Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16
#1
Witam…
Ponieważ prace nad Macchim M.5 wyd.II maja się ku końcowi to postanowiłem skleić cos innego cos pięknego zarazem a siejącego grozę na morzach i oceanach... Wybór padł na model U-boota U-25 typu IA długości prawie 73cm projektu Pana Piotra Turalskiego model prezentuje jednostkę z października 1939r z bardzo rzadkim malowaniem maskującym paszczą rekina i trupią czaszką w skali 1:100 wydawnictwa FLY MODEL nr.16 i jak się nie mylę jest to II wydanie. Będzie to mój pierwszy w życiu jak się uda sklejony model U-boota. Wycinankę nie było łatwo dostać, ale jakoś się udało, z czego bardzo się cieszę ile dałem za nią to nie będę pisał, bo to chore pieniądze, nie jest ona pierwszej młodości wydanie 2001 a i opisy też pozostawiają dużo do życzenia Big Grin. Model będę wykonany w standardzie tak jak autor zaleca, czyli bez panikowania, malowania itp.. tylko skromny retusz pactra lub revell, jeśli dam radę odbiegnąć od standardu to tylko do otwartych pokryw wyrzutni torpedowych Big Grin

Rzut okiem na wycinankę..

[Obrazek: th_100_1825.jpg][Obrazek: th_100_1827.jpg][Obrazek: th_100_1826.jpg][Obrazek: th_100_1831.jpg]

Krótki opis:

Stocznia: Deutsche Schiff und Maschinenbau AG, (AG Weser) Bremen
Położenie stępki: 28.01.1935
Wodowanie: 14.02.1936
Wcielenie do służby: 06.04.1936
Przebieg służby:
04.36 - 09.39 - Flotylla Szkolna U-bootów w Neustadt
09.39 - 12.39 - Flotylla Saltzwedel w Wilhelmshaven
01.40 - 08. 40 - 2 Flotylla U-bootów w Wilhelmshaven

Dowódcy:
06.04.1936 - 03.01.1938 - KL ~ KK Eberhard Godt
03.01.1938 - 10.12.1938 - KL Werner von Schmidt
10.12.1938 - 03.04.1939 - KL Otto Schuhart
04.04.1939 - 04.09.1939 - KL Georg-Heinz Michel
05.09.1939 - 19.05.1940 - Kl ~ KK Viktor Hermann Otto Ludwig Paul Ferdinand Schütze
20.05.1940 - 03.08.1940 - KL Heinz Beduhn

Odbyte patrole bojowe: 5(7*)
* W dniach 19.12.39 - 21.12.39 i 31.12.39 - 03.01.40 U-25 wypłynął na dwa patrole, które musiały zostać przerwane na skutek problemów technicznych, nękających jednostki typu IA.

W swój ostatni patrol U-25 wypłynął 01.8.1940 z Wilhelmshaven, aby operować na obszarze północnego Atlantyku. Dzień później, tj. 02.08.1940 o godz. 15:17 U-37 usłyszał eksplozję, która najprawdopodobniej oznaczała koniec istnienia U-25. Okręt prawdopodobnie zatonął po wejściu na brytyjską minę na północ od Terchelling na pozycji 54.14N, 05.07E…

Zatopione statki handlowe: 7 (33.029 BRT)
Zatopione okręty wojenne: 1 (17.046 BRT)

Godło U25…
[Obrazek: th_godau25.gif]

Sylwetka okrętu z roku 1936…
[Obrazek: th_u-25-1.jpg]

Kilka zdjęć ukazujących, U25 które udało mi się znaleźć…
[Obrazek: th_u-25-5.jpg][Obrazek: th_U-25-4.jpg][Obrazek: th_u-25-2.jpg][Obrazek: th_emblema-u25.jpg]


Aby stało się zadość kilka zdjęć oraz krótki opis z wykonanych prac.

Przed rozpoczęciem budowy zapoznałem się z rysunkami poglądowymi skromnym opisem oraz zrobiłem ksero wręg, burt i pokładów w celach pomiarowych, które będą pomocne w dalszej części budowy. Następnie całą wycinankę zaimpregnowałem Caponem Extra, bo innego nie dostałem rozcieńczony 1:1 rozpuszczalnikiem uniwersalnym nie nitro, dlaczego rozcieńczony i dlaczego nie nitro… rozcieńczony po to, aby nie pozostawiał smug na kartkach wycinanki a dlatego uniwersalnym, ponieważ jest on delikatniejszy od nitro.
Zgodnie z instrukcja wszystkie elementy szkieletu zostały podklejone butaprenem na tekturę o grubości 1.5mm, 1mm i 0,5mm w zależności od opisu. ALE odwiedzając sklep dla plastyków natrafiłem na tekturę o rozmiarze B1 w przybliżeniu rozmiar to 100x70cm grubości były różne od 1mm do 3mm (cena nie mała, bo około 5 zeta za 1 arkusz no, ale czego się nie robi dla tak wspaniałego hobby ) Mając taki karton elementy podłużnic i wzdłużnic szkieletu postanowiłem skleić w jedną całość, aby w przyszłości zapobiec wykrzywianiu się szkieletu i innych różnego rodzaju niespodzianek Big Grin. Aby jednak zachować prostolinijność przed naklejeniem tych długaśnych elementów zwanych szkieletem (podłużnice, wzdłużnice) namalowałem sobie linie prostą na tym wielkim płacie tektury łatwo nie było z tym olbrzymem hehe (żart), następnie wyciąłem z niego element tektury potrzebny do naklejenia elementów i owe elementy względem tej linii po prostu powoli naklejałem - wszystko na butapren (patrz fotki poniżej). Do wycinania elementów szkieletu będę używał nożyka segmentowego firmy Olfa A-2 oraz XA-1, które śmiało mogę polecić (patrz fotka poniżej). To może tyle jak na początek.

Olfa A-2 oraz XA-1
[Obrazek: th_100_1839.jpg]

Linie na kartonie…
[Obrazek: th_100_1838.jpg]

Przymiarki na sucho…
[Obrazek: th_100_1843.jpg][Obrazek: th_100_1844.jpg][Obrazek: th_100_1846.jpg]

Elementy podłużnic i wzdłużnic naklejone na karton wzdłuż namalowanych linii…
[Obrazek: th_100_1857.jpg][Obrazek: th_100_1853.jpg]

Wycięte elementy…
[Obrazek: th_100_1859.jpg]

Wręgi…
[Obrazek: th_100_1866.jpg]

Mała prośba do grona modelarskiego - jeżeli ktoś posiada niepotrzebne fragmenty arkuszy tego modelu to chętnie bym przyjął. Chciałbym trochę pokombinować przy niektórych elementach modelu jak -  włazy, luki torpedowe. Jeśli ktoś będzie chętny to proszę na priv. Z góry wielkie dzięki…

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#2
Witam..
Prace nad U-botem powoli posuwają się do przodu oto kilka zdjęć z wykonanych prac nie spodziewałem się, że na wykonanie takiego szkieletu poświęcić trzeba aż tyle czasu i pracy  ;D ;D ;D
Wycięte elementy szkieletu wręgi -  wzdłużnice - podłużnice  Wink

[Obrazek: th_100_1953.jpg][Obrazek: th_100_1944.jpg][Obrazek: th_100_1916.jpg]


Elementy szkieletu pasowane na sucho  ;D

[Obrazek: th_100_1961.jpg][Obrazek: th_100_1958.jpg][Obrazek: th_100_1970.jpg][Obrazek: th_100_1963.jpg][Obrazek: th_100_1980.jpg][Obrazek: th_100_1972.jpg][Obrazek: th_100_2010.jpg][Obrazek: th_100_2009.jpg][Obrazek: th_100_1991.jpg][Obrazek: th_100_1988.jpg][Obrazek: th_100_1997.jpg]

Dla wzmocnienia szkieletu wszystkie wręgi po obrysie wzmocniłem klejem superglu, aby podczas szlifowania ich nie uszkodzić oraz podkleiłem dwustronnie tektura 1mm..

[Obrazek: th_100_2030.jpg]

Aby poszycie dna się nie zapadało, wkleiłem kilka wzmocnień nad tym elementem prace jeszcze trwają  :Smile :Smile :Smile

[Obrazek: th_100_2053.jpg][Obrazek: th_100_2035.jpg][Obrazek: th_100_2025.jpg][Obrazek: th_100_2045.jpg][Obrazek: th_100_2036.jpg][Obrazek: th_100_2050.jpg]

Teraz prace przygotowawcze do szlifowania i pasowania poszycia ....

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#3
Szykuje się ciekawa relacja.
Przepraszam panią,czy ta chusteczka pachnie chloroformem? :-)
Odpowiedz
#4
Bardzo mi się podoba ten okręcik. Szkoda, że ostatnio  nikt wydał żadnego U-boota. Będę tu w miarę często zaglądał. Powodzenia.
Odpowiedz
#5
    Na kajakach, a już specjalnie podwodnych nie znam się - ale te usztywnienia wzdłużne to wcale nie taka znów głupia sprawa! Bardzo mi się podobają.
                        Pozdrawiam -            - ZbiG -
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#6
Witam...
Po małej przerwie chciałem odświeżyć relację, aby nie było, że w doku nic się nie dzieje hehe Big Grin. Prace nad kadłubem trwają - do dolnej części kadłuba została doklejona górna część szkieletu i podobnie jak z dolną górna też została wzmocniona paskami tektury o grubości około 1.5mm, (aby burty się nie zapadały i łatwiej byłoby je formować) następnie wszystkie owe wzmocnienia zalałem, patexem (wikolem). Po wyschnięciu całość została oszlifowana papierem ściernym, aby pozbyć się wszelkich nierówności (takich jak: za szerokie czy za wąskie wręgi jak widać to na załączonych poniżej zdjęciach). Następnie po dopieszczeniu kadłuba zabrałem się za pasowanie poszycia i tu zaczynają się ogromne i wysokie schody, po których bardzo ciężko się wchodzi. Dzięki temu, że wcześniej zrobiłem sobie ksero poszycia dna oraz burt sprawdziłem ich pasowanie i co  PDT_Armataz_01_19 PDT_Armataz_01_19 PDT_Armataz_01_19 NIC tu nie pasuje do siebie każdy element poszycia a jest ich 23 szt. musiałem osobno docinać, ale to tylko 30 godzin pracy (a o różnych odcieniach poszycia nie wspomnę gdzie jedna połowa ma jasny a druga połowa ciemno zielony kolor szkoda słów). Co do poszycia burt to posiadają TYLKO przesunięcie w granicach jedna bura około 3-4 mm druga zaś około 5mm względem otworów przelewowych, ale to tylko mała kropeleczka w porównaniu z poszyciem, nad która cały czas pracuje  PDT_Armataz_01_30
Co do oklejek to brakuje mi jeszcze dwóch, nad którymi musze popracować to oklejka nr 23 ostatnia na rufie i dwie oklejki nr 1 na dziobie. Dopasowywanie oklejek rozpocząłem od oklejki nr 22 (rufa) posuwając i dopasowując je w kierunku dziobu. Wszystkie oklejki na zdjęciach są tylko dopasowane i delikatnie docięte na sucho nic nie jest jeszcze retuszowane oraz przyklejone, przepraszam za tą brzydką nitkę, ale dzięki niej wszystkie oklejki ładnie mi się trzymają PDT_Armataz_01_23

Szkoda, że nikt nie posiada, choć kilku zdjęć zbliżeń poszycia oraz burt bardzo byłyby mi pomocne w dalszej pracy  Sad Sad Sad

Jeśli można to ponawiam moją prośbę do grona modelarskiego - jeżeli ktoś posiada niepotrzebne fragmenty arkuszy tego modelu to chętnie bym przyjął. Z góry wielkie dzięki  Wink

Dolna wzmocniona i oszlifowana część szkieletu...

[Obrazek: th_100_2095.jpg][Obrazek: th_100_2092.jpg][Obrazek: th_100_2090.jpg][Obrazek: th_100_2087.jpg]

Doklejona górna część szkieletu...

[Obrazek: th_100_2117.jpg][Obrazek: th_100_2110.jpg][Obrazek: th_100_2109.jpg]

Dopasowywanie oklejek poszycia kadłuba...

[Obrazek: th_100_2284.jpg][Obrazek: th_100_2270.jpg][Obrazek: th_100_2262.jpg][Obrazek: th_100_2261.jpg][Obrazek: th_100_2259.jpg]

[Obrazek: th_100_2279.jpg][Obrazek: th_100_2269.jpg][Obrazek: th_100_2268.jpg][Obrazek: th_100_2267.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#7
Szkoda że uparłeś się na walkę z oryginalnym poszyciem. Karton barwiony na wskroś i byłby miód.
Odpowiedz
#8
Witam…
Wrzucam 3 zdjęcia trwających prac nad otworami przelewowymi na poszyciu prawej burty…
P.S. „Ceva" może i masz rację, bo poszycie w tym modelu nadaje się tylko do pomalowania biorąc pod uwagę pasowanie, kolorystykę etc  :o Ja jednak preferuje tzw. standard nie jest sztuka pomalować model i mieć święty spokój, bo to byłoby za łatwe sztuką jest zrobić model nie odbiegając od standardu  ;D ;D ;D


[Obrazek: th_100_2345.jpg][Obrazek: th_100_2335.jpg][Obrazek: th_100_2312.jpg][Obrazek: th_100_2299.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#9
A kto mówi o malowaniu? Karton barwiony a malowany to jednak jest różnica.
Odpowiedz
#10
Witam...
Barwiony - fakt tu masz rację to niemalowany, ale już odbiega od oryginału samej wycinanki a ja odbierałbym to tak jakbym go pomalował… Ale ogólny pomysł z tym barwionym kartonem masz dobry może wykorzystam go do innej mojej pracy…
Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#11
Witam...
Wrzucam tylko kilka zdjęć na razie jeszcze bez opisu, opis postaram się napisać w kolejnej odsłonie ogólnie - poszycie po męczącej pracy przyklejone, pokład oraz część burt i ster zanurzenia gotowe a co do pasowości tych części to w tym modelu nie pasuje nic do siebie każdy element trzeba docinać, sztukować ogólnie masakra  PDT_Armataz_01_19.…Poszycie dna z burtami przyklejane na styk nie na zakładkę….

[Obrazek: th_100_2417.jpg][Obrazek: th_100_2414.jpg][Obrazek: th_100_2411.jpg][Obrazek: th_100_2410.jpg][Obrazek: th_100_2409.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#12
Hmm, piszesz że taka tragedia wielka niby, ale ja jej nie widzę... Za to powiedziałbym, że z tego wszystkiego sprytnie wybrnąłeś  PDT_Armataz_01_22
Odpowiedz
#13
  Wielce dziwią mnie, te, jak piszesz, "brzydkie nitki". Okleiłem już parę kadłubów i nigdy czegoś podobnego nie musiałem używać!
  Ale jaja ko zakamieniały frajdolarz używam do tego celu butaprenu w pogardzie mając różne takie tam...
  I trzyma. Natychmiastowo! A poszycie położone na "świeży" klajster daje możliwość jego ostatecznego ustawienia. Zabrudzenia zaś dają się "zwałkować"
  To wszystko w kwestii przyklejania poszycia.
                                Pozdrawiam -            - ZbiG -
  PS: - karton barwiony na wskroś to wspaniała sprawa! I, moim zdaniem wcale nie daje wrażenia, że kadłub jest malowany.
            W następnych modelach przychylniej potraktuj radę cevy. Naprawdę warto.
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#14
Witam...
Po kilku dniach zmagań nad modelem udało mi się wykonać kilka elementów: rufowe stery głębokości, ster kierunku oraz wały napędowe wraz ze śrubami…

[Obrazek: th_100_2443.jpg][Obrazek: th_100_2442.jpg][Obrazek: th_100_2441.jpg][Obrazek: th_100_2433.jpg]

[Obrazek: th_100_2431.jpg][Obrazek: th_100_2427.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#15
Ładnie, czysto, tylko czy śruby nie powinny mieć przeciwnego skoku??
Odpowiedz
#16
Witam…
„vansen” i tu masz racje śruby powinny mieć przeciwne skoki, ale tak to jest jak coś się robi zgodnie z instrukcją myślałem, że autor będzie o tym pamiętał, ale niestety  Sad mój błąd zauważyłem to za późno, ale będzie to dobra uwaga dla mnie na przyszłość  Wink
Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#17
Witam…
Po ukończeniu wałów śrub oraz sterów postanowiłem zabrać się za kiosk i tu mały kroczek do przodu, co widać na zdjęciu …Pokład kiosku delikatnie natrasowałem myślę, że choć trochę widać to na zdjęciach….

[Obrazek: th_100_2515.jpg][Obrazek: th_100_2509.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#18
Witam…
Mała aktualizacja do ostatniego postu …

[Obrazek: th_100_2584.jpg][Obrazek: th_100_2578.jpg][Obrazek: th_100_2569.jpg][Obrazek: th_100_2564.jpg][Obrazek: th_100_2555.jpg][Obrazek: th_100_2548.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#19
Witam…
Mała prośba do grona modelarskiego a mianowicie czy posiadacie może schemat relingów tzw. "ogródka zimowego w tym modelu nigdzie nic nie mogę znaleźć  >Sad także każda pomoc będzie mile widziana z góry wielkie dzięki…
Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#20
Witam…
Mała aktualizacja do ostatnich postów - kiosk prawie gotowy wraz z działkiem 20mm, peryskopami, banderą oraz ogródkiem zimowym, z którym miałem najwięcej problemów gdyż nigdzie nie mogłem znaleźć jakichkolwiek planów jego wykonania. Rekonstrukcja jego powstała wyłącznie ze zdjęć, które udało mi się znaleźć w internecie a jest ona znikoma… Brakują jeszcze dwa elementy kiosku, ale praca nad nimi ciągle trwa… Nie będę się już rozpisywał, co w tym modelu pasuje a co nie, bo to już pisałem wcześniej i wydaje mi się to zbędne: / Dodać mogę jeszcze, iż od siebie dodałem kilka drobiazgów, aby lepiej odzwierciedlić wygląd kiosku do oryginału: D

Żeby nie było - Model ma charakter wyłącznie historyczny, poglądowo - edukacyjny oraz rekonstrukcyjny, nie mam na celu propagowania jakichkolwiek systemów totalitarnych i nawoływania do nienawiści na różnym tle…

[Obrazek: th_100_2635.jpg][Obrazek: th_100_2634.jpg][Obrazek: th_100_2622.jpg][Obrazek: th_100_2621.jpg][Obrazek: th_100_2619.jpg]

[Obrazek: th_100_2617.jpg][Obrazek: th_100_2616.jpg][Obrazek: th_100_2615.jpg][Obrazek: th_100_2602.jpg][Obrazek: th_100_2594.jpg]

[Obrazek: th_100_2591.jpg][Obrazek: th_100_2590.jpg][Obrazek: th_100_2589.jpg]

Pozdrawiam…

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#21
Ładny rekinek wychodzi, widać wprawną rękę modelarza :wink: Mam też pytanie - do czego służył element oznaczony nr 43? Czy to jakieś oświetlenie pomostu czy może schowek?
W budowie: Leone Pancaldo
Odpowiedz
#22
Kiosk pierwsza klasa PDT_Armataz_01_34
Odpowiedz
#23
Witam…
Małe odświeżenie relacji kilka zdjęć z trwających prac nad armatą kalibru 88mm…

[Obrazek: th_100_2718.jpg][Obrazek: th_100_2716.jpg][Obrazek: th_100_2712.jpg][Obrazek: th_100_2700.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#24
Witam. Aż przyjemnie popatrzeć i zanucić
http://www.youtube.com/watch?v=pddW-HeHAwo

Pozdrawiam.
Paweł O.
[Obrazek: logo_ProjGrup-1.jpg][
Odpowiedz
#25
Gratulacje!

Bardzo dobry model!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] MiG-23 M, Answer/MS Model 1/2020 stachooo 26 2,681 6 godzin(y) temu
Ostatni post: Andrzej Px48
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 8,772 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [R/G] RWD 17W (GPM 31/2018) GALERIA stachooo 49 4,145 02-01-2021, 09:52
Ostatni post: Winek
  [R] Sejner tuńczykowy ALBATUN - FLY MODEL NR 113. memento_morinek 23 8,191 28-11-2020, 08:11
Ostatni post: ZbiG
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 12,186 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 11,281 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [R i WKM] HMS Warspite 1:600 Military Model dokker2 54 12,224 07-07-2020, 07:20
Ostatni post: Japończyk
  [R] USS Heermann (DD-532) 1:200 Military Model 6/2006 Sprudin 9 1,263 26-06-2020, 08:46
Ostatni post: radzias
  [G] Blohm und Voss BV 138C-1, 1:33, FLY Model Winek 22 2,138 22-06-2020, 07:18
Ostatni post: Lesio73
  Buran, 1:33, YG-Model 1904_Stanislaw 8 2,189 15-05-2020, 05:12
Ostatni post: kordian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości