31-03-2010, 12:23
Skrzydła mają ujemny wznios. Wygląda na to, że odwrotnie wkleiłeś dźwigary ???
[R/G] PZL P-23B Karaś -Fly Model 1:33
|
31-03-2010, 12:23
Skrzydła mają ujemny wznios. Wygląda na to, że odwrotnie wkleiłeś dźwigary ???
31-03-2010, 12:30
Na zdjęciu mają ujemny wznios :mrgreen:, w rzeczywistości na końcówce jest +5mm [mierzone do dolnego poszycia]. Co nie zmienia faktu, że powinno być o wiele więcej-jakieś 15mm.
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth
31-03-2010, 08:57
Krystian za bardzo kompresujesz zdjęcia. Wychodzi pikseloza nieprzyjemna do oglądania. Ja przy takim rozmiarze mam 3x4 razy większą pojemność plików.
31-03-2010, 11:03
Jak to nie masz do czego przykleić silnika...???
A gdzie podziałeś pudełkowe,szare "łoże" silnika...???
Pozdrawiam wszystkich!
01-04-2010, 09:03
Piterski- z Tobą nie da się nie zgodzić :mrgreen: :wink:, mam na aparacie zdjęcia oryginalne i je obrobię i zamieszczę... rzeczywiście mocno ziarniste są... zdjęcia robię w formacie 3500x2500pix z wielkością 3mb, później kadruje i zmniejszam do ok.1000xileś tam [zazwyczaj wychodzi o 50%-mam mały zoom w aparacie tylko 3xoptyk, który przy trybie makro nie zabardzo chce wyostrzać obrazu przy 3 ], akurat te ostatnio dodane mają po ok.80kb na zdjęcie, a to rzeczywiście przy mało, kiedyś wstawiałem po ok.0,6-1mb zdjęcie, ale na photobucket'cie jest limit pojemności konta, a ja po pół roku mam 16%...
Zdjęcia zamieszczę dopiero jutro, bo 2 pary akumulatorów mi padły... no co raz na pół roku trzeba by naładować [ostatnio ładowałem na początku października(i to nie jestem pewny, czy czasem tylko nie jedną parę], a od tamtej pory troszkę zdjęć nabiłem..... Mariusz, chodziło mi o mocowanie tego czubku przed silnikiem do silnika, a nie silnika do dziobu :mrgreen:. Tak sobie myślę z tymi skrzydłami i chyba jednak je oderwę i zetnę od góry... o ile odklejenie paska nie będzie zbyt trudne [budzio=nitro i zaraz go ni ma :mrgreen:], to o tyle dalej jest zalane SG..... w dodatku musiałbym wyjąć żebro w uszach i uciąć dźwigar-bez żebra mogę pogubić profil, a dodatkowy problem z żebrem to taki, że do poszycia przykleiło się na SG... :roll:, ale może spróbuje....
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth
01-04-2010, 10:10
Pozdrawiam wszystkich!
18-04-2010, 09:47
Ciąg dalszy bajki....
Owiewki kół, całkiem przyjemna praca, a wydawała się straszna :wink:, wszystko łączone na styk żadnych pasków łączących i innych udziwnień. Jedynie wyszły mi troszkę za chude, ale widelec goleni skutecznie je rozszerzył :mrgreen:. Powierzchnie sterowe, zamocuje je dopiero jak będę miał podwozie. Wydech, osłona pilota i śmigło. Jak widać na pierwszym zdjęciu miałem drobny problem, czyli dziura. Poszycie przed osłoną zeszło mi z prawej strony za bardzo do przodu, ale jakby tam było ok.to bym miał na grzbiecie dziurę, więc wybrałem mniejsze zło mile: i tak jest jeszcze pasek łączący osłonę pilota z osłoną radiooperatora [i strzelców zarazem :mrgreen:, tak jak kiedyś pisałem-facet miał bieganinę :mrgreen:]. Jak widać na zdjęciach z lewej strony osłony jest wgłębienie... według producenta owiewki w tym miejscu trzeba było odciąć .... dobrze, że dziełem po przyklejeniu ramy...pilot miałby przeciąg :mrgreen: :razz: :roll:, teraz jest niestety widoczne wgłębienie, na zdjęciach może to nie rzuca się, aż tak w oczy-jest niemalże idealnie między 1, a 2 poprzeczką.... Poprawiony wznios skrzydeł, poprzednio miały 5mm [licząc od podłoża do spodu skrzydła-mierząc na wysokości doklejanych końcówek skrzydeł], teraz mają 20mm [licząc od podłoża do samej końcówki, tam gdzie uchwyty w skrzydłach] Tak prezentuje się Karaś na dzień dzisiejszy [podwozie włożone na sucho]. Do Świdnika zdążę mile:, zostały tylko bombki i dokończyć podwozie, no i duperelki. Pozdrawiam
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth
22-04-2010, 11:56
Sam mam ochotę na ten model ale jak widzę kolejne relacje z jego budowy to dochodzę do wniosku, że za cienki jestem w uszach.
Jak człowiek był młodszy to odważniej chwytał się za takie projekty. :mrgreen: Ogladaja Twoje zdjęcia nasuwaja mi się dwa pytania. - Jakim klejem to kleisz i czy impregnowałeś czymś papier? Co do zdjęć to rozumiem, że po ich zrobieniu najpierw je kadrujesz potem skalujesz i dopiero zapisujesz jako .jpg Bo nie rozumiem skąd się Ci bierze taka wielkość. Ja mam 3MPix aparat i stosuje góra 20% kompresje w trakcie zapisywania w formacie .jpg Przy okazji teraz wznios skrzydeł się znacznie lepiej prezentuje. Jak przebiegały etapy naprawy?
22-04-2010, 12:17
No, no, modelik bardzo zacny. A do Radomia z nim zawitasz?
23-04-2010, 12:06
Piterski jak Ty jesteś za cienki, to co ja mam powiedzieć :roll:? Wziąłbyś się ca coś nowego i nie marudziłbyś już, że za cienki jesteś :wink:, a to projekt w sam raz dla Ciebie ma parę błędów, tak więc byś się nie nudził :mrgreen: :razz: :wink:.
Kleję butaprenem OBT III i nie narzekam mile:, arkusze były obustronnie Caponowane. Naprawa skrzydeł: 1.Pomalowanie rozpuszczalnikiem NITRO pasków łączących uszy z centropłatem 2.Po chwili można było odkleić pasek (butapren moment puścił) 3.Oddzielenie ucha od centropłata było gorsze, ponieważ łączenie było zalewane SG... więc tu tylko nóż OLFY i metoda siłowa :?.... 4.Po oddzieleniu, górna część ucha została za pomocą noża i papieru ściernego spiłowana pod kątem-o tak: /____ , ponieważ według projektu po oklejeniu krawędź była niemalże taka: |____ , mimo, że dźwigar ucha przy centropłacie jest ścięty..... 5.Następnie uszy zostały zamocowane na swoje miejsce za pomocą butaprenu i wzmocnione SG.... choć w sumie prawdziwe wzmocnienie stanowią paski łączące centropłat-ucho, bez tego moje skrzydła chciały latać jak ptak :?. Na bieżąco korygowałem wzniosy, żeby były równe po obu stronach, czyli po 20mm. Jeszcze bym radził tym co mają w planach skleić ten model przyklejenie żebra centropłatu pod sporym kątem, albo spiłowanie go mocno na wysokość... Żebra ucha i centropłata przymierzałem jeszcze przed klejeniem i były identyczne... teraz przy takim wzniosie uszy wyszły przy łączeniu z centropłatem grubsze o ok.1,5mm :?, sam żeby to jako tako wyglądało ścinałem [czyli spłaszczałem] poszycie ucha pod paskiem, przez co bez paska, uszy nie chciały się za dobrze trzymać. Czsochaj-rozumiem, że to pytanie retoryczne było :mrgreen: :wink:?
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth
Ostatni wpis mile:.
Doszły bombki, które według mnie odstają opracowaniem... sam korpus bomby został zaprojektowany z jednej części, które porozcinałem na 5 elementów i zwijałem w walce oddzielnie, przy sklejaniu walców w całość wyszło na jaw, że..... niemalże każdy ma inną średnice :twisted:. Najbardziej rzucają się w oczy dzióbki, które są chyba o całą grubość kartonu za szerokie :?. Drugim elementem który nie za bardzo mi wyszedł jest wieżyczka pod kadłubem, wyszła mi troszkę za wysoka i za bardzo nie chciała wejść na swoje miejsce, ale jakoś się zmieściła. Podsumowując tak jak Mariusz napisał: "model jest niełatwy, zaprojektowany bardzo ambitnie, ale nie we wszystkich miejscach doskonale". Po prostu trzeba uważać przy klejeniu, ale dla widoku sklejonego Karasia na półce-warto :wink:, nawet w moim wykonaniu :mrgreen:. Galeria: Jak widać zrobiłem zdejmowane śmigło razem z przednią owiewką silnika, żeby można było zobaczyć silniczek mile:, bo podpórek między osłonami i tak nie zrobię, bo nawet nie mam pomysłu jak tam dojść... więc mógłbym tylko zniszczyć, a tak chociaż coś tam widać silniczka mile:. KONIEC Pozdrawiam PS :mrgreen::
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth
28-04-2010, 09:07
Krystian, powiem tak, nie jest ładnie, jest bardzo ładnie . Gratuluję!
Aby palce były w stanie wykonać to czego oczy nie widzą a głowa wymyśli / Nikt nie mówił, że będzie łatwo i dotrzymał słowa
W stoczni # Hall of fames: Mosquito / PZL P11c / RXIIID Lublin / P47D-11 Thunderbolt / HMS Ark Royal Mosq uito
28-04-2010, 10:23
Mam ten model w domu w 2D, uważam że jest naprawdę trudny! Ty poradziłeś sobie z nim doskonale :milbravo:
Troszkę mogłeś dopieścić te bombki, rzuca się w oczy brak retuszu w tych porozcinanych walcach, ale poza tym jest super. Gratulacje
Na warsztacie:
W budowie: Dewoitine D-520 Skończone: Me 109 G6, Ławoczkin Ła-5 FN, Jak 3 Nie skończone: Ju 87 G-2
29-04-2010, 08:31
Krystian gratuluę ukończenia modelu. Z autopsji wiem że nie była to bułka z masłem jednak poradziłes sobie.
Gratuluję również zwycięstwa w kategorii S1-J.
[b]
Panie strzeż mnie przed przyjaciólmi - z wrogami poradzę sobie sam. Cudze chwalicie, swego nie znacie ....
Dziękuje Ci za relacje. Jej śledzenie działa trochę na zasadzie "oswajania rzeczywistości" tak wiec nie wykluczone, że dla widoku takiego modelu i ja się z nim zmierzę ... kiedyś tam :mrgreen:
Gratuluje pucharu i tego, że dociągnąłeś ten niełatwy projekt do końca . Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. Co mogło by poprawić jakość wyglądu krawędzi niektórych elementów. Mam wrażenie, że albo oszczędzasz na ostrzach i to się właśnie mści lub że kurczowe trzymanie się butaprenu co miejscami nie wychodzi Ci najlepiej i mści się na wyglądzie modelu.
29-04-2010, 04:52
Dołączam się do gratulacji.
:milbravo: :milbravo: :milbravo: Oglądałem w Świdniku Twojego Karasia - jest naprawdę świetny. Jeśli kiedyś odważę się go skleić Twoja relacja będzie bardzo pomocna. Pozdrawiam
Jeżeli coś może pójść źle to pójdzie źle.
Jeżeli myślisz, że idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego.
29-04-2010, 09:03
Witam. No ładne cacka tzn. model i puchar GRATULACJE. A swoją drogą to zaczynam zbierać kasiorę na wyjazd do Świdnika w przyszłym roku. W tym do Żywca było mi bliżej, Ciebie zapraszam we wrześniu do Jaworzna myślę że nie bez szans na podobny dzbanek
Pozdrawiam Paweł O.
30-04-2010, 12:03
Jednak na żywo zobaczyc , to jest to .Przyłączam się do gratulacji. :milbravo:
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
13-05-2010, 08:48
Bardzo dziękuje mile:.
Piterski-nie mogę się doczekać Twojej relacji z budowy tego samolotu :wink:. Krawędzie- raczej bym wyłączył z tego Butapren, możliwe że to wina troszkę tępych ostrzy, albo może za gęsta farba powoduje wrażenie postrzępionych (albo raczej potęguje....). No, ale to nic mam przy okazji następnych modeli popracować nad tym i zniwelować... niezła lista już utworzyła się lista poprawek...., ale to jeszcze większa motywacja do doskonalenia warsztatu i klejenia :wink:. Micho-po takim RWDziaku podejrzewam, że byś sobie poradził, no ale troszkę masz racji-ten model może przerażać, ale mam nadzieje kiedyś ujrzeć Karasia spod Twoich rąk :wink:. Paweł O-do Jaworzna mam troszkę daleko ad:, więc raczej wątpliwe, żebym przybył, no ale kiedyś, może za rok... nie wykluczone :wink:. Qbas, Pajda, Uri, Dominik 294-Dzięki!!
W budowie: MQ-1 Predator C-130E Hurricane Staghound
Skończone BV138 Heermann M16MGMC Karaś Spit IXc Tiger Moth |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|