Liczba postów: 442
Liczba wątków: 30
Dołączył: 11 2009
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2009
Oglądałem te zdjęcia dziś rano. Wygląda niedobrze. Kompletny remont lub kasacja. Podobno zahaczył o jakieś drzewa (?) i nadwyrężył się jeszcze awaryjnym lądowaniem. Zaraz ktoś pewnie skomentuje, że to napewno przez wiek tych maszyn... Ja nie byłbym taki pewien- wypadki się zdarzają.
Liczba postów: 1,243
Liczba wątków: 74
Dołączył: 05 2007
Widzę ,że nie zauważyliście tej ciekawostki w innym temacie którą pokazałem :wink::
http://www.altair.com.pl/start-4144
Michał ten samolot już do niczego się nie nadaje , a sądząc po tym co widzę(zdjęcie prawej strony samolotu) i czytam to ten samolot po prostu zaczął się rozpadać w powietrzu przy wznoszeniu. Reszta uszkodzeń mogła być już skutkiem właśnie awaryjnego lądowania gdzie piloci walczyli tym gruchotem o życie.Tak wypadki się zdarzają , ale nie w wyniku powstania takich uszkodzeń przy nawet gwałtownym wznoszeniu.
Wiesz napisałem coś więcej , ale skasowałem i na tym poprzestanę.
Pozdrawiam.
Liczba postów: 390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 10 2009
Ja też opisałem to w innym wątku. Amerykańskie Herculesy się nie rozpadają. Każdy samolot w słabym stanie staje się pożyczakiem albo idzie na sprzedarz. Nic dziwnego
Samoloty prosto spod igły to to nie są , hamerykanie nie chcą ryzykować życia swoich załóg/żołnierzy/sprzętu przewożonego więc starają się na tym zarobić i ciągnąć kasę, aż sie dosłownie rozpadnie w powietrzu W końcu to nie ich ludzie straciliby życie.
Liczba postów: 1,091
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2008
Partyzant i dymany w uszy przez susła spajdermen - chcecie tu nam wmówić ,że to jest wina Amerykanów ,że sprzedali ,dali ,wypożyczyli lub w innej formie przekazali nam tak wyeksploatowane samoloty - widziały gały co brały ... czyż nie :mrgreen:
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2009
Pozostaje mieć nadzieję, że doczekamy się nowych transportowców; z tego co wyczytałem, te z demobilu to ma być opcja przejściowa. Jakieś samoloty musimy w końcu mieć...
Liczba postów: 1,913
Liczba wątków: 89
Dołączył: 11 2009
:milbravo: :milbravo: :milbravo:michal_andy cóz za poprawność polityczna,ale cóż nam innego zostaje a to fregata do d.... a to Herkules na złom kochają nas jankesi.....
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 53
Dołączył: 09 2008
Paweł tylko szkoda że kochają nas ,,od tyłu,, a to już inaczej się nazywa [pl] [us]
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Liczba postów: 411
Liczba wątków: 13
Dołączył: 10 2009
Możecie się śmiać, ale ja nie mam pomysłów na nowy sprzęt, nie ode mnie to zależy, a sytuacja jest wiadoma i chodzi o pieniądze. Nie jestem specem ani od katastrof lotniczych, ani polityki.
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02 2010
Polskie Herculesy
numery boczne w SP RP; rok budowy
1502; 1970
1503; 1970
1501; 1970
1504; 1970
1505; 1970
uwagi: podczas modernizacji ww egzemplarzy wykorzystano centropłaty z innych modeli.
wszystkie mają nalot mniej więcej 20-21 tysięcy godzin.
Ale ciekawe jest jeszcze to, gdzie i w jaki sposób były owe c-130 eksploatowane przez USAAF ...
szkoda że jakiś czas temu wycofano any-26 z nalotem ok. 8 tysięcy godzin ...
Jak co wymyślę, to uzupełnię...
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 53
Dołączył: 09 2008
Podejrzewam że te samoloty pamiętają końcówkę Wietnamu -Charlie dont surf-
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Liczba postów: 390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 10 2009
(21-02-2010, 10:51)Passer Montanus link napisał(a): Partyzant i dymany w uszy przez susła spajdermen - chcecie tu nam wmówić ,że to jest wina Amerykanów ,że sprzedali ,dali ,wypożyczyli lub w innej formie przekazali nam tak wyeksploatowane samoloty - widziały gały co brały ... czyż nie :mrgreen:
Owszem, to prawda i to prawda. Wśród polityków nadal panuje przekonanie, że to co hamerykańskie najlepsze. No i oczywiście nie liczy się sprzęt tylko polityka. Samoloty to rzecz drugoplanowa, pierwszoplanową jest wybórk - któremu państwu się podlizać. Ale jakoś to lizusowstwo polskim politykom nie idzie - visa jak była tak jest...
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: 08 2007
Zapytam inaczej - czy za tą kwote była realna szansa zdobyć inne samoloty transportowe tej klasy? Bo narzekać każdy lubi, ale kasy na nowe to my nie mamy... A ze wiek samolotu to sprawa drugorzedna widać np po B-52. W sumie mają być w służbie po 50 lat i więcej... Tylko że pewnie uczciwiej remontowane będą...
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02 2010
podobna klasa, ok 20 ton masy użytecznej:
C-130
Airbus A400M
CASA C-295M (ok 10 ton ładunku)
Kawasaki C-1
wyłączając stąd ową C-295 to pozostałe mają porównywalny bagaż.
c-130 ok 30M $
a400m - ok 150M $ (ale samolot w fazie oblatywania i udoskonalania)
c-1 ok 60M $
...
Ale prócz ceny wchodzi również cena użytkowania, no i pozostałe duperele, jak ekslpoatacja, remonty, aktualizacje itp.
Jak co wymyślę, to uzupełnię...
Liczba postów: 948
Liczba wątków: 45
Dołączył: 11 2007
Za C-130J tylko 30milionów hock:, o w mordę, Polacy za 5 40letnich staroci wersji E zapłacili 75milionów :wink:.
Liczba postów: 390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 10 2009
A może u nas chcą po prostu wprowadzić kamikadze?
Liczba postów: 53
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02 2010
Dziś niestety nie mam już czasu, ale jutro wieczorem postaram się przybliżyć historię zakładu w Mielcu i sprawę sławetnych Bryz sprzedawanych Polskiej Armii ...
branoc
Jak co wymyślę, to uzupełnię...
Liczba postów: 948
Liczba wątków: 45
Dołączył: 11 2007
taaa 12 samolocików za prawie 600, czy tam 700 milionów złoty..... Amerykanie stwierdzili [w ramach offsetu za F16 sprzedaż 100 Bryz][albo raczej pośrednictwo w sprzedaży], że te samoloty są warte 5milionów dolców i za tyle je chcieli sprzedawać [sprzedali chyba ze 20sztuk]
Liczba postów: 1,243
Liczba wątków: 74
Dołączył: 05 2007
Muszę trochę zweryfikować tezę o rozpadającym się samolocie. Z nie oficjalnych informacji które właśnie otrzymałem to piloci w czasie lotu w chmurach stracili wszystkie lub część wskazań w kabinie. W momencie gdy wylecieli z chmur zobaczyli szczyt góry która nieubłaganie się do nich zbliżała. Ratując samolot i życie wyciągali samolot przekraczając wszystkie dopuszczalne normy. W trakcie tego manewru samolot po prostu zaczął pękać. Nie wiem jak mocno mogli przekroczyć te normy wyciągając , ale dobrze pamiętam pokaz akrobacyjny C-130 na pokazach w Danii gdzie wywijał niesamowite akrobacje i jakoś cało wyglądał po lądowaniu :wink:. Trzeba też jednak wziąć pod uwagę fakt ,że nasz Hercules leciał pewnie załadowany ,a w trakcie pokazu był pusty. Jako osoba która niejednokrotnie oglądała wszelkiej maści samoloty wojskowe produkcji amerykańskiej muszę powiedzieć ,że piętą achillesową ich produkcji jest właśnie elektryka. Złącza i kable są niczym nie zabezpieczone. To są żywe kable , na wierzchu podatne niejednokrotnie na uszkodzenia,wilgoć, zabrudzenia. Częstą usterką tych maszyn jest właśnie zanik zasilania , wskazań , palenie jakiejś lampki ostrzegawczej gdzie takowego zagrożenia nie ma lub nawet dym w kabinie. Mam gdzieś nawet zdjęcie z wnętrza Globmastera gdzie zrobiłem sobie przykład takowej instalacji, które spróbuje wam pokazać jak wrócę do domu. Niejednokrotnie miałem też okazję rozmawiać z amerykańską obsługa naziemną i sami mówili o koszmarze takowych rozwiązań. Może i to są dobre maszyny , ale dla obsługujących je mogą one się po nocy śnić :wink:.
pozdrawiam.
Liczba postów: 538
Liczba wątków: 28
Dołączył: 10 2009
Jeżeli znależli się na ziemi przy takim stanie samolotu to szacun dla pilotów.W końcu lądowanie bez sterów wysokości to mniej lub bardziej kontrolowana katastrofa.Co do stanu technicznego,decyzji o przyjęciu tych maszyn itp. nie będę się wypowiadał na forum ludzi rozumnych-po prostu nie wypada.Wiem ile wysiłku kosztuje techników ,remontowców,mechaników utrzymanie na chodzie jakiegokolwiek sprzętu armijnego.
Liczba postów: 442
Liczba wątków: 30
Dołączył: 11 2009
22-02-2010, 05:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2010, 08:42 przez pabloo.)
Amerykanie z WP robią po prostu złomowisko. 40 letnie Herculesy 32 letnie OH Pery.
Choć CASA ma mniejszą masę zabieranego ładunku (chyba o 10 ton mniej) ale CAS-y są nowe i tak i tak do oby dwóch samolotów KTO Rosomak nie wejdzie.
Co do okrętów to szkoda mi ORP Warszawa ( choć teraz miał by ze 44 lata) ale na pewno była by solidniejsza od dwóch fregat OH pery, łatwiej by się dostało części, ociepliło by się między Rosją a Polską.
Jeżeli piloci ominęli górę doprowadzili do przeciążania 4G i jeszcze wylądowali na zniszczonej maszynie to naprawdę wielkie ukłony i Polacy na prawdę polecą nawet na "Drzwiach od stodoły"
Faktycznie Amerykańce robią niezły interes na Bryzach
post zmieniłem ze względu na to iż to nie temat o f-16
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: 08 2007
Przeczytałeś przed wysłaniem to co napisałeś? Ja rozumiem że mozna nie lubić Amerykanów/Ruskich/Niemców/kogokolwiek, ale takich bzdur to chyba dawno nie widziałem
"niewiadomego źródła F16" Ty tak serio? To są fabrycznie nowe samoloty, z fabrycznie nowych części w wersji kompletowanej wg naszej specyfikacji. Pisząc "niewiadomego źródła" ostro manipulujesz faktami. Takie pisanie to domena obecnych dziennikarzyn... Chyba że pisze o OHP (bo nie używasz znaków interpunkcyjnych) a te też wiadomo skąd są...
A jezeli serio twierdzisz że Warszawa była lepsza od OHP to naprawde nie wiem czy jest jakikolwiek sens pisania Ci czegokolwiek... Ładniejsza była to fakt, ale wygląd nie walczy...
Liczba postów: 442
Liczba wątków: 30
Dołączył: 11 2009
http://www.altair.com.pl/start-2557-- Można sobie poczytać o OHP
OHP Są raczej z wiadomego źródła ( chyba że wiesz o czymś czego ja nie wiem)
Mam swoje zdanie na temat f-16- fakt być może nie powinienem tego pisać.Przepraszam
Liczba postów: 1,091
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2008
Czyli podsumujmy - oto 40 letnie złomy ,mocno wyeksploatowane wytrzymują maksymalne przeciążenia i się nie rozpadają w powietrzu - i to świadczy ,że amerykański sprzęt jest penisa warty :mrgreen: Logika wskazuje ,że jeżeli coś jest przez 40 lat eksploatowane to świadczy to tylko i wyłącznie o tym ,że jest to wyjątkowo świetna i podatna na modernizacje konstrukcja - tak Herkulesy jak i F-16 .
Liczba postów: 538
Liczba wątków: 28
Dołączył: 10 2009
łosiu-Warszawę wycofano w wieku 34 lat,Pułaski ma już 31 do tego nie przenosi na pokładzie żadnych rakiet woda-woda,Warszawa miała zdecydowanie silniejsze uzbrojenie artyleryjskie,o jedną wyrzutnię rakiet p-lot więcej.
|