Witam
Chciałbym przedstawić moje poczynania z modelem C2P. Buduje go od tygodnia.Klei się bardzo przyjemnie, a jedyne błędy jakie napotkałem są tylko z mojego powodu.Niestety nie mam zdjęć dokumentujących początkową fazę budowy, ale przedstawię to co do tej pory zrobiłem,ale najpierw parę słów o historii C2P.
Historia
Gąsienicowy ciągnik artyleryjski C2P, powstał w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych. Jego konstruktorami byli inżynierowie J. Łapuszewski i A. Schmidt. Początkowo wóz nosił oznaczenie C2T. W jego konstrukcji wykorzystano zmodernizowane podwozie tankietki TKS. Nowy pojazd przeszedł wyjątkowo długie (trwające dwa lata) badania techniczne i próby przedprodukcyjne. Produkcja seryjna ruszyła w 1937. Pierwsza seria liczyła 196 egzemplarzy. Druga seria, zamówiona w 1939, nie została do końca zrealizowana.
Służba
Ciągniki C2P były przeznaczone do holowania armaty przeciwlotniczej Bofors kal. 40 mm wz. 36. Znajdowały się na wyposażeniu Dywizjonów Artylerii Przeciwlotniczej mających na uzbrojeniu te działa. C2P holowały też przyczepki z amunicją. Projektowano także użycie ciągnika do holowania działa przeciwpancernego wz. 36. W 1938 na jego podwoziu powstało działo samobieżne TKS-D.
Dane techniczne
Silnik 1 silnik benzynowy, 6-cylindrowy Fiat 122B (PZInż. 367) o mocy 46 KM przy 2600 obr./min.
Transmisja mechaniczna
Poj. zb. paliwa 70 l
Długość 2,85 m
Szerokość 1,80 m
Wysokość 1,58 m
Prześwit 0,30 m
Masa 2 750 kg (własna)
Moc jedn. 16,7 KM/t
Nacisk jedn. 0,41 kg/cm²
Osiągi
Prędkość 45 km/h (po drodze)
Zasięg 150 km (po drodze)
100 km (w terenie)
Pokonywanie przeszkód
Brody (głęb.) 0,50 m
Rowy (szer.) 1,20 m
A oto jak wygląda ciągnik w moich poczynaniach.
![[Obrazek: th_007.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_007.jpg)
![[Obrazek: th_004.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_004.jpg)
Jeszcze gdzieniegdzie nie ma retuszu,otwarta przednia klapa to też mój pomysł trochę nie udany ale już jest.Poza tym mam jeszcze wycięte i sklejone w większości elementy wnętrza,ale je wykończę kiedy przykleję drugi błotnik za co wezmę się jutro.
Pozdrawiam Andrzej.
Chciałbym przedstawić moje poczynania z modelem C2P. Buduje go od tygodnia.Klei się bardzo przyjemnie, a jedyne błędy jakie napotkałem są tylko z mojego powodu.Niestety nie mam zdjęć dokumentujących początkową fazę budowy, ale przedstawię to co do tej pory zrobiłem,ale najpierw parę słów o historii C2P.
Historia
Gąsienicowy ciągnik artyleryjski C2P, powstał w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych. Jego konstruktorami byli inżynierowie J. Łapuszewski i A. Schmidt. Początkowo wóz nosił oznaczenie C2T. W jego konstrukcji wykorzystano zmodernizowane podwozie tankietki TKS. Nowy pojazd przeszedł wyjątkowo długie (trwające dwa lata) badania techniczne i próby przedprodukcyjne. Produkcja seryjna ruszyła w 1937. Pierwsza seria liczyła 196 egzemplarzy. Druga seria, zamówiona w 1939, nie została do końca zrealizowana.
Służba
Ciągniki C2P były przeznaczone do holowania armaty przeciwlotniczej Bofors kal. 40 mm wz. 36. Znajdowały się na wyposażeniu Dywizjonów Artylerii Przeciwlotniczej mających na uzbrojeniu te działa. C2P holowały też przyczepki z amunicją. Projektowano także użycie ciągnika do holowania działa przeciwpancernego wz. 36. W 1938 na jego podwoziu powstało działo samobieżne TKS-D.
Dane techniczne
Silnik 1 silnik benzynowy, 6-cylindrowy Fiat 122B (PZInż. 367) o mocy 46 KM przy 2600 obr./min.
Transmisja mechaniczna
Poj. zb. paliwa 70 l
Długość 2,85 m
Szerokość 1,80 m
Wysokość 1,58 m
Prześwit 0,30 m
Masa 2 750 kg (własna)
Moc jedn. 16,7 KM/t
Nacisk jedn. 0,41 kg/cm²
Osiągi
Prędkość 45 km/h (po drodze)
Zasięg 150 km (po drodze)
100 km (w terenie)
Pokonywanie przeszkód
Brody (głęb.) 0,50 m
Rowy (szer.) 1,20 m
A oto jak wygląda ciągnik w moich poczynaniach.
![[Obrazek: th_011.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_011.jpg)
![[Obrazek: th_010.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_010.jpg)
![[Obrazek: th_008.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_008.jpg)
![[Obrazek: th_007.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_007.jpg)
![[Obrazek: th_004.jpg]](http://i978.photobucket.com/albums/ae264/jedrekmodele/model/c2p/th_004.jpg)
Jeszcze gdzieniegdzie nie ma retuszu,otwarta przednia klapa to też mój pomysł trochę nie udany ale już jest.Poza tym mam jeszcze wycięte i sklejone w większości elementy wnętrza,ale je wykończę kiedy przykleję drugi błotnik za co wezmę się jutro.
Pozdrawiam Andrzej.
W pracowni: