Forum używa ciasteczek
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Relacja] Curtiss-Wright CW-21B Demon (MPModel)
#1
Witam w kolejnej relacji - tym razem dla odmiany maszyna latająca - model autorstwa Marka Pacyńskiego. Nie jest to na pewno taki mainstream modelarski jak Spit,Me-109 czy Zero  :mil11: - ale samolot posiada niesamowitą sylwetkę (moim zdaniem). Co więcej - to taki underground, że ciężko nawet znaleźć jakieś materiały na jego temat  :mil11: Samo opracowanie graficzne jest na poziomie bardzo podstawowym - nie ma tu zapierających oddech śladów eksploatacji, okopceń i innych ptasich kupek. Co do samego projektu to się okaże - bo znowu chyba przecieram szlak  PDT_Armataz_01_36

Kulturalnie pierwsze szoty:
[Obrazek: 38c13fc99ca5b6a3m.jpg] [Obrazek: aeb72d679c74f8bam.jpg]
Odpowiedz
#2
A czasem fajnie jest zrobic model ktory bedzie wygladal jak model bez super duper bajerow. W samolotach szczegolnie amerykanskich zupelnie jestem zielony, ale chetnie popatrze. Zycze milego sklejania a ja zasiadam na widowniTongue

Pozdrawiam
Sdkfz 165 Hummel , Pzkpfw I Ausf B , Horch 1a , Flak 38  , Sdkfz 234/2 Puma , Sdkfz 124 Wespe , Sturmgeschutz IV ,

Na warsztacie - Sdkfz 7/1

"Bear in mind closely that I did not see any actual visual horror at the end. To say that a mental shock was the cause of what I inferred - that last straw which sent me racing out of the lonely Akeley farmhouse and through the wild domed hills of Vermont in commandeered motor at night - is to ignore the plainest facts of my final experience(...)"

H.P. Lovecraft Whisperer in darkness
Odpowiedz
#3
Wreszcie Wink
To była ciekawa przygoda z tym samolotem. Zafascynowała mnie jego sylwetka gdy zobaczyłem ilustrację w "Skrzydlatej Polsce" na początku lat 80tych. I ta nazwa: "Demon". Dość długo nie mogłem znaleźć materiałów do tego samolotu. W praktyce się okazało, że z tego co mam muszę zrobić własną dokumentację.
Rzeczywiście, sam temat nie jest "wystrzałowy". W sumie zbudowano kilkadziesiąt egzemplarzy tego samolotu w dwóch wersjach A i B - chyba ogólnie zbudowano łącznie z prototypami 32 sztuki . Do wyboru miałem wersję w malowaniu chińskim (A) i holenderskim (B). Wybrałem Holendra. Sam samolot może nie miał oszałamiających osiągów. Nie mógł równać się z A6M "Zero", ale dawał sobie radę z Ki-43. Holendrzy latający na tym samolocie zestrzeli 4 samoloty japońskie. Z 24 sztuk jakimi dysponowało holenderskie lotnictwo Indii Wschodnich ocalały tylko 3 sztuki (jedna szkolna), które wcielono do lotnictwa japońskiego.
Lubię tę konstrukcję. Jest bardzo prosta Smile
Odpowiedz
#4
Witam!
Fajnie, że ktoś chce projektować i sklejać tego typu modele  :milbravo: Popatrzę z wielką przyjemnością na ciekawą relację z budowy ciekawego samolotu. Oby jak najwięcej tego typu modeli.
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#5
A tak na Marka wiara najeżdżała... a tu proszę jaka ciekawa konstrukcja Confusedmile: i co z tego, że nie na poziomie graficznym najnowszych halińszczaków?
Temat pierwsza klasa PDT_Armataz_01_34 model? zobaczymy, a przynajmniej ja chętnie popatrzę  :wink:
Odpowiedz
#6
Krzysiek bardzo ciekawy temat wybrałeś, będę stałym bywalcem tej relacji. Za wiele nie będę się udzielał bo pewnie nie będzie powodu,
Powodzenie życzę!
Odpowiedz
#7
No i bardzo dobrze,że nie "mainstreamowy" :Smile
Choć szkoda,że "undergroundowy"... Wink
Klej.
Będzie ciekawie!
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#8
No to wreszcie relacja z budowy Demona! Oby gładko poszło!
na macie: projekt X
Odpowiedz
#9
No ja byłem ciekawy tego modelu juz od dawna. Fajnie że go kleisz - zobaczymy co z tego wyjdzieSmile
Swego czasu było o Demonie w jakimś pisemku branżowym, ale juz nie pamietam co to dokladnie było. Zdjęc też było niemało Smile
Kibicuje i powodzenia ...
Odpowiedz
#10
Przy projektowaniu bardziej interesuje mnie to by to co robię wpadało głównie w ręce takich jak ja: "niedzielnych sklejaczy". Przyznam, że nie bardzo lubię "upiększenia" na modelach. Czasem się "szarpnę" na jakieś tam plamki, ale uważam to za zbytek. Model ma przede wszystkim szybko i łatwo się sklejać. To nisza, z której projektanci uciekają idąc w kierunku "dobry model - to model z paru tysięcy części". To pięknie wygląda w druku, wzbudza zachwyt, tylko ja zawsze modele sklejałem, a nie fascynowałem się "barokowymi" stylami.  Dziś wielu modelarzy wspomina z nostalgią np. modele Zbyryta. A pamiętacie, że sklejało się je w 2-3 dni (pierwszą Avię S-99 skleiłem przez jedną noc i stała dumnie na półce przez parę lat budząc zachwyt i zazdrość moich kolegów)... Takie modele staram się dziś projektować i nie zamierzam wchodzić na wyższe półki (mógłbym, ale dla mnie to bez sensu): dla przyjemności modelarzy Smile

Jakby co - to służę pomocą Smile
Odpowiedz
#11
Marku - dobrze,że jesteś :milbravo:
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#12
W latach 70tych człowiek zachwycał się MM, a jak to fajnie było jak stanąłeś przed kioskiem i zobaczyłeś nowy model!!
Trudno było zdobyć, szczeniak byłem wtedy bez kasy, a chęci do lepienia wszyscy mieli. Bohdan Wasiak, ...i inni, na tamte czasy
to luks modeliki były, proste, szybkie w sklejaniu (i hermol był z libelli). Żal tyłek ściska, kiedy dziś ludzie narzekają, że model jest niesklejalny, albo mało detali i cuś jeszcze.
Pozdrowionka dla młodych lepiaczy.
Odpowiedz
#13
Widzę, że zainteresowanie tematem prawie takie samo jak umową ACTA  :mil11:

Skleiłem wnętrze kabiny (siedzisko przykleję dopiero po oklejeniu poszyciem). Zegary nieprzeszklone bo zapomniałem o folijce  PDT_Armataz_01_04
[Obrazek: 1348cf830f37fae4m.jpg] [Obrazek: 9c294c80b3e1569dm.jpg] [Obrazek: 7573ff32353185f2m.jpg] [Obrazek: a4c9bd64a8175adbm.jpg]

Na tym etapie muszę skorzystać z koła ratunkowego, ponieważ z pewnym rozwiązaniem zastosowanym tutaj spotkałem się pierwszy raz. Chodzi mi o poszycie od kabiny do osłony silnika - z tego jak ja to widzę kolejność sklejania powinna być następująca:
1. poszycie wewnętrzne (cz.29 - tutaj wystają listki) i zewnętrzne (cz. 33)
2. tutaj nietypowo - oklejenie wręgi A wewnętrznym poszyciem komory silnika (cz. 36a - tutaj też wystają listki)
3. oklejenie poszyciem środkowym (cz. 35)
4. oklejenie komory silnika poszyciem zewnętrznym (cz. 36)

Dobrze rozumuję Marku? Jeśli tak, to może być wesoło przy oklejaniu komory silnika, żeby poszycia wewn. i zewn. się zgrały ze sobą.

[Obrazek: e63add09e5bf42b0m.jpg] [Obrazek: 3854835939f85e89m.jpg]
Odpowiedz
#14
Widzisz... to jest to na co stawiam w swoich modelach: możliwość intuicyjnego sklejania przy czym pomaga kolejność oznaczenia części Smile
Prawidłowo kombinujesz Smile
Będzie "grało" ze sobą w komorze silnika. Smile cz. 36a do 36 i 41a do 41 i zobaczysz, że wszystko pasuje Smile
Odpowiedz
#15
  Ja o takim samolocie nawet nie słyszałem... - no, ale to już inna historia.
  Panie Marku.
  Widzę, iż za swoimi modelami Pan podąża, rady modelarzom zapodając. Jestem cośkolwiek zaskoczony. Pozytywnie.
  Zdarza się to bowiem bardzo rzadko. A jest to ze wszech miar stanowisko potwierdzające odpowiedzialność za swoją pracę. Nie mówiąc o możliwości korekty ewentualnych niedociągnięć danego opracowania. Pan widzi, jak podchodzą do modelu modelarze o różnym stopniu zaawansowania i stosownie do tego może Pan opracowanie "dostosować" do ich różnych możliwości.
  DZIĘKUJĘ.
  A dziękuję dlatego, iż prawdopodobnie po łosiu będę próbował do któregoś modelu w Pana opracowaniu sięgnąć.
  I miło mi będzie wiedzieć, iż czuwa nade mną argusowe oko Autora.
  A temu demonowi z ciekawością wielką przypatrywał się będę.
  Pozdrawiam Zacne Kartoniarzy Grono.
  Początkujących i zwyczajnych sklejaczy - szczególnie!
  - ZbiG -
" Lenistwo jest rękojmią zdrowia "
Odpowiedz
#16
Undertow:
Zegary da się jeszcze przeszklić: wystarczy wykałaczką zakroplić ( najlepiej 2-3 razy) bezbarwny lakier błyszczący w "dołki" zegarów PDT_Armataz_01_34
Pozdrawiam wszystkich!
Odpowiedz
#17
Kilka kroków do przodu. Podczas przymiarek wydawało się, że poszycia zewn. i wewn. kabiny będą do siebie pasowały, jednak ostatecznie musiałem zeszlifować to wewnętrzne do grubości bibułki  :mil1:
Na jednym zdjęciu widać, że moje przeczucia odnośnie komory silnika były jednak uzasadnione - ten wystający kawałek nawet będzie pomocny przy doklejaniu od spodu osłonki. Zaznaczyłem też feler drukarski. Ostatecznie jakoś to wyszło, ale szału nie ma  PDT_Armataz_01_01

[Obrazek: 2f65cbfa04a27557m.jpg] [Obrazek: 17cc05d66a9cf4e8m.jpg] [Obrazek: bbe3067984d3fc47m.jpg] [Obrazek: 7b2c677bf4722df5m.jpg] [Obrazek: 849811f1afede232m.jpg]
[Obrazek: 20d7a783b4c32fafm.jpg] [Obrazek: ab68d767c09a4bd7m.jpg] [Obrazek: bc328d606d8da0a9m.jpg] [Obrazek: fb2791cd5092b269m.jpg]
Odpowiedz
#18
No panie kolego ,szału może nie ma ale jest więcej niż przyzwoicie  :milbravo:
Pozdrawiam Tomasz.
Odpowiedz
#19
Przy owiewce ten wystający fragment przyda ci się bardzo do przyklejenia elementu nr 44 Wink

Pewne różnice mogą też wynikać z zastosowanej grubości papieru: mojej podczas przygotowania modelu i wydawnictwa - druku. Różnice grubości papieru przy gramaturze 180g czasem są b. duże.
Odpowiedz
#20
Model nie daje zapomnieć, że nie mamy tutaj do czynienia z jakością rodem z wydawnictwa z siedzibą w pewnej nadbałtyckiej wsi  :mil11: (z drugiej jednak strony trudno nawet marzyć, żeby owo wydawnictwo wydało taki temat)

Na ten przykład - korpus silnika gwiazdowego - wręga pierwsza rżnięta po tzw. linii
[Obrazek: e6dfdc1e6c8f6bdem.jpg]
naukę wyciągnąłem i drugą ciąłem nieco poza linią:
[Obrazek: c7614f2cf41879c2m.jpg]
I coś co można nazwać kołpakiem korpusu (bystry obserwator zauważy, że obrys jest nieco za duży):
[Obrazek: 289e15f49152fb02m.jpg] [Obrazek: 5500dc7a9bd6eec8m.jpg]
Jeden cylinder (tutaj jedynie tą podstawę walcowatą musiałem skrócić po obwodzie o jakieś 2mm - żeby się wsuwała w następny element):
[Obrazek: 4320683b3986bacdm.jpg]
... eight more to go

Kamuflaż wzbogacił się o dwa kolory - rzecz dla mnie niepojęta bo wszystkie segmenty kadłuba znajdują się na jednym arkuszu w odległości kilku cm od siebie.
[Obrazek: 10aaf05341226b11m.jpg]

Nawiasem mówiąc sklejanie kadłuba czeka mnie jeszcze raz - tutaj ja wykazałem się szczeniacką nieporadnością i skiepściłem sekcję ogonową  :oops:
Jednak zanim to zrobię to zabiorę się za skrzydła - bo nie wiem czy właśnie tam nie dopadnie mnie kryzys, który uniemożliwi dokończenie modelu.
Odpowiedz
#21
Spokojnie! Idzie OK... Z niecierpliwością obserwuję postępy Smile W razie czego - to jestem...
Odpowiedz
#22
Co z tematem ?
Odpowiedz
#23
Temat je tu:
[Obrazek: 1501919246241135m.jpg]

... czeka na powrót weny ... w zacnym towarzystwie  PDT_Armataz_01_01
Odpowiedz
#24
Buu, szkoda - fajny samolocik.
na macie: projekt X
Odpowiedz
#25
Nie roń łez Kroolo - model dokończon będzie i to wcześniej niż później  PDT_Armataz_01_01 Niech no tylko ukończę remont mieszkania i zorganizuję stanowisko pracy.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Messerschmit BF 109 T MPModel - Calarod Calarod 3 2,229 11-06-2022, 06:42
Ostatni post: maestro
  [Relacja] Messerschmitt Bf 109E-4 [Kartonowy Arsenał 2/2007] cloudwalker 29 16,367 31-01-2022, 07:55
Ostatni post: Karas
  RMS TITANIC -Mały Modelarz, Relacja z budowy. Peno 6 4,148 14-08-2021, 09:30
Ostatni post: ZbiG
  [R] Trzy pokolenia... Jedna relacja tomo11 6 3,503 14-08-2021, 10:10
Ostatni post: tomo11
  USS ESSEX w.(2014) - RELACJA Z BUDOWY Peno 4 3,535 02-04-2021, 11:24
Ostatni post: Hastur
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-116 typ. XB Fly Model nr.16 Dziadek 27 16,281 11-01-2021, 08:36
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja/Galeria] Das Boot U-25 typ. IA Fly Model nr.16 Dziadek 39 20,884 11-01-2021, 08:30
Ostatni post: Lesio73
  [Relacja] Kościół w Porąbce - skala 1:100 Astra28 44 20,079 28-11-2020, 11:34
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] Brytyjski monitor HMS "M15" Adrian Kacz 31 17,953 28-11-2020, 11:26
Ostatni post: Zeppelin
  [Relacja] T-34/85 "Rudy" MM 1-2 2005 czyli powrót do dzieciństwa :) Roland 5 4,436 27-04-2020, 09:57
Ostatni post: Karas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości