Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
F-16 na dyżurze bojowym
#1
Czyżby nasze Fki są już w pełni gotowe bojowo ?? Wink

http://www.tvn24.pl/12690,1636590,0,1,po...omosc.html
Odpowiedz
#2
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D nic innego mi do glowy nie przychodzi
Odpowiedz
#3
:o :o :o
Jak to dobrze że to nie jedyny dyżur pilnuje przestrzeni powietrznej NATO   ;D ;D ;D ;D

Partyzant luknij czy przypadkiem Janów nie dubluje Łasku  Smile Smile Smile

Zaraz Efkarze i amerykanofile mnie zjedząSmile
Odpowiedz
#4
Może i są gotowe,ale czy taki F-ek wyląduje na Drogowym Odcinku Lotniskowym.Holendrzy swoimi F odmówili lądowania  na DOL-u pod Wrocławiem(nasze Mig-29 z Malborka lądowały)
Odpowiedz
#5
Nie wylądują bo za brudno  ;D
Odpowiedz
#6
A po co miałyby lądować?

Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz
#7
A naprzykład po to że jak lotniska nie będzie to fruwać w powietrzu w nieskończoność trochę trudno, więc trenowali czasami z lądowaniami.
Fajnie to było pokazane w filmie z lat 70tych pt. "Na niebie i na ziemi"
Odpowiedz
#8
Po co walczyć z F-ami w powietrzu,wystarczy unieruchomić sprzęt odpowiedzialny za utrzymanie pasa startowego(jeden paproszek w silniku i po ptakach)
Odpowiedz
#9
Ta... to fajny pomysł był, ale w latach 60. Teraz już nie jest tak prosto przenieść całe lotnisko gdzieś na granicę autostrady. W dodatku przy założeniu, że ten co bombardował lotniska nie wpadnie na inny fajny pomysł i nie zrobi dziur w obydwu DOLach co to są na terenie naszego kraju...

Dlaczego DOL miałoby być  trudniej wykryć i zniszczyć niż normalne lotnisko? (Które jest przecież bronione, a DOL zdaje się nie?)

Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz
#10
Wojna to ekonomia-nikt nie będzie obrzucał bombami za ileś tam tyś. dolarów kawałka drogi "na zaś".Poza tym żaden z DOL-i nie znajduje się na i przy autostradzie i jest ich trochę więcej niż dwa.Układ Warszawski pozostawił jeszcze trochę więcej niespodzianek,np. komory minowe pod  DOL-ami i zwykłymi drogami,zapasowe mosty przed głównymi rzekami(zawsze są w częściach i po wschodniej stronie brzegu,czasem przy torach(Grodziec Mały na trasie Leszno -Głogów) lub przy bocznicach............... i wiele innych "zagwozdek"dla potencjalnego przeciwnika
Odpowiedz
#11
Jeszcze jedno te lotniska nie miały służyć  do bazowania,tam samolot miał się zatankować,uzbroić  i wystartować w jak najkrótszym czasie
Odpowiedz
#12
O ile pamiętam w Tajwanie na ichnich DOLach ladowali. Więc F-16 da rade.
A poza tym przy dzisiejszym rozpoznaniu znalezienie DOLa nie jest takie trudne. W innych krajach gdzie całe drogi są proste i szerokie to ukryjesz DOLa, ale u nas rzuca się w oczy taki kawałek szerokiego gładkiego pasa asfaltu wklejonego w zwykłą ulice Smile

[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#13
Oczywiście że da radę,tu chodzi o asekuranctwo,nasze systemy radiolokacji,naprowadzania,identyfikacji swój-obcy nie są kompatybilne F_y mogą działać na granicy zasięgu swojego systemu,działać ,jeżeli chodzi o walkę zasięg się zmniejsza.Nie wiedzieć czemu wszystko co radzieckie jest krytykowane a np. Amerykanie na poligonach chwalili nasz system kierowania ogniem oparty na tysięcznych(jest dużo bardziej dokładny niż ich oparty na stopniach geograficznych)
Odpowiedz
#14
Wojna to ekonomia - nikt nie zostawi potencjalnego lądowiska (ich naprawdę jest tylko kilka) nie atakowanego. A proste "zatankowanie i wystartowanie" to nie jest taka prosta sprawa we współczesnych samolotach. Taniej i bezpieczniej jest zatankować w powietrzu i wylądować na przezbrojenie się u któregoś z sojuszników....

Cytat:Oczywiście że da radę,tu chodzi o asekuranctwo,nasze systemy radiolokacji,naprowadzania,identyfikacji swój-obcy nie są kompatybilne F_y mogą działać na granicy zasięgu swojego systemu,działać ,jeżeli chodzi o walkę zasięg się zmniejsza.

To jest dla mnie naprawdę nowina - identyfikacja swój obcy nie jest kompatybilna? To jakim cudem nasze lotnictwo chroniło Litwę ostatnio?

Cytat:Nie wiedzieć czemu wszystko co radzieckie jest krytykowane a np. Amerykanie na poligonach chwalili nasz system kierowania ogniem oparty na tysięcznych(jest dużo bardziej dokładny niż ich oparty na stopniach geograficznych)

Mógłbyś mi wyjaśnić na czym polega sposób kierowania ogniem oparty na tysięcznych, a na czym oparty na stopniach geograficznych? Bo albo Ty coś pomieszałeś i nie do końca wiesz o czym mówisz, albo ja nie mam pojęcia o tym o czym mówisz.

Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz
#15
1) Litwa i Mig-i korzystają z systemu rozpoznania swój-obcy NIHROM-B 2)Pełny kąt obrotu koła ma 360 stopni,pełny kąt obrotu koła w tysięcznych wynosi 60000,na chłopski rozum jest to odcinek 1metra widziany z odległości 1 kilometra(tak to tłumaczyliśmy żołnierzom ,zawsze to możesz zweryfikować w Centrum Szkolenia Wojsk Rakietowych i Artylerii w Toruniu)
Odpowiedz
#16
ad 2.

Miara kąta w stopniach nie ma nic wspólnego ze stopniami geograficznymi.

Dyskusja na temat tego co lepsze, podział w stopniach czy w tysięcznych jest jak dyskusja co jest lepsze - system calowy, czy metryczny. Do raportowania za pomocą lornetki i głosu tysięczne są lepsze niż kąty (bo w przybliżeniu łatwiej się nimi posługiwać niż stopniami i minutami). Ale zdziwiony jestem, że Amerykanie mówili, że to wynalazek sowiecki, bo przecież tysięczne z nadmiarem stosują wszystkie armie NATO?

W dzisiejszych czasach, przy stosowaniu cyfrowych układów namierzania jednostki miary mają znaczenie poboczne.

Pozdrawiam
Krzysiek
Odpowiedz
#17
Litwa to z tego co wiem korszysta do patrolowania z "uprzejmości" NATO, bo nie ma własnych samolotów.
Odpowiedz
#18
Cytat:Ta... to fajny pomysł był, ale w latach 60. Teraz już nie jest tak prosto przenieść całe lotnisko gdzieś na granicę autostrady. W dodatku przy założeniu, że ten co bombardował lotniska nie wpadnie na inny fajny pomysł i nie zrobi dziur w obydwu DOLach co to są na terenie naszego kraju...
W naszym kraju to rzeczywiście byłoby podejrzane kawałek prostej drogi Cry, ale Szwedzi mają całkiem dużo DOLi jakoś ponad 100 z czego chyba ponad połowa nie wiadomo gdzie jest [tajne na wypadek wojny], a ich Gripeny lądują na odcinka leśnych ledwo mieszcząc się między drzewami :wink:. Niemcy też mają trochę DOLi na autostradach...
Odpowiedz
#19
Nasze takie lotniska to nic Smile jak byłem w Turcji to widziałem takich kilka. Na oko większe i szersze od naszego okęcia. Penie A-380 by się zmieścił
Odpowiedz
#20
Krystian - z tą tajnością DOLi to chyba już nie tak jak kiedyś. Myślę że na upartego w google map większość byś wyhaczył przy odrobinie cierpliwości.

[Obrazek: 3001_30_06_20_1_44_47.jpeg]
Odpowiedz
#21
Przy konfrontacji dwóch równorzędnych przeciwników cała elektronika i cybernetyka przestanie mieć znaczenie,pozostanie czynnik ludzki.Myślę że nasi piloci+mechanicy są gotowi
Odpowiedz
#22
Navi dzięki za tych mechaników PDT_Armataz_01_34. Przynajmniej jeden zauważył, że samolot i pilot to nie jedyny element tej układanki ;-)

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#23
Nie ma to jak ugłaskać moderatora Smile Navi szacunek Smile
Odpowiedz
#24
Na rzeszowskim odcinku autostradowej obwodnicy jest kawałek przewidziany jako rezerwowy pas dla Jasionki
Everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon

Pink Floyd 1973
Odpowiedz
#25
  Nasze lotnictwo jest tak potężne, prężne i w ogóle naj, naj, naj, że nie mamy się czego obawiać; - dyżuruje!!! W przypadku konfliktu zbrojnego nasi potencjalni przeciwnicy zostaną najpierw sparaliżowani ze zdziwienia, a nstępnie pospadają na ziemię... ze śmiechu!
  Nie rozumiem, po jakie licho wydawać bajońskie sumy na przestarzałe nieloty; dla modelarzy jest zupełnie obojętne, z jakich wzorów korzystają projektanci byle były dobrze oprcowane...
  Kwestie merytoryczne, techniczne, czy jakie tam jeszcze w ogóle nie będą się liczyć czynnik ludzki będzie najważniejszy! Mamy przecież świetnych pilotów i mechaników, mamy oddział antyterrorystów, wyszkoloną piechotę, no, i najważniejsze: kawalerię konną!!!
  A swoją drogą: czy nie zaprojektować by modelu jakiejś jednostki ułanów z jaszczykami, czy innymi taczankami? Albo bojowej uprzęży końskiej?
                                                          Pozdrowienia                                      - ZbiG -
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości