Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja] WSK M06-B3 GIL z kartonu w skali 1/10
Do of topów nic nie mam byle były w temacie  motocykli. 
Dominik wiesz że szlifierką na lodzie daleko nie ujedziesz. Mój brat całą zimę Simkiem do pracy dojeżdża i bez wywrotki.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
To nie z tej zimy , jesień 2008  PDT_Armataz_01_05
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Odpowiedz
Witam
Sporo czasu upłynęło o dostatniej wizyty.
W tym czasie nie próżnowałem powstało chociażby to
[Obrazek: th_29032010001.jpg].
Ruszyły także prace nad oryginałem z tematu, po zakupie czterech silników złożyłem jeden który niedawno został oblatany
[Obrazek: th_15042010002.jpg].


A w modelu z powodu przerzucenia mocy produkcyjnych na powyższe działy powstało zaledwie tyle ( rolgaz, dekiel magneta, i elementy ramy) .
[Obrazek: th_18042010.jpg].

Projekt nie zarzucony prace trwają ale powoli.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Masz wspaniałą pasję, dzięki temu odżywają wspomnienia. Jakieś 30 lat temu śmigałem czymś takim po bezdrożach i wertepach, a na imię ona miała ,,GIL". Ojciec za wyczyszczenie motoru, dawał trochę pojeździć. Udawało mi się WuSuki rozpędzić nawet do 70 na godz. Ależ to był muł, z zazdrością patrzyłem na ,,Kobuzy". Widać że świetnie się bawisz przy obu motorach.
Odpowiedz
Zabawa jest przednia choć pociaga za sobą wiele wyrzeczeń.
Mój  Gilek leci ciut powyżej 60 (bez znaczenia jaki obciążenie czy 60kg czy 180) choć w danych technicznych jest 80. To zależy od zębatek zdawczej przy silniku i tej przy kole.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Jutro jest kolejny LKMD może pojawił byś się. Lubartów przecież nie leży daleko od Lublina  PDT_Armataz_01_28
Odpowiedz
Witam
Mały Update.
Spojrzenie na złożoność konstrukcji - instrukcja budowy
[Obrazek: th_ins.jpg]
Robota gorsza niż projektowanie a to dopiero niecała połowa!
Zarzuciłem budowę surówki ...  NIE CHCE MI SIĘ!  Może ktoś chce ją dokończyć? Czyli kto da więcej to jego.
To co do tej pory pokazałem w pełni wystarczy by ocenić cały projekt.


4czeriec2010

W między czasie powstaje ( od 3 dni) nowy projekt bazujący na dotychczasowym, nie wiem czy otwierać nowy temat czy kontynuować w tym...?
Oto to co powstało do tej pory
[Obrazek: th_2r.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Wątek utoną w czeluściach forum, czas go odkopać.
Sesja zakończona to zabrałem się za motórka. Małymi kroczkami przeplatanymi upalną niemocą oraz innymi bardziej ważnymi sprawami powoli powstaje modelik na razie w wersji cyfrowej ale niebawem wstawię fotki z egzemplarzem kartonowym ( rama i wahacz).
[Obrazek: th_wskz.jpg].
kolorek tylko dla kontrastu, docelowy to ciemna wiśnia.


Zaczątek baku....
[Obrazek: th_HPIM3684-Kopia.jpg]
I tu wyszła na jaw ciekawa rzecz...  Mianowicie sam odcisk baku powstał dobrych kilka miesięcy temu na zbiorniku "nr1", wtedy nie narysowałem linii cięć. Dziś zakładam tą wytłoczkę na zbiornik "nr2" i wytłoczka jest za mała ( musiałem ją porozcinać i sztukować) ...  wniosek każda stara WSk jest unikalna bo się różni wymiarowo od innych starych WSeK.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Forum oniemiało ze zgorszenia widząc te maszkary pokazywane przeze mnie...
tak więc wstawiam fotki gotowego prototypu ramy kołyskowej, Wykonany on jako sprawdzian pasowania części i trafności wybranej koncepcji budowy.
Prawa połówka ramy wykonana jako profil zamknięty .... moim zdaniem niewypał ( nie potrafiłem tego skleić poprawnie), lewa wykonana z dwóch warstw tektury oklejonej poszyciem...  efekt zadowalający, nieporównywalnie z poprzednim wzmacnia całą konstrukcje tego ważnego zespołu elementów.

[Obrazek: th_18072010.jpg] [Obrazek: th_18072010001.jpg]
[Obrazek: th_18072010003.jpg] [Obrazek: th_18072010004.jpg] [Obrazek: th_18072010005.jpg] [Obrazek: th_18072010006.jpg]

A tu porównanie ramy Z/B1 z B3.
[Obrazek: th_18072010002.jpg]


po kilku długich chwilach...
wahacz

[Obrazek: th_18072010007.jpg] [Obrazek: th_18072010008.jpg] [Obrazek: th_18072010009.jpg] [Obrazek: th_18072010010.jpg] [Obrazek: th_18072010011.jpg]
Wiem, wiem potwornie sklejony, akurat na niego zbrakło mi bloku technicznego i został wykonany z podwójnie sklejonego papieru od drukarki  ( co się gdzieniegdzie rozdwajał na spoinie), do tego jest do poprawki źle rozmieszczone sklejki i takie tam techniczne mankamenty.


[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Oczywiście podglądam Twoją pracę i trzymam kciuki za jej powodzenie. Tym razem trochę nie pasuje mi główka ramy która jest zbyt masywna i trochę inne położenie belek podsiodłowych.
Myślę że będzie to widać na poniższym zdjęciu.
[Obrazek: th_P1070807_cr.jpg]

Odpowiedz
Co do główki to się zgodzę, że jest trochę toporana.
Ale zauważ taką rzecz rama, którą pokazałeś posiada profile do mocowania stopek pasażera i tłumika co powoduje pochylenie całej ramy do przodu i zmianę konta nachylenia belek podsiodłowych.
U mnie owych elementów na razie nie ma i rama stoi na prostych odcinkach belek podsilnikowych i przez to jest jakby przechylona do tyłu.
W motocyklu stojącym na kołach belki podsiodłowe są +- równoległe do podłoża. Mam dwie ramy jedna jest z '61 s druga kilka lat młodsza ( w tej chwili nie pamiętam), podczas pobierania miary raz z jednej raz z drugiej ( bo jedna jeździ ) różnice w wymiarach sięgają miejscami grubo ponad 1cm, tak więc nie dziw się ze coś może nie pasować  :-P

Ps jeszcze jednego bubla nie znalazłeś  ale on nie zakłuca geomerii motocykla a nawet pomaga wzmacniając dany element  :lol: .


19 lipiec

Zbudowałem od nowa ramę i wahacz, powstało także kilka drobnych elementów. Zmieniłem główkę ramy poprzednia była o 6mm zadurza, przy okazji popsułem końcówki belek biegnących pod bakiem widoczne na foto, ale to nic wycinanka tego nie obejmuje.
[Obrazek: th_19072010001.jpg] [Obrazek: th_19072010003.jpg] [Obrazek: th_19072010002.jpg] [Obrazek: th_19072010005.jpg] [Obrazek: th_19072010004.jpg]


22 lipiec

mały off 
na wzorcu projektu nr2, który dostał nowe lśniące lica machnąłem własnoręcznie (bez szablonów) elementy ozdobne "szparunki" by dodać smaczku antykowi.
[Obrazek: th_21072010001.jpg] [Obrazek: th_21072010.jpg]

Trochę krzywo ale zleceniodawcy się podoba.
Na baku jeszcze niema bo się robią szablony logo  jak powstaną to i szparunek się pojawi.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Ładnie, trzeba by się przejechać i obejrzeć oryginał, bo fotki to komórką i w komórce robione? Wink
Tegwoj
[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Tak fotki komórką w komórce malowane były.
Jak chcesz to zapraszam to zrobisz profesjonalną sesje tej piękności.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Ale się nakopałem by odkopać WSKę z pod sterty modeli co ją przykryły
Mała aktualizacja wynikająca ze znudzenia wielośladami , szczególnie tym wehikułem pokazanym kilka postów wyżej ( wysypała się skrzynka przekładniowa ... rozsypało się łożysko na wałku atakującym dyfer i przy okazji wycięło 3 bieg)
We Zetce powstała lampa przednia i bak , Pierwsze prototypy.
[Obrazek: th_HPIM3728.jpg] [Obrazek: th_HPIM3726.jpg] [Obrazek: th_HPIM3725.jpg] [Obrazek: th_HPIM3724.jpg]

i jak powstawało jajko niespodzianka
[Obrazek: th_03082010.jpg] [Obrazek: th_03082010002.jpg] [Obrazek: th_03082010001.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Ku uciesze niektórych prace na d Zetką posuwają się w ślimaczym tempie do przodu.
[Obrazek: th_12102010003.jpg]

Nadal męczę zbiornik, który w porównaniu z tym z B3 to niezły pasztet, te jego obłości są nie do zniesienia.
Po wprowadzeniu kilku poprawek, sklejeniu kilku egzemplarzy nadal coś nie pasuje, tj brakuje tu i ówdzie po kilka milimetrów.
[Obrazek: th_12102010.jpg] [Obrazek: th_12102010002.jpg]

Inny problemem jest to, że nie pozwolił się rozwinąć jak należy, bo ta moja nowatorska technologia rozwijania powierzchni nierozwijalnych w celu ich powtórnego zwinięcia by przypominały to co wcześniej było nie rozwijalne ma pewne ograniczenia i błędy jak na razie nie do przejścia ( może i by się coś dało zrobić ale skomplikowało by to siatkę tego elementu, która i tak jest ciężka w klejeniu).
Efektem jest oto taki kanciasty profil tego bąbla.
[Obrazek: th_12102010005.jpg] [Obrazek: th_12102010004.jpg]

Na wcześniejszych fotkach jest to nie widoczne bo to pierwszy prototyp sklejony ze zwykłego papieru do drukarki a ten już na docelowym medium.
Mam nadzieję, że to znawcom i przyszłym monterom nie będzie zbytnio przeszkadzać.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
By temat nie umarł ze starości mała aktualizacja.
Pierwszy raz zastosowałem bierznik w oponie, jest jego jeden plus w całości zasłania powstające niedobory.
 
[Obrazek: th_18112010.jpg] [Obrazek: th_18112010002.jpg] [Obrazek: th_18112010001.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Naklej jeszcze te małe kostki bieżnika  :mrgreen:    Ciekaw jestem efektu jak dojdą szprychy.
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Odpowiedz
Taaa   dla chcącego nic trudnego ale mi się nie chce.
Tu odpowiedniejszy by było grawerowany laserowo bieżnik, bo przynajmniej lamelki by były.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Kolejna odsłona tym razem z WSKą serii Z.
Schowki narzędziowe.
[Obrazek: th_29112010.jpg] [Obrazek: th_29112010001.jpg]
[Obrazek: th_29112010008.jpg] [Obrazek: th_29112010005.jpg] [Obrazek: th_29112010004.jpg]
[Obrazek: th_29112010003.jpg] [Obrazek: th_29112010002.jpg] [Obrazek: th_29112010006.jpg]


EDIT

WSK-Z coraz bliżej zakończenia.
Jeszcze jedno koło ( przednie), błotniki, kanapa i trochę drobiazgów i koniec procesu projektowania.

[Obrazek: th_HPIM3788.jpg] [Obrazek: th_30112010004.jpg] [Obrazek: th_30112010003.jpg] [Obrazek: th_30112010002.jpg] [Obrazek: th_30112010001.jpg]

Zastanawiałem się nad kolorem makijażu czarny czy wiśniowy odpada z powodu trudności w ewentualnym retuszu jaki i z dobraniem odpowiedniej barwy w druku. Na razie proponuje zielony CMYK- [C 40; M 0; Y 100; K 0]  RGB- [R132; G194; B 37].


Po jakimś czasie ....  zmieniłem koncepcje budowy schowków narzędziowych
[Obrazek: th_30112010006.jpg]
Ten po lewej to w koncepcji zielonej a ten po prawej w białej
[Obrazek: th_30112010009.jpg] [Obrazek: th_30112010010.jpg]
Trochę paskudnie poklejone tylko po to by sprawdzić czy się schodzą

A na koniec mały zielony paskudny potworek ...
[Obrazek: th_30112010011.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Witam w zimie gdzie mrozu po kolana i śniegu 15 stopni.
Taka pogoda mnie zmobilizowała do dłubania przy WSK jak widać powyżej i poniżej.
Dziś odcinek pod tytułem SZPRYCHOWANIE dla każdego.
Zaczynamy od przygotowania blaszki o wymiarach jak na zdjęciu oraz drutu fi ok 0,2-0,3mm (np: struna gitarowa).
Drut owijamy o blaszkę do rozmiaru 25mm tworząc sprężynkę, którą rozcinamy na poszczególne szprychy tak by na jednym końcu powstał haczyk.
Tu należy się ostrzeżenie by nie zagubić ewentualnych odpadów jak i szprych bo może się to nieprzyjemnie skończyć nadzianiem na taki drut ( dwa razy testowane na stopach) w naszym przypadku to pół biedy ale z dziećmi nie ma żartów.
[Obrazek: th_01122010008.jpg] [Obrazek: th_101122010006.jpg]
Wklejamy pierwszą szprychę w piastę, następnie odnajdujemy na obręczy otwory schodzące się tak / \ i wtykamy ja w lewy otwór
[Obrazek: th_201122010001.jpg] [Obrazek: th_301122010002.jpg]
Teraz umieszczamy kolejną szprychę w co czwartym (4) otworze na obręczy i co drugim (2) na piaście.
[Obrazek: th_401122010003.jpg]
Postępujemy tak aż zapełnimy ww otworki
[Obrazek: th_501122010004.jpg]
Odwracamy kolo na drugą stronę i wklejamy pierwszą szprychę w drugi otwór ( prawy) teraz znów lewy ( najpierw wsuwamy ją w obręcz a następnie wpinamy haczyk w otwór w piaście)
[Obrazek: th_601122010005.jpg]
Rozstaw i kolejność szprych tak jak na poprzedniej stronie
I mamy położone - zaszpeychowane w połowie koło
[Obrazek: th_701122010007.jpg]
Teraz pora na dłuższe szprychy( 29mm)  
Sprychowanie tej warstwy przeprowadzamy trochę inaczej ...
Najpierw przetykamy szprychę prostym końcem od góry przez piastę,
[Obrazek: th_01122010009.jpg]
następnie przeplatamy przez jedną ze szprych z dolnej warstwy by się jej koniec znalazł wewnątrz splotu.
[Obrazek: th_01122010010.jpg]
Teraz przelatamy ja (zółta) nad szprychą górnej warstwy (niebieska)
[Obrazek: th_01122010011.jpg]
i wsuwamy w otwór.
[Obrazek: th_01122010012.jpg]
Z drugą strona postępujemy tak samo ( tylko jest jedno utrudnienie - mało miejsca na manewry)
W taki oto sposób mamy koło motocyklowe w skali.
[Obrazek: th_01122010013-1.jpg] [Obrazek: th_01122010014.jpg] [Obrazek: th_01122010015.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Szprychy pierwsza klasa PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
Raczej VIII czy IX klasa  strasznie wybrakowane bo normy planowe trzeba wyrobić, a klasa czym starsza tym bardziej jałowa.

Mechanizacja postępowa
[Obrazek: th_01122010016.jpg] [Obrazek: th_01122010017.jpg]
Opcja na własny użytek by było wygodniej jeździć.


EDIT

Tylne kółko zamontowane ruchomo, łańcuch imituje swój pierwowzór ( jeszcze mnie lata świetlne dzielą by Wójaszkowi dorównać)
[Obrazek: th_HPIM3803.jpg] [Obrazek: th_HPIM3805.jpg] [Obrazek: th_HPIM3804.jpg] [Obrazek: th_HPIM3806.jpg]

I kilka dokładniejszych zbliżeń na szczegóły

[[Obrazek: th_HPIM3807.jpg] [Obrazek: th_HPIM3815.jpg]
[Obrazek: th_HPIM3809.jpg] [Obrazek: th_HPIM3811.jpg] [Obrazek: th_HPIM3810-1.jpg] [Obrazek: th_HPIM3812.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Teraz kolejny odcinek z serii B3 Gil (późna seria składana z resztek)

Amorek na sprężynie
sam
[Obrazek: th_14122010.jpg] [Obrazek: th_14122010001.jpg]
i w towarzystwie
[Obrazek: th_14122010002.jpg] [Obrazek: th_14122010003.jpg] [Obrazek: th_14122010005.jpg] [Obrazek: th_14122010004.jpg]

Koniec coraz bliżej , instrukcja w 50% gotowa.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Mała ciekawostka być może banalna... tworząc rysunki do instrukcji wykonałem niewielkim nakładem w Corelu coś w rodzaju renderu z 3D.
[Obrazek: th_corel3D.jpg]

Instrukcja chwilami jest bardziej pracochłonna niż projektowanie samego modelu.

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
Mała aktualizacja by nie było że nic nie robię w tym temacie.
Akcja kolorki by nie było nudno.

[Obrazek: th_HPIM3845.jpg] [Obrazek: th_HPIM3851.jpg] [Obrazek: th_HPIM3849.jpg] [Obrazek: th_HPIM3846.jpg] [Obrazek: th_HPIM3844.jpg]
[Obrazek: th_HPIM3854.jpg] [Obrazek: th_HPIM3856.jpg]

mały edit 
Dziś oczko jej jeszcze zrobiłem
[Obrazek: th_22022011004.jpg] [Obrazek: th_22022011005.jpg] [Obrazek: th_22022011011.jpg] [Obrazek: th_22022011012.jpg]

[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,337 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,144 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,491 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,525 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,252 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,879 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 20,075 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,926 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,423 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas
  [Relacja] Tobruk, eskortowiec z MM nr 2-3/1982 kokosz 2 4,434 09-07-2019, 08:08
Ostatni post: hajer_mihau

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości