Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16
#1
Witam...
Prace nad U-25 typu IA dobiegają końca pozostały tylko końcowe poprawki oraz zrobienie galerii końcowej i oczywiście zamieszczenie na forum. Dlatego pora rozpocząć kolejną relację a mianowicie drugi U-boot będący w tej samej wycinance Typu XB w skali 1:100 wydawnictwa FLY MODEL wydanie z roku 2001 nr.16 długości 89,8cm projektu Pana Piotra Turalskiego. Nie posiada on nr burtowego to postanowiłem samemu mu go nadać i wybrałem, U-116 dlaczego akurat ten, ponieważ był to pierwszy u-boot tego typu. A ten z wycinanki chyba najbardziej do niego pasuje. Wiem wiem mogę się mylić, co do nr i pewnie nie wszyscy się ze mną zgodzą, ale co to za okręt bez nr, nazwy oraz bandery. Model będę wykonywał w standardzie, bez piankowania, malowania itp.. tylko skromny retusz, jeśli dam radę odbiegnąć od standardu to tylko do otwartych pokryw wyrzutni torpedowych w U-25 niestety nie udało się ich zrobić, ale może w U-116 się uda…

Rzut okiem na wycinankę…

[Obrazek: th_100_1825.jpg][Obrazek: th_100_2661.jpg][Obrazek: th_100_2657.jpg][Obrazek: th_100_2654.jpg][Obrazek: th_100_2650.jpg][Obrazek: th_100_2649.jpg]

Krótki opis…

Projekty typu X B był pełnomorskim dwukadłubowym okrętem podwodnym, służącym głównie, jako stawiacz min wykorzystywany do zadań na odległych akwenach morskich. Powstał na bazie nigdy niezrealizowanego projektu X A, gdzie przy opracowywaniu jego planów i konstrukcji wykorzystywano również dane ze zrealizowanych wcześniej projektów I A oraz IX A. Od roku 1943 okręty te zaczęto wyposażać w tzw. chrapy [Schnorchel], pozwalające na poruszaniu się w zanurzeniu z wykorzystaniem do napędu silników spalinowych zamiast elektrycznych. Urządzenie wyrzutni minowych składało się z 6 pionowych wyrzutni [dla 3 min] usytuowanych w części dziobowej kadłuba okrętu oraz po 12 bocznych wyrzutni w środkowej części okrętu na lewej i prawej burcie usytuowanych w pobliżu kiosku okrętu - sześć wyrzutni przed i sześć wyrzutni za kioskiem [każda wyrzutnia dla 2 min]. Część torped zapasowych była załadowana w przestrzeni między pokładem górnym a kadłubem ciśnieniowym [sztywnym], z tego 6 sztuk w pojemnikach ciśnieniowych [kontenerach] umiejscowionych za kioskiem okrętu [pokład rufowy]. Od 1943 roku zdemontowano armaty morskie kal. 105 mm na pokładzie górnym a w to miejsce wzmocniono siłę ognia działek obrony przeciwlotniczej instalując na okrętach typu X B od tego roku dodatkowe 2 działka kal. 20 mm. Okręty typu X B często także pełniły rolę podwodnych transportowców i zaopatrzeniowców. Oprócz dwóch okrętów typu X B : U-219, który został przejęty przez Japończyków i pływał pod banderą cesarskiej floty Japonii, jako I 505 oraz U-234, który płynąc do Japonii poddał się US Navy na środku Atlantyku 14.05.1945, wszystkie pozostałe jednostki tego typu zostały zniszczone w działaniach wojennych.

Wybudowane jednostki typu XB U-116 - U-119; U-219; U-220; U-233; U-234;

Ogólne dane podstawowe:
Wyporność nawodna: 1.763 t
Wyporność podwodna: 2.177 t
Długość : 89,80 m
Szerokość : 9,20 m
Zanurzenie : 4,71 m

Prędkość okrętu:
Prędkość maksymalna okrętu w położeniu nawodnym: 16,4 w.,
Prędkość maksymalna okrętu w zanurzeniu: 7,0 w.

Uzbrojenie:
Wyrzutnie torpedowe:
- dziobowe: nie posiadał,
- rufowe: 2 aparaty torpedowe kal. 533 mm,
- torpedy: 15 sztuk kal. 533 mm na pokładzie,
Armaty morskie:
- 1 armata kal. 105 mm typu SKC/32 na lawecie Ubts. L.C./36 do roku 1943,
Działka obrony p.lot. :
- 1 x 37 mm, 2 x 20 mm wg specyfikacji stoczniowej, od roku 1943 4 x 20 mm,
Miny morskie:
- wyrzutnie min: 30,
- ilość min w wyrzutniach: 60 sztuk,
- typy min : mina morska SMA [zapalnik magnetyczny, dł. - 2150 mm, średnica - 1331 mm, masa miny - 1600 kg, masa mat. wybuchowego - 350 kg, minimalna gł. kotwiczenia - 15 m, długości min-liny - 200, 300 i 500 m]

U-116

Godło...

[Obrazek: th_u116emblme.jpg]

Dane podstawowe:
Typ - XB
Klasa - Podwodny stawiacz min
Data zlecenia budowy - 31.01.1939
Stocznia Krupp Germaniawerft; Kiel
Seria U-116 do U-119
Data położenia stępki - 01.07.1939
Wodowanie - 03.05.1941

Dowódcy okrętu: 
Werner von Schmidt - korvettenkapitän - 05.1941 - 09.1942
Wilhelm Grimme - oberleutnant zur see - 09.1942 - 10.1942

Odbyte patrole bojowe - 3
U-116 zatonął prawdopodobnie w wyniku przeprowadzonego bombowego ataku lotniczego przez samolot RAFU, zginęło 55-58 członków załogi.

Kilka sylwetek ukazujących, U116 oraz u-bootów typu XB które udało mi się znaleźć…

[Obrazek: th_u967gaucheetu219le5oct1.jpg][Obrazek: th_u119dateetlieuinconnus.jpg][Obrazek: th_U_234.jpg][Obrazek: th_U_233.jpg][Obrazek: th_U_219.jpg]

[Obrazek: th_U_116.jpg][Obrazek: th_116_03.jpg][Obrazek: th_116.jpg]

Jeśli posiadacie inne zdjęcia u-bootów typu XB to zapraszam do zamieszczania na pewno będą pomocne w pracy..

Kilka zdjęć oraz krótki opis z wykonanych już prac…

Przed rozpoczęciem budowy zapoznałem się z rysunkami poglądowymi skromnym opisem oraz zrobiłem ksero wręg, burt i pokładów w celach pomiarowych, które będą pomocne w dalszej części budowy. Następnie całą wycinankę zaimpregnowałem Caponem Extra tak jak to zrobiłem w poprzednim u-boocie. Zgodnie z instrukcja wszystkie elementy szkieletu zostały podklejone butaprenem na tekturę o grubości 1.5mm, 1mm i 0,5mm w zależności od opisu. Elementy wzdłużnic i podłużnic skleiłem w jedną całość, aby w przyszłości zapobiec wykrzywianiu się szkieletu i innych różnego rodzaju niespodzianek format tektury B1 Podczas sklejania tych elementów postepowałem tak samo jak podczas sklejania U-25 datego nie będę się rozpisywał a zainteresowanych odsyłam do relacji ze sklejania U-25. To tyle jak na początek. A teraz kilka zdjeć tego, co udało mi się do tej pory zrobić…



Elementy podłużnic i wzdłużnic naklejone na karton wzdłuż namalowanych linii…

[Obrazek: th_100_3082.jpg][Obrazek: th_100_3081.jpg][Obrazek: th_100_3080.jpg][Obrazek: th_100_3068.jpg][Obrazek: th_100_3052.jpg][Obrazek: th_100_3044.jpg]

Wręgi…

[Obrazek: th_100_2998.jpg][Obrazek: th_100_2992.jpg][Obrazek: th_100_3062.jpg][Obrazek: th_100_3060.jpg]

Ponawiam swoja prośbę do grona modelarskiego - jeżeli ktoś posiada niepotrzebne fragmenty arkuszy tego modelu to chętnie przyjmę oczywiście wszystkie koszty wysyłki pokrywam. Z góry wielkie dzięki…

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#2
Witam...
Prace nad szkieletem powoli posuwają się do przodu i tak:
Na wstępie elementy szkieletu pasowane na sucho następnie dolna cześć została za pomocą kleju cjanoakrylowego przyklejona (załapana). Wszystkie wręgi po obrysie wzmocniłem klejem cjanoakrylowym, aby podczas szlifowania, gdy zostaną podklejone dwustronnie nie zostały uszkodzone... 

[Obrazek: th_100_3113.jpg][Obrazek: th_100_3112.jpg][Obrazek: th_100_3104.jpg][Obrazek: th_100_3102.jpg][Obrazek: th_100_3136.jpg][Obrazek: th_100_3133.jpg]

[Obrazek: th_100_3131.jpg][Obrazek: th_100_3157.jpg][Obrazek: th_100_3156.jpg][Obrazek: th_100_3149.jpg][Obrazek: th_100_3146.jpg]

[Obrazek: th_100_3145.jpg][Obrazek: th_100_3143.jpg][Obrazek: th_100_3142.jpg]

Elementy wręg przygotowane do oklejania dwustronnego gotowego szkieletu (2 takie komplety) :o

[Obrazek: th_100_3160.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#3
Witaj
Oglądalem poprzednika więc i temu ni epopuszczę.
Powodzenia w budowie
Odpowiedz
#4
Witam...
Postępy w pracy mizerne, bo i czasu ostatnio mało wciąż staram się pracować nad kadłubem (szkieletem) i tak jak widać na zdjęciach wręgi główne podkleiłem obustronnie i delikatnie zalałem wikolem, następnie wyrównałem je papierem ściernym względem głównych wręg i po ich oszlifowaniu (wyrównaniu) wszystkie krawędzie wzmocniłem klejem cjanoakrylowym. Kolejnym etapem, nad którym pracuje jest wklejanie wzmocnień między wręgami, aby zapobiec zapadaniu się poszycia tutaj prace jeszcze trwają…

Zapomniałem dodać, iż metody takie jak podklejania wręg oraz wklejanie wzmocnień miedzy wręgami wykorzystałem dzięki koledze „Kojak”, którego relacje powinny być wzorem do naśladowania…


[Obrazek: th_100_3218.jpg][Obrazek: th_100_3216.jpg][Obrazek: th_100_3214.jpg][Obrazek: th_100_3211.jpg][Obrazek: th_100_3205.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#5
Witam...
Prace nad kadłubem trwają - dolna część kadłuba została już w całości wzmocniona paskami tektury o grubości około 1.5mm następnie wszystkie owe wzmocnienia zalane zostały, patexem (klejem do drewna typu wikol). Po wyschnięciu całość została oszlifowana papierem ściernym, aby pozbyć się wszelkich nierówności…

Dolna wzmocniona i oszlifowana część szkieletu…

[Obrazek: th_100_3251.jpg][Obrazek: th_100_3252.jpg][Obrazek: th_100_3253.jpg][Obrazek: th_100_3257a.jpg][Obrazek: th_100_3268a.jpg][Obrazek: th_100_3274a.jpg]


Niestety i w tym modelu autor zapomniał, co to podstawka pod model, dlatego tak jak w poprzednim u-boocie trzeba było coś samemu wykombinować i oto kilka zdjęć z jej budowy…Nie jest jeszcze ona pomalowana, nastąpi to dopiero pod sam koniec budowy…

[Obrazek: th_100_3225.jpg][Obrazek: th_100_3239.jpg][Obrazek: th_100_3241.jpg][Obrazek: th_100_3242.jpg][Obrazek: th_100_3243.jpg]

Aktualnie prace trwają przy górnej części…

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#6
Witam...
Do dolnej części szkieletu kadłuba została doklejona górna część i podobnie jak z dolną wręgi w miejscach gdzie będzie przyklejane poszycie główne podkleiłem obustronnie i delikatnie zalałem wikolem, następnie wyrównałem papierem ściernym względem wręg głównych i po ich oszlifowaniu (wyrównaniu) wszystkie krawędzie wzmocniłem klejem cjanoakrylowym.

[Obrazek: th_100_3280a.jpg][Obrazek: th_100_3283a.jpg][Obrazek: th_100_3288.jpg][Obrazek: th_100_3291.jpg][Obrazek: th_100_3293a.jpg][Obrazek: th_100_3297.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#7
Witam...
Górna czesć kadłyba wzmocniona paskami tektury o grubosci 1,5mm i oszlifowana...

[Obrazek: th_100_3494.jpg][Obrazek: th_100_3495.jpg][Obrazek: th_100_3497.jpg][Obrazek: th_100_3500.jpg][Obrazek: th_100_3503.jpg]

[Obrazek: th_100_3510.jpg][Obrazek: th_100_3512.jpg]

Pozdrawiam...

--
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#8
Witam...
Odświeżam skromną relację, choć dużo nie mam do pokazania, ale zawsze coś biorąc pod uwagę ile to czasu mi pochłonęło…

Elementy poszycia dopasowywane na sucho…

[Obrazek: th_100_3546.jpg][Obrazek: th_100_3543.jpg][Obrazek: th_100_3542.jpg][Obrazek: th_100_3530.jpg][Obrazek: th_100_3523.jpg]

Elementy poszycia wyretuszowane i gotowe do oklejania. Do retuszu oklejek użyłem - Vallejo 032 dark red oraz Pactre A42 ….

[Obrazek: th_100_3597.jpg][Obrazek: th_100_3594.jpg]


Kadłub gotowy do oklejania poszyciem te wąskie paski to wyretuszowana kalka kreślarska…

[Obrazek: th_100_3591.jpg][Obrazek: th_100_3586.jpg][Obrazek: th_100_3584.jpg][Obrazek: th_100_3582.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#9
Jestem pod wrażeniem Twojej pracy.  Bardzo fajny pomysł na pracę z poszyciem kadłuba. Jak oceniasz model? Było dużo niedokładności a co za tym idzie przysłowiowego "cięcia-gięcia"?
Pozdrawiam:

Paolo

Wysłane z mojego starego PC przy użyciu najzwyklejszej przeglądarki.
----------------------------------------------------------
Motto: Sklejam bo lubię a nie dlatego, że potrafię.
Złota Myśl: 1.Lepiej żeby mnie nienawidzili takim jakim jestem, niż kochali kogoś kim nigdy nie będę. [Obrazek: 07icon_smile4.gif]
                       2. Nie mam konta na fejsie i o dziwo potrafię z tym żyć, tak więc nie możliwe stało się możliwe.

Na warsztacie:
Me-109 G5 KK Nr6(1/2009) 1:50, Me 109F-4 AH Kartonowy Arsenał 4/2005

Ukończone:
P-40 Tomahawk MM 2/1977 1:50
Odpowiedz
#10
Witam...
„Paolo” podobnie jak w U25 typu IA przy poszyciu trzeba się ostro napocić niestety nie jest ono dobrze spasowane. Widać też, że jest to ręczne opracowanie nie komputerowe. Starałem się tak docinać, przycinać, pasować elementy po kilka razy, aby linia wodna była w miarę prosto, nie było to łatwe biorąc pod uwagę, że oklejek jest ponad 40  ;D. Podsumowując to nie jest tak źle po prostu trzeba zaopatrzyć się w moc wytrwałości hehe. Jeśli masz go w planach to śmiało ruszaj a z chęcią będę przyglądał się twojej pracy  ;D. A tak na marginesie to osobiście poleciłbym, IA efekt końcowy naprawdę fajny, :mrgreen: :mrgreen: aby Cię zachęcić pozwoliłem sobie na wrzucenie kilku fotek  Wink tego właśnie u-boota przygotowuje się do galerii końcowej, ale brakuje jeszcze kilka drobiazgów…

[Obrazek: th_100_3631.jpg][Obrazek: th_100_3607.jpg][Obrazek: th_100_3604.jpg]

Pozdrawiam..
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#11
Witam...
Lewa strona poszycia prawie gotowa pozostały tylko 3 rufowe oklejki dna, ale one będą przyklejane wraz z burtą…

[Obrazek: th_IMG_0598.jpg][Obrazek: th_IMG_0596.jpg][Obrazek: th_IMG_0594.jpg][Obrazek: th_IMG_0591.jpg][Obrazek: th_IMG_0588.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0583.jpg][Obrazek: th_IMG_0580.jpg][Obrazek: th_IMG_0578.jpg]

Pozdrawiam…

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#12
Witam...
W kolejnej odsłonie chciałem przedstawić ukończona cześć dziobową….
Pozdrawiam

[Obrazek: th_IMG_0615.jpg][Obrazek: th_IMG_0624.jpg][Obrazek: th_IMG_0629.jpg][Obrazek: th_IMG_0639.jpg][Obrazek: th_IMG_0645.jpg]

[Obrazek: th_IMG_0649.jpg][Obrazek: th_IMG_0665.jpg]

Pozdrawiam…

Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#13
Witam…
Po sporej przerwie spowodowanej brakiem czasu trochę też lenistwem postanowiłem odświeżyć relację elementem dziobowej wyrzutni min…

[Obrazek: th_IMG_1103.jpg][Obrazek: th_IMG_1098.jpg][Obrazek: th_IMG_1097.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#14
Witam…
W kolejnej odsłonie przedstawiam gotowe działko kalibru 20mm typu C/30 zamontowane będzie na podeście kiosku.

[Obrazek: th_IMG_1163.jpg][Obrazek: th_IMG_1170.jpg][Obrazek: th_IMG_1218.jpg][Obrazek: th_IMG_1224.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#15
Witam...
Przedstawiam kilka zdjęć gotowego działka kalibru 37mm montowanego za kioskiem wraz z przygotowanym napisem na podstawkę, o której to autor opracowania zapomniał. Napis wykonany został z papieru (kartonu). Najpierw odpowiednio dobrana czcionka następnie napis wydrukowałem i nakleiłem na tekturę o grubości 0.5mm kolejno wycinanie literka po literce. Teraz pozostało jedynie naklejenie go na przygotowana wcześniej do tego podstawkę i polakierowanie...

[Obrazek: th_IMG_1121.jpg][Obrazek: th_IMG_1257.jpg][Obrazek: th_IMG_1272.jpg][Obrazek: th_IMG_1275.jpg][Obrazek: th_IMG_1278.jpg][Obrazek: th_IMG_1294.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#16
Bardzo ładnie i czysto sklejone te działka. Reszta modelu zresztą też.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#17
Pięknie wychodzi ta "parówa"  :milbravo: :milbravo: Podglądam dalej.
Pozdrawiam Serdecznie
Darek "Wrajcik"
Odpowiedz
#18
działka są ekstra, bardzo bardzo mi się podobają. Ogrom pracy przy tym szkielecie, ale efekt bomba. Wspaniałe cygaro, czekam na więcej !!!!
w stoczni JSC Z32 1:400
Odpowiedz
#19
Witam…
Ponieważ autor tak jak w poprzednim u-boocie zapomniał, na czym model powinien stać (podstawka) postanowiłem samemu ją wykonać. Całość (podstawka oraz napisy) wykonane zostały z papieru (kartonu) podobnie jak w poprzednim u-boocie wspierając się odpowiednią czcionką wykonałem napisy które następnie wydrukowałem i nakleiłem na tekturę o grubości 0.5mm. Kolejnym etapem było ich wycinanie literka po literce i przyklejanie do podstawki. Na koniec napisy delikatnie poprawiłem białą farbką i całość prysnąłem 2 x lakierem matowym w sprayu…Wcześniej przed przyklejaniem napisów całą podstawkę pomalowałem czarną farbką w połysku…

[Obrazek: th_IMG_1329.jpg][Obrazek: th_IMG_1359.jpg][Obrazek: th_IMG_1361.jpg][Obrazek: th_IMG_1380.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#20
Witam…
Mała aktualizacja do ostatnich postów - kiosk gotowy wraz z działkiem 20mm, peryskopami, banderą oraz ogródkiem zimowym. Trudno jest mi napisać co w tym modelu pasuje a co nie, bo efekt ręcznego jego kreślenia doprowadza do tego, że prawie każdy element trzeba poprawiać. Dodać mogę iż od siebie dodałem kilka drobiazgów, aby lepiej odzwierciedlić wygląd kiosku do oryginału…

Model ma charakter wyłącznie historyczny, poglądowo - edukacyjny oraz rekonstrukcyjny, nie mam na celu propagowania jakichkolwiek systemów totalitarnych i nawoływania do nienawiści na różnym tle…

[Obrazek: th_IMG_1521.jpg][Obrazek: th_IMG_1520.jpg][Obrazek: th_IMG_1513.jpg][Obrazek: th_IMG_1537.jpg][Obrazek: th_IMG_1505.jpg][Obrazek: th_IMG_1497.jpg]

[Obrazek: th_IMG_1493.jpg][Obrazek: th_IMG_1488.jpg][Obrazek: th_IMG_1487.jpg][Obrazek: th_IMG_1485.jpg][Obrazek: th_IMG_1484.jpg]

[Obrazek: th_IMG_1474.jpg][Obrazek: th_IMG_1470.jpg]

Pozdrawiam..
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#21
Witam…
Po kiosku przyszła pora na poprawienie działka kalibru 37mm montowanego za kioskiem i to dzięki pomocy „Korsarza” oraz „Waldka K” udało mi się wprowadzić kilka małych korekt…

Działko przed wprowadzaniem korekt…

[Obrazek: th_IMG_1294.jpg][Obrazek: th_IMG_1278.jpg][Obrazek: th_IMG_1275.jpg][Obrazek: th_IMG_1272.jpg][Obrazek: th_IMG_1257.jpg]

Działko po wprowadzeniu korekt…

[Obrazek: th_IMG_1597.jpg][Obrazek: th_IMG_1594.jpg][Obrazek: th_IMG_1572.jpg][Obrazek: th_IMG_1561.jpg][Obrazek: th_IMG_1559.jpg][Obrazek: th_IMG_1557.jpg]

Pozdrawiam…
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#22
Dopiero dzięki monecie widać, jakie to maleństwo i jaką zegarmistrzowską robotę przy nim wykonałeś.
Cały okręt prezentuje się znakomicie.
:milbravo: :milbravo: :milbravo:
Koniec budowy już coraz bliżej.  PDT_Armataz_01_34
Pozdrawiam
Na macie:  Lockheed P-38G
W pudełku leżą napoczęte TKS, Buffalo i Mustang - może kiedyś je skończę.
Odpowiedz
#23
Witam...
Przedstawiam kilka gotowych elementów jak: rufowe stery głębokości, stery kierunku, wały napędowe wraz ze śrubami i kilkoma drobiazgami…

[Obrazek: th_IMG_1633.jpg]

Pozdrawiam…
[move][/move]
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz
#24
Delikatnie dziwi mnie podstawka, Uboot niemiecki "Submarine" po angielsku (dla lansu?), a "typ" po polsku, Nie będzie lepiej zmienić napisu na "Unterseeboot XB", "Unterseeboot type X ausf. B"

Gratuluję samozaparcia, jakiś czas temu wziąłem go na matę, niestety walka z poszyciem i nietrzymaniem bryły dobiły mnie i prace nad modelem, niemniej mając sentyment do serii "Silent Hunter" cały czas liczę iż ktoś pokusi się o wydanie II, VII, IX, XIV i XXIII dających się skleić bez kombinowania
Odpowiedz
#25
Witam...
Po wielkich zmaganiach udało mi się zamontować: rufowe stery głębokości, stery kierunku, wały napędowe wraz ze śrubami ogólnie cały układ napędowy wraz ze stępką gdzie zamontowane zostały wyrzutnie min. Pasowość wszystkich części oceniam na bardzo słabą musicie przyjąć, iż każdy element trzeba docinać, sztukować ogólnie wielkie kombinowanie hehe;Przedstawiam kilka zdjęć z wykonanych prac, za jakość sorki, ale sprzęt, jakim robie powoli odchodzi do lamusa a nic lepszego nie posiadam Big Grin

[Obrazek: th_IMG_1802.jpg][Obrazek: th_IMG_1795.jpg][Obrazek: th_IMG_1783.jpg][Obrazek: th_IMG_1779.jpg][Obrazek: th_IMG_1778.jpg]

[Obrazek: th_IMG_1773.jpg][Obrazek: th_IMG_1746.jpg][Obrazek: th_IMG_1743.jpg][Obrazek: th_IMG_1741.jpg][Obrazek: th_IMG_1738.jpg]

[Obrazek: th_IMG_1726.jpg][Obrazek: th_IMG_1690.jpg][Obrazek: th_IMG_1683.jpg][Obrazek: th_IMG_1680-1.jpg][Obrazek: th_IMG_1676.jpg]

[Obrazek: th_IMG_1674.jpg][Obrazek: th_IMG_1664.jpg]

Pozdrawiam...
Na półce...
Fokker Dr.1 MM * Fokker E.V (D.VIII) MM * Sopwith F.1 CAMEL MM * Fokker D.VII KK * Ścigacz OP MM * Fokker E.II GPM * Friedrichshafen FF33E GPM * Morane-Saulnier L-Answer * Nieuport IV-Answer * Macchi M.5 Answer wyd.I * Halberstadt D.II - GPM 253 * Das Boot U-25 typ. IA Fly Model * Das Boot U-116 typ. XB Fly Model *
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [R] "U-47" Günther Prien Model-Hobby 1:200 radzias 14 804 , 04:31
Ostatni post: radzias
  [R/G] MiG-23 M, Answer/MS Model 1/2020 stachooo 57 6,818 24-04-2021, 04:36
Ostatni post: yogi
  [R] USS Heermann (DD-532) 1:200 Military Model 6/2006 Sprudin 26 3,100 24-04-2021, 04:34
Ostatni post: yogi
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 680 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [R] "MiGiem na Bornholm" - budowa dioramy i modelu (MiG-15 Hobby Model 1/2009) stachooo 26 1,796 01-03-2021, 11:26
Ostatni post: Andrzej Px48
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 11,692 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [R/G] RWD 17W (GPM 31/2018) GALERIA stachooo 49 4,927 02-01-2021, 09:52
Ostatni post: Winek
  [R] Sejner tuńczykowy ALBATUN - FLY MODEL NR 113. memento_morinek 23 8,678 28-11-2020, 08:11
Ostatni post: ZbiG
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 12,735 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 11,832 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości