Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
14-11-2009, 10:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2010, 06:44 przez Piotreq.)
Witam ponownie!
No to jedziemy z nową relacją. Tym razem temat oklepany, że nawet nazwę to zestawem obowiązkowym. Kiedyś już co prawda skleiłem Hurricana z GPM-u chyba, ale po kolejnej przeprowadzce uległ tak ciężkim uszkodzeniom, że nie dało się go już naprawić.
Zgodnie z prastarą słowiańską świecką tradycją na początek okładka i podklejone na tekturę elementy szkieletu:
Żeby zaś praktyka szła w parze z teorią, w trakcie klejenia poczytam sobie wspomnienia W. Urbanowicza, który pilotował ten samolocik.
Ni i to tyle na początek.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 2,416
Liczba wątków: 141
Dołączył: 02 2007
Cytat:Zgodnie z prastarą słowiańską świecką tradycją na początek okładka i podklejone na tekturę elementy szkieletu
Będziesz coś kombinował z wycinanką, typu oddzielne powierzchnie sterowe czy coś? Czekam na dalszy ciąg :-)
na macie: projekt X
Liczba postów: 599
Liczba wątków: 78
Dołączył: 01 2008
Przymierzam sie do tej wycinanki i będę podglądał.
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Cytat:Będziesz coś kombinował z wycinanką, typu oddzielne powierzchnie sterowe czy coś?
Sam jeszcze nie wiem - na pewno trochę pokombinuję z delikatną waloryzacją. Może lotki też jakoś uplastycznię.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 6
Dołączył: 03 2009
Samolocik jest fajny więc będę tu zaglądał :wink:
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Prace powoli ruszyły do przodu. Pierwsze elementy szkieletu i wnętrza kabiny. Do retuszu kupiłem farbkę Pactry "RAF interior green", ale jak widać nie do końca zgadza się ona z tym, co jest wydrukowane, chociaż nie jest też aż tak wyraczasta, jak to wyszło na zdjęciu.
Do następnego razu.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 1,679
Liczba wątków: 69
Dołączył: 02 2008
Piotrku, sam mam na warsztacie Huraśka, także próbowałem na początku retuszować tym kolorem Pactry, efekt był taki sam jak u Ciebie. Dlatego zmieniłem na Humbrol 78 ten z kolei pasuje bardzo dobrze. Pozdrawiam mile:
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Dzięki - mam nadzieję, że w sklepie będzie.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Fajny model. Podobno we wnęce podwozia trzeba uważać bo jak sięgam pamięcią niektórzy mieli małe kłopociki.
[ Komentarz dodany przez: Partyzant: Pon Lis 16, 2009 19:42 ]
Seb 545 proszę cię o poprawne wpisywanie postów i ich sprawdzenie przed wysłaniem bo pośpiech przy ich pisaniu nie jest wskazany :wink:.
Liczba postów: 435
Liczba wątków: 22
Dołączył: 08 2008
To w brew pozorom nie jest aż taki prosty model, jak się wydaje :wink: Ja na takim podejściu do tematu srodze się przejechałem. Najgorzej wyszło mi przejście skrzydło-kadłub. Zajrzyj tutaj - może coś Ci się przyda! Ja z chęcią będę tu zaglądał, bo mam wielki sentyment do tego modelu mile:
Pozdrawiam!
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
19-11-2009, 01:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2010, 07:09 przez Piotreq.)
Rafale - dzięki za linka - przeczytałem uważnie i widzę, że sporo pracy przede mną. Spróbuję popracować nad tym opracowaniem i wycisnąć z niego co się da (lub raczej - co potrafię :lol: )
Marcinie - dobrałem wreszcie kolor do retuszu kokpitu i całkiem dobrze pasuje Pactra A124 z odrobiną czarnej farby.
Zanim zacznę kleić poszycie pomyślałem o drzwiczkach kabiny, gdyż zamierzam pozostawić kabinę otwartą. I tu jest problem, ponieważ nie wiem, w jaki sposób te drzwiczki były otwierane. Znalazłem tylko coś takiego:
Z tego zdjęcia nic nie wynika. Na zewnątrz raczej się nie otwierały, bo ich nie widać. Przesuwały sie w dół na prowadnicach? Otwierały do środka? Pomóżcie, dobrzy ludzie.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Nie wiem czy coś się przyda te zdjęcie ,ale proszę :
EDIT :
I tutaj jeszcze takie znalazłem
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Tutaj drzwiczki są zamknięte, natomiast mi wymyśliło się zrobić je w pozycji otwartej. Tak, jak przy wsiadaniu do kabiny.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Jeśli się nie mylę, to one były rozsuwane do tyłu, nie stawiało się ich w pionie jeśli Tobie o to chodzi
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Cytat:Jeśli się nie mylę, to one były rozsuwane do tyłu
Hmmm.. To może być dobry trop.
spróbuję jeszcze poszukać w necie.
Dzięki!
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Widziałem gdzieś filmik ze startującym Hawkerem, spróbuję poszukać.
EDIT :
http://www.youtube.com/watch?v=z3v4vcTxlHA
proszę bardzo.
Ewidentnie widać, że przy starcie ma szybę otwartą, natomiast w locie jak zrobisz pauzę w którymś momencie widać ,że jest zasunięta, widać także szyny z każdej strony samoloty po których suwa się szybę.
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,416
Liczba wątków: 141
Dołączył: 02 2007
To chyba była jakaś osłona, nie drzwiczki. Odezwij się do mnie na pw.
na macie: projekt X
Liczba postów: 244
Liczba wątków: 10
Dołączył: 09 2008
Liczba postów: 2,416
Liczba wątków: 141
Dołączył: 02 2007
No i się wyjaśniło :-)
na macie: projekt X
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Dzięki Jung.
Już wiem - to były drzwiczki wyjścia awaryjnego, umieszczone w prawej burcie i były odsuwane do tyłu (str. 20 w materiale z linka).
Chyba jednak czasami piloci korzystali z tych drzwiczek, żeby ułatwić sobie wsiadanie, skoro czasami na zdjęciach widać je otwarte bez "nagłej" potrzeby :?:
No i się wyjaśniło.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 2,416
Liczba wątków: 141
Dołączył: 02 2007
Piotreq, masz więcej zdjęć Hurka z otwartymi tymi "drzwiczkami"? Ten panel chyba nie miał zawiasów - był odejmowany od kadłuba.
na macie: projekt X
Liczba postów: 599
Liczba wątków: 78
Dołączył: 01 2008
Piotreq to sobie poprzeglądaj. http://www.cybermodeler.com/aircraft/hur..._all.shtml
Zwłaszcza te linki pod napisem:
Photo Walk Arounds
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Cytat:Ten panel chyba nie miał zawiasów - był odejmowany od kadłuba.
Faktycznie - masz rację. Nie doczytałem dokładnie. :oops:
W takim razie odpuszczam sobie kombinowanie w tym temacie i biorę się do klejenia.
Pozdrawiam.
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 1,713
Liczba wątków: 58
Dołączył: 08 2009
Witam!
Postęp prac jest co prawda niewielki, ale coś tam się jednak dzieje. Poszycie centralnej części kadłuba przyklejone, teraz czas na wyposażenie kabiny.
Pierwszym elementem, który zrobiłem, jest kratownica. Wycinanka proponuje płaskie paski, natomiast w oryginale były to rury. Jako surowiec posłużyły mi suche źdźbła traw o odpowiedniej grubości. Sklejone superglutem i pomalowane Pactrą są, wbrew pozorom, całkiem solidne.
To na razie tyle.
CDN...
Na macie: Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Liczba postów: 1,797
Liczba wątków: 36
Dołączył: 11 2009
Powodzenia w budowie :grin:
|