Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hakwer Tempest- podnóżek?
#1
Witam,

Na niektórych zdjęciach Tempesta zauważyłem że za skrzydłem u dołu kadłuba wystaje coś w rodzaju podnóżka, czy to naprawdę ułatwiało wejście do kabiny czy służyło do czego innego? Było to wyjmowane na czas lotu?

[Obrazek: Hawker_Tempest.jpg]
Tutaj widać to pod literami OQ na samolocie
Odpowiedz
#2
Od krawędzi spływu skrzydła stojącego Tempesta do ziemi jest około 110cm. tam by trzeba było nieźle podskoczyć w ubiorze pilota z spadachronem na tyłku  Smile żeby się załapać nogą na skrzydło. Ta stopka była wsuwana i wysuwana. I w kabinie pilot miał wajchę od tego, nie wiem czy można to było też obsłużyć z ziemi (sądząc po uchwycie pewnie tak)...
A tak całkiem z innej beczki. Ostatnio przez internet przetoczyła sie fala krytyki nad dokładnością odwzorowania makiety Łosia w Mielcu. Widzieliście ją?
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8698
Zastanawiało mnie jak go pokazali w jaki sposób tam można wejść korzystając tylko z tego co było w oryginale. Przewymiarowane bardzo wyraźnie podwozie główne. Zrobili to chyba po to żeby nie znalazło się sporo ciekawskich skorych do zwiedzenia wnętrza... :mrgreen:
[Obrazek: papermodelart.jpg]
Odpowiedz
#3
W Tempeście za literką Q widać w kadłubie kolejny schodek - kawał bydlaka to był.

A Łoś to w ogóle jakoś proporcji nie ma. Podwozie przesadzone sporo. Tutaj widać jak się człowiek mieścił pod silnikami.
na macie: projekt X
Odpowiedz
#4
A nie bylo tak ze wysuwalo i chowało automatycznie wraz podwoziem?
Im trudniejsza jest walka, tym większe będzie zwycięstwo!
"w życiu jest dobrze, gdy jest dobrze i nie dobrze, bo gdy jest tylko dobrze to niedobrze"
Krytykować może każdy głupiec. I wielu z nich tak robi.
Odpowiedz
#5
taki sam system jest w Hurricane, ale czy była wajcha do tego w kabinie to nie wiem. Wiem, że chował to i wysuwał mechanik, nie miało to sprzężenia z podwoziem. Tam gdzie wskazał Kroolo to był uchwyt, żeby się ręką podciągnąć, dopiero jak pilot stał na skrzydle to wkładał w to buta. Po prostu był to stopień ułatwiający wchodzenie, miał to każdy samolot z hawkera, czyli hurricane, typhoon i tempest. W dodatku tuż pod limuzyną był kolejny uchwyt, na rękę. Jak to wyglądało widać na rysunku:
http://www.hawkertempest.se/Footstep.htm
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"

Spitfire mk.Vb     Spitfire mk.Vc     Spitfire mk.XVIe     PZL P.11c     JU-88D-1     B-239     P-40E     Jak-1b     P-47D-11     Spitfire LF.IX     Spitfire mk.Ia


Piotr Rowiński
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Hawker Tempest MK V Mariusz Kita 10 5,655 15-08-2010, 10:02
Ostatni post: ZbiG

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości