Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[R/G] PZL P-23B Karaś -Fly Model 1:33
#26
Skrzydła mają ujemny wznios. Wygląda na to, że odwrotnie wkleiłeś dźwigary ???
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#27
Na zdjęciu mają ujemny wznios :mrgreen:, w rzeczywistości na końcówce jest +5mm [mierzone do dolnego poszycia]. Co nie zmienia faktu, że powinno być o wiele więcej-jakieś 15mm.
Odpowiedz
#28
Krystian za bardzo kompresujesz zdjęcia. Wychodzi pikseloza nieprzyjemna do oglądania. Ja przy takim rozmiarze mam 3x4 razy większą pojemność plików.
Odpowiedz
#29
Jak to nie masz do czego przykleić silnika...???
A gdzie podziałeś pudełkowe,szare  "łoże" silnika...???
[Obrazek: th_IMGP4083.jpg]
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#30
Piterski- z Tobą nie da się nie zgodzić :mrgreen: :wink:, mam na aparacie zdjęcia oryginalne i je obrobię i zamieszczę... rzeczywiście mocno ziarniste są... zdjęcia robię w formacie 3500x2500pix z wielkością 3mb, później kadruje i zmniejszam do ok.1000xileś tam [zazwyczaj wychodzi o 50%-mam mały zoom w aparacie tylko 3xoptyk, który przy trybie makro nie zabardzo chce wyostrzać obrazu przy 3 Cry], akurat te ostatnio dodane mają po ok.80kb na zdjęcie, a to rzeczywiście przy mało, kiedyś wstawiałem po ok.0,6-1mb zdjęcie, ale na photobucket'cie jest limit pojemności konta, a ja po pół roku mam 16%... 
Zdjęcia zamieszczę dopiero jutro, bo 2 pary akumulatorów mi padły... no co raz na pół roku trzeba by naładować [ostatnio ładowałem na początku października(i to nie jestem pewny, czy czasem tylko nie jedną parę], a od tamtej pory troszkę zdjęć nabiłem..... 

Mariusz, chodziło mi o mocowanie tego czubku przed silnikiem do silnika, a nie silnika do dziobu :mrgreen:.


Tak sobie myślę z tymi skrzydłami i chyba jednak je oderwę i zetnę od góry... o ile odklejenie paska nie będzie zbyt trudne [budzio=nitro i zaraz go ni ma :mrgreen:], to o tyle dalej jest zalane SG..... w dodatku musiałbym wyjąć żebro w uszach i uciąć dźwigar-bez żebra mogę pogubić profil, a dodatkowy problem z żebrem to taki, że do poszycia przykleiło się na SG... :roll:, ale może spróbuje....
Odpowiedz
#31
A przyklej to na styk-tak by tuleje popychaczy oparły się na wycięciach w osłonie...
[Obrazek: th_IMGP4379.jpg]
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#32
Ciąg dalszy bajki....

Owiewki kół, całkiem przyjemna praca, a wydawała się straszna :wink:, wszystko łączone na styk żadnych pasków łączących i innych udziwnień. Jedynie wyszły mi troszkę za chude, ale widelec goleni skutecznie je rozszerzył :mrgreen:. 
[Obrazek: th_K56.jpg] [Obrazek: th_K57.jpg] [Obrazek: th_K58.jpg]

Powierzchnie sterowe, zamocuje je dopiero jak będę miał podwozie.
[Obrazek: th_K59.jpg]

Wydech, osłona pilota i śmigło. Jak widać na pierwszym zdjęciu miałem drobny problem, czyli dziura. Poszycie przed osłoną zeszło mi z prawej strony za bardzo do przodu, ale jakby tam było ok.to bym miał na grzbiecie dziurę, więc wybrałem mniejsze zło Confusedmile: i tak jest jeszcze pasek łączący osłonę pilota z osłoną radiooperatora [i strzelców zarazem :mrgreen:,  tak jak kiedyś pisałem-facet miał bieganinę :mrgreen:]. Jak widać na zdjęciach z lewej strony osłony jest wgłębienie... według producenta owiewki w tym miejscu trzeba było odciąć .... dobrze, że dziełem po przyklejeniu ramy...pilot miałby przeciąg  :mrgreen: :razz: :roll:, teraz jest niestety widoczne wgłębienie, na zdjęciach może to nie rzuca się, aż tak w oczy-jest niemalże idealnie między 1, a 2 poprzeczką....
[Obrazek: th_K60.jpg] [Obrazek: th_K61.jpg] [Obrazek: th_K62.jpg] [Obrazek: th_K63.jpg] [Obrazek: th_K64.jpg] [Obrazek: th_K65.jpg] [Obrazek: th_K66.jpg]

Poprawiony wznios skrzydeł, poprzednio miały 5mm [licząc od podłoża do spodu skrzydła-mierząc na wysokości doklejanych końcówek skrzydeł], teraz mają 20mm [licząc od podłoża do samej końcówki, tam gdzie uchwyty w skrzydłach]
[Obrazek: th_K67.jpg]

Tak prezentuje się Karaś na dzień dzisiejszy [podwozie włożone na sucho]. Do Świdnika zdążę Confusedmile:, zostały tylko bombki i dokończyć podwozie, no i duperelki.
[Obrazek: th_K68.jpg]

Pozdrawiam
Odpowiedz
#33
Sam mam ochotę na ten model ale jak widzę kolejne relacje z jego budowy to dochodzę do wniosku, że za cienki jestem w uszach.
Jak człowiek był młodszy to odważniej chwytał się za takie projekty. :mrgreen:

Ogladaja Twoje zdjęcia nasuwaja mi się dwa pytania.
- Jakim klejem to kleisz i czy impregnowałeś czymś papier?

Co do zdjęć to rozumiem, że po ich zrobieniu najpierw je kadrujesz potem skalujesz i dopiero zapisujesz jako .jpg
Bo nie rozumiem skąd się Ci bierze taka wielkość. Ja mam 3MPix aparat i stosuje góra 20% kompresje w trakcie zapisywania w formacie .jpg

Przy okazji teraz wznios skrzydeł się znacznie lepiej prezentuje.
Jak przebiegały etapy naprawy?
Odpowiedz
#34
No, no, modelik bardzo zacny. A do Radomia z nim zawitasz? PDT_Armataz_01_18
Odpowiedz
#35
Piterski jak Ty jesteś za cienki, to co ja mam powiedzieć :roll:? Wziąłbyś się ca coś nowego i nie marudziłbyś już, że za cienki jesteś :wink:, a to projekt w sam raz dla Ciebie ma parę błędów, tak więc byś się nie nudził  :mrgreen: :razz: :wink:.

Kleję butaprenem OBT III i nie narzekam Confusedmile:, arkusze były obustronnie Caponowane.

Naprawa skrzydeł:
1.Pomalowanie rozpuszczalnikiem NITRO pasków łączących uszy z centropłatem
2.Po chwili można było odkleić pasek (butapren moment puścił)
3.Oddzielenie ucha od centropłata było gorsze, ponieważ łączenie było zalewane SG... więc tu tylko nóż OLFY i metoda siłowa :?....
4.Po oddzieleniu, górna część ucha została za pomocą noża i papieru ściernego spiłowana pod kątem-o tak: /____ , ponieważ według projektu po oklejeniu krawędź była niemalże taka: |____ , mimo, że dźwigar ucha przy centropłacie jest ścięty.....
5.Następnie uszy zostały zamocowane na swoje miejsce za pomocą butaprenu i wzmocnione SG.... choć w sumie prawdziwe wzmocnienie stanowią paski łączące centropłat-ucho, bez tego moje skrzydła chciały latać jak ptak :?. Na bieżąco korygowałem wzniosy, żeby były równe po obu stronach, czyli po 20mm.

Jeszcze bym radził tym co mają w planach skleić ten model przyklejenie żebra centropłatu pod sporym kątem, albo spiłowanie go mocno na wysokość... Żebra ucha i centropłata przymierzałem jeszcze przed klejeniem i były identyczne... teraz przy takim wzniosie uszy wyszły przy łączeniu z centropłatem grubsze o ok.1,5mm :?, sam żeby to jako tako wyglądało ścinałem [czyli spłaszczałem] poszycie ucha pod paskiem, przez co bez paska, uszy nie chciały się za dobrze trzymać.


Czsochaj-rozumiem, że to pytanie retoryczne było :mrgreen: :wink:?
Odpowiedz
#36
Ostatni wpis Confusedmile:.

Doszły bombki, które według mnie odstają opracowaniem... sam korpus bomby został zaprojektowany z jednej części, które porozcinałem na 5 elementów i zwijałem w walce oddzielnie, przy sklejaniu walców w całość wyszło na jaw, że..... niemalże każdy ma inną średnice  :twisted:. Najbardziej rzucają się w oczy dzióbki, które są chyba o całą grubość kartonu za szerokie :?. Drugim elementem który nie za bardzo mi wyszedł jest wieżyczka pod kadłubem, wyszła mi troszkę za wysoka i za bardzo nie chciała wejść na swoje miejsce, ale jakoś się zmieściła.

Podsumowując tak jak Mariusz napisał: "model jest niełatwy, zaprojektowany bardzo ambitnie, ale nie we wszystkich miejscach doskonale". Po prostu trzeba uważać przy klejeniu, ale dla widoku sklejonego Karasia na półce-warto :wink:, nawet w moim wykonaniu :mrgreen:.

Galeria:
[Obrazek: th_K69.jpg] [Obrazek: th_K70.jpg] [Obrazek: th_K71.jpg] [Obrazek: th_K72.jpg] [Obrazek: th_K73.jpg] [Obrazek: th_K74.jpg] [Obrazek: th_K75.jpg] [Obrazek: th_K76.jpg] [Obrazek: th_K77.jpg] [Obrazek: th_K78.jpg] [Obrazek: th_K79.jpg] [Obrazek: th_K80.jpg] [Obrazek: th_K81.jpg] [Obrazek: th_K82.jpg] [Obrazek: th_K83.jpg] [Obrazek: th_K84.jpg] [Obrazek: th_K85.jpg] [Obrazek: th_K86.jpg] [Obrazek: th_K87.jpg] [Obrazek: th_K88.jpg] [Obrazek: th_K89.jpg] [Obrazek: th_K90.jpg] [Obrazek: th_K91.jpg] [Obrazek: th_K92.jpg] [Obrazek: th_K93.jpg] [Obrazek: th_K94.jpg] [Obrazek: th_K95.jpg] [Obrazek: th_K96.jpg] [Obrazek: th_K97.jpg] [Obrazek: th_K98.jpg] [Obrazek: th_K99.jpg]
[Obrazek: th_K100.jpg]

Jak widać zrobiłem zdejmowane śmigło razem z przednią owiewką silnika, żeby można było zobaczyć silniczek Confusedmile:, bo podpórek między osłonami i tak nie zrobię, bo nawet nie mam pomysłu jak tam dojść... więc mógłbym tylko zniszczyć, a tak chociaż coś tam widać silniczka Confusedmile:.

KONIEC

Pozdrawiam

PS :mrgreen::
[Obrazek: th_K101.jpg]
Odpowiedz
#37
Krystian, powiem tak, nie jest ładnie, jest bardzo ładnie Big Grin. Gratuluję!
Aby palce były w stanie wykonać to czego oczy nie widzą a głowa wymyśli / Nikt nie mówił, że będzie łatwo i dotrzymał słowa
W stoczni   #  Hall of fames: Mosquito / PZL P11cRXIIID Lublin / P47D-11 Thunderbolt / HMS Ark Royal Mosq uito
Odpowiedz
#38
Mam ten model w domu w 2D, uważam że jest naprawdę trudny! Ty poradziłeś sobie z nim doskonale :milbravo:
Troszkę mogłeś dopieścić te bombki, rzuca się w oczy brak retuszu w tych porozcinanych walcach, ale poza tym jest super. Gratulacje
Na warsztacie:
W budowie: Dewoitine D-520
Skończone: Me 109 G6, Ławoczkin Ła-5 FN, Jak 3
Nie skończone: Ju 87 G-2
Odpowiedz
#39
Krystian gratuluę ukończenia modelu. Z autopsji wiem że nie była to bułka z masłem jednak poradziłes sobie.
Gratuluję również zwycięstwa w kategorii S1-J.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam.

Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Odpowiedz
#40
Dziękuje Ci za relacje. Jej śledzenie działa trochę na zasadzie "oswajania rzeczywistości" tak wiec nie wykluczone, że dla widoku takiego modelu i ja się z nim zmierzę ... kiedyś tam :mrgreen:

Gratuluje pucharu i tego, że dociągnąłeś ten niełatwy projekt do końca  PDT_Armataz_01_34.

Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. Co mogło by poprawić jakość wyglądu krawędzi niektórych elementów.
Mam wrażenie, że albo oszczędzasz na ostrzach i to się właśnie mści lub że kurczowe trzymanie się butaprenu co miejscami nie wychodzi Ci najlepiej
i mści się na wyglądzie modelu.
Odpowiedz
#41
Dołączam się do gratulacji.
:milbravo:  :milbravo:  :milbravo:
Oglądałem w Świdniku Twojego Karasia - jest naprawdę świetny.
Jeśli kiedyś odważę się go skleić Twoja relacja będzie bardzo pomocna.
Pozdrawiam
Jeżeli coś może pójść źle to pójdzie źle.
Jeżeli myślisz, że idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego.
Odpowiedz
#42
Witam. No ładne cacka tzn. model i puchar GRATULACJE. A swoją drogą to zaczynam zbierać kasiorę na wyjazd do Świdnika w przyszłym roku. W tym do Żywca było mi bliżej, Ciebie zapraszam we wrześniu do Jaworzna myślę że nie bez szans na podobny dzbanek PDT_Armataz_01_29
Pozdrawiam Paweł O.
[Obrazek: festiwal-cover.jpg]
Odpowiedz
#43
Jednak na żywo zobaczyc , to jest to .Przyłączam się do gratulacji.  :milbravo:
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Odpowiedz
#44
Bardzo dziękuje Confusedmile:.
Piterski-nie mogę się doczekać Twojej relacji z budowy tego samolotu :wink:. Krawędzie- raczej bym wyłączył z tego Butapren, możliwe że to wina troszkę tępych ostrzy, albo może za gęsta farba powoduje wrażenie postrzępionych (albo raczej potęguje....). No, ale to nic mam przy okazji następnych modeli popracować nad tym i zniwelować... niezła lista już utworzyła się lista poprawek...., ale to jeszcze większa motywacja do doskonalenia warsztatu i klejenia :wink:.
Micho-po takim RWDziaku podejrzewam, że byś sobie poradził, no ale troszkę masz racji-ten model może przerażać, ale mam nadzieje kiedyś ujrzeć Karasia spod Twoich rąk :wink:.
Paweł O-do Jaworzna mam troszkę daleko Confusedad:, więc raczej wątpliwe, żebym przybył, no ale kiedyś, może za rok... nie wykluczone :wink:.
Qbas, Pajda, Uri, Dominik 294-Dzięki!!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R/G] SCHARNHORST – Military Model 2-3/2010 – 1:200 Winek 146 29,362 26-03-2024, 08:58
Ostatni post: Tuco
  [G] Amerykański statek parowy "WESTERN RIWER", DRAF MODEL DAS79pl 3 698 06-01-2024, 12:51
Ostatni post: jagdtiger2
  Holenderski lekki krążownik Hr. Ms. De Ruyter II, 1:250, Scaldis Model Sven 31 10,473 20-12-2023, 10:47
Ostatni post: jagdtiger2
  [R ],,Western River " z Missisipi - Draf Model skala 1:100 Paweł O 20 3,500 21-10-2023, 07:24
Ostatni post: Paweł O
  M-110 A2 Gomix / Fly Model Batman 30 17,790 13-10-2023, 08:01
Ostatni post: Panda82
  [R] USS Heermann (DD-532) 1:200 Military Model 6/2006 Sprudin 57 18,581 20-06-2023, 06:47
Ostatni post: Sprudin
  [R] HMS Malaya, Fantom Model numer 6, skala 1:300. zablo1978 4 1,722 28-04-2023, 01:22
Ostatni post: zablo1978
  [R] F-105 Thunderchief, Hobby Model 107, skala 1:33. zablo1978 6 2,380 21-03-2023, 09:02
Ostatni post: zbin
  USS Saratoga, CVA-60, 1:200, Fly Model/Dariusz Wandtke Sven 29 10,439 06-03-2023, 08:15
Ostatni post: Sven
  9K51 SCUD-A(8k11) - Model-Kom 1/2021 skala 1/25 Berni 8 4,006 27-09-2022, 05:48
Ostatni post: GTiStyle

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości