Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Conte di Cavour 1:200 GPM
#26
Popatrzyłem sobie na kadłub... Ależ on ma piękną linię dziobu... Coś wspaniałego Confusedmile:
Chuck Norris potrafi okopać się w wodzie...

[Obrazek: sig,313269,7,1,4,1,11111101000000000000,1,___.jpeg]

[Obrazek: 181f3d86b992ab6b.png]
Odpowiedz
#27
Cytat:Jakby co to mam już tyle zrobione :roll:
Obrazek

CDN...

O rany , Chłopaki - popatrzcie po której stronie okna stoją kwiatki...
Czyżby już na tym etapie nasz Ceva wyskoczył przez okno z powodu modelu...? :roll: :wink:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#28
Widzę, że Ceva zaczął kleić kolejny model. Zajmuję pierwszą grzędę i oglądam :mrgreen:
A co z lightingiem :?: Napisałeś że samoloty przeżarły Ci się :ble: ,ale mam nadzieję że go dokończysz :lol:

Pozdrawiam
Odpowiedz
#29
No tak Wojtasku! Makaron znowu powiadasz, tym razem pływający w dodatku! Zapewne serial będzie wyśmienity, lubię oglądać te większe jednostki pływające. PDT_Armataz_01_04 Ale gdzie jest obiecana już od dłuższego czasu konserwa??!!! :mil1:
A patencik z wklejaniem podposzycia fajny, jakby nie było wklejany element nie ma prawa wpaść głebiej w szkielet, a co za tym idzie lepsza powierzchnia kadłuba i mniej szlifowania potem, dobre. PDT_Armataz_01_01
Czołgista!
Odpowiedz
#30
Stan robót na dzisiaj Cool .
[Obrazek: 2b0798e7eaff1787m.jpg]
I na tym etapie wykonywania podposzycia skończyła mi się piwna tektura Confusedad: ...


... o grubości 1,5 mm więc dalszy ciąg podposzycia będzie z tektury 1 mm Cool .

Cytat:Popatrzyłem sobie na kadłub... Ależ on ma piękną linię dziobu... Coś wspaniałego Confusedmile:
Mnie też się bardzo podoba jego sylwetka, w ogóle Włosi to mają niesamowitą rękę do designu. Nawet pralka zaprojektowana przez Włochów na więcej polotu niż VW Golf.
Cytat:O rany , Chłopaki - popatrzcie po której stronie okna stoją kwiatki...
Czyżby już na tym etapie nasz Ceva wyskoczył przez okno z powodu modelu...? :roll: :wink:

No bez jaj, z parteru to można sobie wyskoczyć :roll: .
Dzięki gabarytom tego modelu będziecie na bieżąco z moimi oknami, ławą i dywanem :razz: :mrgreen: .
Cytat:A patencik z wklejaniem podposzycia fajny, jakby nie było wklejany element nie ma prawa wpaść głebiej w szkielet, a co za tym idzie lepsza powierzchnia kadłuba i mniej szlifowania potem, dobre. PDT_Armataz_01_01
Specjalnie nic nowego nie wymyśliłem w kwestii montażu podposzycia niż ogólnie wiadomo poza tym że podpory pod poszczególne panele podposzycia montuję na bieżąco.
Odpowiedz
#31
Wojtku zadziwiasz mnie swoimi zdolnościami kształtowania tektury nieważne że piwnej :!:
Odpowiedz
#32
W międzyczasie wykonywania podposzycia zaczynam już myśleć o poszyciu.
Obiektem intensywnych rozmyślań jest sposób wykonania bulajów. Ponieważ na miedziane bulaje nie mam ochoty i cierpliwości to chciałbym je mimo wszystko wykonać oszklone. Kwestia tylko wyglądu okucia.
[Obrazek: a0be8432439b9be3m.jpg]
Czy zrobić tak jak po lewej stronie zdjęcia ( otwór 1,2 mm wyretuszowany na szaro ) czy tak jak po prawej ( otwór 1,5 mm wyretuszowany "mosiężną" plakatówką ) . W obu przypadkach "szkło" zrobione z ClearFixu.
Co o tym myślicie?
Odpowiedz
#33
ceva, jeśli nie chcesz robić bulajów drucianych to proponuję zrobić retusz mosiężną pactrą lub humbrolem-myślę że efekt będzie lepszy od plakatówki,ale Ty tu rządzisz :wink:
Odpowiedz
#34
Ceva, jeśli sądzisz , że ktoś to zobaczy na wystawie z kilku kroków... to jak dla mnie retusz mosiężną plakatówką... :roll: :wink:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#35
Witaj Wojtku. Myślę, że pomalowanie na kolor mosiądzu da lepszy efekt. Czym będziesz robił otworki? Wybijakiem czy nożykiem? Bo jak nożykiem to dobrze by było zaimpregnować delikatnie krawędź SG i oszlifować a potem pomalować co by taka szarpana fakturka nie wyszła.
フヂュヅキ
Odpowiedz
#36
A nie zastanawiałeś się nad wykonaniem szybek z ciemnego tworzywa np. z krążka który znajduje się wewnątrz dyskietki?.
フヂュヅキ
Odpowiedz
#37
Widzę że Wasz wybór pokrywa się z moim, chociaż mam cały czas mieszane odczucia co do połysku mosiądzu na wojennym okręcie, ale trudno będzie trochę festynu jakby co :razz: :mrgreen: :mrgreen: .

Cytat:proponuję zrobić retusz mosiężną pactrą lub humbrolem-myślę że efekt będzie lepszy od plakatówki,
Akurat miałem pod ręką plakatówkę, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebym użył Humbrola.
Cytat:Ceva, jeśli sądzisz , że ktoś to zobaczy na wystawie z kilku kroków...
No chyba po sklejeniu nie będzie taki odrażający żeby go szerokim łukiem omijać Confusedhock: :mrgreen: .
Cytat:Czym będziesz robił otworki? Wybijakiem czy nożykiem? Bo jak nożykiem to dobrze by było zaimpregnować delikatnie krawędź SG i oszlifować a potem pomalować co by taka szarpana fakturka nie wyszła.
Otwory wybijam wybijakiem z robionym z wiertła, a poza tym że jest to wersja ostro testowa to w rzeczywistości dojrzeć te wyszarpania jest sporą sztuką.
Cytat:A nie zastanawiałeś się nad wykonaniem szybek z ciemnego tworzywa
Raczej nie będzie takiej potrzeby bo tam gdzie nie będę chciał pokazywać "bebechów" szybka będzie od środka potraktowana czarną farbą.
Chyba że ClearFix będzie się gniewał z Humbrolem i butaprenem. Wtedy szybki zrobię z folii.
Odpowiedz
#38
Ceva - zastosuj do podklejania kliszę RTG . Chyba nie ma sensu malować krawędzi " mosiondzem " jeżeli nie masz pewności , czy w ogóle w tym okręcie były mosiężne bulaje . Szkoda tracic czas i psuć sobie model tylko dlatego ,żeby dostosować się do " tryndu " jaki panuje na forach .
Odpowiedz
#39
Nawet jeżeli obramowanie bulajów było mosiężne to i tak w czasie wojny je zamalowywano coby się nie błyszczały jak psu pewna część ciała ;-)
Pozdrawiam-max - Marek                                                   

http://maxhel.blogspot.com/
Odpowiedz
#40
No to teraz to mi namieszaliście :evil: ( joke ).
Ja chciałem być zgodny z tryndem a tu...
No trudno Confusedad: .

A poważnie to ta wersja z mosiężnym obramowaniem pasowała by mi ze względu na średnicę wybijaka( 1,5 mm ), bo dzięki niemu bulaj jest bardziej widoczny i dzięki mosiądzowi ramka jest widoczna w znośnym stopniu. W wersji szarej przy zastosowaniu wybijaka 1,2 mm zostaje za dużo tła ( szyby )i za gruba ramka, a wierteł o średnicach pomiędzy 1,2 mm a 1,5 mm nie mogę u siebie kupić. Jeszcze trochę czasu zejdzie mi z podposzyciem więc może znajdę coś twardego na wybijak.
Odpowiedz
#41
Ma, io penso che le navi italiani hanno i finestri dipinti in blu..czy jakuś tak, ale przynajmniej we włoskich ciężkich krążownikach chyba poniżej widać, że obrzeża iluminatorów burtowych były malowane w kolorze burt (tak mi się wydaje):

[Obrazek: th_finestri_italiani_incrociatore.jpg]
[Obrazek: thumb_90_29_06_18_1_45_27.png]
Odpowiedz
#42
Chyba mogę ogłosić koniec ( no prawie ) prac nad podposzyciem.
[Obrazek: dd03b4021a07aa1am.jpg] [Obrazek: 5871edfceb7174a4m.jpg] [Obrazek: d9c10bb65c34aec7m.jpg]
Pozostało mi tylko wypełnienie na rufie, ale to zostawię sobie na deser :razz: .
Na dziobie odrobiłem jedną wręgę żeby lepiej oddać profil burty. Swoją drogą to chyba będzie wyzwanie tak wyprofilować burtę jak to zaprojektowali włoscy inżynierowie.
[Obrazek: 47bd7bc0ecacab49m.jpg] [Obrazek: 49292a3879ab3dd3m.jpg]
Przynajmniej spróbuję.
Teraz czeka mnie szlifowanie nierówności segmentów ( a jest tego trochę :???: ) i najprawdopodobniej bliższa znajomość ze szpachlą Confusedhock: .

Na specjalne życzenie Uriego zamieszczam fotoporadnik pt. Wykonanie podposzycia.

Nie jest to absolutnie mój pomysł tylko modyfikacja pomysłów innych.

Podposzycie zaczynam robić po zbudowaniu szkieletu i oszlifowaniu go do właściwego kształtu. Podpory do paneli podposzycia wykonuję z podwójnie skopiowanych wręg oryginalnych. Z obwodu wręgi zdejmuję pasek tektury grubości tektury zastosowanej na podposzycie.
[Obrazek: 7095cbf7b732f01bm.jpg] [Obrazek: 5f9168d3ac095058m.jpg]
Następnie wręgę rozcinam na kawałki które będę montował w szkielecie.
[Obrazek: f01e850fed6b1300m.jpg]
Odpowiednie krawędzie wręg podposzyciowych należy sfazować po odpowiednim kątem żeby ułożone na nich panele podposzycia licowały z wręgami i tworzyły odpowiedni kształt kadłuba.
Głębokość montażu wręg podposzyciaowych względem szkieletu sprawdzam paskiem tektury użytej na podposzycie.
[Obrazek: 071cfc1240cfbdbam.jpg]
Według kształtu wodnicy i pokładu odrysowuję pozostałe elementy szkieletu podposzycia.
[Obrazek: e1dbaafd0d7f8776m.jpg]
Po ew sfazowaniu krawędzi wszystko jest wklejone w szkielet i przystępuję do następnego etapu.
[Obrazek: b342abcf288e2c48m.jpg] [Obrazek: 2434235a919b5fe1m.jpg]
Ustalenie kształtu panelu podposzycia. Zdjęcia wszystko wyjaśniają.
[Obrazek: d67961369bf87053m.jpg] [Obrazek: 13a4dfd7f3afde64m.jpg]
Przy dobrze wykonanym szkielecie wystarczy odrysować jedną stronę.
Wycięty panel ma fazowane brzegi i jest kształtowany. Panel należy pasować z lekkim luzem żeby nie wpychać go na swoje miejsce siłą bo może przyczynić się do zwichrowania kadłuba. :???:
[Obrazek: fa148622b6c7fc31m.jpg]
Po wklejeniu w szkielet wygląda to tak.
[Obrazek: 8b1366ba416989c7m.jpg] [Obrazek: ac8e947cd6e4e30em.jpg]
Im dokładniej wykona się podposzycie tym mniej szlifowania.
Wszystkiego i tak nie da się opisać, po prostu trzeba poczuć to w palcach.

Niech po tym wykładzie Uri nie weźmie się za pływadło to Go nie znam :evil: .


Z ciekawostek dodam, że masa kadłuba zbliża się już do 1 kg. Do tej pory zużyłem na Conte ponad połowę arkusza ( 70 x 105 cm ) 2 mm tektury na szkielet, trochę 1 mm, prawie cały arkusz 1, 5 mm na szkielet podposzycia, prawie arkusz A3 tektury piwnej 1,5 mm i prawie A3 1 mm na podposzycie, 4 tubki kleju obuwniczego do podklejania i 3 tubki Momentu Pattexa do klejenia wszystkiego do kupy.

CDN...
Odpowiedz
#43
Metoda jest mi wprawdzie znana i sam z niej korzystałem, ale spodobał mi się sposób wypełnienia dziobu i rufy.
Dodam tylko, że sama metoda jest bardzo dobra i warto poświęcić trochę czasu na wykonanie podposzycia, gdyż w późniejszym etapie znacznie przyspieszy to przyklejanie właściwego poszycia, a dodatkowo świetnie uchroni je przed zapadaniem się.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#44
Cytat:Z obwodu wręgi zdejmuję pasek tektury grubości tektury zastosowanej na podposzycie.
Chce Ci tak się bawić? Wystarczy, że po rozcięciu wręgi (wzdłuż podłużnicy [lub podłużnic] i wodnicy) odjąć tyle, ile ma mieć nasze podposzycie [np. 1mm] w miejscu rozcięć. Nie dość, że o wiele szybciej, to dokładniej [np. dla laików... :mrgreen:], bo nie ruszamy jak to nazwałeś "obwodu wręgi"

PS Więcej tamta literówka się nie powtórzy :oops:.
Odpowiedz
#45
Cytat:Na specjalne życzenie Uriego zamieszczam fotoporadnik pt. Wykonanie podposzycia.

Serdeczne dzięki Wojtku. Wiem ze pokazanie tego wszystkiego przyspożyło Ci dodatkowej roboty - tym bardzię wielkie , wielkie dzięki .

teraz prośba do Dextera zeby przeniósł to do poradnika co by nie zagineło Smile.

Wojtek wykonanie i innowacyjność wykonania sekcji dziobowej powala na kolana i myślę że ta metoda się sprawdzi i coraz więcej osób bedzie ją stosować.

Powiedz mi jeszcze czy będziesz to podposzycie impregonował przed szlifowaniem a jak tak to czy ? A może już zaimpregnowałeś a ja przegapiłem to ??

Cytat:Niech po tym wykładzie Uri nie weźmie się za pływadło to Go nie
znam .


Kiedyś się pewnie wezmę ale na razie muszę dokończyć to co mam rozgrzebane a wiesz, że jest tego trochę Smile.
Z moim tempem klejenia to tego co zaczęte jest jeszcze na jakieś dwa lata klejenia .

Pozdrawiam
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#46
Pierwszy szlif i drugie kaponowanie ( pierwsze było przed szlifowaniem ).
[Obrazek: 272746f5902a7a9fm.jpg]
Teraz czeka mnie jednak szpachlowanie bo na połączeniach segmentów poszycia dna i burt są rowki, a nie po to męczyłem się z podposzyciem żeby nie wykorzystać wszystkich jego zalet.
Stoję teraz przed wyborem szpachli i myślę że chyba zwykła akrylowa powinna wystarczyć, czy może jednak skusić się na poliestrową z utwardzaczem( samochodową ) a może wystarczy szpachla do drewna? Nigdy nic nie szpachlowałem więc trochę się waham, wszak dużo tego nie będzie, ale nie chcę narobić sobie niepotrzebnego kłopotu i próżnej roboty.

Cytat:Serdeczne dzięki Wojtku.

Ku chwale Ojczyzny Obywatelu Modertorze :!: :mrgreen:

Cytat:Chce Ci tak się bawić? Wystarczy, że po rozcięciu wręgi (wzdłuż podłużnicy [lub podłużnic] i wodnicy) odjąć tyle, ile ma mieć nasze podposzycie [np. 1mm] w miejscu rozcięć. Nie dość, że o wiele szybciej, to dokładniej [np. dla laików... :mrgreen: ], bo nie ruszamy jak to nazwałeś "obwodu wręgi"
Tą zabawę można by pominąć przy mniej skomplikowanych kształtowo burtach, bo dużo to nie zmieni, ale przy dnie myślę że ma znaczenie.
Odpowiedz
#47
Masakra Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:
Odpowiedz
#48
Cytat:Tą zabawę można by pominąć przy mniej skomplikowanych kształtowo burtach, bo dużo to nie zmieni, ale przy dnie myślę że ma znaczenie.
Mylisz się :mrgreen:, to nic nie zmienia, porównaj tą samą wręgę wyciętą jednym i drugim sposobem, a Sam zobaczysz :wink:.
Odpowiedz
#49
Witam
Jeśli miłabym doradzać jakąś szpachlę to miękką (akrylowa , do drewna miękkiego ) szpachle które po wyschnięciu są twarde (np samochodowe) będzie się źle szlifowało , tzn będziesz szlifował karton a szapchli mało co, zostanie wybrzuszenie w miejscu zastosowania , dlatego rozróżnia się szpachle do drewna miękkiego i twardego. każda inaczej się szlifuje .
i małe pytanko na jakim kleju będzie przyklejane poszycie ?
Nie podoba ci się mój styl jazdy ? zejdź z chodnika!!
Odpowiedz
#50
Czyli jednak szpachla miękka. To jest bardziej logiczne pod względem obróbki. Bo jakby nie patrzeć będą uzupełniane małe przestrzenie.
Cytat:pytanko na jakim kleju będzie przyklejane poszycie ?
Butapren / Moment Pattexa
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości