Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycinanie
#1
Witam
Po kilkunastoletniej przerwie powracam do hobby jakim są modele kartonowe. Na warsztat rzuciłem Piotra z Gdańska i na razie daję sobie z nim radę. Przy okazji klejenia tego modelu przypomniał mi się stary problem z wycinaniem wręg jednostek pływających. Wczęść z okrętów/statków posiada dziobowe wręgi dość ostro zakończone (czasem lekko absurdalnie ostro). Przy ich wycinaniu po naklejeniu na karton zawsze niemiło się strzępiły, zrywały ogólnie mówiąc kaszana.
Moglibyście zdradzić jakieś tajniki jak wycinać takie elementy? Jakich sztuczek używacie. Tylko nie mówcie, że to tajemnica Wink

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Aby wyciąć takie elementy doradzałbym:
- Wycinanie na kilka razy czyli z coraz mniejszym naddatkiem .Odcinanie wąskich naddatów nie powoduje takich odkształceń części jak odcięcie naddatku wielkości części .Wąski odpad odkształci się robiąc miejsce skalpelowi .
- Nasączyć tekturę CA (super glue itp.)
- Podkleić tekturę blaszką alu z puszki od piwa , foremki CA .Zapobiega rozerwaniu .
- Wyciąć z PCV spienionego , PCV twardego włośnicówką i obrobić pilnikiem 
[Obrazek: lkmd-usebar.jpg]
Odpowiedz
#3
Dziękuję za porady. Najprościej będzie mi spróbować z ca. O efektach prób poinformuję :wink:
Odpowiedz
#4
Ja robię to tak najpierw jedna krawędź linii odcinam skalpelem, następnie nasączam BCG lub CA po wyschnięciu kleju wycinam druga linie.
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Odpowiedz
#5
A ni elepiej o naklejeniu na tekturę i dobrym wyschnięciu elementów (pod obciążeniem, przez noc) wycinać od razu po linii ale nie pierwszym "przejazdem" noża? Najszybsza w sumie i najprostsza metoda. Potem gruntujesz krawędzie BCG (wygodniejszy od CA) i szlifu szlifu tudzież dalsze cięcie, na przykład wpustu dla podłużnicy w wrędze dziobowej :-)
"Hope is the first step on road to disappointment"

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Odpowiedz
#6
Witam,
Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze to pod poniższym linkiem:
http://www.papermodels.pl/index.php?topic=4227.20
przedstawiłem sposób w jaki wyciąłem wszystkie wręgi kadłuba i elementy jego  podposzycia, może ci się to przyda. 
Pozdrawiam:

Paolo

Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę. [Obrazek: 07icon_smile4.gif]
                       2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.

Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005

Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wycinanie wąskich elementów zizu82 13 1,445 23-04-2019, 10:58
Ostatni post: Lesio73
  Wycinanie wreg a "odłażenie" papieru skom25 5 2,634 03-01-2012, 09:33
Ostatni post: skom25
  Wycinanie kółek/krążków na masową skalę Jaroslav 2 7,800 21-05-2008, 12:02
Ostatni post: Jaroslav

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości