03-12-2012, 12:47
Witam !!!
Oto galeria modelu brytyjskiego pojazdu Scammell , projekt Mariuszza Kity , skala 1:25. Model będzie wydany przez wydawnictwo WAK.
Scammell Pioneer to brytyjski uniwersalny pojazd skonstruowany w 1937 roku i używany w armii przez okres 2 wojny światowej. Produkowano go w trzech podstawowych odmianach, jako transporter czołgów z naczepą 30/40 ton recovery semitrailer, jako ciągnik artyleryjski z wyciągarką linową o uciągu 8 ton i skrzynią na amunicje i z miejscami dla obsługi działa oraz jako pojazd warsztatowy którego model jest umieszczony w niniejszym opracowaniu. Pojazd ten w wersji SV/2S posiadał wyciągarkę linową o uciągu 8 ton napędzaną przez silnik pojazdu, oraz żurawik napędzany ręcznie . Ogółem wyprodukowano ponad 750 sztuk pojazdu, a używany był w cywilu aż do lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Napędzany był silnikiem wysokoprężnym 6 cylindrowym Gardner o mocy 102 KM. Napęd na koła tylne poprzez jeden most napędowy i podłużną przekładnie między kołami. Takie rozwiązanie wraz z poprzecznym mocowaniem przedniej osi zapewniało bardzo dobre własności terenowe pojazdu. Model jest opracowany w malowaniu kompanii warsztatowej 1 Dywizji Pancernej gen Maczka.
Pozdrawiam
Oto galeria modelu brytyjskiego pojazdu Scammell , projekt Mariuszza Kity , skala 1:25. Model będzie wydany przez wydawnictwo WAK.
Scammell Pioneer to brytyjski uniwersalny pojazd skonstruowany w 1937 roku i używany w armii przez okres 2 wojny światowej. Produkowano go w trzech podstawowych odmianach, jako transporter czołgów z naczepą 30/40 ton recovery semitrailer, jako ciągnik artyleryjski z wyciągarką linową o uciągu 8 ton i skrzynią na amunicje i z miejscami dla obsługi działa oraz jako pojazd warsztatowy którego model jest umieszczony w niniejszym opracowaniu. Pojazd ten w wersji SV/2S posiadał wyciągarkę linową o uciągu 8 ton napędzaną przez silnik pojazdu, oraz żurawik napędzany ręcznie . Ogółem wyprodukowano ponad 750 sztuk pojazdu, a używany był w cywilu aż do lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Napędzany był silnikiem wysokoprężnym 6 cylindrowym Gardner o mocy 102 KM. Napęd na koła tylne poprzez jeden most napędowy i podłużną przekładnie między kołami. Takie rozwiązanie wraz z poprzecznym mocowaniem przedniej osi zapewniało bardzo dobre własności terenowe pojazdu. Model jest opracowany w malowaniu kompanii warsztatowej 1 Dywizji Pancernej gen Maczka.
Pozdrawiam