Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przymiarka do BN2T czyli 100 pytań do..
#1
Witajcie,

Przymierzam się do spełnienia marzenia cyzli sklejenia współczesnej lokomotywy w skali 1/25. Niestety w modelach kartonowych jestem praktycznie nowicjuszem, więc po przejrzeniu kilku, czy kilkunastu wątków postanowiłem popełnić parowóz wąskotorowy BN2T autorstwa Kierownika - z postów które wyczytałem podobno jest to najbardziej przyjazny model dla żółtodzioba.
Jeżeli Majowie się pomylli, za niecały miesiąc wyjeżdżam z PL i dlatego chcę skompletować wszystko co może mi być potrzebne do realizacji zamierzenia. W tej chwili nie mam za wiele czasu na sklejanie, a nie chcę tego robić w pośpiechu. Zająłem się więc "analizą" modelu i "sklejam" go w głowie. Nasuwa mi się parę pytań na które nie znalazłem odpowiedzi przeglądając różne wątki. Bywały sytuacje w której znajdywałem również sprzeczne opinie..

Mam nadzieję że nie dostanę "zjebki" w stylu poszukaj na google, bo tą lekcję odrobiłem..

Impregnacja kartonu

Przeczytałem info jak zaimpregnować karton za pomocą ponolowania, kaponowania czy też natrysku lakieru bezbarwnego.

1. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym najlepiej zaimpregnować karton modelu lokomotywy? Podobno ponolowanie powoduje wyginanie kartonu?
2. Czy jeżeli wybrałbym metodę natrysku lakierem w sprayu, mam wybrać lakier matowy / błyszczący?