Liczba postów: 968
Liczba wątków: 58
Dołączył: 07 2007
Jak dla mnie boooomba
Wyłapuj takie babole na rysunkach, i inne zresztą też, przydadzą się prędzej czy później ;-)
Pozdrawiam
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Nie pisałem od dwóch tygodni i już spadłem na drugą stronę. :roll: Nieźle.
Ale do rzeczy.
Trwa praca nad układem napędowym. Niestety nie zrobiłem zdjęć elemantów przed montażem, tak więc pokaże zdjęcia zmontowanych części.
Układ rożnicowy i półośki:
, , , , ,
Skrzynia rozdzielcza
, ,
Skrzynia biegów (jakaś taka mała):
, , ,
Tym razem obyło się bez problemów, jednak niektóre części wykonałem po swojemu, na podstawie instrukcji.
Jak wykonam silnik, to układ napędowy będzie gotowy, ale o tym w następnym odcinku.
Liczba postów: 1,027
Liczba wątków: 39
Dołączył: 01 2011
Każdy wpis w tej relacji wywołuje u mnie pewien zastrzyk emocji. Model podoba mi się niemiłosiernie, a to co z nim wyczyniasz jeszcze bardziej! Drugi Niki nam rośnie!
Pozdrawiam!
Maciek
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
24-02-2012, 02:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2012, 09:36 przez al-audio.)
Jak zapowiadałem, przyszedł czas na silnik. Trochę było przy nim dłubaniny, ale było warto.
Szkoda gadać - czas na zdjęcia.
V-dwunastka prawie gotowa:
, ,
Z tą gotowością to oczywiście żart, ale przynajmniej widać, że to silnik V
Zdjęcie z pracy nad układem wtryskowym:
A teraz gotowy silnik w całości:
, , ,
, , ,
Wprowadziłem trochę zmian w stosunku do wycinanki, trochę dodałem na podstawie zdjęć, których nie ma wiele i trudno je znaleźć. Ale jakoś się udało.
Wszystkie części układu napędowego już są gotowe:
, , ,
Jeszce nie poskładane w całość, gdyż brakuje chłodnicy. Jak ją zrobię, to wszystko wkleję w ramę.
To mój pierwszy wyprodukowany silnik, a przede wszystkim pobrudzony po raz pierwszy. Ciekawy jestem jak Wam się podoba efekt tegoż brudzenia? Proszę o uwagi.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06 2010
Jak dla mnie rewelacja,mi szczeka opadla na biurko
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Dziękuję Pawulon za odpowiedź.
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
01-03-2012, 11:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2012, 09:21 przez al-audio.)
Huston, mamy problem.
Mój problem polega na niewiedzy. Dostałem pomroczności jasnej i nie mam pojęcia jak zamontować przedni zderzak. Pokazują to zdjęcia:
, , ,
Wielokrotnie oglądałem rysunki montażowe, nauczyłem się instrukcji na pamięć i nic. Po prostu nie wiem.
Pomocy!
Może ktoś z Was, koledzy i koleżanki spotkał taki problem i wie jak to zrobić
Liczba postów: 1,091
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2008
Może ta relacja coś pomoże , a jak nie to skontaktuj się z autorem modelu . http://www.konradus.com/forum/read.php?f...0&t=131360
Nie wiem czy zamierzasz coś zmieniać w tym modelu , ale jedną rzecz warto poprawić ,a jeszcze w żadnym dotychczas sklejonym modelu nikt tego nie zrobił . .
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Dzięki Passer za pomoc/linka, ale znam go. Jest jeszcze jedna relacja na konradusie, ale w żadnej z nich nie mogę dojrzeć tego jak zamocowany jest zderzak z chłodnicą do ramy. Wszystkie zdjęcia robione są od przodu, a nie z boku lub z tyłu.
Wymyśliłem, że może chłodnicę od góry "trzyma" maska, ale chcę ją zrobić otwieraną, tak więc nie może nic trzymać.
Co masz na myśli, że warto było by zrobić, ale nikt jeszcze w gotowym modelu tego nie zrobił? Zaciekawiłeś mnie.
ps.
Ja oczywiście poszukam kontaktu do autora, ale jeśli Ty go przypadkowo masz, to uniknąłbym straty czasu na szukanie...
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Passer dziękuję Ci po raz drugi. Po przeczytaniu Twojego postu jeszcze raz przejrzałem relacje Johnlock'a, a robiłem to już wielokrotnie. Ku mojemu zdziwieniu tym razem znalazłem rozwiązanie
Powiem szczerze. Myślałem o takim sposobie, ale wydawał mi się taki "niewyszukany". Ale co tam najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne.
Johnlock bez Twojej relacji praca nad modelem byłaby dużo trudniejsza.
Liczba postów: 1,091
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2008
Jeszcze dodam link do zdjęć Scuda B ,być może i to znasz http://www.primeportal.net/artillery/tim...php?Page=1
W temacie Johnlocka wypowiada również się autor modelu i jednocześnie właściciel wydawnictwa Model -Kom , imię i nazwisko proszę sobie już samemu odszukać , nie będzie to specjalnie trudne .
Myśle ,że rozsądnie będzie o poprawieniu tej rzeczy porozmawiać dopiero w momencie ,gdy będziesz blisko jej sklejania ,a do tego momentu to jeszcze chyba jest daleko . Po zakończeniu sklejania jakiegoś zespołu części możesz dla ułatwienia informować jaki następny większy podzespól będziesz sklejał .
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Znam ten link, to chyba najlepsza strona ze zdjęciami tego pojazdu.
Teraz jestem na etapie wykonywania chłodnicy i zderzaka.
Liczba postów: 1,091
Liczba wątków: 10
Dołączył: 08 2008
Jeszcze na tej stronie jest sporo zdjęć http://svsm.org/gallery/SS-1C_family
Przepraszam , że jestem taki tajemniczy Don Pedro ,ale może się okazać , że nagle przerwiesz sklejanie nie dochodząc do tego zespołu części ( czego Ci oczywiście nie życzę ) , więc po co na darmo by było o tym pisać .
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
08-03-2012, 08:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2012, 02:07 przez al-audio.)
Etap napędowy zakończony,
ale zanim to zobaczycie, pokażę jak poradziłem sobie z problemem montażu zderzaka. Co prawda nie wymyśliłem nic nowego, ale jednak może warto zobaczyć
,
Jak na tak skomplikowany model, takie mocowanie zderzaka to jakaś porażka, chyba że problem leży po mojej stronie, bo ja coś źle zrobiłem.
A teraz to o czym pisałem na początku, czyli rzeczony układ
, , ,
, ,
Gotowa jest też chłodnica i jej pokrywa
,
Chłodnica + zderzak + rama połączone w całość na razie na sucho. Połącze je na stałe kiedy gotowe będą obie kabiny, żeby wszystko do siebie pasowało
, ,
Mał uwaga na koniec:
Nie polecam przyszłym wykonawcom przyklejać wsporników montażowych silnika, skrzyni przekładniowej i rozdzielczej podczas wykonywania ramy. Lepiej przykleić je razem z gotowymi podzespołami, aby wsporniki dostosować do podzespołów, a nie odwrotnie. Nie są to duże różnicae (1 - 3mm), ale jednak.
Nadchodzi teraz etap nadwoziowy.
To także wiadomość dla T.D Pedra. Czy to już?
Link z ostatniej wiadomości - świetny!
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
04-02-2014, 07:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2014, 05:04 przez al-audio.)
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 11
Dołączył: 04 2012
Cieszę się, że relacja nie umarła i posuwa się naprzód. Choruję na ten model (a raczej chorowałem tak długo że samemu musiałem zakupić ) Na pewno kiedyś sam się za niego zabiorę ale liczę że za jakieś 5 lat
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Znalazłem niewielki błąd, ważny dla budujących model w standardzie. Część 161L wydrukowana jest jako odbicie lustrzane.
Po wklejeniu w odpowiednie miejsce jest białą plamą.
Dla tych co malują to nie problem. :mrgreen:
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09 2013
No ładny i piękny gigant powstaje :mil11:
Będę zaglądał :milbravo:
Liczba postów: 47
Liczba wątków: 3
Dołączył: 09 2011
Ja również. Tak, jak nigdy nie interesowały mnie pojazdy, tak Twój temat bardzo mnie ciekawi.
"No gods or kings. Only Man." - Andrew Ryan
____________________________________
Na macie: I-25 Otsu Gata
W planach: P-61, F-117, B-2, F4U, Bismarck... i wiele innych.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03 2014
08-03-2014, 03:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2014, 03:54 przez Seb77.)
Obserwuję tą relację od dłuższego czasu i jestem pełen uznania, ponieważ wiem przez co musiałeś przejść i ile to kosztowało twojej pracy. Buduję ten sam model ale jestem dopiero na zawieszeniu. Jednak obserwatorom tego wątku należy się małe sprostowanie odnośnie wykonania w standardzie. Otóż jak najbardziej można go wykonać w standardzie nawet jeśli są jakieś mankamenty i małe pomyłki - opisywaną tutaj część w lustrzanym odbiciu, można wykonać poprawnie gdyż autor opracowania przewidział awaryjne sytuacje i w modelu zamieścił dużo koloru zapasowego - i o tym należ napisać żeby modelarze mieli tą świadomość. Poza tym chciałbym zapytać się co się stało z szybami w drzwiach? Czy tam są jakieś "bąbelki"?
Popraw to bo trochę to szpeci, a z tego co pokazałeś - to twoja praca jest na wysokim poziomie.
Pozdrawiam serdecznie
Liczba postów: 398
Liczba wątków: 19
Dołączył: 05 2010
no właśnie, o co chodzi z tymi szybami?
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
Liczba postów: 2,416
Liczba wątków: 141
Dołączył: 02 2007
Mnie to wygląda na maskol - zabezpieczenie przed przypadkowym zapaskudzeniem farbą czy lakierem.
na macie: projekt X
Liczba postów: 193
Liczba wątków: 13
Dołączył: 01 2010
Dawno tu nie zaglądałem i nie zauwżyłem pytania.
Tak, to jest maskol, który zabezpiecza szyby przed zapaćkaniem podczas dalszej budowy.
|