.jpg]

Aaa... no i wystąpiła kolizja części nr38 i okienka pokazanego na zdjęciu. Potrzebna była mała improwizacja.

[Obrazek: th_44.jpg]
Odpowiedz
#16
Trochę nazbierałeś "grzybków" do wiaderka. I to samych "prawych"...
Zdjęcie 4 w drugim rzędzie - przekrój kadłuba traci oś symetrii czy to złudzenie ?
Fantastyczna kontynuacja.

Pozdrawiam, Bohdan
Odpowiedz
#17
(08-09-2014, 07:13)Kilminster link napisał(a):Zdjęcie 4 w drugim rzędzie - przekrój kadłuba traci oś symetrii czy to złudzenie ?
To nie złudzenie, ale spokojnie, wszystko jest pod kontrolą Smile Halifax miał niesymetryczną przednią część kadłuba. Owiewka jest bardziej przesunięta na prawą stronę.
Odpowiedz
#18
Ładnie się to wszystko prezentuje,
PDT_Armataz_01_34
Pozdrawiam
Odpowiedz
#19
Witojcie Big Grin
W Halifaxie przybył segment z owiewką kabiny jak i sama kabina została wyposażona w parę gratów.
Przyjąłem dosyć karkołomny sposób sklejania tego segmentu: na samym początku budowy wkleiłem folię, delikatnie ją formując na wrędze, do części K9 (poszycie segmentu). Następnie delikatnie wkleiłem wręgę 6, dzięki czemu segment trzymał kształt zbliżony do docelowego. Kolejnym etapem było sklejenie razem części K10 i K11 (same ramki, bez folii) i taki zestaw doklejono do K9.

[Obrazek: th_45.jpg]

Dopiero taki twór dopasowałem i dokleiłem do poprzednich segmentów. Na samym końcu wkleiłem szybki w K10 i K11. Niestety, chyba miałem zły dzień i przy wklejaniu folii do K10 i K11 strasznie pobrudziłem ją SG. Jeśli plamy będą mnie strasznie denerwować to zakleję je cienkimi paseczkami pod kolor ramek. Zastosowałem taką technikę ponieważ obawiałem się, że ramki razem z folią będą zbyt sztywne do tego by je ładnie ze sobą spasować.
W opracowaniu nie znalazłem wewnętrznych ramek do K10 i K11. Dobrze, że przezornie zostawiłem sobie kolorowe środki z "lewych" stron pierwszych wręg i wykorzystałem je do wykonania ramek. Może nie są idealne, ale lepsze takie niż żadne Smile

[Obrazek: th_46.jpg] [Obrazek: th_47.jpg] [Obrazek: th_48.jpg] [Obrazek: th_49.jpg] [Obrazek: th_50.jpg]
[Obrazek: th_51.jpg] [Obrazek: th_52.jpg]

Do tak wykonanej przedniej części kadłuba przykleiłem fragment podłużnicy wraz z pokładem nad lukiem bombowym, póki co wręgi są wtyknięte na sucho. Trochę rozjeżdża się kamuflaż oraz linie podziałowe, dobrze to widać z lewej strony.

[Obrazek: th_53.jpg] [Obrazek: th_54.jpg] [Obrazek: th_55.jpg] [Obrazek: th_56.jpg] [Obrazek: th_57.jpg]
[Obrazek: th_58.jpg] [Obrazek: th_59.jpg] [Obrazek: th_60.jpg]

Całość kojarzy mi się z czymś takim ^^,

[Obrazek: th_61.jpg]
Odpowiedz
#20
Jako kompletny ignorant i partacz w tej dziedzinie napisz proszę JAK łączysz segmenty i ewentualnie wykańczasz to połączenie. Bo nie będę mógł spać...
Odpowiedz
#21
Bardzo pięknie!
Chociaż zdjęcia wyglądają jak robione w lochu przy latarce  :wink:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#22
Hm, jak Kulega powyżej stwierdził, wstyd wklejać takie zdjęcia TAKIEGO modelu Wink
"Hope is the first step on road to disappointment"
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

[Obrazek: 3001_14_06_20_8_48_02.jpeg]

Odpowiedz
#23
(24-09-2014, 11:45)Kilminster link napisał(a):Jako kompletny ignorant i partacz w tej dziedzinie napisz proszę JAK łączysz segmenty i ewentualnie wykańczasz to połączenie. Bo nie będę mógł spać...
Wybacz, że tak długo czekałeś na odpowiedź, mam nadzieję, że jednak spałeś spokojnie Wink Nic szczególnego nie robię, staram się dokładnie spasować segmenty, a później BCG, chociaż tego kleju muszę się jeszcze nauczyć używać.

(26-09-2014, 06:45)MARIUSZ_G link napisał(a):Chociaż zdjęcia wyglądają jak robione w lochu przy latarce  :wink:
Już kiedyś o tym pisałem, zdjęcia były robione telefonem w trybie makro, teraz już mam dostęp do aparatu, więc mam nadzieję, że będzie lepiej Wink

Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji, coś tam było zrobione, ale nie wrzucałem na forum. Przybył kolejny segment, w którym to zainstalowałem kopułkę astro własnego tłoczenia. Bez skrzynki podciśnieniowej niemożliwe było uzyskanie ładnego odcięcia kopułki, dlatego folię w tym miejscu dociskałem do kopyta widocznym na zdjęciach pierścieniem.

[Obrazek: th_62.jpg] [Obrazek: th_63.jpg] [Obrazek: th_64.jpg]

Miejsce, w które będą wsunięte dźwigary skrzydeł solidnie wzmocniłem, praktycznie wykonałem je z litej tektury. Planuję wykonanie podposzycia, oraz wzmocnienia skrzydeł i stąd ten zabieg.

[Obrazek: th_65.jpg]

Zeskanowałem i wydrukowałem sobie kartkę z kolorem wewnętrznych powierzchni oraz z blachą ryflowaną (upss... nie udało się złapać ostrości).

[Obrazek: th_66.jpg]

Wykorzystam to do zakrycia miejsc, które będą widoczne przez okienka w dalszych segmentach.

[Obrazek: th_67.jpg] [Obrazek: th_68.jpg] [Obrazek: th_69.jpg]

Teraz żałuję, że nie zacaponowałem wycinanki ponieważ druk się łatwo ściera. Dodatkowo na czarnym druku widać każde zagięcie i niedoskonałość.

[Obrazek: th_70.jpg] [Obrazek: th_71.jpg] [Obrazek: th_72.jpg] [Obrazek: th_73.jpg] [Obrazek: th_74.jpg]
[Obrazek: th_75.jpg] [Obrazek: th_76.jpg] [Obrazek: th_77.jpg] [Obrazek: th_78.jpg] [Obrazek: th_79.jpg]

Na koniec, kolejny segment, który jest nieco zasmucony tym, że trzeba pisać pracę magisterską Smile

[Obrazek: th_80.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] SCHARNHORST – Military Model 2-3/2010 – 1:200 Winek 146 29,354 26-03-2024, 08:58
Ostatni post: Tuco
  Brytyjnski monitor HMS M-15 ,WAK 7-8/2010 DAS79pl 14 7,441 02-05-2019, 05:45
Ostatni post: Lesio73
  [R] Spitfire Ia KA 3/2010 Cordel 26 13,696 09-01-2017, 10:29
Ostatni post: Cordel
  Galeona Smok; Mały Modelarz 7-8-9/2010. Panda82 45 36,562 27-09-2015, 09:39
Ostatni post: Panda82
  [SzS] Halifax BMK III- Mały Modelarz 7-8/73, skala 1:50. zablo1978 11 8,367 29-08-2015, 06:53
Ostatni post: zablo1978
  [R] FLY MODEL nr 57 - HANDLEY PAGE "HALIFAX" B Mk II ZbiG 76 29,130 07-04-2015, 09:57
Ostatni post: seb545
  [R]"Duże jest ciekawsze"czyli"Halifax"MM 4-5-6/10 drakon 68 31,296 26-12-2014, 03:39
Ostatni post: Andrzej Px48
  [WKM] HMS Matabele (Answer ModelArt 3/2010) pikowski 51 23,267 01-04-2014, 06:59
Ostatni post: radzias
  Obrońca Malty - Gloster Sea Gladiator KA 2/2010 Piotreq 118 43,196 03-10-2012, 07:40
Ostatni post: kordian
  [Relacja] Włoski krążownik ciężki ZARA - WAK extra 1/2010 ceva 262 94,386 23-06-2012, 01:16
Ostatni post: Tomasz K

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości