11-02-2012, 02:01
Ocena wątku:
[N] od AH Tomahawk IIB
|
11-02-2012, 02:35
Modeli nie kupię (Cena Miga powala), ale skomentować można. Prawde mówiąc Mig jakoś nie zrobił na mnie wrażenia, pewnie wersja "sklepowa" będzie troche bardziej wypasiona w sensie kolorystyki, brudzenia itd. Co do P-40 to co pierwsze rzuciło mi sie w oczy to fakt że burty kabiny są ze sobą połączone co wd. mnie powinno znacznie poprawić możliwość dopasowania wręg itd O kolorach itd się nie wypowiadam bo to surówka
11-02-2012, 03:13
A no moje marzenie się spełniło z tym Tomahawkiem. Podoba mi się też (po części) ostatni wpis na stronie A.H. bo dotychczasowa tajemniczość mnie trochę drażniła, a i spekulacje wśród braci modelarskiej rozpalała.
12-02-2012, 12:38
Witam,
Mam pytanie do wszystkowiedzących. Dlaczego w modelu na częściach 27a nie ma nadruku żółtych części kokard kadłubowych? Na surówce umieszczonych na stronie wydawnictwa również widać, że kokardy są niepełne. A może tak ma być? Tylko proszę nie traktować tego wpisu jak atak na wydawnictwo bo nim nie jest.
Pozdrawiam,
Wookie
12-02-2012, 10:04
Modelu nie mam więc mogę wywnioskować tylko że chodzi o kokardę za kabiną pilota i brak kontunuacji jej na elemencie "przejścia" kadłub-szkrzydło. Nie znam się na tym ale z ciekawości zerknąłem w google i:
http://home.comcast.net/~jmorris2003/Ima...IB_LDC.gif Również tutaj widać że mogło tak być (5 fotka OD DOŁU): http://raf-112-squadron.org/raf_112_squa..._1941.html
12-02-2012, 10:29
Według tego:
http://www.asisbiz.com/il2/Hawk-81A/Hawk...941-0A.jpg kokarda powinna być cała Według tego: http://www.nexternal.com/SBM/images/barbc32005.jpg kokarda powinna być ucięta Ze zdjęć oryginału trudno cokolwiek wywnioskować: http://raf-112-squadron.org/images/p-40_112_gap.jpg Ale raczej bym stawiał, że kokarda była ucięta @wookie- prosimy zdjęcia podglądowe modelu ^^
12-02-2012, 10:35
Slayer- zerknij na ten drugi link u mnie (5 fotka od dołu), tam dobrze widać że jest ucięta Zresztą dziwna sprawa, jak oni to robili, malowali przed złożeniem samolotu?
Samoloty P-40 Tomahawk do Afryki trafiały w kamuflażu "europejskim" i na miejscu często w pospiechu nadawano im pustynny kamuflaż.Dlatego tyle niedokładności i odstępstw od przepisów przy malowaniu. Na co najmniej 3 zdjęciach lewego boku kadłuba nieznacznie różniących się kątem sfotografowania (wykonanych po awaryjnym przyziemieniu po walce z Otto Schulze 30 listopada 1941) nie widać krawędzi kokardy tylko ciemne miejsce, ciemniejsze od wszystkich kolorów kamo nachodzące na kokardę na poszyciu kadłuba. Istnieje tez inne zdjęcie AK402 (fotka maszyny 3/4 z tyłu) z uszkodzonym sterem kierunku na którym nie widać kokardy na oprofilowaniu skrzydło /kadłub.
12-02-2012, 02:06
Wookie ty już masz ten model?
12-02-2012, 02:30
Cześć,
Wczoraj kupiłem w empiku i zwróciłem uwagę na to że nie ma kokardy na oprofilowaniu. A poniżej odpowiedź od Pana Andrzeja: "Tak ma być - potwierdzają to zdjęcia. Samoloty przed ostatecznym zmontowaniem otrzymywały kamuflaż i oznakowanie RAF. Potem (po dotariu do Anglii) montowano skrzydła z kadłubem, a oprofilowanie przejścia skrzydło-kadłub (u nas to cz. 27a, b, c) zasłaniało część kokardy. W jednostkach nanoszono litery kodowe, dlatego ich fragmenty są także na w/w częściach oprofilowania. Gratuluję bystrego oka. A.Haliński ps. a tak wogóle to skąd zna Pan numer części - czyżby nabył już model?"
Pozdrawiam,
Wookie
12-02-2012, 02:51
Mógłbyś zamieścić fotki arkuszy? Jaka jest cena modelu?
12-02-2012, 02:54
Cena to 35,00PLN a zdjęcia arkuszy chętnie obejrzę
Ja dzwoniłem do empików w Katowicach u mnie i nie ma jeszcze...
12-02-2012, 04:02
mnie też dziwi, że juz masz model ponieważ wydawca w mailu napisał mi, że dostepny będzie od poniedziałku w sprzedaży detalicznej.
rdzewieją: Sd.Kfz 251 A WURFRAHMEN 40 (GPM 10/2010) | JAGDPANZER IV Ausf.F (Modelik 11/06) | XP-61E (Orlik 11/2009)
się robią: StuG 40 F OSTKETTEN (GPM 13/2009) | Ju-88 C-6 Nightfighter (KA 5-6/2012)
12-02-2012, 07:16
Witam. Zakupiony dziś w MPIK.
Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
12-02-2012, 07:40
Fajny :
12-02-2012, 08:04
Dziwne nie sądziłem, że dwa różne egzemplarze P-40 mogą mieć identyczny układ plam kamuflażu na skrzydłach, statecznikach i części kadłuba.
Trochę mi to zalatuje pójściem na łatwiznę. Już gdzieś taką łatwiznę widziałem.
12-02-2012, 08:39
No i tu się Ceva mylisz. Układ plam nie jest identyczny w obu modelach, są różnice na kadłubie. I znowu zaczyna się marudzenie, że to lub tamto nie tak jak ktoś by chciał. Moim zdaniem powinniśmy się cieszyć, że możemy skleić tak wydany model. A to że układ plam jest taki sam na dwóch różnych egzemplarzach to co?? Dyskwalifikuje model pod względem poprawności historycznej?? A może jesteśmy w stanie w 100% stwierdzić jakie były układy plam na samolotach użytkowanych w warunkach polowych??
A zbin mnie ubiegł ze zdjęciami
Pozdrawiam,
Wookie
12-02-2012, 09:00
(12-02-2012, 08:39)wookie link napisał(a):A zbin mnie ubiegł ze zdjęciami Przepraszam, ale to dla wszystkich niecierpliwych
12-02-2012, 09:01
Też nigdy nie zrozumiem narzekania na modele że zielony jest za zielony a plama zbyt plamiasta (oczywiście nie jest to atak na nikogo) Model fajny (zresztą jak każdy od Pana Halińskiego), szkoda że jestem za cienki na zbudowanie takiego, za małe to dla mnie wszystko
(12-02-2012, 08:04)ceva link napisał(a):Dziwne nie sądziłem, że dwa różne egzemplarze P-40 mogą mieć identyczny układ plam kamuflażu na skrzydłach, statecznikach i części kadłuba.Po co marudzić, zaprojektuj sobie sam taki jak Ci się spodoba i kamuflażem jaki będziesz chciał :lol: Pierwsze kroki juz poczyniłeś i to z super efektem :mrgreen: Wtedy my sobie pomarudzimy na Twoje modele :twisted: No i okularki się kłaniają bo kamuflaże nie są identyczne. Oczywiście malowane według jednego schematu, ale nie identyczne.
12-02-2012, 09:44
Czy przeczytaliście uważnie, co Ceva napisał ? Przecież chodzi mu o to czy oba miały taki sam rozkład plam kamuflażu na SKRZYDŁACH i USTERZENIU, a nie na kadłubie.
12-02-2012, 10:01
(12-02-2012, 09:44)messer link napisał(a):Czy przeczytaliście uważnie, co Ceva napisał ? Przecież chodzi mu o to czy oba miały taki sam rozkład plam kamuflażu na SKRZYDŁACH i USTERZENIU, a nie na kadłubie. (12-02-2012, 08:04)ceva link napisał(a):Dziwne nie sądziłem, że dwa różne egzemplarze P-40 mogą mieć identyczny układ plam kamuflażu na skrzydłach, statecznikach i części kadłuba.
12-02-2012, 10:04
Ceva miał rację- różnica występuje tylko w obrębie elementów 11 i 12. Reszta kadłuba jest taka sama... (przynajmniej wnioskując ze zdjęć)
12-02-2012, 10:07
Ja się na razie tylko pytam czy układ palm na skrzydłach, usterzeniu i tylko fragmencie kadłuba może być IDENTYCZNY dla dwóch różnych egzemplarzy samolotu.
Niewiele wiem więc się pytam, marudzić i narzekać będę później jak posiądę ku temu powody.
12-02-2012, 10:08
Widziałem, że napisał też o kadłubie, ale wszyscy od razu wyskoczyli, że jak to tak można krytykować wydawnictwo AH za coś takiego? Czy w przypadku modeli z AH nie można mieć wątpliwości a tylko wychwalać ?
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości