Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Witam wszystkich.
W kolejnej relacji na tapetę poszedł PWS-26. Model wydany był w wersji papierowej.
Ja na szczęście dla mnie mam ten model w tzw. "wersji elektronicznej"
Wersja elektroniczna ma ten plus, że można w nią nieco ingerować..zmieniając wygląd zawartości. Odkąd w Polskich Skrzydłach Nr 7 rzuciło mi się w oczy zdjęcie bułgarskiego PWS-a z innym oznakowaniem nie mogłem się oprzeć zmianom zawartości "wycinanki".
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
22-10-2012, 10:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2012, 10:18 przez Marek S..)
Do druku modelu użyłem papiery satynowego gr. 160. Nie wiem na ile miało to wpływ ale poszycie miało spore luzy w stosunku do obwodu wręg E, F, G. Model jest przeznaczony do druku na papierze o gr. 180-200.
UWAGA dla Marka:
warto zamieścić w modelu info które arkusze drukować na kartonie i podać gramaturę.
Pierwsze co wymagało korekty to fotele pilotów.
P.S.
kadłub złożony na sucho
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
22-10-2012, 10:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2012, 10:14 przez seb545.)
No to zasiadam w widowni. Pozdrawiam
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
"Wyprostuj" jeszcze górę lewej kratownicy w pierwszej kabinie bo cosik się ałtorowi końputer omsknął i wyszło co wyszło. Co do reszty jego pracy milczę jak grób, a twoją będę podglądał. Nie myślałeś żeby poszycie kadłuba natrasować i pozaginać nadając mu wygląd poszycia płóciennego? W modelu drukowanym masz możliwość wielokrotnych kombinacji.
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
22-10-2012, 11:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2012, 11:21 przez Marek S..)
ceva - kratownice musiałem drukować na nowo
Wręgi podkleiłem na kartonie 1 mm. Wydawało mi się, że gdy będą sztywniejsze łatwiej będzie się całość kleiło. Niestety, za tym przyszła konieczność skorygowania szerokości wewnętrznej części poszycia, tak żeby wręgi miały się gdzie zmieścić. Nic nie zapowiadało małej porażki, okazało się, że kratownice są teraz za długie.
Dodatkowo, żeby nie było tak różowo podłoga w segmencie 20 jest za szeroka.
Próba na sucho ( fotka powyżej)– widać że kratownica nie pokrywa się z nadrukiem na wrędze F, a podłoga jest za wysoko. Przy próbnym wkładaniu wnętrza, kratownica ścięła zasobnik na amunicję km’a – jest za gruby i nie mieści sę w niewielkiej przestrzeni pomiędzy poszyciem i kratownicą. Nie pomogło nawet korekta podłogi i kratownic, ale o tym nieco niżej. Fotka poniżej pokazuje o ile musiałem go odchudzić.
Podłogę i kratownice wydrukowałem na nowo, z tym że do druku kratownice skróciłem o 1 mm i 1,5 mm (2 opcje). Po próbach do dalszych prac przeszła kratownica krótsza o 1,5 mm. Podłoga natomiast została ścięta w tylnej części nożykiem, tak żeby schodziła się przy styku z nadrukiem nawrędze F.
Kratownica wg Planów Modelarskich
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
22-10-2012, 11:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2012, 11:26 przez Marek S..)
jeszcze drobna uwaga, dla posiadaczy PWS-a. Wnęka km-u od strony wewnętrznej wymaga retuszu.
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Z załamaniem górnej "rury" kratownicy nie miałem jednak racji.
Reszta projektu jest jak widać doskonała.
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
22-10-2012, 11:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2012, 11:38 przez Marek S..)
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
mała korekta
(22-10-2012, 11:23)Marek S. link napisał(a):jeszcze drobna uwaga, dla posiadaczy PWS-a. Wnęka km-u od strony wewnętrznej wymaga retuszu.
do maskowania wnęki km'u służą cz. 11a i 12a .....po wycięciu ich zapomniałem do czego mają służyć i wylądowały w koszu...ups
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
puszka na amunicję do km'u po odchudzeniu....nadal ma niewiele miejsca, wchodzi na styk z kratownicą
dzisiejszy update
do modelu doszły 2 segmenty...wręgi siedzą jeszcze na sucho
Największą zmorą oprócz kształtowania segmentów......są wystające wąsy konstrukcji skrzydeł. Zostały już tak zmasakrowane, że ledwo się trzymają. Wystarczy chwila nieuwagi żeby o coś nimi zaczepić. Trzymają się kupy tylko dzięki SG.
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
przespałem się z tym .... i jednak coś musi być nie tak z wręgami
i na pewno nie ma na to wpływu grubość zastosowanego papieru (160 g/m[sup]2[/sup])
Wręgi C-D do segmentu 21 oraz D[sub](skrzydło)[/sub] z segmentu 19 pasują niemal na styk, natomiast wręgi E-E[sub](skrzydło)[/sub], F-F1, G mają duże luzy.
Mała sugestia dla posiadaczy elektronicznej wersji PWS-26: warto by było przenieść części wewnętrznego poszycia (cz. 11 i 12) do corela i wydrukować je na zwykłym papierze ( szkoda tuszu na drukowanie całego arkusza). Po podklejeniu ich do cz. 19 i 20 myślę że o wiele łatwiej będzie kształtować dolną część kadłuba ( patrz wręga E - poniżej).
Liczba postów: 1,756
Liczba wątków: 44
Dołączył: 02 2007
Patrzę na to co pokazujesz Marku, jak walczysz z oporem materii i nasuwają się dwie refleksje:
a) podziwiać tylko Twoje samozaparcie. Masz jaja i cierpliwość, by znosić i poprawiać takie babole. I to ile tego! Heroizm Twoich zmagań jest godny podziwu, ale...
b) mamy XXI wiek, ale nadal część projektantów/wydawców nie dba o jakość swoich produktów. Modelarzy uważa się chyba za głupków, którzy i tak łykną wszystko. A jak coś im się nie podoba, to niech sobie siądą do Corela i poprawią... Bo każdy w domu ma ten program i od maleńkości umie obsługiwać. Ale pieniądze - o tak! Chętnie i to płatne z góry. Jest słowo, którym określa się coś takiego.
Wydawać by się mogło, że naturalna selekcja na zasadach rynkowych powinna przy życiu pozostawić tylko tych, którzy przykładają uwagę do oddawanego w ręce modelarzy produktu. Dziw, że tak nie jest.
I raz na jakiś czas można spotkać się z wpisem wydawcy takiego a innego gniotu, który po ujrzeniu galerii swojego bubla, poklepie po plecach i powie, że takie (nadludzkie) zmagania to esencja modelarstwa... Absurd.
Gdzieś mam takie zmagania. I niech nikt nie mówi, że ideą modelarstwa jest wywalania pieniędzy w błoto i dorabianie we własnym zakresie rzeczy, których nie chciało się poprawnie zrobić i sprawdzić w praktyce projektantowi/wydawcy.
Z szacunkiem wyłącznie dla Ciebie Marku,
Arovist
Liczba postów: 676
Liczba wątków: 44
Dołączył: 01 2009
Marku S. - obserwuję przez co przechodzisz i powiem tylko tyle, że znam to uczucie :mil11: Życzę powodzenia.
(24-10-2012, 09:26)Arovist link napisał(a):Wydawać by się mogło, że naturalna selekcja na zasadach rynkowych powinna przy życiu pozostawić tylko tych, którzy przykładają uwagę do oddawanego w ręce modelarzy produktu. Dziw, że tak nie jest.
Chyba jednak tak jest - tylko cały ten rynek modeli kartonowych jest dosyć niemrawy. Dodatkowo - każdy rynek (nawet niszowy) ma swoja niszę Ja po sklejeniu mojego Demona (o ile do tego dojdzie) już raczej nie wezmę na warsztat modelu z napisem MPModel - bo po prostu osobiście mi nie podchodzi takie podejście do projektowania. Odnoszę wrażenie, że Marek S. też może się następnym razem zawahać. Co więcej - każda relacja tego typu wpływa na świadomość potencjalnego kupującego. Jest też grupa modelarzy, dla których to że wręgi są za małe, albo coś innego nie pasuje - kompletnie nie przeszkadza (ja tego nie rozumiem, ale taka nisza istnieje).
Liczba postów: 4,720
Liczba wątków: 211
Dołączył: 02 2007
Arovist, Undertow, nie szkoda Wam klawiatury? Dajcie sobie spokój są ludzie którymi nie można spokojnie podyskutować i których nic nie przekona na zasadzie: "I żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne."
Liczba postów: 676
Liczba wątków: 44
Dołączył: 01 2009
OK. Przepraszam Marku S. za tą wymianę myśli. Panowie adminowie pewnie posprzątają wylane na mnie pomyje.
Na razie zostało ustalone, że żadnych problemów nie ma - kontynuuj więc pracę.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 64
Dołączył: 06 2007
A teraz nozyki w dłoń ;-).
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 53
Dołączył: 09 2008
struna
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Kolejna mała odsłona, PWS dostał skrzydeł.
Jednak nie wygląda to tak różowo, nie wiem dlaczego wyszły nieco zwichrowane. Sklejone poszycie nasunąłem na szkielet z wręg, ale już samo poszycie wykazywało, że jest lekko skręcone. Rozumiem że może się tak przydarzyć po jednej stronie, ale z obu stron ? Niestety nie udało mi się tego usunąć.
w oryginale wygląda to inaczej
zdjęcie pochodzi z http://www.airliners.net/photo/1443577/
Liczba postów: 150
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2011
Moim zdaniem skrzydła wyglądają bardzo dobrze. Nie widzę skręcenia ani zwichrowania o którym piszesz.
Ukończone: Messerschmitt Bf-109G8
Na warsztacie: Spitfire Mk VB MM 3/2005
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Znalazłem powód
Końcówka górnego poszycia powinna schodzić się z krawędzią przejścia dolnego poszycia skrzydła z kadłubem...wtedy całość miałaby prawidłowy kształt. W moim modelu jest przesunięcie i stąd to skręcenie. Linie poprzeczne na górnej części powinny pokrywać się po sklejeniu z dolnymi. W moim przypadku tak nie jest.
Liczba postów: 150
Liczba wątków: 5
Dołączył: 01 2011
OK. Teraz widzę Patrząc jednak na całe skrzydło tragedii nie ma.
Ukończone: Messerschmitt Bf-109G8
Na warsztacie: Spitfire Mk VB MM 3/2005
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Wczoraj wieczorem miałem takie ambitne plany...wyciąłem kilka części żeby poskładać do kupy ogon i przód kadłuba. "Piasek w oczach" nie pozwolił jednak na więcej niż zlepienie przedłużenia kadłuba .
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
Mała aktualizacja PWS’a
Ster kierunku w górnej części jest za krótki w stosunku do statecznika. Postaram się to poprawić odrywając kolejny raz poszycie statecznika. Musi ona wystawać ok. 1,6 mmm poza wręgę H. Konieczne będzie więc ścięcie części na arkuszu oznaczonej jako 28A ( wchodzi w skład kompletu statecznik ster), ale w rzeczywistości na rysunku montażowym ta część jest nieoznaczona ( znajduje się między wręgą H i 29C).
Liczba postów: 239
Liczba wątków: 15
Dołączył: 10 2008
18-11-2012, 12:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2012, 12:49 przez Marek S..)
|